Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor, weer 4 pagina's volgetetterd door ons dames

Bailey is nu ruim 3 maanden en gooit er ( zeker sinds zijn zusjes weg zijn ) nog regelmatig een schwalbe tegenaan om nog even bij mama te drinken...

Ik ga ze morgen gelijk in het diepe gooien en zet ze bij elkaar, heb een heerlijk lang weekend voor de boeg zodat ik ze goed in de gaten kan houden, er zal echt wel een keer gegromd of geblazen worden hoor, B is al bijna net zo groot als Nikki maar op de een of andere manier heb ik er alle vertrouwen in..

Anyways...ik weet het jullie morgen rond deze tijd (na de Bailey borrel ) wel te melden !
Oh Annet...wat een scheetje !!
Mag ik ook mijn kanjers showen?

Ik heb zwart monster van 1 jaar en nieuwe aanwinst mevrouw de koning van 8 jaar.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Wat leuk is het hier! Ik heb hier al een tijdje niet meer gelezen en zie nu een hele tabel met wie wat heeft rondlopen en heel veel foto's, wat gaaf!

Zal ik dan ook maar even? Wij hebben vier katten:

Ingwe, een rooie dame met een beetje wit. Ze komt van de straat, is waarschijnlijk een jaar of drie, vier en heeft chronische nies. Dat betekent dat ze altijd traanogen heeft en veel niest en dat ons hele huis dus onder de ehm... klodders en de spetters zit. Bovendien maakt ze daardoor echt enórm lawaai als ze spint, ze klinkt echt als een traktor en als de telefoon gaat, moet ik echt in een andere kamer gaan zitten.

Nelson is de enige man in huis. Als kitten gekregen en nu is hij ruim anderhalf. Helemaal zwart, met een klein wit vlekje op zijn borst en een wat grotere witte vlek op zijn buik. Heeft de vacht van een britse korthaar maar is verder doodnormaal en heul stoer. Knuffelen is heerlijk maar je doet natuurlijk net of het je niks kan schelen en een beetje ruig stoeien is veel beter!

Tunya is nummer drie. Een prachtig grijs-blauw gemarmerd dametje. Uit het asiel, van de straat en bangig. Soms komt ze je helemaal plat knuffelen en dan houdt ze ook niet meer op. Ze kan er ook heerlijk bij kwijlen. En dan opeens is het genoeg en schiet ze weer weg. Maar gelukkig zit er wel groei in. Ze is nu ook ruim anderhalf (scheelt een maand met Nelson) en het gaat steeds beter met haar. Ze is verzot op ons rode laserlampje!

Coco tenslotte is de vierde. Ongeveer twee jaar oud en zij heeft ons echt uitverkoren! Woonde al hier in de buurt, maar is waarschijnlijk afkomstig van een zeer eenzame man die zelfmoord heeft gepleegd en maanden dood in huis heeft gelegen. Achteraf gezien kwam zij in die periode hier steeds vaker eten schooien, knuffels halen en langzaam maar zeker is ze volledig ingetrokken. Ze is van niemand, staat niet als vermist gemeld, niet gechipt én niet gesteriliseerd... en omdat wij het te vroeg vonden om haar zodanig in te pikken dat ze ook door ons gesteriliseerd kon worden (voelde een beetje raar om dat zomaar te beslissen) is ze nu hoogstwaarschijnlijk zwanger. Oja, dit is een ukkepuk, schildpadje, met alleen twee witte voetjes. En heel knuffelig!

Jee, wat een lang verhaal! Sorry! Ik zal zo even foto's posten van het viertal.
Ik ga eens lekker film kijken.

Kom morgen wel weer aanwaaien!
668, the neighbour of the Beast
Foto's willen we Etosha en AnneDaisyMay !!!

Etosha,je zwarte kater is dat dezelfde als op je avatar?

Schatje!

Handig voor de dames met een kitten, dit tuigje had ik gekocht toen de kleine man wel erg graag naar buiten wilde maar daar gewoon nog te klein voor was. Het is eigenlijk bedoeld voor konijnen maar past perfect bij een kitten.
Etosha, ga je de kittens houden? Je twijfelde toch wat te doen?
Kat ben je al zenuwachtig?

En dit zijn ze samen, nog niet echt vriendjes maar daar is het nog te vroeg voor. We hebben mevrouw de koningin nog maar 1,5 maand.
Ingwe:

Nelson:

Tunya:

Coco:

Wat een gezellige beestenboel hier. Leuk weer al die foto's en zeker de kleintjes. Ik wil dan ook meteen weer. Maar ik heb genoeg met de 2 beesten die ik nu heb.

Mijn kat snapt niets van de kattenbak. Ik weet het, dan moet de deksel eraf, maar dat gaat dan weer niet met de hond. Moet er niet aan denken dat die er met zijn snufferd in gaat.

Deze week was op tv dat ze toch een soort dikke vacht opbouwen als ze veel buiten zijn en dus met min 8 nog steeds buiten kunnen. Zit ik dus met mijn dure kattenbak.

Nou ja wie weet wordt het nog eens min 21 en dan mag hij echt niet naar buiten.
Oh mijn nestjes waren ook zo leuk. Jammer genoeg had je toen nog geen digitale camera dus ik heb bijna geen foto ingescand. Ik heb wel een scan maar wat een werk.

Bo die graag meeschreef op het forum;

Met veertjes spelen is leuk (beetje moeilijk te zien maar hij heeft een vogelveer tussen zijn pootjes)

Wijntje drinken;

en dan met een kater opstaan;

Nou ik sluit met een vieze foto af. Ik verschoon de bak elke dag helemaal. Doe ik het niet dan vind Bo het te vies. Was ik het 1 keer vergeten, lag dit naast de bak. En ik zweer het, ZO lag het, je snapt dat ik het niet zo heb neergelegd. Toch kunstig he?

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oh wat een ontzettend leuke foto's!!
Etosha,wat een mooierds!

Jpuw zwarte lijkt best op de mijne met dat ronde kopje.

En I schildpadpoezen
MV!

Annetd: we gaan ze waarschijnlijk wel houden. Ik heb wel geaarzeld, maar er boden zich direct meerdere vrienden aan die serieus een kitten zouden willen. Bovendien heb ik stiekem altijd een nestje gewild, maar ik vond het eigenlijk not done: genoeg katten in de wereld en mijn eigen katten, inclusief de kater, zijn dan ook direct onder het mes gegaan toen het kon (ook eerdere katten dan deze). Maar als het dan zo bijna letterlijk in je schoot geworpen wordt... geen idee of ze echt zwanger is hoor: ze heeft drie wilde dagen en nachten met de buurman gehad en nu is ze wat van slag. Slaapt veel. We gaan het zien.

Biebeltje, ja mijn avatar is ook Nelson, toen was hij 12 weken!
Fijn die drol MV

Maar snoepig zijn ze toch (niet de drollen maar de kittens) als ze zo klein zijn!

AnneDM,is mw de koningin de poes met wit erbij?
Biebele en Estosha jullie zwarte kat lijkt ook op de mijne... of zou het aan de kleur liggen
het is net een pijltje.... als je wilt dat ik het daaaar doe moet je het wel even schoonhouden...
Dat is pas echte kattenliefde . Dat je de poep van je kat fotografeert en ook nog trots bent dat hij dat zo knap heeft gedaan haha.
Oh, je heet helemaal geen biebeltje, maar biebelie, mijn excuses. Ja schildpadpoezen zijn leuk! En we waren echt een soort van ontroerd toen we haar de eerste keer 's avonds laat slapend op ons bed aantroffen. Ze is hier echt zelf ingetrokken, zo lief! En ze is klein (3,5 kilo of zo) maar een echte stoere tante.
Yep, ze is echt een koningin .. zeer wel opgevoed ... springt niet op de tafel, eet niet van de borden... Bij haar vergeleken is het zwarte monster wel erg ongemanierd. Maar kattig kan ze wel zijn, het een dame!
Ik heb ook bergen met foto's van mijn nestje BritsKortharen (3 lilac en 2 blauwen)

Zal vriend eens vragen of hij me uitlegt hoe de scanner werkt.
Hihihi, als een ander die drol had geplaatst had ik denk ik niet geloofd dat een kat dat zelf had gedaan , hij had ipv zo'n drol ook zijn middelvinger mogen opsteken naar mij hoor en daarbij zijn tong uitsteken!!!!

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Etosha, snap ik helemaal! In jouw situatie zou ik zeker ook doen als ze inderdaad zwanger is.

Ik heb mijn eigen katten ook laten castreren omdat er zl teveel katten zijn. Bewust een nestje zou ik ook niet doen.

Ik heb door mijn opvangwerk veel kittens gehad dus dat gaf mij de kans ervan te genieten zonder extra katjes op de wereld te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven