Wat denken jullie?

17-01-2010 06:28 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve forummers,

Ik lees al een tijdje mee hier.

Maar nu ben ik speciaal ingelogd om jullie gelijk om raad te vragen..

Het zit zo..

MIjn vriend en ik zijn nu bijna 4jaar samen,

We hebben net een huis gekocht waar we binnekort intrekken.

Nu waren wij gisteravond bij vrienden van ons.

Mijn vriend was samen met 1 van onze vrienden een site aan het maken.

Hierover kregen ze dan steeds bevestigings mailtjes.

Dus zijn inbox stond eigenlijk constant open..

Op een gegeven moment stonden een vriendin en ik ook mee te kijken met hun, en toen zag ik in zijn inbox de naam van zijn ex vriendin staan.,

En nu weet ik het heel fout, maar ik heb dus net ingelogd in zijn mail.. en wat zie ik..

Heeft hij niet 1 maar 2 exen van hem gemailt, dat hij ze mist en of ze misschien zin hebben om af te spreken om bij te kletsen ( 2 verschillende mailtjes naar die meiden toe ).

En nu heb ik niks tegen ex vriendinnen van mijn vriend..

Maar wel tegen deze 2..

Die 1ste is namelijk zijn vriendin geweest voor mij, en die heeft in het eerste jaar van onze relatie behoorlijk lopen stoken,.

En die 2e, daar gaan roddels over dat hij met haar heeft gezoent terwijl hij met mij was... hij ontkent dit..

Nu ik dit allemaal zo opschrijf weet ik waarscheinlijk al wat jullie gaan zeggen..

Maar misschien heb ik gewoon even jullie mening nodig hierover..

Xxxx
Tja, ik weet niet wat anderen hier over zullen zeggen, alleen wat ik er van vind. Als mijn partner iets wil drinken met een ex, heb ik daar geen probleem mee, maar wél als het allemaal stiekem gaat! Dingen die mensen doen, die het daglicht niet kunnen verdragen, stiekeme dingen, vind ik geen goed teken. Zeker niet als er bij gezegd wordt dat hij ze mist...jullie gaan notabene (bijna) samenwonen....

Aangezien zijn mail open stond en iedereen kon meekijken, zou je hem dus gewoon kunnen vragen, waarom hij niets over dat mailtje heeft gezegd dat hij binnen kreeg van een ex.
Goeiemorgen Nammma

Ja inderdaad, zoiets heb ik dus ook.. je mag van mij best wat gaan drinken met een ex ( liever niet met een van die 2 maar dit terzijde ;) ) maar zeker niet erbij zetten dat hij ze mist...

Ik zit nu op mijn werk, me in te houden om niet een boos smsje te sturen ( want dat lost toch niks op ).

Dus ik wacht wel tot ik klaar ben, dan ga ik naar hem toe..

Zal ik dan zeggen dat ik heb gezien dat hij een mailtje had en vragen waar dat overging?

Maar wat als hij dan zegt.. oo dat was een doorstuurmail ofzoiets..

Dan moet ik toch zeggen dat ik het gelezen heb en er niet blij mee ben..
Zou hij cold feet hebben nu jullie gaan samenwonen en het allemaal toch wel erg serieus wordt? Vertrouw je intuïtie maar. Ik zou gewoon zeggen wat er is gebeurd, zoals je het hier in de eerste post opschrijft. Niet ook smoesjes gaan bedenken, je wil van hem ook geen smoesjes horen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Heej Spijker,

Ja daar heb je wel gelijk in, ik ga het maar gwn zeggen als ik straks bij hem ben.. en dan zie ik wel hoe hij reageerd.

thQ
Dat die eerste heeft lopen stoken is drie jaar geleden. En van die tweede weet je het niet zeker. Jullie hebben samen een huis gekocht. Word eens volwassen!
Succes morningafter. Kloterig hoor, hoop dat een gesprek de lucht een beetje klaart.

Ik kan t me ergens best voorstellen: jullie gaan samenwonen en naast superleuk is dat natuurlijk ook wel eng. Een nieuwe fase, misschien toch een beetje benauwend. Logisch dat hij dat zo voelt. Maar daar had hij dan even met jou over moeten praten.

Heb je overigens gezien op welk moment die mails gestuurd waren? Ik bedoel, misschien was hij een keer 's avonds laat in een sentimentele bui ouwe foto's aan het doorkijken, en dacht toen: tjee wat hadden we het leuk samen, laat ik weer eens contact zoeken.

Dat kan natuurlijk best, van die mails waarvan je de volgende ochtend denkt: hmmmmm. Beetje stom, maar goed.

Was het een mail? Of hele conversaties?
@ Spijker

Naar dat meisje waar hij 4 jaar geleden voor mij wat mee had, dat is echt een hele conversatie..

Hij stuurde haar de eerste mail vanne..

Ja zullen we weer ens afspreken, want zie je haast nooit meer..

Nou toen reageerde zei weer van ja leukk

En daarna stuurde hij, weer een hele mail, en daar stond ook in van ik mis je..

En naar dat andere meisje was het een mail of ze af wilde spreken, maar dat meisje heeft nog niet gereageerd,..

En aan de tijd te zien, was het een gewone middag terwijl hij op zn werk zat..

Dus dat sentimentele valt af..

Xxx
quote:kadushi schreef op 17 januari 2010 @ 07:37:

Dat die eerste heeft lopen stoken is drie jaar geleden. En van die tweede weet je het niet zeker. Jullie hebben samen een huis gekocht. Word eens volwassen!

Hoezo wordt eens volwassen? Ik vind dit een rare reactie!

Maar ja, ik ben dan ook "ouderwets" en houd gewoon niet van stiekemerds...
quote:Nammma schreef op 17 januari 2010 @ 08:03:

[...]

Hoezo wordt eens volwassen? Ik vind dit een rare reactie!

Maar ja, ik ben dan ook "ouderwets" en houd gewoon niet van stiekemerds...

Precies! Hij moet volwassen worden. Als je een serieuze relatie hebt en samen een huis koopt, dan zal je ook de consequenties moeten aanvaarden en niet achter iemands rug om stiekem mailen, afspraakjes maken en vertellen hoe hij ze mist.

Nee hoor Morningafter, kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Ik zou er met hem over hebben. Mocht hij nog niet over zijn ex heen zijn, zou ik niet met hem gaan samenwonen. En van dat stiekeme gedoe zou ik ook niet van gecharmeerd zijn.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Tja, ik zou ook tegen een vriend kunnen zeggen dat ik hem heb gemist en dat het me leuk zou lijken weer eens af te spreken. Toevallig zijn twee exen van mij nog steeds hele goede vrienden. Sterker nog, ik zal bij een optreden als getuige bij zijn huwelijk. Ik zie mijzelf ook nog wel eens zoiets mailen, uiteraard met de meest zuivere intenties.

De teksten van jouw vriend hoeven niets te betekenen te hebben. Het valt of staat met de context waarbinnen het gebeurt. Waarom spreek je trouwens niet gezellig met zijn vieren af? Hij, twee exen en jij?
@ Nammma

haha ja dan ben ik zeker ook ouderwets ;)

@MV

Ik ga het er zeker met hem over hebben.

En het is niet het afspreken dat me zoveel uitmaakt, maar idd dat het stiekem gebeurd.

En dat ene zinnetje zit me ook niet zo lekker..

Als een van onze vrienden het over een van die 2 meiden heeft doet hij altijd zo heel stoer,.. vanne Owjaa daar heb ik ook nog mee gehad, blij dat ik die niet meer hoef te zien... weet je wel zulke dingen..

En dan achter me rug om in die mail gaan zetten,.. Ja ik mis je..

@ Wuiles

Das misschien wel een idee, iets met zn 4e afspreken..

Misschien gooi ik dat vanavond ook nog wel in het gesprek..

ThQ xxx
Ja, of hij nodigt ze leuk uit voor jullie housewarming.
Ja dat zou ook kunnen,

Maar in de mail vraagt hij dus aan ex1 wanneer ze een x tijd heeft om af te spreken..

En wat ik uit het over en weer mailen opmaak, is dat ze nu dus volgende week afgesproken hebben..

Om zoals in de mail staat, ''Weer eens bij te kletsen''

En aangezien we nog niet in onze woning bezig zijn.. is die housewarming er voorlopig nog niet..
Ik kan me goed voorstellen dat dit niet goed voelt. Ik weet niet wat het is met sommige mannen ik heb wel eens het idee dat ze echt te stom zijn om de dag in te kijken...alsof het via internet ineens heel anders is en niet bekend gaat worden ofzo.

Ik mis je is in mijn ogen niet bedoeld voor een ex vriendin. .
Maar als exen goede vrienden zijn, dan moet TO weten dat hij nog contact met ze heeft. Tenminste...mijn man weet wie mijn vrienden zijn.

Ik vind dit altijd een beetje verdacht klinken. Cold feet of niet. Open kaart is altijd nog het beste. Maar je zult zien dat hij behoorlijk kwaad wordt omdat je in zijn mail hebt lopen neuzen.
Inderdaad, dat vind ik dus ook..

Hij mag van mij best is gezellig met een ex vriendin een drankje gaan doen..

Maar dat kan hij dan toch ook gewoon tegen mij zeggen..

Maar dat, dat dan zo sneaky via de mail moet gebeuren..

En ik vind ' Ik mis je' ook niet zo geschikt voor een ex vriendin waar je een aantal jaar geleden nog zo'n ruzie mee had omdat ze zat te stoken tussen ons..

En misschien zit het me nog het meest dwars dat HIJ de gene is die is begonnen met mailcontact richting haar.
@ Sanmi

Dat denk ik dus ook, dat hij nog het meest boos gaat zijn omdat ik in zijn mail heb gekeken..

Maar aan de andere kant, ik zeg gewoon hoe het gegaan is..

Dat hij zelf gister zijn mail zo open en bloot had staan, en als ik dan die naam zie staan van die ex vriendin, dan ben ik gewoon benieuwd..

En als hij echt alleen maar kan reageren op het feit dat ik in zijn mail heb gekeken.. dan weet ik voor mezelf wel genoeg..
Ik kan me er plaatsvervangend kwaad om maken. Als het allemaal zo onschuldig en nietszeggend zou zijn, waarom dan niet een belletje richting die ex met dezelfde inhoud als het mailtje terwijl jij gewoon gezellig naast hem op de bank zit te borduren for all I care.

Ik vind het erg laf en niet netjes... en dan druk ik me voorzichtig uit. Ik bedoel eigenlijk dat je vriend een dikke lul is dat ie dit zo aanpakt in plaats van het met jou te bespreken of jij er moeite mee zou hebben als hij persoon x een keer uitnodigd op de koffie om bij te kletsen.
Eens met nammma. Wat drinken met een ex moet kunnen maar dan wel graag gewoon open en eerlijk. Als mijn partner stiekem zou afspreken zou ik dat ook niet kunnen waarderen. Als het alleen maar bijkletsen is, is er geen reden om het stiekem te doen. Ben benieuwd wat je vriend heeft te zeggen als je hem vraagt naar de mail.
Je haalt me de woorden uit de mond.. ik dacht precies hetzelfde over hem vanochtend toen ik het las..

Maar nu denk ik dat ik even wacht wat hij vanavond te zeggen heeft als ik het aan hem vraag..

Ow en nog even @ Sanmi

Ik vind het niet erg als hij altijd met hun om zou gaan of ze vaker zou zien met uitgaan of dat soort dingen..

Maar hij heeft ze allebei al meer dan een jaar niet gezien of gesproken..

En daarbei hebben ze allebei ees geflikt bij vrienden van ons..

Dus als er al over hun gesproken word in ons bijzijn, dan is dat negatief.. en meneer lult dan ook lekker negatief mee over hun..

Dus dan denk ik... Waar komt dit ineens vandaan??
Ik gok dat vriend eerst een hele heissa gaat maken over het lezen van de mail want vertrouw je me soms niet, dat is prive etc etc. Dan gaat ie melden dat het niets om het lijf heeft en dat ie het heus wel verteld had, maar dat ie er nooit meer aan gedacht heeft.....( en zodra ie de kans krijgt wijzigt ie het wachtwoord van zijn mail). Uiteindelijk zal hij sorry zeggen want zo was het natuurlijk nooit bedoeld....en aan TO of ze daarmee accoord gaat.
Volgens mij heb ik nergens gelezen dat dit een stiekeme afspraak zou betreffen. Als de man volgende week van plan is om iets met een ex te gaan drinken dan hoeft dat toch niet tien dagen van tevoren in tweevoud te worden aangevraagd bij TO? Voor hetzelfde geld vertelt hij volgende week dat hij 's middags gaat lunchen met deze dame.

Wij nemen op zondagavond samen onze agenda's voor de komende week door. Heel goed mogelijk dat ik op zondag hoor dat hij op maandag met iemand gaat eten. En vice versa.

Nogmaals: de context is wat mij betreft allesbepalend.

Deze situatie hoeft niets te betekenen te hebben.
Klopt Wuiles...maar het zinnetje "ik mis je" maakt de situatie net even anders.
Ja ik denk inderdaas ook dat hij eerst gaat zeuren over dat ik in zijn mail heb gekeken..

Nou dan laat ik hem maar even uitrazen, maar als hij daarna niet met iets zinnigs komt.. dan weet ik wel genoeg..

En daarbij.. als hij ineens na bijna 4 jaar hetzelfde wachtwoord ineens dat ww gaat veranderen... nou dan is het huis helemaal te klein, dat snapt hij hopelijk zelf ook wel,..

Ben alleen bang dat mocht er inderdaad meer aan de hand zijn,.. dat hij het dan voortaan gewoon regelt via sms ofzo... haar nummer is zo gevraagd lijkt mij ( want zelfs dat heeft hij niet eens, zovaak ziet/spreekt hij ze nou ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven