Paradox

12-01-2010 22:48 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik zit erg met iets en was benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Anderhalf maand geleden heb ik een hele leuke jongen leren kennen. Ik kwam hem tegen op een feestje (hebben gezoend, hij had zelf initiatief genomen) en sindsdien zien wij elkaar best vaak. Hij belt mij regelmatig en zien elkaar ook best vaak.

Vrij snel na onze ontmoeting ( 1 week later) gaf ie aan dat ik verder niks van hem hoefde te verwachten wat de relatie betreft. Hij dacht zelf dat hij misschien last heeft van de binding angst en was toch bang dat hij mij zou teleurstellen. Hij was hier niet aan toe en wou zich concentreren op andere dingen in zijn leven. Wel gaf ie aan dat hij graag zou willen scharrelen en graag met mij zou willen blijven omgaan en niet daten met andere vrouwen. Ik heb toentertijd duidelijk aangegeven dat ik hier niet op zit te wachten en dus verder ga kijken.

Maar nu komt het: sindsdien is contact van zijn kant alleen maar sterker geworden. Hij is juist achter mij aangegaan (belt iedere dag zowat), zijn net een stelletje eigenlijk, maar het is geen 'relatie'. Kortom: hij zegt A en doet B. Dubbelzinnige opmerkingen van zijn kant (refereerde mij als zijn vriendin tegen anderen) etc. Ik heb in het verleden vaak andersom meegemaakt (veel praten, maar weinig daden), maar deze jongen is precies andersom.

Ik zou normaal gesproken 'he's just not that into you' verhaal van maken, maar aangezien hij wel met zijn gedrag duidelijk laat blijken dat hij mij erg leuk vindt en aangeeft dat ik beetje zijn muur heb kunnen afbreken, maakt het allemaal lastiger.

Kortom, hebben jullie ervaring hiermee? Wat is het beste wat ik zou kunnen doen in dit geval? want ik weet het niet meer, vind hem toch heul erg leuk en dat maakt het juist zo lastig
...Kortom: hij zegt A en doet B. Dubbelzinnige opmerkingen van zijn kant (refereerde mij als zijn vriendin tegen anderen)...

Gewoon dit eens tegen hem zeggen...

Joh, niet om het een of ander maar als je zo doet snap ik er dus helemaal niets meer van....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Bedankt voor je snelle reactie, Summerdance. Ik had het aan hem gevraagd en toen zei hij inderdaad: sorry, ik was dubbelzinnig :-S en op die avond had ik hem dus verteld dat ik lekker verder ga kijken. Maar aangezien hij iedere dag contact met mij opneemt, heb ik niet eens kans om rond te kijken haha. Maar goed, snap er daadwerkelijk niks van
Blijven volhouden dat je verder aan het kijken bent.

Als je aan dit soort mannen toegeeft dat je voor hem wil gaan, haken ze af. Hij moet het gevoel blijven houden dat hij jou elk moment kan verliezen.

Of hij wordt volwassen op een dag en kiest alsnog voor een vaste relatie met jou (of met iemand anders). Maar dat kan nog wel even duren, gok ik..

Pfff lijkt mij heeeeuuuul vermoeiend.
Nou kijk....het leuke van een telefoon is dat je hem niet HOEFT op te nemen hoor!

Als jij meer van hem wilt (en dat wil je denk ik) en hij blijft zeggen dat hij dat niet wil dan zou ik zelf als de wiedeweerga wat afstand inbouwen...
Charlotte69, het is zeker erg vermoeiend. Aan de ene kant wil ik hem niet kwijt, ben toch erg verliefd op hem, maar aan de andere kant krijg ik toch verwachtingen, al doe ik mijn best om mijn gevoelens te laten afkoelen. Was ie maar niet zo leuk...
Als hij belt om iets af te spreken, zeggen wat je eerst ook al zei: 'Nou nee, bedankt. Jij wil namelijk scharrelen, dus ik kijk graag verder. Hee, maar als ik je toevallig zie in de kroeg ofzo, prima gezellig!'

Niks van blijven verwachten. Niks bij gaan hopen. Geen illusies. Als hij daadwerkelijk uitspreekt: "Maar hee, ik dacht dat ik bindingsangst had, maar ik wil met JOU wel binden", zeg jij met een grijns: 'Vertel!'

En voorlopig: lekker rond blijven kijken.
Only dead fish go with the flow
Hij heeft geen last van jaag-angst in ieder geval...

Maar verder moet je het geloven als hij het je eerlijk vertelt;

Bindingsangst betekent ik ben een twijfelkont die zichzelf het belangrijkste vind en je zal verlaten om het minste of geringste.

Het beste wat jij kan doen, is wat je zelf al zei

(alleen moet je het nog gaan menen.) NL; lekker verder kijken.
Het n**kt trouwens nèt iets lekkerder met iemand, die je in eerste instantie op afstand houdt en niet gelijk met je het bed in duikt. Dat is weer leuk scoren voor je ego ("heb ik toch mee kunnen slepen in bed")
Geen paradox hoor. Ik zeg draadjes van het type "hij belt me nooit maar wil wel zoenen/neuken als we in de kroeg geweest zijn" wel vaker: wees eens wat minder beschikbaar. Sommige mannen raken een stuk gemotiveerder als jij niet op afroep beschikbaar bent.

Nou, bij jou cq jouw 'vriend' werkt dat dus.

Als je hem leuk vindt: hou vol met niet al te beschikbaar zijn, misschien wil hij zich wél binden als hij zich realiseert dat dat de enige manier is waarop hij jou kan krijgen.

Als dat je teveel gedoe is: laat het gaan.
Hij heeft trouwens nu precies wat hij al wilde: een vaste scharrel. Dat ziet hij namelijk in jou. Anno 2010 hoef je daar niet meer zo benauwd over te doen en dan zeg je tegen je vrienden: "Ja, ik heb een vriendinnetje" Tegen anderen zegt ij misschien wel gewoon 'scharrel'.
Volgens mij is dit een gevalletje:

Hij: Je hoeft niks van me te verwachten, alleen scharrelen (maw: sex)

Jij: Dat wil ik niet, dus ik stop hiermee.

Hij: *ego gekwetst* en probeert weer bij je te scoren.

Jij: *trapt erin of niet*
Ik weet dat jullie gelijk hebben. Ik moet hem gewoon los laten, want dit sloopt mij intussen. Snap alleen niet waarom hij zo dubbelzinnig doet en waarom hij contact dan vooralsnog aanhoudt. Als hij mij met rust zou laten, dan was ik er zo klaar mee
@ wakker, goed punt. Vanaf nu zal ik minder beschikbaar zijn en ik denk dat ik van het weekend duidelijk aan hem ga maken dat ik het op deze manier gewoon niet trek. Take it or leave it, want begin het inmiddels het zat te worden...
je kan er nu ook klaar mee zijn, hoor. Je hoeft helemaal niet te reageren op hem. Zolang jij dat wel doet, scharrelen jullie.

Jij bent echter verliefd en hij is direct duidelijk tegen je geweest. Hij vindt jou lekker genoeg om mee te scharrelen (lees: vast n**kertje) en wil geen relatie met je. Waarom zou hij geen contact met je zoeken? Nou, als jij het contact laat doodbloeden (lees: telefoon niet meer aannemen, afkappen, klaar), houdt hij er vanzelf mee op hoor. Ga trouwens niet vanuit jezelf nu tegen hem een 'reden' opgeven (namelijk dat je verliefd bent geworden op hem), dat is erg auw voor je zelfrespect.
quote:miska schreef op 12 januari 2010 @ 23:11:

Ik weet dat jullie gelijk hebben. Ik moet hem gewoon los laten, want dit sloopt mij intussen. Snap alleen niet waarom hij zo dubbelzinnig doet en waarom hij contact dan vooralsnog aanhoudt. Als hij mij met rust zou laten, dan was ik er zo klaar mee

Als je heel eerlijk bent snap je dat best wel toch?

Hij denkt dat jij vanzelf een keer overstag gaat.

Hij zal best weten dat jij hem meer dan gewoon leuk vindt...
Bedankt voor jullie reacties. Bevestigd alleen maar wat ik al dacht helaas Stiekem hoopte ik dat ie toch overstag zou gaan, maar op deze manier is het ook niet leuk meer. Teveel onzekerheid.

Scharrelen met verliefde gevoelens is niet te doen. Dat heb ik wel geleerd in ieder geval *zucht*
Ik zou ngewoon even 'niet thuis' zijn. Als je hem weer in de kroeg ziet en hij vraagt waarom hij je niet te pakken krijgt. Zeg je langs je neus weg: "Nou, ik liet me beetje meeslepen in de afgelopen weken, maar ik voel eigenlijk niks voor dit scharrelen. Dus ik wil weer even op mezelf zijn. No hard feelings, hoor. Je bent een hartsikke leuke vent, maar ik vind scharrelen gewoon niks voor mij" . Met een schuine glimlach erbij en dan vragen: "En hoe gaat het met jou?"

Even afwachten wat zijn reactie is...
Dat is een goeie Dreamglasses :-) Ik ga dat eens uitproberen op hem, heb toch niks te verliezen. Intussen pak ik mijn leven weer op, hoe lastig dat ook niet is op dit moment. In 1 keer contact afkappen zou het verstandigst zijn denk ik. Vallen en maar weer opstaan...
Het zou trouwens heel goed kunnen dat hij dan zijn strategie gaat aanpassen. ga die avond dan niet met hem mee naar huis of bij jou uitnodigen. Daarna ook af en toe niet de telefoon opnemen, gewoon doorgaan met je eigen ding...

Als hij DAN over de bruig komt met: "Nou, ik zou je toch wel heel graag beter willen leren kennen... op een diepere manier (dus niet scharrelen)", dan valt er natuurlijk best te praten.

maar voor alleen neuken? Nee, daar ben ik een te leuk mens voor, denk jij dan.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder met je gaat vanaf nu. Blijf je af en toe posten?
Dankjewel Dreamglasses! Ik zal vanaf nu eerst naar een 'onbereikbare' mode omschakelen en ik zie hem waarschijnlijk van het weekend. Dan ga ik het gesprek aan met hem. Ik zal hier posten hoe dat zal aflopen.
Miska;

laat gaan, laat gaan. Als je tenminste gelukkig wil worden. Mannen menen het als ze zeggen alleen maar te willen scharrelen.

Vrouwen (de meeste) gaan vanzelf meer voor een man voelen als ze er langer mee omgaan maar mannen kunnen dit over het algemeen goed scheiden.

Een relatie wordt dit nooit ben ik bang en anders alleen als je nu al het contact verbreekt en dan kijkt wat ie doet.

Helaas, helaas heb ik veel ervaring met dit soort mannen :(
ik denk dus dat Dreamglasses helemaal gelijk heeft haha ;)
eens met voorgaanden. Hij wil blijven scharrelen, dus blijft bellen. En jij vat dat toch weer op als 'meer'. En dat jij zegt dat je niet wil scharrelen en verder op zoek gaat, maakt hem misschien wel een beetje jaloers, dus voert hij het tempo nog wat op. Maar dat betekent nog steeds niet dat ie een relatie wil.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen Nine81! Zou je iets meer hierover willen vertellen of liever niet? (al snap ik als je daar geen zin hebt )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven