Help needed ;-)

15-01-2010 18:49 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik zal mezelf eerst even voorstellen; ik ben Paul, 17 jaar, woon vlakbij Rotterdam.

Ik zit nog op het voortgezet onderwijs (5VWO). Op school trekt steeds één meisje mijn aandacht: we zullen haar maar Denise noemen. In het begin van het jaar kende ik haar nog helemaal niet: ze zat wel al op dezelfde school als ik, maar dat betekent niet dat je iedereen al kent natuurlijk. Zij zit momenteel in 4HAVO.

Maargoed, zij trekt dus al een hele tijd mijn aandacht. Haar uitstraling, doen&laten en verhalen van vriendinnen over haar gaven me een erg leuk beeld van haar.

Daarop heb ik dus besloten om contact met haar te leggen. Eerst gewoon toegevoegd op MSN; helaas zit zij daar niet zo vaak op, maar het is in ieder geval een stap in de goede richting, nietwaar? We hebben wel gezellige en vooral enthousiaste gesprekken gehad op MSN!:)

Afgelopen week heb ik haar nummer gevraagd en ook gekregen. We sturen elkaar nu ongeveer een stuk of 10-15 sms'jes per dag; die gaan over interesses, school, eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken. Ze komt echt heel leuk op mij over!

Ik vroeg haar hoe ze zich in een paar woorden zou omschrijven; een daarvan is "onzeker"; dit gaat zo meteen nog terugkomen!

Ik heb haar, bij gebrek aan gezamenlijke tijd op school, toen per sms gevraagd of ze het leuk zou vinden om wat af te spreken. Hierop antwoordde zij ongeveer:

"Hoi! Ik wil best een keertje wat afspreken, maar dan gewoon als vrienden, okee? Ik weet zelf niet wat ik allemaal wil...sorry als ik niet echt duidelijk ben...x"

Volgens mij komt haar onzekerheid hier duidelijk naar voren. Ik krijg het idee dat ze mij ook wel leuk zou kunnen vinden, maar het nog niet zeker weet. In een later sms'je, over hetzelfde onderwerp, zegt ze "Ik weet het allemaal ook even niet..Sorry xx".

Hierna antwoordde ze met "Nee laat maar;)" waarop ik zei dat het inderdaad beter was als we het er niet over hadden en het beter was gewoon een keer wat af te spreken. Hierop antwoordde ze best enthousiast: "Ja is goed! En dan spreken we gewoon een keer af!:)"

Voor zover het sms-verkeer over afspreken. Zoals ik al eerder zei gaan de andere sms'jes vooral over algemene dingen, maar ook over haar- en mijzelf. Ik zei dat ik haar lief vond (was voortgekomen uit een grapje over een sportschool) waarop zei antwoordde dat ze mij ook lief vond. Het paste alleen totaal niet in de context...

Ze gaat kijken of we dit weekend wat af kunnen spreken; ze heeft het verder helemaal niet meer gehad over 'vriendschappelijk afspreken' of zo.

Ik vind haar echt leuk, dat voel ik echt aan alles. Zij weet van mij dat ik haar leuk vind, dat heb ik van een van haar vriendinnen gehoord. Ik twijfel of ik dit bij de eerste echte afspraak met haar moet vertellen of niet...

Graag hulp bij hoe het verder moet!:) En iemand nog een idee om wat te gaan doen? Ik zat zelf te denken aan een mooie winterse wandeling met haar; lekker rustig; geen anderen en veel tijd om te lachen en het haar eventueel te vertellen...

Wat denken jullie?
Die telefoon van jou heeft nog een functie: dus bel haar! Dan kan je iemands stem horen en dat zegt zoveel meer.

Of nog beter, aangezien je bij haar op school zit: spreek haar gewoon aan!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Als ik je verhaal zo lees vindt ze jou ook leuk, anders smst ze niet 10 keer per dag. Maar of het meer wordt dan gewoon leuk merk je vanzelf. Gewoon lekker afspreken en kijken hoe het klikt. Misschien is voor jou de klik er niet eens, of misschien wel en voor haar ook. Merk je vanzelf. Ik zou niet meteen over jouw gevoelens beginnen. Gewoon lol maken en zien wat er gebeurt. Veel plezier!

Oh en misschien is het toch een goed plan om wel iets te gaan doen en niet alleen wandelen. Dan hoef je ook niet de hele tijd te praten. Maar ja wat de jeugd van tegenwoordig leuk vindt weet ik niet, haha, daar ben ik te oud voor.
Als zij zelf al zegt " als vrienden", doe het dan als vrienden.

Een wandeling is niks mis mee, maar stel het wel optijd voor, anders heeft ze de "verkeerde"schoenen aan. Dus meer mooi dan praktisch en dat loopt niet echt fijn. of je moet haar willen dragen, en dat klinkt romantischer dan het is

Oja vergeet de chocolademelk met slagroom na afloop niet he, als t erg koud was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
poeh, dat was even een flashback naar m'n eigen tijd in de aula! Ik zou er wel rekening mee houden dat ze je misschien idd alleen als goede vriend ziet.. ze heeft nu twee keer aangegeven dat ze alleen vrienden wil zijn.

Gewoon afspreken op basis daarvan. Mocht er iets meer uit groeien dan is dat hartstikke leuk, maar probeer in eerste instantie niet haar woorden te negeren om jezelf een teleurstelling te besparen.

Succes!
Een wandeling in de sneeuw kan heel romantisch zijn, zeker als je na de wandeling samen (binnen) een lekkere warme kop koffie of chocolademelk met elkaar kan drinken.

En verder gewoon als vrienden afspreken en haar het tempo laten bepalen.
de warme chocolademelk was mosterd
Hebben jullie een gezamenlijke hobby, maak daar gebruik van. Doe iets samen wat met die hobby te maken heeft, dan heb je in ieder geval een (onschuldig) gespreksonderwerp, mocht de conversatie stil vallen.
Bellen is inderdaad een hele goede optie, maar dat is niet echt mijn sterkste punt. Als ik een vriend bel dan kan ik niet eens normaal praten, laat staan als ik haar bel. Het aanspreken is het best, daar ga ik denk ik zeker nog wel iets mee doen. Zij heeft inderdaad "als vrienden" gezegd, maar heeft daarna ook weer aangegeven te twijfelen.

Ik probeer het goede-vriend-zijn nu juist te vermijden: ik toon interesse en heb leuke gesprekken met haar. Een goede vriend kun je me niet echt noemen, ik wil niet eerst in haar friendszone terechtkomen...

Een gezamenlijke hobby hebben we niet echt, maar dat maakt het juist ook wel weer leuk. Zo leer je weer meer dingen kennen en verbreed je je inzichten weer.
Dat jij liever geen goede vriend van haar wil zijn maar dat je meer wil zijn is iets van jou. Ik krijg het idee dat zij je alleen als goede vriend ziet. En of dat meer kan worden weet ik natuurlijk niet.
Gewoon wat leuks met haar gaan doen en niet te hard van stapel lopen. Ik zou haar niets vertellen bij een eerste afspraakje. Niet gelijk helemaal 'all over' haar, dat zal haar waarschijnlijk afschrikken. Dus doe gewoon gezellig.

Winterse wandeling en ergens warme choco gaan drinken klinkt goed!

Als de sfeer zo ontspannen is na een tijdje, kun je best zeggen dat je haar leuk vindt. Maar kzou toch niet alles uit de kast gaan halen om haar te gaan versieren ofzo gezien haar sms-jes... die zijn inderdaad nogal verwarrend.... wat wil ze nou? weet ze zelf ook niet, dus hou het gezellig en (vooral) rustig. Veel plezier op jullie date!
Only dead fish go with the flow
We hebben het er gisterenavond samen nog even over gehad, en daaruit bleek eigenlijk dat we allebei niet heel erg wisten wat we nou precies wilden. Daarop hebben we besloten gewoon een keer wat als vrienden af te spreken; als er daarna nog iets uit voortvloeit zou dat mooi zijn, als dat niet zo is: geen probleem.

Bedankt voor de hulp! =D
Spreek gewoon iets af, hou het rustig, gewoon gezellig en dan zien jullie het vanzelf wel. Samen schaatsen? Of idd die wandeling, goed idee. Succes!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hoezo 'niet weten wat we precies willen'?

Je kent elkaar niet! Er is puur sprake van wat op hol geslagen hormonen, aan jouw kant in ieder geval, verder niks.

Moet je dan al iets willen?

Is het bij de eerste keer tegenover elkaar zitten met een warme choco (dank je Cole) dan al belangrijk 'wat je wil'? Alsof je keuzes moet maken voor de rest van je leven of zo. Hou het luchtig en vluchtig. Je bent 17, geen wanhopige 40-er, op zoek naar een laatste kans op liefde.

Ga gewoon een keer casual wat drinken joh en pieker niet over 'hoe het verder moet'. Er is geen verder en er is geen moeten en er is geen én-ke-le reden om je ook maar ergens druk om te maken.

O, en leer praten aan de telefoon.

Oefen met je moeder of je zus maar leer het. Écht, het kan je leven er een stuk makkelijker op maken. Dat suffe ge-SMS en zo geeft alleen maar ruis.

Zet 'm op jongen, het zal allemaal dikwerf los gaan lopen!
Het is inderdaad de vraag of je al iets moet willen...het is inderdaad een beter idee gewoon wat gezellig te drinken!

Bedankt voor je hulp! =D
Eens met Eleonora, gesprekken voeren kun je oefenen. Zowel aan de telefoon als 'face to face'. Toon oprechte interesse in wat ze vertelt, stel open vragen (die je niet met alleen 'ja' of 'nee' kunt beantwoorden) en zie hoe het gesprek verloopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven