***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Wat is plotter?

Wat naar Lilien! Hopelijk heeft het "gewoon" met normale zwangerschapsverweking te maken en is het over een week of 2 helemaal over.
Onze plotter is een apparaat waarmee je stickers kunt snijden voor bijvoorbeeld raamdecoratie of om op je deur of muur te plakken. Daarnaast zijn we aan het kijken of we ook materiaal kunnen vinden om opdrukken voor t-shirts te snijden (die je dan zelf aan kunt brengen)
Goh, ik wist niet dat je daarmee wilde beginnen. Met je man samen?
Dan heb je niet goed gelezen Laar, daar schreef Drop al eerder over. Geeft niets, je buik zit in de weg :-) (Nog steeds? )

*Begint een wave voor Laarmeisje*

'De wereld buiten is MOOI!

Kom eruit kom eruit kom eruit!'

Mogge allemaal! Weer maandag, en maar één op vakantie: Swiss! Werk ze allemaal
Goeiemorgen allemaal, hier een weekend vol zieken.

Zowel Daan als Meisje moesten steeds overgeven, zo zielig!

Uit medelijden moet mijn lijf gedacht hebben dan maar mee te gaan doen, want ook ik kan sinds gisteren niets binnenhouden.

Pfffff.

Lara, ik vind je stoer dat je nog lekker naar een feestje gaat met je buik! Nog geen gerommel vandaag?

Xaloy, hilarisch die uitspraak van Robby! De leukste die we hier hadden was van Daan voor Helicopter, die noemt hij altijd een Poeper.

=)

Hm, eerst nog maar eens de emmer zoeken voor Daan, want hij begint weer wat groenig te zien...tot later!
Hey Lilien.

Weet je het geslacht van de kleine al?

* Witchke55 duimt voor de bevalling van Lara, dat het maar begint vandaag.

Zo straks nog wat papiertjes in orde maken en een pakje versturen.
Een poeper is ook leuk!

Een stofzuiger is hier een togotak. En chocola is cola. Maar..... *tromgeroffel* gister heeft Robbie zijn eerste hele zin gezegd (Na véél oefenen met papa): MAMA IS LIEF!

:-)
Dat is nog eens een goede eerste zin. Robbie doet zijn liefheid eer aan!
Goedemorgen! Lekker geslapen Laar? En iedereen trouwens?
Wauw wat lief van Robbie!

Hier is chocola 'choloca'.

LL beterschap met de kindjes en jezelf! Nu ik nog thuis ben misschien een keer afspreken binnenkort?

Drop, succes met je plotter. V.w.b. kleding, Is het niet handiger om iets op transferpapier te printen en dan op kleding te strijken?
goedemorgen

haha, wat een grappige woorden! en wat is robbie toch een schatje!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
1x is genoeg
LL, beterschap voor je kindje en voor jou, naar is dat als je zelf ook nog ziek bent! En wat Layla zegt, ik wil ook graag nog een keer komen. Mischien kunnen we het combineren lay, als je dat leuk vind...
Even een ego.

Ben er nu wel een klein beetje klaar mee. De vk heeft me gestript en ik heb wel 2 cm ontsluiting, maar de baarmoedermond is niet goed verweekt. Het strippen zelf zal dus weinig zin hebben -ze zei dat ik nog wel gewoon kan bevallen, maar eigenlijk geloof ik daar niet zo in-.

Woensdagmiddag weer strippen, -s avonds acupunctuur en als dat allemaal niet werkt gaan we praten over vliezen breken aan het eind van de week. Waarschijnlijk ook nog een extra controle in het zh. Ze wist praktisch zeker dat ik nog veel vruchtwater heb, maar dat dachten ze bij Puk ook en daar was heel weinig van over.

Ik denk dat ik iets teveel hoop op het strippen had gezet, want ik ben best een beetje teleurgesteld eigenlijk. Morgen is Puk thuis en hoe gezellig ook; dat begint me sinds dit weekend ineens een stuk zwaarder te vallen met die dikke buik. Temeer omdat we geen enorme buitendingen kunnen doen. Ik had de creche al om een extra dagje gevraagd, maar ze zitten vol.

Nouja, genoeg gezeurd. Ik ga even bankhangen.
Lieve schat, bel de vk, zeg dat je het niet meer ziet zitten en vraag of ze je vliezen breekt. Anders blijf je maar eindeloos afwachten, en dan opnieuw strippen, naar het ziekenhuis, etc...
Hello!

Laar, hoe is het vandaag? Hoe laat word je gestript?

LL, beterschap! Wat sneu dat jullie allemaal ziek zijn!

Xaal, dat is nog eens een goede eerste zin! Ik had trouwens aan een bevriende ontwikkelingspsycholoog gevraagd of Robbies taal zorgelijk is of niet en zij had het volgende te zeggen;

- Een achterstand van 8-10 maanden hoeft niet veel te zeggen. Zolang zijn woordenschat uit minimaal 200 woorden bestaat én hij woorden combineert, hoef je je volgens haar niet druk te maken. De range waarin een kind "op tijd" is, is zo groot!

- Tweetaligheid zorgt voor een kleinere woordenschat dan eentalige leeftijdsgenootjes hebben. Robbies woordenschat is momenteel dus prima.

- Meningitis zal ook meespelen, maar daar durfde ze geen uitspraken over te doen.

- En! Nu komt ie! Robbie combineert goed! Zij vond het feit dat hij bijvoeglijke naamwoorden combineert met zelfstandige naamwoorden veel belangrijker dan de grootte van de woordenschat, aangezien bijvoeglijke naamwoorden zowel abstract denkvermogen als inzicht vragen.

Lilien, 19 weken al! Willen jullie het geslacht weten?

Het is hier hartstikke gezellig vandaag. A. is voor het eerst in een paar weken weer aan het werk en ik heb het echt leuk met mijn zoontjes. Steijn en Huug zijn lief, behulpzaam, grappig en goed gemutst en Mees is weer helemaal zijn gezellige, zonnige, relaxte zelf! Mooi zo!

Ik denk dat Mees zijn ochtendtukkie laat vallen. Hij heeft vanochtend niet geslapen en was prima te pruimen, dus ik ben benieuwd hoe dit zich door gaat zetten.

Mees wordt steeds duidelijker in wat hij wil en dat is leuk! (al zie ik wel op tegen zijn peuterpubertijd; er zit een koppetje op, zeg maar.) Hij is heel kieskeurig met broodbeleg en ik begin steeds beter te begrijpen wat hij wil. Zo ben ik nu, na een krijspartij, wijzer geworden dat "koekoe" appelstroop betekent! Je moet er maar op komen.
Ze zei dus dat ze dat nog niet doen. Pas aan het einde van de week.
Laar, bel de verloskundige. Serieus. Het zegt genoeg dat je het zat bent! Je bent al een paar dagen overtijd en het heeft lang genoeg geduurd. (40 plus 6 ben je toch? Tijd voor de bevalling, aldus mijn wijze gynaecoloog!)
Laar, serieus, bel toch nog een keer. Ga zeuren, zeiken, huilen, gillen, weet ik veel wat, maar je bent echt lang genoeg overtijd voor ingrijpen. Het is pas maandag en het einde van de week is heel ver weg als je het meer dan zat bent.
Wat ik me eigenlijk nu zit af te vragen is het volgende: Kan je niet doorverwezen worden naar een gynaecoloog als je overtijd gaat? In mijn omgeving zijn gynaecologen wat relaxter als het gaat om bevallingen opwekken en dergelijke.

He get Laar, ik wilde dat ik wat voor je kon doen! Als het echt niet gaat, dan kan ik morgen naar Amsterdam komen en Puk vermaken, zodat je even alleen maar zwanger hoeft te zijn.
Nog een keer bellen? Ik ben bij Nina ook over m'n toeren geraakt toen ze me na een week gingen strippen. En dan na twee dagen weer en na twee dagen weer als het niet hielp. Ik was het zat! En ik was de onzekerheid zat over wat ik met de kinderen moest doen als het begon. Heel hard gehuild, en toen kreeg ik m'n zin. (Nina bleek al lang in het vruchtwater gepoept de hebben dus het was ook echt tijd dat ze kwam, ik wil niet weten wat er gebeurd was als ik nog een week had rond gelopen.) Ik vind het zo erg dat je als je overtijd bent zo weinig zeggenschap over je bevalling hebt...
Wat zijn jullie allemaal lief! Het is nog niet zoooo erg, maar ik ben gewoon wat teleurgesteld. Ze heeft wel gezegd dat ik eerder ingeleid kon worden als ik dat wil, maar dat vind ik dus een beetje eng. Dat doet toch veel meer pijn?

En heeft het breken van vliezen wel nut als die baarmoedermond niet goed verweekt is?

Nou, ik ga even bijslapen. Puk was me vanmorgen om 6:15 kwijt (???). Hij sliep daarna lief verder, maar ik lag ene uur wakker.
Wel inleiden maar geen vliezen breken?? Nee!! Inleiden schijnt afzien te zijn, je ligt vast aan draden. Vliezen breken kan gewoon thuis en relaxed en zo. Kan me hier zo druk om maken (omdat ik weet hoe je je voelt - ik begin bijna plaatsvervangend te huilen hier!).
Laar, jij bent de enige die kan zeggen of je er klaar voor bent om ingeleid te worden. Het is ook gewoon dikke ruk als je al ontsluiting hebt, maar geen verweekte baarmoedermond!

Een vriendin van mij is ingeleid (de enige die ik ken) en zij vond het heel goed te doen. Na vier uur was haar zoontje geboren en ze heeft geen last gehad van weeenstormen of andere enge dingen!

Mich, ik sluit me helemaal bij je aan. Ik zat laatst met mijn zusje aan de telefoon en zij voelt zich echt een beetje in de steek gelaten door de verloskundige. Nu is zij niet overtijd (ze heeft nog een paar weken), maar ze wil graag pijnbestrijding als ze het niet meer trekt. Het geniale antwoord van de verloskundige: "Zoveel vrouwen denken dat ze het niet trekken, maar onze moeders en oma's zijn ook allemaal bevallen zonder pijnbestrijding!" Mijn zusje had echt het idee dat ze geen zeggenschap heeft over haar zwangerschap en dat de verloskundige wel even bepaalt wat normaal is en wat niet. Bezopen, als je het mij vraagt. (maar ik ben dan ook bevallen met pijnbestrijding.)
Oh, dat van dat aan draden liggen tijdens een inleiding wist ik niet. Overigens wist ik ook niet dat je vliezen gezellig thuis gebroken kunnen worden!

Laar, kan je niet gewoon heel hard huilend de verloskundige opbellen en zeggen dat er wat moet gaan gebeuren? Misschien luistert ze...

(Je gaat dan misschien te keer als een dreinende peuter, maar je hebt het volste recht om nu zo egocentrisch en egoïstisch te zijn als je maar kan!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven