Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Tjee wat een leeswerk weer Maar wel een gezellige bedoening zo!

Ik had bij thuiskomst 3 kaarten op tafel liggen!!! 1 uit finland een zwart witte met een sauna, en daarop een sauna verhaal. Leuk!1 uit Taiwan met een super grote postzegel!!! Omdat het het jaar van de tijger is. Ook wel een mooie kaart met de beste dansers van aldaar. En dan nog een ikea kaart uit finland ;) Ook een leuke met een zwart witte bloem.
Kent iemand deze site?

http://www.sneeuwvlokjeskaarten.nl/

Kan je ook naar postcrossing, zijn gratis kaarten, maar je moet wel de afdruk kaarten en verzendkosten betalen, geloof ik.

Zag hem net via marktplaats.
Jeetje, wat is er weer veel geschreven vandaag!

Juuf, ik ben blij dat het toch gelukt is om de kaarten geregistreerd te krijgen.

Ik had vandaag een Hurray uit Portugal, die man spaart kaarten van vuurtorens en ik had nog een mooie liggen, hij was er ook erg blij mee!

Ik heb nog onderweg:

China 54 dagen (zal wel expired raken, ruim 1 maand niet online geweest)

Rusland 40 dagen

Lithouwen 38 dagen

Canada 29 dagen

Australië 9 dagen

Japan 1 dag

USA 0 dagen ( en die is al op de bus)

En dan ga ik er nu weer 1 aanvragen! ................................... die mag naar Duitsland en het is alweer ruim kaart 280000!! Nog even en dan zitten we op de 300000!!!!

@Fishie, humor, 2 kaarten verstuurd en dan al in de most-sent-lijst staan...
Justme, die ken ik niet. Wat een lekkere site, goedkoop shoppen zeg.
een uur later...

Kon zo niet zien wat de drukkosten zijn, en de verzendkosten, maar goed even contact opnemen met de maker en je komt erachter. Zaten ook wel grappige kaarten tussen ( vind ik dan)
Justme, toevallig zit ook ook net op die site te kijken!

Zag het ook via marktplaats
Ja zo zie je nog eens wat he ;) hahaha er stond bij, ook leuk voor postcrossing... heeej dacht ik.. even kijken.
Yeah, het is vrijdag. Drie adressen aangevraagd: Duitsland, Australië (alweer) en Iran!
Het is al laat!

Maar ik wou even melden dat ik 2 setjes van 15 kaarten heb besteld voor 6,25, via boekwinkeltjes.com, van natuur en stad in NL. Hij stuurde net een mail dat hij ze vandaag op zal sturen, dus ik ben benieuwd zaterdag.

Gaaf zeg Iran, steph! Hoe was het profiel?
Ligaa, best wel saai. Jammer, hij wilde ook geen stads-of landkaarten. Liever voetbal oid, gelukkig heb ik ook een kaart met schilderij erop.
Steph, het land is wel gaaf. Ik ben benieuwd hoe lang de kaart erover doet.

Ligaa, goede tip. Ga meteen kijken.

Justme, leuke kaarten zo te lezen. Maakt je dag meteen goed.

C_Estelle, ja die van China zal wel expired raken. We gaan inderdaad rap, ik zie de teller inderdaad snel oplopen.

Gisteren nog een kaart uit Z-DL ontvangen. Dus nu 1 meer ontvangen dan verstuurd. Nu wachten op de volgende hurray.
Ligaa, heb op de site gekeken, maar kan het niet vinden. Hoe moet ik zoeken op die kaarten?
Ohw ik zie een nieuwe verslaving opkomen onder de postcrossers ? --> bestellen via internet ;)

Mijn kaarten waren 39 voor 2,50 en dan nog 1,70 erover heen voor verzending. Niet duur dus :-)

De komende dagen ben ik hier niet te vinden (tenzij ik een hurray krijg natuurlijk), want ik zit dan weer eens bij mijn ouders! Dus geen post voor mij om te checken :( Hopelijk dan maandag of dinsdag des te meer als ik weer thuis ben!
OK KObe daar komt ie ga naar deze link

scroll in de lijst naar M. Stevens, Ansichtkaarten Set 1. 15 ansichtkaarten in eigen beheer uitgegeven. Maximaal 500 van iedere kaart gemaakt... bla bla. Als je besteld krijg je een mailtje, dat je dit en dat moet overmaken en dan krijg je 1 setje + 1 setje gratis.

(dit is de foto die er bij stond)
Haha Sweetcandy, ik heb vorige week ook bestellingen geplaatst bij allerlei natuurverenigingen en vogelbeschermers, die in hun webwinkeltje ansichtkaarten verkochten. Ik heb deze voornamelijk gevonden door te googlen op:

"set ansichtkaarten vereniging"

"set ansichtkaarten steunt"

en voor sneller zoeken kan je ook afbeeldingen zoeken bij google met de woorden: "set ansichtkaarten".
Bedankt Ligaa, ik heb het gedaan. Ik vind ze er zo mooi uitzien die kaarten. Ben benieuwd (natuurlijk) hoe ze er in het echt uitzien.
Ik heb die kaarten ook zojuist besteld.
Ik moet rustig aandoen, morgen ook nog kaarten kopen op de meeting. Zwart/wit heb ik niet in huis en zijn hier ook niet meer te koop.

Nu wachten op de post.
Twee kaarten ontvangen, Japan en Zwitserland. Beide mooi en een leuk verhaal erop. Ook nog een hurray met leuk verhaal. gelijk een adres aangevraagd naar USA. Makkelijk profiel/wensenlijst.
Jeuj leuk steph, alles komt vandaag bij je hihi

Ik geen hurray's, post zie ik (weeral) vanavond pas. En hurray's komen mss ook vanavond nog toe, dat zien we dan wel weer :-) Maar de meeste zijn nog zo lang niet onderweg. Italië wel al 9 dagen, maar de rest is pas vorige week op de post gesmeten :-)
Die naar de USA heeft maar weinig kaarten ontvangen, wel veel verstuurd.............Arrggghhh.
quote:StefanieV schreef op 22 januari 2010 @ 13:23:

Maar de meeste zijn nog zo lang niet onderweg. Italië wel al 9 dagen, maar de rest is pas vorige week op de post gesmeten :-)Gesmeten!! FOEI!!
Jaa ik heb mijn adres voor de ruil binnen! Eens kijken of ik nog een leuk kaartje kan vinden.

De post is geweest en ik heb geen kaart gehad, maar mijn moeder wel: van naakte mannen in de sauna haha! Ze gaat lachen als ze thuiskomt.

Het duurt denk ik nog lang voordat ik een hurray krijg, al mijn kaarten zijn onderweg naar verre landen..

@Snoet, StefanieV bedoeld denk ik dat ze haar kaarten met liefde op de post heeft gedaan
Ik heb ook mijn adres voor de ruil binnen. Net geschreven, samen met mijn (denk ik) laatste 4 kaarten. Nu is het wel genoeg, ik zit al over 30 kaarten voor morgen.
Ha, ik heb twee kaartjes binnen gekregen vandaag, eentje uit Tsjechie met allen groeten erop, en eentje van een jongen uit Canada. De eerste drie kaartjes heb ik dus binnen!

Verder vijf van vijf onderweg: Amerika, Duitsland, Rusland, Australie en Italie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven