FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Ik heb dus ook (nog) niets overgemaakt. Zelfde reden als jullie. Sta daar ook wel achter geloof ik, voel me niet superlullig. Alleen maar een klein beetje . We hebben nou eenmaal geen geld over op het moment.

O, het is al 15 uur!! Moet Schorrie van school halen!

Heb wel mijn plan af, op inleiding, samenvatting en lijstje met verschillende uurtarieven (is toch niet belangrijk ) na. Het is toch een document van 14 pagina's geworden. Leuk!
Mmm, ik had geboden op snowboots op Marktplaats, omdat ik in geen enkele winkel meer een paar voor Schorrie kon vinden en het misschien nog wel gaat vriezen of sneeuwen, en anders Knorrie er ooit wel wat aan heeft. Krijg ik ze net, zitten er allemaal scheurtjes in de parachutestof op de bovenkant. Heel irritant.
Vind het wel lief van jouw vader trouwens Lien, dat hij geld namens jullie heeft overgemaakt.
quote:Morrie schreef op 21 januari 2010 @ 13:49:

Pain de Campagne.

Nee, Pain Madeleine, naar de gele kleur die Madeleines altijd hebben (naam moet kennelijk de sfeer van een franse boulangerie oproepen, maar is natuurlijk een absolute fantasienaam).

Pain de Campagne is volgens mij dat heel lichtbruine/lichtgrijze brood.

Irritant, MP-spullen die niet overeen komen met de omschreven staat in de advertentie. Het hoeft natuurlijk geen kwade opzet te zijn, maar ik voel me toch altijd een beetje genaaid als het in minder goede staat is, dan ik verwachtte. Ik zou het zelf heel vervelend vinden als mensen iets beters zouden verwachten, en doe dus altijd mijn uiterste best om de staat heel nauwkeurig te omschrijven en detailfoto's te plaatsen enzo. Dat is misschien ook weer een beetje overdreven, maar liever dat dan dat een koper achteraf kwaad of teleurgesteld is.

(Kwam eigenlijk alleen kijken of er al een eerste zuchtje in de verte te bespeuren viel..)
Ja, dat is inderdaad lief van mijn vader en ook nog echt een flink bedrag (250 euro). Dus daarom voel ik me alleen maar een tikje schuldig. Mijn vader vindt dat je minimaal 1 procent en eigenlijk meer van je netto inkomen moet schenken en ik kan je vertellen, daar kom ik niet aan. Met hulp van mijn vader dus wel, genoeg voor de rest van het jaar . Heb hier wel eens discussie over gehad en nu lost hij het dus zo op. En eigenlijk denk ik dan ook wel weer: wat een knieperd ben ik, wat is nou 1 procent, maar echt, ik kom er op jaarbasis niet aan (althans, ik doe het dus niet, dat is wat andes, ik kan ook de keuze maken het wel te doen...).
Yegh, madeleines, die vind ik echt zo vies, eeeh, niet lekker bedoel ik . Ha Koeka!
Ha die Lien!

Wat een fijne vader heb jij! En hij heeft natuurlijk gelijk, maar ik kom er ook niet aan. Koekpa wel, die geeft echt substantiele bedragen (nou ja, 100-200 euro per jaar ofzo, maar dat vind ik al behoorlijk veel) aan een aantal goede doelen (artsen zonder grenzen en amnesty, volgens mij).

Tja, Madeleines, inderdaad niet zo smakelijk. Ze doen me terugdenken aan de eerste jaren en vakanties samen met Koekpa toen we allebei nog studeerden. We hadden natuurlijk weinig te makken, en in geval van acute zoete trek kocht ik dan wel eens zo'n zak van die goedkope Madeleines. Dingen zijn moddervet, maar smaakten toch zo droog als kurk, ook een prestatie .

Vind prefabsupermarktbrood van de Appie trouwens ook niet zo smakelijk, maar ben dan ook een door en door verwende doos met een vent die zich elke ochtend voor dag en dauw naar de warme bakker op de hoek begeeft .
Hier ook nog niets overgemaakt, niet omdat we het nu beter kunnen gebruiken want bijvoorbeeld wel van de week tijdschriften gekocht voor 18 euro voor in kraambed. Terwijl dat eigenlijk dus ook niet kan. En zolang we nog boodschappen doen bij AH (wel bijna alles euroshopper en eigen merk) en we ons sommige dingen kunnen nog steeds kunnen veroorloven vind ik het hypocriet om te noemen dat we het nu wel beter kunnen gebruiken. Terwijl het dus wel zo is, want sta nu 600 euro rood

Snappen jullie? Geen verwijt naar jullie hoor! Maar 1% van inkomen (maand?) is wel mooi. Reden dat we het nog niet gedaan hebben is meer omdat ik nog een nare smaak heb van de vorige keer (tsunami). We hebben toen 200 euro overgemaakt en heb het gevoel dat het nog steeds een puinhoop is daar. Rode kruis heeft nu in Haïti ook aangegeven dat ze nog miljoenen over hebben en dat ze sparen voor later. Daarnaast blok ik het Haïti-nieuws een beetje.. ben nu met hele andere dingen bezig en wil er niet mee geconfronteerd worden ofzo. Allemaal heel egoïstisch, en daar voel ik me best schuldig over, maar is gewoon niet anders nu.

Vanmiddag naar de verloskundige geweest en inwendig onderzoek gehad. Niet gestript want was nog niet strip-rijp. Dwz.. dat baarmoedermond nog niet eens inieminie open staat waardoor ze niet eens kan prikkelen. Afwachten dus...

LLL, wat goed van die zwemschool zeg! Ik ben vanmiddag mee geweest naar zwemles en toen GW de zwembroek van KW aan het aantrekken was heb ik de zwemjuf gesproken. Ze gaf aan dat ze KW had gemist afgelopen maandag en dat ze die dag zijn groep hebben laten overgaan naar badje 4. Vandaag dus voorgezwommen en mocht hij ook door. Dus hij zit nu in het laatste badje en als alles goed gaat mag hij over 2,5 maand afzwemmen! Waarschijnlijk is hij nu door de spanning heen (hij zit nu in 4) en begint het over een maand of twee weer omdat dan het diplomazwemmen in zicht komt. De juf houdt het ook in de gaten en we houden contact. Wel lief.. ze kwam nog naar ons toe na afloop en gaf KW veel complimenten.
Pain Madeleine? Nooit van gehoord. Kun je dat bij de Franse bakker ook kopen dan? Ik koop daar altijd Pain de Campagne, vandaar .

En verder koop ik mijn brood ook altijd bij de bakker, maar de laatste tijd steeds vaker bij de super omdat het echt veel geld scheelt. Bij de bakker hier is een fijn volkoren 2,20, bij de C1000 89 cent, ofzo (zou het wel kloppen? Het verschil is wel heel groot). Je proeft het verschil, maar omdat ik nu de tijd heb om dagelijks vers brood te halen valt het niet zo heeeeeel erg op, heb ik bedacht.

O, ik was alleen boven om een pyjama en slaapzak voor Knorrie te pakken.
Een procent van je inkomen élke maand, uiteindelijk dus 1 procent van je jaarinkomen, anders zou ik er ook wel aan komen, daar zouden we geen discussie over hebben gehad. En omdat mijn vader toch vindt dat we dat moeten doen regelt hij het nu zelf en krijg ik niets . Neen, dat is ook niet waar, ik krijg ook nog steeds mooie, lieve en fijne dingen. Kijk nu naar mooi schilderij dat ik zomaar van ze kreeg, ben dus verwend nest. Net als Koeka, oeoeoe, dat is lekker, elke dag vers brood en vast ook croissants? Mjam.

Ga nu snel kinderen voorlezen, ik hoor ze roepen.
En dat was dan alweer een half uur geleden, maar het internet ging er weer eens uit.

Fijn dat het nu weer even goed gaat met KW met zwemmen.

1% van je maandinkomen vind ik echt veel. Dat kon en kan ik echt niet missen. Ik denk dat het wel scheelt hoe hoog dat maandinkomen is.

[Edit want eigenlijk gaat het ook helemaal niemand wat aan :)]

Net jeugdjournaal gekeken met Schorrie. Hij vroeg steeds naar Haiti, blijkbaar horen ze toch dingen, en de juf had het er ook over gehad. Ik kan het echt niet droog houden bij die adoptiekindjes die dan naar Nederland komen. Harrie ook niet, al geeft hij dat niet toe. Die sneakt er tussenuit naar de keuken om zogenaamd wat drinken te pakken.
Als niet aan de SHO wilt doneren maar wel wilt doneren heb je hier misschien nog wat aan Wind:

Topic over doneren aan andere organisaties
We hebben hier op verzoek kinderen ook paar minuten gekeken, maar heb het ook weer uitgezet omdat dochter anders echt niet meer kan slapen vannacht.

En 1 procent is ook veel, maar als ik verzin dat het 15 euro is van 1500 euro dan lijkt het weer weinig en denk ik weer dat ik maar een vrek ben. Want wij halen ook brood bij de bakker, niet alleen omdat het zoveel lekkerder is, maar ook om de middenstand te blijven spekken. Net als groente van de groenteboer, hoewel dat toch ook vaak (super)markt is. Markt klopt dan weer met middenstand, maar super is vanuit gemak en toch ook wel het geld.
O wacht, ik rekende verkeerd, ik dacht aan 10% dus had bedacht dat van 2000 euro het 200 euro was.

Ahaaaaa. Nou ja, 20 euro moet eigenlijk wel te doen zijn. En deed ik ook als pcloterij meetelt. Maar heb cliniclowns opgezegd, en pcloterij moet nog steeds maar dan moet ik mijn lotnummer doorgeven en dat is niet hetzelfde als je pc geloof ik.

Hier is de groenteboer duurder dan de juwelier die er naast zit, dat is echt niet te doen. Zelfde geldt voor de keurslager overigens. Die wel echt lekkerder is, dus soms haal ik daar wel vlees, maar dan iets minder dan ik bij de supermarkt zou nemen.
Ik moet weg, sporten. En omdat ik in leenauto rijd zonder stuurbekrachtiging kan ik niet crossen (dan vlieg ik uit de bocht) dus moet ik op tijd weg .
Fort, wegwezen dan. Neen, 10 procent, dat is echt veel geld en dat elke maand... O ja, postcodeloterij, maar dat zie ik niet als goed doel, dat is meer omdat ik zo'n troela ben die jaloers is als de buren winnen .
Wij komen wel aan 1% denk ik. Wij hebben een aantal standaard goede doelen, clini clowns al eeuwen, kanker bestrijding en geven ook aan alle collectes. Ook 25 euro gestort op giro 555. Niet superveel maar toch.

Maar jullie hoeven je toch niet schuldig te voelen? Je geeft als je het kunt missen en soms gaat dat gewoon niet.

Fijn dat het met KW beter ging vandaag met zwemmen. Hij is er nu weer even doorheen gegaan en helpt dat ook voor de volgende keer? Misschien kun je hem er zelfs aan herinneren als hij het moeilijk vind. "weet je nog dat je het ook spannend vond om naar badje 4 te gaan en dat is ook hartstikke goed gegaan."

Jammer dat je nog niet gestript kon worden. Joh, wie weet gaan die sluizen opeens open? (klinkt een beetje raar maar je snapt wel wat ik bedoel)

Soms heb je dagen dat er van alles "mis" gaat... vandaag was zo'n dag. Dus ik ben blij dat ik morgen vrij ben. Apie is ziek (keelontsteking, denk ik) dus die hou ik een dagje thuis. Lekker aanrommelen met ze. En vanavond ook lekker niks.
Ach, arme Apie, houd haar maar lekker thuis als het kan en doe zelf ook even alleen lekkere kneuterdingen. Ja, we komen vast een aantal maanden per jaar aan dat percentage, maar niet structureel. Maar gelukkig lijdt mijn vader aan overcompensatie .

En Wind is al even niet geweest, al aan het bevallen (flauw, sorry ).

Heb zin in drop, maar niets in huis en Linoelum heeft band repetitie, dus kan ook niets halen.
"Pain Madeleine", bestaat ook niet, Morrie, is net als "paturain" een rasechte Hollandse marketingvinding.

Ik zit trouwens ineens in het andere marktplaatsschuitje, kom ik net achter. Een koper mailt me net dat ze haar pakje nog steeds niet ontvangen heeft. terwijl het afgelopen zondag (in NL) gepost is. Er zijn nog 3 andere pakjes gepost, en 2 daarvan zijn iig al lang op de plaats van bestemming gearriveerd. Van de 4e heb ik ook nog geen bevestiging gekregen. Ik merk aan de geirriteerde toon van haar mail dat ze het (dus mijn verhaal) niet vertrouwt, en (hoe begrijpelijk ook), daar baal ik best wel van.

Zelfs nog niet striprijp, Wind? Oei, wie weet ga je het dan echt nog halen, die 01-02-2010! Dat is wel de allermooiste geboortedatum denkbaar, natuurlijk. Je zal maar een palindroom als geboortejaar hebben, geweldig!

Is ook nog eens hartstikke zeldzaam: 1 feb 2010 wordt de 3e palindroomdatum sinds het nieuwe millenium! Nog even volhouden dan maar, hè?
Netjes hoor, 200 euro geven voor de Tsunami-slachtoffers.

Ik neem me bij van die acties altijd voor om ook te geven, en ineens zijn we dan maanden verder en heb ik uiteindelijk nog steeds niks gestort.

We geven wel reteveel geld aan boodschappen uit, omdat we waar mogelijk fairtrade/max havelaar/bio en duurzaam kopen, waardoor ik ook wel het gevoel heb dat die uitgaven in ieder geval voor een deel goed besteed zijn, maar daar hebben ze in in Haiti niets aan natuurlijk..
Ach, Nathje... arm Apie.

Als ze keelontsteking zou hebben misschien toch even naar de ha voor antibiotica? En lekker keutelen! Ook een goed medicijn.

Lien, heeft je buurvrouw geen drop?

Ik moest even googlen op palindroom

Een vriendin van mijn schoonmoeder heeft haar kinderen een palindromennaam (?!?) gegeven. Bob en Hannah.

Maar inderdaad 01-02-2010 is schitterend, maar duurt nog 10 (!!!) dagen. Geloof dat ik nu iedere datum mooi vind

Maar morgen is verjaardag van mijn overleden lieve omaatje dus emotioneel nog mooier dan 01-02.
Ach, arme Apie! Als ze echt last van haar keel heeft zou ik het morgen wel even door ha laten checken, zou wel heel sneu zijn als ze er het hele weekend mee doortobt.

Morgen zou dan inderdaad ook heel mooi zijn Wind!

En lekker dat KW door is naar badje 4 Wind! Knap hoor!

Wij komen net als Nathje met de vaste doelen die we steunen wel een eind in de richting van die 1% denk ik. En net als Lien doe ik wel echte collectes maar geen andere dingen zoals donateurschap aan de deur, want dat is geen doen. Soms zijn het er wel 3 per week!

Koeka, wat leuk dat je ineens zo meepost
Net duet gezien van Dinand Woesthoff en Carice van Houten voor Haïti/giro 555. Sommige mensen kunnen ook écht alles. Mooi hoor.
Nathje, beterschap met Apie, en morgen wordt vast een betere dag .

Ik duim voor je, Wind, dat het gewoon die dubbelmooie datum morgen wordt!

Hmm, palindroom is misschien ook helemaal niet zo'n bekende term trouwens; ik kan me herinneren dat we het vroeger altijd een "parterretrap" noemden. Was dat expres, die 2 palindroomnamen van die kinderen?
anoniem_15275 wijzigde dit bericht op 22-01-2010 10:25
Reden: parterretrap natuurlijk, oen die ik ben!
% gewijzigd
OTTO? Da's het eerste wat in me opkomt bij een symmetrische palindroomnaam

Ja, dat die Carice ook nog eens best wel kan zingen he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven