Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
maar wat is dan pcos? huh sorry ik niet begrijp, hihi.
oohh en nog ff over tweelingen, ik zou dat liever niet willen.

Mijn vriendin heeft 6 weken terug een tweling gekregen maar als ik kijk hoe druk ze het daar mee heeft, dan heb ik daar respect voor,hihi.
Bij PCOS (Poly Cysteus Ovarium Syndroom) zijn de waarden van verschillende hormonen (LH (luteïniserend hormoon, het hormoon dat de eisprong opwekt), eventueel testosteron en soms insuline (het hormoon dat de bloedsuikerspiegel regelt)) verhoogd. De waarde van het FSH (follikel stimulerend hormoon), het hormoon dat de eiblaasjes doet rijpen, is bij PCOS onvoldoende om de eiblaasjes te doen rijpen. Bij PCOS blijft de eisprong, en dus ook de menstruatie, gedurende langere periodes uit en de vruchtbaarheid verminderd. PCOS kan daarnaast overbeharing en/of acné veroorzaken en gaat vaak samen met overgewicht. Behandeling is nodig om de eisprong op te wekken om zo de kans op zwangerschap te verhogen, en kan door middel van afvallen, tabletten, injecties of een kijkoperatie. Afvallen leidt veelal tot het weer spontaan optreden van de eisprong, maar ook omdat PCOS een relatie kan hebben met het ontstaan van hart- en vaatziekten, diabetes (suikerziekte) en eventueel met hoge bloeddruk op latere leeftijd, wordt afvallen bij overgewicht geadviseerd.
Mijn zus is 35 en haar vriend 30 ( mijn zus wil al heel lang beginnen maar haar vriend nog niet) dus het kan erger! En dan denk ik wel eens het wat zeur ik nou!!!!

Mijn andere zus die krijgt volgende week woensdag een kindje(keizersnee). Ik ben toch benieuwd wat het word Het is haar 2e.
@ Janine dat is een hele waslijst, poeh he.

Dat klinkt allemaal niet zo fijn!
ehh goed nieuws?
klinkt idd niet heel leuk.. maar ik heb geen overgewicht..
maar der kan altijd iets af.. ;)
Poeh, ben weer bij. Even bedenken waar ik allemaal op ga reageren.

Ben ook waterman trouwens, zijn leuke mensen

Vriend is kreeft, geen idee waar het voor staat, maar hij is gewoon een beetje een moeilijke vent. Maar wel mijn lieve moeilijke vent!

Wij gaan waarschijnlijk ook niet trouwen. Vanwege vriend z'n principes. Mij maakt het niet zo veel uit, maar als geregistreerd partnerschap duizenden euro's meer kost om hetzelfde geregeld te krijgen als een simpele trouwerij, dan spreekt de krent in mij hoor!

Maar ergens vind ik het eng om 'te beloven' dat je eeuwig bij elkaar blijft. Dat weet je toch niet? We zijn het zeker van plan ja, maar ja, de tijd zal het leren... (wat ben ik toch vreselijk onromantisch, sorry). Met al 1 op de 3 huwelijken die stuk gaan tegenwoordig. Afschuwelijk voor de kindjes! Maar ja, het is natuurlijk even afschuwelijk als je geregistreerd partnerschap stuk loopt.

We gaan zondag weer bij het nieuwste kindje in de vriendengroep kijken. Gister waren er een aantal vrienden bij ons eten, en ging het ook alweer flink over huizen kopen en zo. Bah, wat een leeftijdsfase zeg! Maar hopelijk ziet vriend het weer een beetje meer zitten als hij de jonge vader helemaal gelukkig ziet
Goedeavond! Ik lees al een hele tijd mee maar wilde nu toch wel eens reageren... Boefje, van harte met je zwangerschap! Mooi om te lezen hoe blij je bent na al dat lange wachten!

Zelf moet ik dus ook wachten... Ik ben 28 jaar, we zijn al 12 jaar samen (echte jeugdliefde dus ) en nu een half jaar getrouwd. Ik wil zo graag moeder worden voor mijn 30ste en breng het onderwerp zo nu en dan te sprake maar zonder succes (sinds een jaar of 3).

Manlief (33 jaar) kan het onderwerp helemaal niet aan en schiet dan regelmatig in de verdediging... Voordat we gingen trouwen dacht ik dat hij helemaal om was, ik was toen al een jaar gestopt met de pil omdat ik daar geen goed gevoel meer bij had. Hij was het er toen mee eens dat we na het trouwen de rubbers in de prullenbak zouden gooien maar toen die dag steeds dichterbij kwam en ik vroeg of hij nog steeds wilde, krabbelde hij ineens terug en voelde zich gepushed.

Zo nu en dan komt het onderwerp weer eens luchtig te sprake maar merk dan dat hij er niets van wil weten... in het heetst van de strijd heeft hij zelfs eens geroepen dat ik maar een andere man moet zoeken als ik zo graag een kindje wil... maarja, ik hou van hem en wil graag met HEM een kindje... Soms voel ik mij verscheurd tussen emoties en dan komen de tranen naar boven als ik in bed lig.

We hebben alles prima op orde, leuk huisje (kamertje vrij), allebei een leuke baan, auto voor de deur, spaarcentjes maar toch... Zijn zorg is voornamelijk financieel, hoe we het gaan doen als ik maar 3 dagen per week ga werken (als dat zou kunnen), dat soort dingen... Mannen handelen voornamelijk praktisch en vrouwen emotioneel en met gevoel.

Hoe dan ook, ik probeer het onderwerp zo weinig mogelijk aan te snijden en als ik voel dat ik er erg mee in mijn maag zit, kom ik hier altijd even buurten en merk dat ik niet alleen ben ;)
quote:janine20001 schreef op 13 januari 2010 @ 13:14:

pipo; kwam ik tegen

Waterman: Hij is de rebel onder de sterrenbeelden. Hem kunt u niet vastleggen of over hem bepalen. Hij is een lucht-teken met hoogvliegende plannen en gedachten en een onbeperkte levenswil, die hun neerslag vinden in zijn manier van leven. Normale woningen of huizen geven hem niet de passende ruimte. Als een Waterman het voor het kiezen heeft, kiest hij iets buitengewoons, zoals bv een oude molen of hij bouwt een fabriekshal om. Hij heeft geen gebrek aan creativiteit.Wow, ik ben ook een waterman. Klopt wel aardig
Bij mij was het simpel ik stopte dus met de pil (in samenspraak natuurlijk) en we gingen aan de rubbers. Rubbers wou hij na twee weken niet meer. Eerste maand gewoon ongesteld en tweede maand raak !
Ik had ook stiekeme hoop dat hij de rubbers na een tijdje wel zat zou zijn maarja, anderhalf jaar later, hij is er nog nooit 1 vergeten!...
Welkom Rosalindaa

Ik heb vannacht weer van baby'tjes gedroomd! Straks lekker naar mijn zus en neefje (ben vrij vandaag). Heb er erg veel zin in!

@hahahihi

Spannend en leuk van je zus!

@janine

Dat klinkt idd erg heftig, knuffel voor jou.

@orchis

Hopelijk werkt het aanstekelijk ja!
@Rosalindaa: wat een verhaal zeg. Dat kan dus ook nog, dat je afspraken hebt en man dan terugkrabbelt... Is het financiele verhaal niet een argument waar iets anders onder steekt? Dat hij 'gewoon' bang is ofzo? Zo duur is een kind toch ook weer niet? Volgens mij heb je een paar basiskosten en kan je het voor de rest zo duur maken als je zelf wil. Dan maar een keer niet op vakantie.

Ik ben iig blij dat je iets aan dit topic hebt en leuk als je meeschrijft.

Reageer straks ook even op de andere zaken, maar nu eens even werken, moet toch ook gebeuren
Goedemorgen allemaal,

Welkom Rosalindaa. Wat een bekend verhaal. Wel heel jammer dat ie eerst om lijkt te zijn en dan toch terugkrabbelt...typisch mannen.

Frutje; veel plezier vandaag met je neefje! Altijd leuk om die kleintjes te zien, knuffelen, etc. Ik heb al weer een tijdje niet gedroomd over kids, maar heb wel regelmatig van die dromen. Zelfs een keer (al een aantal jaar terug) gedroomd dat ik aan het bevallen was en hoe dat voelde enzo. Heel raar.

Orchis: ik hoop dat het voor jou werkt om samen op kraambezoek te gaan en dat je vriend ziet hoe trots de nieuwe vader is. Bij mij heeft het tot nu toe nog niet echt gewerkt. Hij reageert wel leuk op de baby en neemt soms ook zelf het initiatief om op kraambezoek te gaan, maar daar houdt het op. Jammer toch....

Misschien dat wij op een gegeven moment ook maar de stap moeten nemen om te stoppen met de pil en over te gaan op condooms. Dan krijgt hij er snel genoeg van, denk ik zo

Vandaag not tot 15:00 werken en dan lekker wat laatste vakantiespullen kopen, tas inpakken en vannacht vliegen. Heb er zin in!
@pipo79: Ik heb een keer een financieel overzicht onder zijn neus geduwd met daarop de kosten voor kinderopvang, mijn salaris voor 3 dagen maar natuurlijk ook de bijdrage van kinderbijslag en dergelijke. Tuurlijk ga je er iets op achteruit maarja, het is niet zo dat we dan niet meer rond kunnen komen.

Conclusie: volgens mij is hij gewoon bang voor de veranderingen en dat hij ineens verantwoordelijk is voor een klein mensje, daar komt het volgens mij op neer.

Hij heeft zelfs een keer gezegd dat hij kinderen pas leuk gaat vinden als ze een jaar of 2 a 3 zijn... kinderen worden vanzelf 2 jaar, daar hoef je voor de rest niets aan te doen Maargoed, zelfs dat is geen argument voor hem...
Welkom Rosalindaa!!!
@Assie: wat heerlijk dat je op vakantie gaat. Ik zou ook wel even weg willen uit deze kou... En nu maar hopen dat jullie veel goede gesprekken hebben

Heb gister met vriend klein beetje over kinderen gehad. Hij is idolaat van zijn nichtje. Ze is nog een kleine baby en hij is superlief voor haar en bijna verliefd op haar! Dus ik zei tegen hem dat ik me dan bijna niet kan voorstellen hoe verliefd ik op mijn eigen kind zou zijn, omdat we dat nu allebei ook al bij die kleintjes hebben. Nou, dat dacht hij ook wel. Later zei ik nog gescherend dat ik maar weer de pil ging slikken omdat ik pukkels krijg van het niet-slikken. Nou dat wilde hij niet want dan kon hij me niet meer bezwangeren Het 'hangt' dus zeker wel in de lucht bij ons. En het gaat ook wel goedkomen alleen moet ik nog even (zoals velen hier) geduld hebben.

@Rosalindaa: tuurlijk komt het financieel goed. Maar ik heb het idee dat die mannen uit angst maar alles aangrijpen waarom het niet zou kunnen ipv naar de redenen waarom het wel zou kunnen (en soms ook zou moeten ivm leeftijd).

@Frutje: ik hoop dat je neefje snel een neefje of nichtje krijgt. Hoe leuk zou dat zijn! Ook als het leeftijdsverschil niet te groot is en ze later leuk kunnen spelen. Droomdroom....
Veel plezier, Assie!!

Welkom Rosalindaa.

Is je man er wel over uit dat hij kinderen wil, maar gewoon nu nog even niet?
nog 5 dagen....
quote:Assie78 schreef op 07 januari 2010 @ 14:08:

Hoi Maja...van harte welkom! Vertel, vertel.....wat is jouw situatie. Hier volop mogelijkheden om alles bij elkaar kwijt te kunnen

o ja ik had hier ook gepost

Maare mijn situatie. Ik ben 27 hij 28. We hebben net vorig jaar een huis gekocht en ik heb nog geen vaste baan en ik zit nu op een detacheringscontract van een halfjaar. Alles behalve zekerheid dus. Daarbij wil mijn vriend nog niet aan kinderen beginnen en eigenlijk wil ik ook nog wel 2 jaartjes wachten oid. Maar ondertussen kriebelt het zo
quote:annayake schreef op 14 januari 2010 @ 12:12:

nog 5 dagen....Spannend....! Voel je al iets?
nee niet echt... helaas...
Jammer dat je nog niets voelt......maar zou ook wel heeel toevallig zijn als het direct raak zou zijn. Kijkend naar Boefje kan het natuurlijk altijd Maar ik zou zelf altijd, naast het hopen dat het raak is, in mijn achterhoofd houden dat het gemiddeld 6 tot 12 maanden duurt (is nu veel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk).

Hopelijk is iedereen van dit topic straks direct de eerste maand zwanger! Dat zou gaaf zijn (droom, droom).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven