Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Haha steph zo kan het ook natuurlijk!
jaaa leuk leuk leuk
Maar ik vind het hier zo leuk (ineens ook veel meer hyvesvrienden dankzij Janna).
Hahaha... nu even een goed overzichtje maken op hyves met wie wie is...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Stefanie, vergeet niet je post weg te halen, van 12.42u.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik heb trouwens een forum aangemaakt.... zoiets als hier, maar dan alleen voor postcrossers Leek me wel leuk en overzichtelijk! hij is nog wel under construction

gratis forums . com / postcrossing

(geen www ervoor en de spaties wegdenken)
Oja dank je wel Janna, heb het even gedaan. Al ben ik hier wss zo anoniem niet hoor, maar beter zeker zijn! :D
de website is klaar.... registratie (bij mij) is wel nodig, om de site anoniem te houden en niet toegankelijk voor nieuwsgierige bezoekers
Sweetcandy, er is toch al een pc-forum?

Uit nieuwsgierigheid toch opzoeken.......
quote:sweetcandy schreef op 18 januari 2010 @ 13:48:

de website is klaar.... registratie (bij mij) is wel nodig, om de site anoniem te houden en niet toegankelijk voor nieuwsgierige bezoekers Kan niet vinden, linkje misschien. (nu ga ik poetsen en boodschappen doen, totaal off-topic).
ja klopt, maar die vind ik erg on-overzichtelijk moet ik zeggen... zie wel of 'mijn forum' gaat werken of niet
Goeiemiddag,

Jeetje wat is iedereen lekker actief! Hyves, forum, ditjes, datjes... zal ik ook maar es proberen vriendjes met jullie te worden op hyves??? Ja, doe ik, ik heb geen geheimen :P
Ik heb een paar van jullie gevonden via de hyves en gevraagd om vriendjes te worden... de rest kon ik niet vinden, helaas. Leuk joh!
Sweetcandy heb je een hyves aangemaakt voor ons? Mag ik er dan ook bij? Ik ga er denk ik gewoon op met mijn eigen hyves, dan ben ik niet meer anoniem maar dat maakt mij ook niet zoveel uit.
Oh ik lees nu dat je een apart forum hebt aangemaakt in plaats van een hyve
Hoe doe je dat om een hyves aan te maken voor PC ofzo? Ik zou het eens zoeken maar vind het niet echt :-)

JJ, je kan mij vinden onder keptje . hyves . nl (mag hier eigenlijk wel staan hoor, mensen die me willen toevoegen moeten maar even zeggen wie ze zijn :-) )

edit: oja die aparte pagina bestaat al: postcrossing . hyves . nl :-)
*poetsen en boodschappen doen werkt ook niet voor een hurray dan maar weer hier posten*

De post kwam weer eens in twee delen, eerst voor vriend en toen voor mij. Een envelope uit Nederland *huh* met kaart erin. Een hele mooie met een lang verhaal.
Vandaag is mijn kaart naar Noord-Brabant aangekomen, dus mijn tweede hurray! Leuke tekst erbij, ze vond de kaart erg leuk!
Geen Hurray vandaag (nog) maar wel een kaartje in de bus uit Belarus (en dat op een maandag, dan is er eigenlijk nooit post).

Nu afwachten op de Hurray's
Jeeehhhh een hurray!

Ik wilde net jullie advies opvolgen, hier posten en maar wachten op een hurray.

Maarr.... goed nieuws steph.. ik heb net boodschappen gedaan en gestofzuigd dus ook dat kan helpen voor een hurray. Beetje beloning is daar ook mee verdiend, toch?

In slechts 7 dagen is mijn kaart naar Thailand aangekomen. Beter!

En ik had een kaartje uit Rusland bij de post. Een kerstkaart... dat is een beetje mosterd, maar goed...
Kozoo, ik had geen hurray terwijl ik dat ook had gedaan.

Thailand maar 7 dagen wauw zeg.

Zazana, weer wachten op een kaartej.

Op maandag komt hier meestal wel post maar dan later dan normaal.
Helleuj!

Thailand in 7 dagen, heuj, dat is lekker snel Tof hoor.... Zit je nog steeds op je handen Kozoo?

Ik had vandaag 2 kaarten van een RR: één kaart met iets uit Cambodja erop en 1 kaart met New York erop!
Geen kaartjes vandaag voor mij, enkel de hurray uit China :-)
[quote]Jokejacket schreef op 18 januari 2010 @ 16:37:

Helleuj!

Thailand in 7 dagen, heuj, dat is lekker snel Tof hoor.... Zit je nog steeds op je handen Kozoo?

Yep, ik zit nog steeds bovenop mn handjes.

Knap he?!
Nou ik had vandaag nada, noppes niets Geen Hurray en geen kaartje.

Ik heb wel zoveel mogelijk mensen geaccepteerd via Hyves!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven