***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Robbie is nog maar net wakker of gaat al weer vrolijk van de glijbaan af :-)

C en ik zeiden gister tegen elkaar dat we nog nooit zo'n enthousiast Robbietje gezien hadden

Foto's kijken!
Hij negeert zelfs z'n ontbijt!
Jeuh, Thomas heeft ons alweer 2 nachten laten doorslapen lekker! Hebben m maar 1x hoeven laten huilen en toen was t klaar. Gelukkig maar, want ben daar heel slecht in.

LL, hier ook van die peuterbuien hoor, kan echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Vooral met zeuren en huilen. T gaat over, t gaat over, t gaat over. Zou t ook leuk vinden om jullie te zien. Gooi maar een datum op!

Xaloy, wat een geweldig bed! Hopelijk nog gnoeg slaapuren over na het glijden

Lara, ik ga meteen hyves checken.

Oh ja, over het knoeien, Met noah valt t wel mee, die houdt niet van vies worden, Thomas daarentegen...., zie hyves

Wat goed van Mees, gelopen achter de rollator.

Thomas tijgert nu het huis door, maar kruipen of langs de tafel stappen, ho maar. Nou ja, komt vanzelf.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Zo, en dan nu even reageren.

Lievelust, wat vervelend dat Daan zo aan het spoken is. De peuterpubertijd kan tot ruim 3,5 duren heb ik begrepen. Ik hoop voor jou dat Daan er al eerder klaar mee is! Robbie is er al een beetje overheen, zijn ergste 'nee' tijdperk had hij tussen 20 en 26 maanden. Hij vindt de winkel (en de winkelkar) leuk, ook omdat hij vaak een lekker broodje krijgt (die die je los kan kopen). Die peuzelt hij dan lekker op in de kar en is reuze happy onder de boodschappen.

Ik ben trouwens dan ook makkelijk een uur weg hoor Layla, het gaat gewoon allemaal een stuk langzamer. Maar ik vind gezelligheid belangrijker dan snelheid, en dus doen we het rustig aan.

DN, wat goed dat Thomas nu doorslaapt! Nou Luuk nog!

Wat goed Muis, dat je dat nou zo doortrekt met de jongens en mama solo! Ik durf erom te wedden dat dat voor de jongens heel bijzonder is!

Hier trouwens geen problemen met de glijbaan en slapen, de volgorde klopt namelijk. Robbie slaapt nu nog in ledikant, het bijbehorende bed is nog niet beschikbaar. De glijbaan staat los van het bed, Robbie denkt nog steeds dat hij niet zelf uit de ledikant kan komen. Gevolg: als hij in bed wordt gelegd denkt hij dat hij er niet meer uit kan. Hééél handig!

Nadeel van de glijbaan: Robbie maakt grote sprongen qua klimhandigheid. Vandaag of morgen snapt hij dus ineens dat hij wél zelf uit bed kan komen
LL, de peuterpubertijd zuigt. Hier is het laatste tijd behoorlijk rustig, maar dat was twee maanden geleden wel anders. Het was rond onze trouwdag gewoon echt niet leuk hier in huis! Sindsdien doe ik elk weekend iets met een jongetje apart (uitgezonderd van Mees, maar hij heeft me al drie ochtenden in de week voor zichzelf) en sindsdien gaat het stukken beter. Ook is Hugo heel erg vooruit gegaan met taal en kan hij zich beter uitdrukken, wat ook scheelt in puberen.

Hoe is het met Daan en zijn taalvaardigheid? Heb je tijd om iets met hem alleen te ondernemen? (kan me indenken dat het laatste lastig is voor jullie!)
Oh DN, wat goed dat Thomas zo lekker geslapen heeft de afgelopen nachten!

Layla, ik ben ook rustig een uur onderweg als ik boodschappen doe met de jongens, maar ik vind het niet zo erg. Oké, in mijn eentje zou ik binnen tien minuten weer thuis kunnen zijn, maar de knulletjes vinden het leuk om te shoppen en gaan graag naar de Albert Heijn en de bakker. (en de Hema en het café en de markt en...eigenlijk is alles wel leuk!) Ik ben alleen met jassen en schoenen aantrekken al een kwartier bezig (Steijn en Huug doen zo veel mogelijk zelf) en dan moeten we nog op pad. Altijd komen we wel iets leuks tegen (vinden Steijn en Huug), mogen ze afrekenen en moet er nog even naar het speeltuintje gegaan worden, maar ik vind het belangrijk dat ze boodschappen doen geen straf vinden. Ze zullen het nog heel vaak moeten doen als ze later groot zijn!
Ben weer terug, niet bijgelezen, heb alleen meegekregen dat de kleine geboren is. Mooie foto's Laar! Schatje!

Vakantie was heerlijk, geweldig, fantastisch!

De eerste paar dagen hadden we wat sneeuw (zaterdag en zondag) en vanaf maandag beter zicht en zelf zon. Goede temperatuur om te skiën.

Finn heeft maandag t/m vrijdag 2 uur per dag ski-les gehad. Hij vond het wel leuk, maar wou liever met papa en mama mee de berg op.

Wij hebben elke dag een paar uur kunnen skiën. Mijn benen deden aan het begin van de vakantie niet mee, maar na een aantal keren wisselen van ski's, ging het steeds beter. Gisteren helemaal geen pijn meer gehad, skiën ging weer ouderwets goed. Heerlijk! Was super mooi gisteren, we waren op de gletsjer met super mooi uitzicht, en geweldige pistes.

Aan het eind van de middag hebben we Finn nog even zelf op een baby-piste meegenomen. Klein stukje omhoog en weer in vloek (pizza-punt) naar beneden.

Hij is alleen vreselijk verkouden en heeft geen stem meer. Ik ben ook verkouden, ben aan het hoesten en ook mijn stem is bijna weg.

Even een tip voor de dames die ook met kleine kinderen gaan skiën. Neem een slee mee, zo'n plastic ding met een stuurtje bijvoorbeeld. Daarop kan je je kind makkelijk meenemen naar en van ski-lessen, zodat ze iets minder ver hoeven te lopen. Iedereen was jaloers op ons!

Muis, ik ga komende week zoeken naar een hotel in Grindelwald, want we willen asap weer gaan skiën met Finn.

Nu ff wat opruimen en proberen wat bij te lezen.

Morgen om 7 uur alweer in het ziekenhuis zijn, minder aangenaam!
Het gaat goed hier! Popje (ik moet nog even een naam verzinnen voor hier) is een lief tevreden meisje en ze slaapt (vooralsnog...) goed. Vannacht van half 2 tot 8 en gisteren van 12 tot 8. Heerlijk. Ik kan er maar niet over uit dat ik een meisje met donkere haartjes heb gekregen!

Ik ben en beetje aan het bijkomen van de bevalling. Lichamelijk een stuk minder dan de vorige keer natuurlijk, maar ik merk dat zo'n snelle bevalling psychisch wat tijd kost. Dat zei Micha altijd al, maar dat is dus echt zo. Gek.

Vrijdag om 12:00 heeft de vk dus de vliezen gebroken. Ze wilden het eerst uitstellen omdat een andere bevalling begonnen was en zij in het ziekenhuis was, maar ik wilde het liever nu. Zo hoefde ik niet "al bevallend" de nacht in en ik had me ook ingesteld op nu en niet op 's avonds. Tijdens het breken van de vliezen had ik 3,5 cm ontsluiting.

Om 13:00 kwam de eerste wee en binnen een kwartier kwamen ze om de 2 a 3 minuten. Ik stond onder de douche en ik wist niet meer waar ik het moest zoeken. Bij Puk begon het ook zo en duurde het nog uren, dus ik werd een beetje moedeloos. Vriend heeft de vk gebeld en zij zou een vervanger sturen. Dat vond hij geen goed idee. Mijn moeder (die net Puk kwam ophalen) en hij hadden het idee dat het wel eens veel sneller kon gaan dan verwacht en dus zei vriend dat we nu naar het ziekenhuis kwamen.

We zijn in de auto gesprongen. Vriend heeft als een volleerd taxichauffeur over trambanen heen gescheurd en om 13:55 kwamen we daar aan. De verloskundige heeft nogmaals gemeten en toen had ik al 7 cm!

Ik heb daar nog onder de douche gestaan, maar ik had het idee dat het niet goed ging. Toen ik eronder uit kwam en ging liggen zei de vk dat ik heel zachtjes mocht persen. Persen?? En niet veel later dat ze het hoofdje al zag. Ik had geen goede persweeen, dus dat was wel even hard werken. Op een gegeven moment vielen de weeeen helemaal uit, maar Popje bleek de navelstreng om haar nek te hebben en hij was heel kort, dus ze moest er direct uit en afgenaveld worden. Het was toen 14:42. Driekwartier na aankomst in het ziekenhuis en 12 minuten na het begin van het persen.

Omdat ze slecht op kleur kwam moest haar suiker worden gecontroleerd en werden bloedtesten gedaan. Daar leek een stollingsprobleem uit te komen, dus moesten we blijven tot er meer controles waren gedaan door de kinderartsen. Gelukkig was om 22:45 alles goed en mochten we naar huis.

En nu zijn we aan het genieten van onze superlieve kraamverzorgster.Voor Puk is het allemaal druk en wat wennen, maar hij is erg lief voor zijn zusje en is dol op de kraamverzorgster.

Ik probeer er echt op te letten dat hij genoeg aandacht van mij krijgt, want ik merk dat hij dat snel mist. Ik zelf heb wel veel last van naweeen en een beetje van de hechtingen, maarja..dat gaat vast snel over!

Vooralsnog gaat de bv goed. Ik ben echt perplex hoe anders zij hapt dan Puk deed. Hij had geen geduld en werd woest en het is bij hem van begin af aan een crime geweest. Popje heeft in het ziekenhuis al een aantal keer goed gedronken en hapt goed aan. Ze krijgt er wel bijvoeding bij omdat ze door de snelle start behoorlijk suf was en daardoor slecht kon drinken. Ik vind dat ook niet zo erg. Ik heb in elk geval een goed gevoel over de bv. Ik hoop echt dat het deze keer werkt.

Oh de eerste aanvaring met schoonmoeder over Popje is al een feit. Ze haalde haar ongeveer uit vriends handen gisteren terwijl ik vond dat ze nog even bij ons moest blijven. Ze was zo suf, had al uren niet gedronken en was gewoon nog niet zo lekker. Nu is ze dus beledigd. Tsja. Ik heb besloten deze kraamtijd beter voor mij en mijn kind op te komen. Heel naar dat het zo loopt, en ik zit er ook echt wel mee maar ik ben bang dat het vaker zal voorkomen...

Even kijk of er een klein meisje gevoed wil worden.
Sterkte morgen Swiss!!
Lieve Lara, Fijn dat jullie lekker thuis zijn en een lieve kraamverzorgster hebben!!! Geniet ervan saampjes en doe waar je jezelf goed bij voelt!
Dank je lieve Laar.

Verstandig om op je strepen te staan. Het is jouw kind en je schoonouders krijgen (ooit) nog genoeg tijd om haar te knuffelen.Nu heeft ze vooral rust nodig.

Pff, net een telefoontje van het ziekenhuis dat ik echt op nr 1 op de lijst morgen sta, dus of ik er misschien al om 6.30 zou kunnen zijn. Dat wordt dus om 6 uur hier wegrijden. Ben blij dat ik verder niks hoef voor te bereiden. Neem alleen een pyjama, schoon ondergoed en wat toiletspullen mee, en natuurlijk mijn boek en (opgeladen) telefoons. Geen zin in, maar ik zal blij zijn als dat stomme bultje weg is. Eindelijk zekerheid.
Lieve lieve swiss, fijn dat het skieen leuk was! Sterkte morgen en hopelijk is het allemaal onschuldig.

Wauw laar, wat klnikt t allemaal goed. Fijn dat de borstvoeding nu goed gaat!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Lieve Laar, wat fijn dat alles zo goed gaat en dat Popje al zo goed kan drinken!

Je bevalling klinkt heftig...Ik kan me indenken dat een snelle geboorte er behoorlijk in kan hakken mentaal gezien. Mees was niet zo vlot geboren als Pop, maar ik moest ook echt bijkomen van het feit dat het hele circus nog geen vier uur in beslag had genomen!

(en ja, ik ben zeer vereerd dat Popje dezelfde naam heeft als ik! Ik bazuin het rond aan iedereen die het maar horen wil, ook als ze het niet willen horen. Je geeft je kind niet een naam van iemand die je een rotwijf vindt, toch!)

Hier gaat alles zijn goddelijke gangetje. Wij proberen Mees voor te bereiden op de operatie en het maakt heel veel indruk op Hugo. Huug vindt het allemaal maar spannend en een beetje eng, maar we proberen het zo goed mogelijk uit te leggen door Nijntje in het Ziekenhuis heel veel voor te lezen.

Mees maakt het niet zo heel veel uit, lijkt het. Hij vindt glijden van de glijbaan veel interessanter! ("Roesj Roesj!")
Gut Swis, ik vergeet jou helemaal! Wat fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad!

Wij gaan nog steeds naar Grindelwald, maar een maand later. A. wordt weer geopereerd aan zijn duim de week dat we eigenlijk op wintersport zouden gaan, dus nu gaan we maar een maand later. Komt dat voor jullie ook uit?
Laar wat een heftig bevallingsverhaal. Thumbs up voor iemand die dat allemaal zonder pijnbestrijding doet; Laat popje maar goed uitrusten, denk dat geboren worden ook heel heftig is voor baby's. Hoeveel meet en weegt popje nu?

Swiss veel sterkte voor morgen.

Hier thuis hebben we ontdekt dat Xander heel vindingrijk is. S avonds en s ochtends drinkt hij nog uit de fles. Nu is die altijd heel snel op. Nu vandaag bij de afwas merkten we dat Xander grote gaatjes bovenaan in de speen heeft gebeten. Bij eentje was er zelfs een gaatje van een halve cm. Dat loopt dus wel een pak sneller.

Vandaag ook naar de binnenspeeltuin gegaan. Was heel leuk. Xander heeft er naar hartelust in gespeeld.
quote:Witchke55 schreef op 17 januari 2010 @ 20:03:

denk dat geboren worden ook heel heftig is voor baby's.

Dat is precies de reden waarom ik denk dat je je niets meer van je geboorte, babytijd en vroege peutertijd kan herinneren! Volgens mij is het flink ruk om ineens, baf!, uit je plasje vruchtwater zo de wereld ingeslingerd te worden en dat heb ik het nog niet eens over je kop die door zo'n klein kanaal moet. :-)

Daarnaast denk ik dat baby zijn helemaal niet leuk is; je kan geen ruk, krijgt alleen maar "nee" te horen als je eens lekker de dvd's bijvoorbeeld wil onderzoeken en alles wat je wil doen kost bergen moeite.

(en toch zou ik heel graag een kind weer eens willen traumatiseren door het geboren te laten worden! Blijkbaar ben ik erg sadistisch van aard, aangezien ik het al drie onschuldige ukjes deze ervaring heb aangedaan! Wat nou oermoedergevoelens? Sadistisch, dat ben ik! Zo, weer wat over mezelf geleerd. :-))
Laar wat fijn dat jullie thuis zijn en lekker kunnen bijkomen van de pittige bevalling. Geweldig dat jullie zo'n fijne kraamverzorgster hebben en Puk ook goed met haar op kan schieten. Dat geeft jou een beetje rust.

Swiss, heel, veel succes morgen! 6.30 melden is trouwens wel heel vroeg, oeffff. Maar aan de andere kant ben je dan ook snel klaar en heb je niet veel tijd om er tegen aan te hikken.

Jullie vakantie klinkt super. Ben heel benieuwd naar foto's van Finn op de ski's. Zat hij nog met meer kindjes op skiles?

Morgen vroeg uit de veren om 07.40 familieconsult bij de tandarts, pffff.
Lieve laar wat weer een mooi verhaal. Wel even heel eng dat de navelstreng om meisje haar hoofd zat. Naweeen zijn $*#(.

Swiss, wat fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad en heel veel sterkte morgenochtend.

Esan: Jij ook veel succes bij de tandarts. Wel een hele happening met de family.
Lara, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie meisje, ik ga zo even op Hyves kijken naar de foto's, ben heel benieuwd naar haar. Goed dat je op je strepen staat hoor, je schoonmoeder zal er wel weer overheen komen. Probeer je er niet te druk over te maken, je hormonen spelen ook mee natuurlijk, het belangrijkste is dat jullie lekker genieten van elkaar.

Swiss, wat heerlijk dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad, lekker even opladen! Veel sterkte morgen, 6.30 is wel vroeg, maar dan hoef je er ook niet te lang over te zenuwen van te voren.

Muis, je bent helemaal niet sadistisch hoor, ik denk dat jouw baby's blij zijn dat ze die ervaring van geboren worden meemaken als ze zo'n moeder krijgen!

Hier heb ik een pittig dagje gehad met de 2 meiden. Ik had vanmorgen een bespreking met 2 vriendinnen over het plan van aanpak ivm mijn werk en lief was ondertussen met Yasemin en Zahra naar zo'n indoor speeltuin geweest. Toen ze thuiskwamen moest hij gelijk door naar zijn werk en zat ik opgescheept met 2 overprikkelde kindjes. Zahra ging met moeite naar bed, heeft wel 2 uur geslapen maar werd chagrijnig wakker en ging om het minste geringste huilen. Yasemin wilde helemaal niet meer slapen grrrr en was natuurlijk ook oververmoeid. Echt vervelend! Ik heb man al gezegd dat hij niet meer naar zo'n speeltuin mag gaan als ik de rest van de dag alleen ben, want het is echt niet gezellig om met 2 overprikkelde en oververmoeide kindjes te zitten.

Gelukkig zijn ze vrij snel in slaap gevallen, Yasemin eigenlijk meteen en Zahra na een half uurtje.
Lay, dat is dus echt de reden dat ik indoorspeeltuinen vreselijk vind! Zelf raak ik al overprikkeld als ik in zo'n lawaaihal sta, laat staan hoe het voor die kleintjes moet zijn! Alleen zijn met overprikkelde kinderen is geen feest...

Heb je nog een goed plan van aanpak gemaakt?
Tja, ik moet eerst weer naar de bedrijfsarts, er staat een telefonische afspraak gepland eind van de maand, maar die ga ik een paar dagen van tevoren veranderen in een normale afspraak (het is niet fijn om psychische klachten telefonisch te bespreken). Verder heb ik een gratis spreekuur bij een advocate a.s. dinsdag, gewoon om te kijken wat zij ervan denkt. Mijn vriendinnen stelden voor om t.z.t. een gesprek aan te gaan met werkgever om te vragen wat zij nou willen, ik kan nl. nog wel langer in de ziektewet blijven maar daar schiet niemand iets mee op. Door de dingen die gebeurd zijn wordt terugkeren ook moeilijk dus dan zou ik moeten vragen of werkgever met een voorstel komt.

Ik vind het wel moeilijk hoor, voor hetzelfde geld zegt werkgever dat ze me heeeeeel graag willen houden en wat moet ik dan? Voor mij is teruggaan geen optie, maar ontslag nemen kan ik ook niet doen.
Lay : jij zit in de exact zelfde situatie als ik toen ik 6 maanden zwanger was van Xander. Jullie kennen het verhaal nog dat ze mij een andere baan hadden gegeven met veel tillen enzo. Ik zou nog een keer een gesprek doen met mijn werkgever om tot een onderling akkoord te komen over een mogelijk ontslag.

En idd je wil geen ontslag nemen, financieel is zoiets ook niet haalbaar.

Ik voel echt met je mee. Is echt een rottijd.

Xander in een indoorspeeltuin valt wel mee. En vind het zelf ook niet vervelend. Wat ik gister enkel lastig vond dat er zo een klein ukkie vanvoren op de glijbaan zat en Xander er altijd wou afglijden. Heb de kleine altijd er maar afgenomen en verzet. Maar denk je dat die moeder dat kind komt halen. Oh neen ze tatert rustig verder.
Robbie heeft ook geen moeite met indoor speeltuinen. Hij raakt ook niet zo snel overprikkeld, en als het al zo is, zoals eergister met de glijbaan in zijn kamer, dan krijgt hij lieve rode wangetjes en gaat dan even voor zich uit staren tot alles (hij dus) weer rustig is

Swiss, we duimen!

Layla, moeilijke situatie zit je in! Het beste zou zijn dat je een nieuwe baan zou vinden!
Heb goed nieuws, heb vrijdag een sollicitatiegesprek. Dit via het arbeidsbureau, is een contract van 1 jaar. Is ook met testen. Verder nog aan het pushen bij het uitzendkantoor om antwoord te krijgen voor op gesprek te gaan. Ben eens benieuwd.
Dat is zeker goed nieuws Witch. Ik heb net via Monsterboard een vacature gezien voor een baan die me wel leuk leek. ik heb toch maar gesolliciteerd, onder het mom van: nee heb je..

Het is bij een bedrijf wat automatiseringssystemen voor hotels maakt, als allround administratief medewerker, leek me wel leuk, lekker afwisselend.

Het voelt voor mezelf ook wel goed om naar banen te kijken, dan blijf ik wat minder hangen in mijn problemen denk ik, moet toch weer vooruit kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven