Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
quote:leeuwin7576 schreef op 22 januari 2010 @ 15:22:

Hai,

Nog een paar weekjes...

Wat vinden jullie van Noam?Te apart voor mijn smaak, maar ja, dat doet er op zich niet toe, als jullie het een mooie namen vinden, gewoon doen!
quote:blogbabe schreef op 22 januari 2010 @ 15:33:

Variant op Mats: Matis, Maties, Matisse, Matiz (spreek uit: Maties) of Ties.Maties vind ik ook leuk, doet me aan de schilder denken. Wat vinden jullie van Karsten?
Ik ken Karsten als achternaam, ik zou daar dus persoonlijk nooit voor kiezen omdat ik het dus echt als achternaam zie.

Overigens ben ik ook van mening dat als je wilt vernoemen dat je dat dan letterlijk moet doen en geen varianten, maar ook dat is persoonlijk ik ben überhaupt niet zo van het vernoemen, eventueel als 2e naam maar als roepnaam, nee, niet mijn ding. Maar goed, gelukkig is iedereen anders, doe vooral wat bij jezelf past, dat is het belangrijkste, niet wat andere vinden
quote:Fyrin schreef op 22 januari 2010 @ 14:22:

Wat heerlijk om hier inspiratie op te doen!! Ik ben drie maanden in verwachting van nr. 2. We weten niet of het een jongen of meisje wordt, maar voor een meisje zijn we wel al uit de naam. Voor een jongen is het lastiger....

Onze eerste is een meisje. Als zij een jongen was geweest, had ze Mats geheten, naar mijn vader Mathias. Nu hoor ik de laatste tijd veel van jongetjes die Mats genoemd worden, en ben ik zelf ook gaan twijfelen over de naam. Ik vind Mathijs een absolute topjongensnaam, maar mijn broer heet zo en mijn vriend vindt hem niet helemaal geweldig. Wat zouden we nog meer van Mathias kunnen maken? Buiten Mats is ook altijd Karsten een favoriet geweest. Mats-Karsten, het heeft ook wel iets van elkaar weg. Hebben jullie nog suggesties?

Waarom vernoem je niet letterlijk dan? Mathias is toch ook leuk?

Wat vind je anders van Matteo?
quote:leeuwin7576 schreef op 22 januari 2010 @ 15:22:

Hai,

Nog een paar weekjes...

Wat vinden jullie van Noam?Leuk, maar ik ken ook een leuk iemand die zo heet.
.
.
quote:Fyrin schreef op 22 januari 2010 @ 16:01:

Wat vinden jullie van Karsten?Ik moet als eerste aan Karst T. denken (die gek van Koninginnedag...).
Fyrin:

Wat vind je van Mas of Matse (als variant op Mats)
[quote]sidney schreef op 22 januari 2010 @ 15:04:

Wat een snelle reacties! Fijn, mijn dank is groot.

Josh- Zo heet familie

Julian- Nee, vind ik niet "stoer genoeg"

Florian-Idem

Luka - Leuk, staat op de lijst.

Nolan-Leuk, maar

Elias- Vind ik heel mooi, net zoals Illias, maar afgekeurd door vriend

Dominic- Familie

Mick - Heel leuk maar afgekeurd (ivm gelijkenis van onze namen)

quote]

Sidney: ik vind Finn (of evtl. Fynn) heel leuk en prima bij een van achternaam passen hoor! En Luka of Luca is ook echt leuk!

Wat vind je verder nog van:

Julin, Florin, Elian, Nolin, Nick
Julin vind ik leuk als meisjesnaam! Wist niet dat het ook voor jongens kon!

Fyrin; Mats vind ik wel leuk, Matthias mwah, Ken trouwens ook een Mat (niet dat ik het erg mooi vind). Karsten klinkt naar mijn mening heel erg 'hard', dat vind ik niet zo mooi. Wat vind je van Mads trouwens? Is de Deense variant van Mats, vind hem zelf heel mooi. (maar idd wel vervelend dat je kind zn naam moet spellen.. "Ik heet mads met een d."

Wat vind je anders nog van Mels, Mateo, Joren, Milton, Tristan, Giel, Harmen, Faber, Jort,

Leeuwin: Noam vind ik wel leuk eigenlijk!
Kind van collega heet ....... Diesel.......

What's next ? Lpg of Loodvrij ??
quote:moppetoet schreef op 25 januari 2010 @ 11:08:

Kind van collega heet ....... Diesel.......

What's next ? Lpg of Loodvrij ??

Of ze zaten aan spijkerbroeken te denken. Broertje van Replay ofzo.

Diesel, erg zeg. Nu maar hopen dat hij/zij (?) nooit naar Frankrijk verhuist, dan wordt het Djeesèl.
mahna mahna tuduuuudududu
Hebben besloten om voor Mats te gaan, oficiele naam Mathias. We 'hebben' gewoon wat met die naam, en ach, hij staat inderdaad niet op nr. 1.

Karsten blijft leuk, misschien ooit als we nog eens een tweede jongentje krijgen.

Ik vind Faber een topnaam Catoo!! Echt heel erg leuk. Is ook een achternaam, maar net als bij Karsten vind ik dat niet erg. De voornaam van dochter komt ook wel eens voor als achternaam.
Leuk Fyrin! Gefeliciteerd! En wie weet voor ooit een tweede jongetje Faber

Ik heb trouwens nog een 'nieuwe' naam gelezen vandaag, graag jullie mening: Juda.
Leuk Fyrin!

De naam van onze tweede is ook een stuk populairder, maak me er maar niet druk over. Tis nog geen top 20, dus het valt ook wel mee. En Mats is een superleuke naam!
Mats: leuk!!!!!!!!!!!!!!

Juda: dan denk ik aan Judas.... nee, ik vind het niks.
Hoi Isis, jij alweer inspiratie aan het opdoen voor nr. 3?
Karsten vind ik ook héél leuk, staat ook op onze lijst, maar dan wel met een C: Carsten dus...

Verder op onze lijst:

* Jack

* Otto-Jan

* Lex

* Kobe

We hebben al een Vince. Nog iemand leuke suggesties? En wat vinden jullie van ons lijstje?
quote:Catooo schreef op 26 januari 2010 @ 17:12:

Leuk Fyrin! Gefeliciteerd! En wie weet voor ooit een tweede jongetje Faber

Ik heb trouwens nog een 'nieuwe' naam gelezen vandaag, graag jullie mening: Juda.

Je zet het al tussen aanhalingstekens, maar laat dat 'nieuw' maar helemaal weg. :-)

Kijk maar eens in de Bijbel, te beginnen in Genesis.

Maar ik vind het niet zo'n leuke naam.
quote:PrinsVince schreef op 28 januari 2010 @ 10:47:

Karsten vind ik ook héél leuk, staat ook op onze lijst, maar dan wel met een C: Carsten dus...

Verder op onze lijst:

* Jack hm, gaat wel

* Otto-Jan waarom dat Jan erachter, alleen Otto wel leuk

* Lex Niet zo

* Kobe Sterke associatie met Ketnet

We hebben al een Vince. Nog iemand leuke suggesties? En wat vinden jullie van ons lijstje?Ik ben niet zo positief, maar Vince is ook niet echt mijn smaak.
quote:PrinsVince schreef op 28 januari 2010 @ 10:47:

Verder op onze lijst:

* Jack

* Otto-Jan

* Lex

* Kobe

We hebben al een Vince. Nog iemand leuke suggesties? En wat vinden jullie van ons lijstje?

Als jullie al een Vince hebben, zou ik eerder voor een andere engelse naam gaan dan voor een 'hollandse' naam. Van jouw lijstje vind ik alleen Jack erbij passen.

Wat vind je van:

-Luke

-Nick

-Bryan

-Mick
quote:lot75 schreef op 28 januari 2010 @ 11:02:

[...]

Als jullie al een Vince hebben, zou ik eerder voor een andere engelse naam gaan dan voor een 'hollandse' naam. Van jouw lijstje vind ik alleen Jack erbij passen.

Wat vind je van:

-Luke Dit vind ik erg leuk, alleen ben ik dan altijd bang dat het niet op zijn engels wordt uitgesproken. Dat mensen er gewoon Luc van maken.

-Nick

-Bryan

-Mick

Ik ben erg voor de engelse namen. Vind bv Nathan ook erg mooi. Maar dan wel op zijn Engels uitgesproken. Ben bang dat veel mensen dat niet gaan doen en dan moet dat kind zijn hele leven mensen verbeteren...
@ PrinsVince

Ik vind jouw namenlijstje niet echt bij Vince passen, idd alleen Jack. Als je toch van Engelse namen houdt, zou ik naar dat soort type naam gaan en dan voor een naam kiezen waarvan meteen duidelijk is hoe deze uitgesproken wordt, bijvoorbeeld:

Colin

Morris

Liam

Ryan

Troy

Dex

Roan

Cian / Kian

Quinn / Quinten

Brent

Dean

Jared

Lee

Zit daar misschien wat tussen?
quote:Anouk schreef op 28 januari 2010 @ 11:43:

@ PrinsVince

Ik vind jouw namenlijstje niet echt bij Vince passen, idd alleen Jack. Als je toch van Engelse namen houdt, zou ik naar dat soort type naam gaan en dan voor een naam kiezen waarvan meteen duidelijk is hoe deze uitgesproken wordt, bijvoorbeeld:

Colin

Morris

Liam

Ryan

Troy

Dex

Roan

Cian / Kian

Quinn / Quinten

Brent

Dean

Jared

Lee

Zit daar misschien wat tussen?

Anouk, dank je wel. Ik vind van je lijstje enkel Quinn, Brent, Dean, Dex en Jared leuk.

Finn vind ik nog wel wat...Het is toch moeilijk vind ik, zo een naam voor de 2e. Want je hebt de allerleukste naam toch al aan de eerste gegeven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven