Gevaarlijk?

20-01-2010 00:01 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een jaar een relatie met een schatje. We wonen sinds 2 maanden samen in mijn huis. Dit weekend was m'n vriend een avond weg en tijdens het wasgoed opvouwen vond ik ineens iets vreemds in zijn kast. Mijn nieuwsgierigheid nam de overhand maar ik was niet blij met wat ik vond. Het was een wapen. Toen hij thuis kwam heb ik hem geconfronteerd en gevraagd waarom hij zoiets heeft. Hij lijkt er niet het type voor. Hij loog erover (zei dat het van een vriend was die ik niet kende). Na veel aandringen kreeg ik toch de waarheid uit hem. Het blijkt van zijn broer die bij een schietclub zit maar nog geen vergunning heeft. Hij bewaarde het voor hem omdat het nieuwsgierige zoontje van hem altijd in huis loopt te neuzen. Zoals jullie begrijpen ben ik zeer geschokt. Het wapen is weer bij z'n broer, maar ik vertrouw mijn vriend niet meer. Hij heeft ten eerste dit in huis verstopt en daarna continu in m'n gezicht gelogen. Ik heb hem mijn huis uitgezet om na te denken. Wat zouden jullie doen? Moet ik hem nog vertrouwen? Wat als het toch wel van hem was?
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:Vievje2 schreef op 20 januari 2010 @ 18:08:

Het is nu in elk geval opgeborgen in de kluis van de schietclub.Ik ben lid geweest van twee schietverenigingen en als ik kijk naar de moraal op die clubs en naar de controles en de straffen bij overtredingen, kan ik me niet voorstellen dat een schietclub een wapen in bewaring neemt van een lid dat nog geen wapenvergunning heeft. Meer voor de hand liggend zou zijn dat de broer per direct de schietclub uitgezet was en de politie ingelicht werd. Tenzij de schietclub ook geen zuivere koffie is, die heb je er uiteraard ook tussen.
Ik zou eisen dat ik met die broer mee kon als hij naar de schietclub gaat. Zou het met eigen ogen willen zien dat het wapen daar in een kluis ligt. En als hij daar dan moeilijk over doet zou ik het niet vertrouwen en ook onredelijk vinden. Jij voelt je er ongemakkelijk over, dan mogen ze die onzekerheid ook bij je wegnemen. Of is alles nu weer koek en ei? Ik snap dat je van het beste wilt uitgaan, maar pas alsjeblieft op.
En het is een beetje naïef om te denken dat hij alleen crimineel zou kunnen zijn na werktijd....
quote:LJean schreef op 20 januari 2010 @ 22:02:

Ik zou eisen dat ik met die broer mee kon als hij naar de schietclub gaat. Zou het met eigen ogen willen zien dat het wapen daar in een kluis ligt. En als hij daar dan moeilijk over doet zou ik het niet vertrouwen en ook onredelijk vinden. Jij voelt je er ongemakkelijk over, dan mogen ze die onzekerheid ook bij je wegnemen. Of is alles nu weer koek en ei? Ik snap dat je van het beste wilt uitgaan, maar pas alsjeblieft op.Waarom zou je dat nog willen... dat dat ding uberhaupt in huis is geweest zou reden voldoende moeten zijn om helemaal niks meer met dat manspersoon te maken willen hebben.... boeie van wie het is, boeie wat hij er mee gedaan heeft.....
Ik zou dat willen ervan uitgaand dat het hele verhaal wel waar is. Snap dat je je relatie niet meteen wilt weggooien. Al vraag ik me ook af of je je nu nog veilig kan voelen bij je vriend, in je eigen huis. En na gelezen te hebben wat loomii schreef...
mijn relatie zou accuut over zijn als mijn vriend een crimineel blijkt te zijn .... een pistool in de kledingkast is crimineel...
.
quote:LJean schreef op 20 januari 2010 @ 22:08:

Ik zou dat willen ervan uitgaand dat het hele verhaal wel waar is. Snap dat je je relatie niet meteen wilt weggooien. Al vraag ik me ook af of je je nu nog veilig kan voelen bij je vriend, in je eigen huis. En na gelezen te hebben wat loomii schreef...Je kunt niet op een legale manier een illegaal wapen (waarvoor dus geen vergunning is afgegeven) in huis krijgen. Nogmaals: als het hele verhaal allemaal op een misverstand zou berusten kan TO het net zo goed even voorleggen aan de wijkagent.
.
@ wuiles. Je hebt gelijk.

Vievje, houd je ogen/oren open hoor!
Niet vertrouwen dat liegbeest.
.
Ik zou naar die schietclub gaan en vragen of het wapen idd daar ligt. Zo nee, dan heeft/krijgt broer een groot probleem, maar dan hadden ze maar geen lulverhaal tegen je op moeten hangen.
.
Ik vind het nog steeds vrij ongeloofwaardig dat het pistool nu opeens wel in de kluis van de schietvereniging kon worden opgeborgen.

Ik denk echt dat het woord 'alarmbel' geen recht doet aan de situatie. Hier is eerder sprake van een koor van tientallen loeiharde snerpende alarmsirenes.
Mijn (inmiddels) ex-man werd op een zekere ochtend opgepakt door een arrestatieteam van de politie toen hij bij mij thuis nog wat dingen kwam ophalen. Overigens waren we toen nog niet gescheiden. Hij deed net alsof hij niet wist wat hem overkwam, maar al gauw kwam de aap uit de mouw: tijdens een verkeersruzie had hij de ander op zijn hoofd geslagen met een nep-vuurwapen dat hij onder zijn autostoel had liggen omdat hij zich bedreigd voelde. Achteraf bleek dat wapen (toen hij nog bij mij woonde) al tijden ergens in huis verstopt te liggen... Nu ging het in dit geval dan wel om een nepwapen, maar goed, dat is ook strafbaar en als je dan hoort dat het de hele tijd in huis gelegen heeft, dan word je daar ook niet vrolijk van! En wie weet als het een echt wapen was geweest? Zou hij die andere vent dan in plaats van op zijn kop te hebben geslagen, beschoten hebben? Overigens had ik dat nooit achter mijn ex gezocht, dus zo zie je maar weer. Denk je iemand te kennen...

Dus behalve als je zelf lid bent van een schietvereniging zou ik niet weten waarom er een (nep)wapen in je huis verstopt zou moeten liggen. Of wilde hij het soms doorverkopen ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven