Vrijheid van meningsuiting op het forum

11-01-2010 19:17 391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mede-forummers en meelezers,

Dit is de eerste keer dat ik me echt boos zit te maken om iets wat er op het forum gaande is. Alles in mij verzet zich nu hiertegen. Wat is het geval?

Het beleidstopic is gesloten en daarmee is de discussie over beleid gesnoerd. Vervolgens gebeurt er iets, wat mijns inziens niet door de beugel kan. Forummers hebben een waarschuwing gekregen voor het in twijfel trekken van de integriteit van de angels. Of het in twijfel trekken van deze integriteit terecht is, doet er mijns inziens niet toe. Feit dat kritiek op de angels an sich al waarschuwingswaardig is, in combinatie met het sluiten van het beleidstopic, doen bij mij alle waarschuwingsbellen rinkelen.

Iedereen mag zijn mening uiten (mits niet strafbaar zoals racistische opmerkingen) ook hier op het forum! Als de vrijheid van meningsuiting hier niet langer gehanteerd wordt als een groot goed wat onaantastbaar is, ben ik hier weg. Dit is dan niet mijn forum meer. Ik weiger om de mond gesnoerd te worden en op een forum te komen waar censuur heerst.

Wie is er ook van overtuigd dat de vrijheid van meningsuiting hier ingeperkt wordt en dat dit niet kan?

Zwieber
quote:delphicat schreef op 11 januari 2010 @ 19:29:

[...]

Waarom moet dat per se op het forum? Waar iedereen er zich tegenaan gaat bemoeien? Waarom kan dat niet via de mail?Waarom moet dat per se op de mail en kan dat niet op het forum?
quote:qwertu schreef op 11 januari 2010 @ 19:29:

[...]

Wederom gezeur over regels, terwijl het me voor zich lijkt spreken dat degenen die het beleid uitvoeren gewoon met respect behandeld dienen te worden.En kritiek op het beleid of het uitvoeren daarvan mag niet geuit worden?
quote:Zwieber schreef op 11 januari 2010 @ 19:30:

[...]

Waarom moet dat per se op de mail en kan dat niet op het forum?Heb ik al een paar keer gezegd.... Dan gaat iedereen zich ermee bemoeien, of ze er nou mee te maken hebben of niet. Als uiteindelijk blijkt dat het allemaal onzin was, is de toon wel gezet. Dat is slecht voor de sfeer.
Goed, dan is nu de volgende kruistocht begonnen: Zwieber Voor De Vrijheid Van Meningsuiting!

Ik zal helaas niet meelopen in de optocht.
Ik hou er normaliter niet van om de mond gesnoerd te worden.

Dat riekt naar dictatuur en censuur.

Echter, ik denk hier dat er geen andere optie meer was. Het liep echt vervelend uit de hand.
Geen bijzonderheden
quote:delphicat schreef op 11 januari 2010 @ 19:33:

Goed, dan is nu de volgende kruistocht begonnen: Zwieber Voor De Vrijheid Van Meningsuiting!

Ik zal helaas niet meelopen in de optocht.Hoeft ook niet hoor. Maar hier mag je het wél zeggen als je het niks vindt.
Hoe kom je er trouwens bij dat je zoveel kritiek moet leveren op moderators van een forum? Wat moet je in hemelsnaam van ze?
quote:Zwieber schreef op 11 januari 2010 @ 19:27:

[...]

Ik vind dat je hier een punt hebt. Echter, dan moet er duidelijk worden gemaakt in de huisregels dat kritiek uiten op punten als beleid of angels niet mag. Dat staat er nu niet, het is ook net ter plekke verzonnen dus misschien komt dat nog wel, maar dit zijn niet voorwaarden waaronder ik wens te forummen. Dus als het er wel inkomt is dat inderdaad een reden voor mij om niet de huisregels te accepteren.Net verzonnen? Dat kan, ik zie dat anders. Ik zie een Hoofdmod en een stel angels die al maanden en maanden bezig zijn zich te verantwoorden/ veklaren en uitleggen. Hetgeen alleen maar tot nog meer vragen/ tegengeluid leidt. Wat uiteindelijk nog meer het vuur opstookt. Dat er uiteindelijk een topic waarop discussie mogelijk was gesloten is lijkt me niet meer dan logisch. Men wil de uitleg/verklaring/verantwoording toch niet voor waarheid aannemen dus wat is het nut dan nog?! En immers werd er niet meer over beleid gesproken maar het was forummer tegenover forummer .
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 11-01-2010 19:35
Reden: was te snel met plaatsen moest nog wat bij
% gewijzigd
quote:Zwieber schreef op 11 januari 2010 @ 19:34:

[...]

Hoeft ook niet hoor. Maar hier mag je het wél zeggen als je het niks vindt.Dat waardeer ik
De Angels zijn ook maar mensen en op zich is het goed als er op een beleidsforum gediscuseerd kan worden over de regels EN de uitvoering er van. Dat noemen ze feedback geven.

Overigens is feedback geven een kunde / kunst en iets heel anders dan zeuren en zieken.

Het is jammer dat het zieken en zeuren de boventoon had op het beleidstopic, waardoor de Viva zich genoodzaakt zag het te sluiten.
quote:Vl43inder schreef op 11 januari 2010 @ 19:34:

Hoe kom je er trouwens bij dat je zoveel kritiek moet leveren op moderators van een forum? Wat moet je in hemelsnaam van ze?Ik zeg toch helemaal niet dat het MOET. Ik hoe er alleen niet van dat het niet kán.
quote:qwertu wrote on 11 January 2010 @ 19:29:

[...]

Wederom gezeur over regels, terwijl het me voor zich lijkt spreken dat degenen die het beleid uitvoeren gewoon met respect behandeld dienen te worden.En vice versa. Ging het enkelen daar niet om?
quote:yasmijn schreef op 11 januari 2010 @ 19:33:

Echter, ik denk hier dat er geen andere optie meer was. Het liep echt vervelend uit de hand.Precies en dan is dit nog de enige mogelijkheid die er is.
Ik vind al die waarschuwingen te ver gaan.

En het sluiten van alle discussie ook.

Oke, de discussie sloeg ook nergens meer op en er werd veel gezeurd maar is het dan zo oplossingsgericht om de boel dan maar dicht te timmeren?

Nah.... wie wil spreken die spreekt toch wel, ga dan goed in gesprek en maan de ander niet tot schreeuwen.

Dat doe je zo wel natuurlijk...
quote:ColeTurner schreef op 11 januari 2010 @ 19:36:

Overigens is feedback geven een kunde / kunst en iets heel anders dan zeuren en zieken.Tja, helaas hebben niet alle forummers die kunst onder de knie.
quote:ColeTurner schreef op 11 januari 2010 @ 19:36:

De Angels zijn ook maar mensen en op zich is het goed als er op een beleidsforum gediscuseerd kan worden over de regels EN de uitvoering er van. Dat noemen ze feedback geven.

Overigens is feedback geven een kunde / kunst en iets heel anders dan zeuren en zieken.

Helemaal mee eens.

Het lijkt wel of er een paar zijn die het gewoon gemunt hebben op de angels en het lijkt of het ook niet meer uitmaakt wat er besloten,gedaan of gepost wordt. Het is in de ogen van die bepaalde forumers toch niet goed.

Of heb ik het mis?
In een ideale situatie is een beleidstopic iets heel moois, onder het mom van transparantie en lerende organisatie van moderators.
Als we dan toch mogen zeggen hier wat we vinden: ik word echt misselijk van het woord "de ondergrondse" in de topictitel. Ècht misselijk. De vergelijking die daarmee getrokken wordt is zo buiten alle proportie... nou ja, ik word er misselijk van, ik vind het provocatief, ik vind het buitenproportioneel en ik denk dat het geen kwaad kan om zelf ook eens goed na te denken wát een forum nou eigenlijk is en hoe je de rol van de gastvrouwen hier nou eigenlijk ziet. Als de vergelijking met de oorlog werkelijk representeert hoe je je over dit forum voelt, dan lijkt het me zinvol om gewoon uit jezelf even twee weken niet in te loggen, want dan zie je de zaken in mijn ogen totaal niet meer in verhouding.

Ik ga overigens bij de angel vragen om de topictitel aan te passen. Dan weet je dat vast.
quote:delphicat schreef op 11 januari 2010 @ 19:37:

[...]

Tja, helaas hebben niet alle forummers die kunst onder de knie.

Ik vind dat ik aardig wat nuttige feedback heb gegeven. Naomi vroeg er zelfs naar. Ik kom met mijn punten maar ik krijg er vervolgens helemaal geen respons op.

Dat vind ik wel jammer.
Geen bijzonderheden
quote:Ligeia schreef op 11 januari 2010 @ 19:36:

[...]

En vice versa. Ging het enkelen daar niet om?Eens, maar als je deze manier kiest om je gelijk af te dwingen, dan vervalt daarmee in mijn ogen je punt.
Volgens mij heeft iedereen die wat te zeuren heeft over de regels zijn zegje meerdere malen gedaan, en nu is het gewoon een keer klaar. De angels weten het en Naomi weet het, wat is je doel nou nog waarvoor het nodig is om nog langer door te zaniken over het beleid?
.
Eens met Delphicat, Vl43inder en Quertu. En iedereen die ik vergeten ben, plus de groetjes aan m'n moeder en de buurvrouw haha.

Vrijheid van meningsuiting, kom op zeg, het is hier geen democratie en ook geen rechtsstaat met openbaar aanklagers en rechters. We zijn hier te gast op een forum en als het ons hier niet bevalt dan staat het ons vrij om te vertrekken.

En ja, die schoen trek ik zelf ook aan... hm, past best.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik zou wat minder sterke woorden kiezen dan Qwertu, maar ik ben het ermee eens dat "ondergrondse" een heel rare woordkeuze is. Daaruit blijkt dat je dus "verzet" wilt gaan leveren? Tegen de "dictatuur"? Zie je het echt zo?
Ik dwong mijn gelijk niet af, ik stelde vragen waar geen antwoord op kwam. Dat antwoord is vandaag gegeven. Dus klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven