**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Wat fijn Nadine dat je door bent naar de volgende ronde!! Echt wel spannend! En wat lekker dat Nick zo goed groeit! Hij is inderdaad erg zwaar voor z'n lengte, zal er in het echt wel heerlijk uitzien!

Visje en Linda, hier ook af en toe nog een slechte slaper -> vannacht was het rond vieren en na een bv wilde hij niet echt slapen..ik heb 'm lekker in bed genomen en toen was het goed. Mijn man had er niets van gemerkt maar ik slaap dan toch echt wel lichter...

Ah, balen...hij is alweer wakker en ik wilde nog vanalles tikken... Later meer!!!
Linda, Visje en Choca, ik sluit me bij jullie aan hoor. Hier een ontzettend beroerde slaper op het moment, tussen 3 en 4 wil meneer een fles en vanmorgen ben ik maar om 5u opgestaan. Hij wilde niet meer slapen, lag te mopperen, maar de box was prima. Gevolg een compleet gesloopte mama, maar hij is het meer dan waard.

Morgen weer naar het CB eens kijken of ik me bij de rest kan aansluiten qua gewicht en lengte

Nadine wat super dat je door bent enne ik zou zeker voor die andere ook gaan, nooit op 1 paard wedden. Ik blijf voor je duimen.

Linda, hier ook een vermoeden van tandjes, wel vroeg maar goed hij is al vanaf t begin zo wijs. Hij blijft continue bijten en dat steeds op tzelfde plekkie.
Oef durf het bijna niet te zeggen, maar hier een hele goede slaper. Gaat om half 8 naar bed en moeten hem 's ochtends om kwart voor 7 wakker maken. 's Weekends meldt hij zich pas om 8uur

Ook overdag slaapt hij tussen zijn voedingen gemiddeld 2 tot 2.5 uur.

Jojo wat goed dat de kleine zich draait! En wat schattig dat de oudste er naast gaat liggen en haar aanmoedigd.

Gaat het inmiddels beter met de hoest?

Nadine wat goed dat je door bent na de volgende ronde. En wat leuk dat je nog een ander gesprek hebt. Straks heb je nog een luxe probleem....eerst niets en dan moeten kiezen haha...

Wat schattig zo'n michelin mannetje :-) Heerlijk die spekkies...

Linda wat naar dat Thijs zo last heeft. Hier vorige week hetzelfde. Nick was al snotverkouden en moest dus zijn 2e prikjes. Ze heeft eerst wel geluisterd naar zijn longetjes, maar die waren schoon. Hij heeft de hele middag als een hoopje ellende bij me gezeten en wilde ook niet in de box ofzo. ;s Avonds had hij 39 graden koorts. De volgende dag was hij gelukkig weer het mannetje. Denk ook dat het een combinatie is geweest.

Tegen mij is ook gezegd dat hij niet over een liter mag qua voedingen. Hier komt Nick ook niet aan hoor. Hoe reageerden ze op je werk dat je ontslag hebt genomen?

Shosiva een knuffel voor jou!!

Choca over 2 weken moet jij er dus ook weer aan geloven. Ik moet zeggen dat ik heerlijk vind om weer aan het werk te zijn. Ik geniet nu helemaal van alles. Hoeveel uur ga je werken. Kan me wel voorstellen dat je tegen de eerste week opziet als je man net in de USA zit. Maar gaat je lukken hoor.

Wat een enige foto van Tom! Dat groen staat echt super!

Nick houdt ook niet van zijn speen en vind het wel prima zo. Af en toe wil hij hem voor het douchen nog even en voor de rest af en toe zijn duim, maar meestal niets. Ik Ga het hem niet aanleren denk dat het goed is zo.

Mamasax wat fijn dat de kleine het zo goed doet. Heel veel succes met je examen. Ik zal aan je denken!

Visje jij ook al zo'n slechte slaapster. Nick zit qua bovenkleding nu in 68 en van broekjes 62. Vind het echt hard gaan hoor. Heb wel alweer onwijs leuke kleertjes voor hem gekocht..zo stoer! Ben helemaal blij met zijn stoere tuinbroek haha....

Gaat het verder nu wel goed met Silje?

Kwimmie hoe bevalt het jou om weer te werken? Je hebt vermoeden van tandjes, maar hoe oud zijn ze normaal gesproken ongeveer voor hun eerste tandjes?

Succes morgen op het cb!

Lies? Sax? alles goed met jullie?

Hier worden volgend weekend heel wat verjaardagen gevierd lees ik. Ook ik vier het de 30e. Ben dinsdag jarig...pfff gaat hard haha..

Morgen lekker een dagje vrij. Vriend is ook vrij dus we gaan lekker genieten met zijn 3-en.
hihi, allemaal jarige dus volgend weekend!! gezellig hoor!!

Enne, slechte slaper, ik ken het een beetje. ons mannetje geen speen dus die vind meestal zn duim wel, maar mama is dan toch wakker van zn gestommel... vanhet weekend wilde hij trouwens echt niet meer slapen en om 3 uur een fles gegeven.. toen werd ie pas om half 10 weer wakker...heel apart. maar meestal gaat het hier goed en slaapt ie "gewoon" van 20 tot 7 uur..

nou nog even een verhaaltje in zn schriftje schrijven voor hetkdv. en dan mn mandje in.. hopelijk een goede nacht en dan een drukke ochtend. woensdag is altijd druk omdat beide kindjes naar kdv moeten en ik ook nog op tijd op het werk moet zijn ;)
@ Lynx, hoe ziet jouw schema er dan uit?
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
trouwens..misschien een tipje..

even voor de mamas van "opeens-niet-meer-doorslapende"kindjes...

Bas sliep super door... toen zijn we rijstebloem gaan geven en was ie opeens vaak wat wakker, huilen, kletsen onrustig...

Nu alweer 3 nachten gewoon een avondvoeding van 180 cc met 6 scheppen en hij slaapt weer door. klokje rond. en niet meer wakker snachts...

We kwamen erachter omdat ie bij oma wel gewoon sliep en die gaf geen rijstebloem.

misschien zat ie toch te vol en of had ie krampjes...

misschien het proberen waard? kimm, linda, jullie kindjes hadden het toch ook opeens? ze hebben genoeg spekkies om met minder te doen blijkt...
visje: het cb heeft mij geadviseerd niet te beginnen aan voeden in de nacht, omdat hij er dan aan went.....al heb ik hem zondag een hele fles gegeven, misschien hebben we daarom wel steeds speenalarm....vannacht tot 1.00 uur speenalarm gehad...daarna doorgeslapen tot 7.45......en na de fles nog tot 10 uur.....

Thijs heeft idd maat 68.....

kwimmie: het is wel vroeg voor tandjes, maar het cb zei dat het gewoon kon.....normaal vanaf 5 maanden ongeveer.

hoe was het bij het cb??

jojo: geniet maar van je nachrrust....het kan zomaar over zijn....hoop ik niet voor je!

Op mijn werk vonden ze het erg jammer dat ik ga stoppen....gewoon omdat ze weten dat ik mijn werk heeeeel leuk vind....

mamasax: was je op tijd vanmorgen???

ik zal er eens over nadenken....al heeft Thijs ook gewoon doorgeslapen met rijstebloem....denk nu dat het de combinatie is van verkouden zijn, misschien tandjes en die inenting....

we wachten nog even af.

nou ik ga een fles maken, want hij moet zo naar het kdv. en ik vanmiddag aan het werk..heb mijn eerste slaapdienst. zie er zo tegenop!

x
MamaSax thanks voor de tip. Ga het stiekem toch maar eens proberen, al sliep hij al voor de rijstebloem een paar dagen niet door, maar dat was met de buigriep. Dus ga het zeker proberen.

Voor de tabel 66cm en 7224gram

Verder was eigenlijk alles goed, ja het gebruikelijke preekje over een plat hoofdje, maar ik vind het heel erg meevallen. Maar goed leg m gewoon een aantal keer per dag op zijn buikje dan schijnen de nekspieren alweer een hoop te corrigeren. Fijne wijkverpleegster gisteren, die zei dingen maar kwam ook met de uitleg waarom dingen waren. Vonden wij super fijn.

Later meer, kleine man ligt te sputteren. Die had koorts vandaar dat we nu thuis zijn.
hoi hoi,

De eerste slaapdienst zit er alweer op.....ben blij dat ik weer thuis ben. Kreeg een stralende glimlach toen ik Thijs op ging halen bij het kdv. hij had papa lekker laten slapen vannacht..en het huis was aan kant toen ik thuis kwam net. Dus helemaal goed.

kwimmie: veel op zijn buik liggen is goed...en verder veel rechtop zodat hij zittend niet op zijn hoofd steunt.....wie heeft dab ook bedacht dat kinderen op hun rug moeten liggen....zij toch zeker?!

Hoe gaat het met de kleine man nu?

x
Ben ik weer!

Bedankt voor de complimentjes voor Tom's foto het felle groen staat 'm inderdaad geweldig!

Hier is Het Grote Rollen nu echt helemaal begonnen: hij draait echt constant van z'n rug naar z'n buik: echt zo grappig en hij lijkt dan al zo groot en wijs!!

Oh telefoon gaat: vriendin waar we binnenkort wkndje mee weg gaan (cp).

Tot later!
Ik merk echt dat onze Luuk door alle toestanden een beetje 'achterligt' in z'n ontwikkeling. Rollen? wat is dat? hij draait niet eens naar z'n zij, hoe moet ie dan rollen? Hij is wel 2 keer van z'n buik naar z'n rug gerold, maar dat leek meer per ongeluk te gaan. Nou ja, het komt vast wel hoor.....
Gister niets kunnen typen. Hadden hier stroomuitval. De hele buurt lag plat. Wat kun je je dan vervelen zeg. Vooral 'savonds. Wel gezellig met kaarsjes aan, maar daar houdt het ook mee op.

Nadine op zich hebben wij een gewoon schema:

7.00 fles (210 cc met 7 scheppen) daarna spelen in de box en laatste kwartier spelen en knuffelen met ons. Om 08.30 gaat hij terug zijn bed in. Tegen kwart voor 11 begint hij wakker te worden en anders maken wij hem waker. Hierna volgt hetzelfde ritueel als eerder de ochtend.

Om 12.30 weer terug in bed en dan slaapt hij ongeveer tot kwart voor 3/ 3uur.

Krijgt hij weer een fles en hierna wil hij echt niet meer slapen en blijft dan gezellig wakker. Tegen kwart voor 7 gaat papa met hem douchen en daarna krijgt hij nog een fles met 2 kleine schepjes rijstebloem (jaja op advies van CB). Nog even knuffelen en tegen half 8 gaat hij naar bed. En slaapt dan de hele nacht. We zijn wel heel erg van de ritme hoor en plannen alles om zijn slaapjes heen. Heel soms lukt het niet en dat is dan ook geen probleem. Dit ritme houdt hij ook aan op het KDV en gaat ook prima.

Is niet zo gek dat Luuk misschien iets langzamer is hoor. Hij kan het zo ineens weer oppakken en weer volgens schema gaan. Denk dat je allang blij bent dat het nu zo goed met hem gaat.

Linda gelukkig de kop van je eerste slaapdienst zit erop. Genieten he als je met een lach wordt begroet, Heerlijk dat thuis alles lekker was gedaan.

Kwimmie hoe is het nu met de kleine? Is ook ons geadviseerd om het zoveel mogelijk op zijn buik te leggen. Is hier helemaal goed gekomen en gaat bij jouw ook wel gebeuren hoor.

Nu eerst de kleine zijn fles geven.
Met de kleine man gaat het goed. Hij had dan wel koorts, maar daar was weinig van te merken, tijdens t tempen lag hij druk met zijn tenen te kletsen . Zijn mama daarentegen is er slechter aan toe, ik ben me toch een pak verkouden blegh, maar goed dat gaat wel weer over.

Lynx het werken bevalt me prima, al is er niet iedere dag evenveel te doen en dan baal ik wel hoor. Wat mij betreft mag de pleuris uitbreken dan ben ik op m'n best. Ow enne jaloers op jou doorslaper, maar goed ik ben al blij dat Finn eindelijk wat meer tijd tussen de flessen laat zitten nu en overdag in zijn bedje slaapt al is dat maar max 3 kwartier. Het begin is er.

Maak me niet druk om zijn koppie hoor, het is absoluut niet extreem en vanaf nu ligt ie veel minder op z'n rug. Linda scherp hoor dat zij dat juist willen, die probeer ik te onthouden voor de volgende keer.

Fijne avond.
6010 gram en 63 cm

alles was goed... een fijn, lang meisje

@nadine: maak je geen zorgen om het (nog niet) draaien... meisje was volgens de verpleegkundige megasnel... normaliter vragen ze bij zes maanden pas of ze kunnen draaien..

Ik zei dat ze draaide en prompt ging ukkepuk haar best doen en lag binnen no time op haar buik.. grappig.

Hier even een lange afwezigheid proberen goed te maken. Ukkepuk hoestte teveel en werd steeds beroerder. 's nachts was ze steeds meer in de weer.

Gisteren naar dokter geweest en (helaas) antibiotica gekregen. Ze kon het zelf gewoon niet.... Ze had middenoorontsteking en ook haar longen piepten een beetje... Jammer genoeg hadden ze bij apotheek een oplossing waarvan je dan via een spuitje 4ml moet geven. Dit vindt ze zo smerig dat ik er al 10 minuten over doe om het binnen te krijgen (2 a 3 druppels per keer) en dat ze naderhand zo overstuur is dat ze zojuist weer de hele hoeveelheid eruit kotste.... dus net de apotheek gebeld en nu maken ze een sterkere oplossing, zodat ik maar 2ml per keer hoef te geven.... Hoef ik ook maar 5 minuten te tobben...

Gelukkig geef ik borstvoeding... dat scheelt al zoveel... na die vieze (zogenaamd lekkere) vruchtensmaak hapt ze maar al te graag een paar slokken melk. En het is ook troost voor haar en ze valt er ook gewoon bij in slaap... Is ook erg vermoeiend tien minuten aan een stuk huilen en daarna zoveel hoesten...

Vannacht zowaar maar 1x eruit voor de nachtvoeding en ze sliep daarna lekker door tot een uurtje of zeven. Al was zoonlief wel weer om 615 wakker.

En dan nog het verhaal van de wandelende mirena... Ja hij was aan de wandel gegaan. Dinsdag voor controle bij Gyn en die kon m ook neit vinden. Via een rontgenfoto kwamen ze er achter dat die bij mijn lever was beland.... Ik moest woensdag meteen geholpen worden via een kijkoperatie... Viel allemaal wat rauw op mijn dak. Bleek dat er bij mij de zeer zeldzame bijwerking 'perforatie baarmoeder' van toepassing was.. De mirena was er gewoon doorheen geschoten. Ze hebben m woensdag gevonden en gelukkig ook meteen een nieuwe geplaatst (en gecontroleerd) dus dat komt helemaal goed.

Ik ben nu dus ook thuis vanwege dat, maar kwam uiteindelijk dus ook goed uit met de zieke ukkepuk. De oudste kon gisteren ook niet naar mijn zus, omdat onze zieke ukkepuk haar neefje ook had aangestoken..... die was echt ook ziek (huilerig, koortsig e.d.)... Dus echt rust heb ik nu ook weer niet gehad.

Vanmiddag plannetjes bedenken voor het vrijgezellenfeest van mijn zusje.. die gaat trouwen in juni.
@nadine: gefeliciteerd met de 2e ronde!

@lynx: hier inderdaad ook al een 68 cm boven en 62 onder... Maar heb nog geen nieuwe dingen gekocht. Er is bijna geen winterkleding meer te koop en zomerkleding heb ik genoeg...

Ik had nog kleding van een vriendin van me... al had haar meisje in de zomer mt 68... :-/... dus ik doe vooral een shirtje met lange mouwen en daarna een shirtje met korte mouwen er over. En de jurkjes met maillot en vestje of truitje.
Even kort, we gaan zo eten maar was ff nieuwsgierig

voor de tabel: 7230 en 64,5! Die van ons gaan redelijk gelijk op Kwimmie!

Nu draaien was idd erg snel volgens cb-arts , hoefde pas tussen 6-9 maanden!

Dochter was nu 9,9kg en laatste mnd 2 cm en dus 400gr gegroeid. Vlgs wijkverpleegkundige redelijk maar ze zou met de arts overleggen ivm kinderarts - dietist en me vanmiddag terugbellen maar dat heeft ze dus niet gedaan: och, ik wacht maar af. Er is niks mis met haar maar gewoon een kieskeurig meisje, gisteren wel veel risotto met kipfilet op - vandaag weer bijna niks (al vooruitgegeten omdat het anders te laat wordt...) Redelijk frustrerend maar ik probeer het wat los te laten...

Wat een verhaal van die mirena - hoe kwam je er ook alweer achter?

Ik ben er straks hopelijk weer!!
Weekend!!!!!! Heerlijk!

De boodschappen al in huis.....Thijs ietsje later opgehaald van het KDV....erg sneu...lag net in bed...denk dat ik voortaan maar even bel of hij in bed ligt....al heeft hij hier thuis nog heerlijk zitten lachen naar ons.

Vanavond lekker samen op de bank.....morgen naar de stad....en 'savonds gourmetten....hmmm een heerlijk weekend voor de boeg!

Hij is nog wel erg aan het hoesten...best zielig!

choca: welke cp gaan jullie heen??

Hier nog niets wat op rollen lijkt....maar Thijs wil ook niet graag op zijn rug liggen in de box, want dan ziet hij te weinig....zal van de week eens proberen.

lastig hoor zo'n kieskeurige eter...heb begrepen dat de meeste kinderen het eten pas gaan waarderen als ze 10 jaar zijn...dus je hebt nog even....al is de oudste hier 9 en die kan ook alleen maar zeuren tijdens het avondeten.

geen zorgen maken hoor nadine! Het komt allemaal vanzelf....

lynx: stroomuitval???? kan erg gezellig zijn....hebben jullie wel een openhaard??? anders is het wel heel koud in huis.

jojo: beterschap voor jullie!!

Een wandelende mirena.....ieieieieieie maar goed dat ze hem nu gecontroleerd hebben.....neem aan dat je er niet of nog niet op zit te wachten?

leuke plannen bedacht??? er zijn wel hele leuke dingen om te gaan doen.....ben zelf een keer naar Giethoorn geweest met vriendinnen en met mijn zus hebben we een survivalbaan gedaan....ik ben wat meer van de actievere dingen....

Thijs gaat lekker mee op met Tom en Finn. Hij had dan ook 17 september geboren horen te worden.......

Visje: hoe is het met jou???????

Lies hoe gaat het?

Fijne avond allemaal!

x
Zo, hier ben ik ook weer eens! Drukdrukdruk. Tijdens mijn verlof heb ik de praktijk verbouwd en ik werk nu op 2 kamers tegelijk. Maar het is nog erg wennen. Ben elke dag doodop, hahaha. En dan nog 2 koters op de fiets mee terug zien te krijgen. Babysax slaapt al de hele week slecht. Elke nacht kunnen we er zeker een keertje of 4 uit om een speen te geven of we zitten beneden met hem. Hij is aan de diarree (heerst op het KDV) en woensdagnacht zat hij om 3 uur 's nachts in bad. Een lol dat-ie had! Maar over het algemeen mogen we niet klagen hoor. Het is echt zo'n ander mannetje dan de eerste 2,5 maand toen hij alleen maar huilde. Echt super, wat een verschil.

Lekker hoor, Lynx, zo'n goede slaper! Hoe heb je hem dat geleerd?

Mamasax, zijn jullie gewoon helemaal met de rijstebloem gestopt? Wij zijn ook met de rijstebloem begonnen. Nu begon het nachtbraken wel 1 nacht eerder, maar wie weet is het dat ook. Morgen misschien maar eens een gewone fles proberen. Ik was eigenlijk met de rijstebloem begonnen omdat het een beetje zou "stoppen" (in het kader van de diarree). Kwimmie, heb jij inderdaad gisteren geen rijstebloem gegeven? En zo ja, hoe ging dat?

Lachen Choca, zo'n bijdehand kereltje. Begint-ie ook iedere keer te protesteren als hij niet terug kan rollen of doet Tom dat ook al?

Nadine, geen zorgen hoor. Hier ook niets wat op rollen lijkt. Komt allemaal vanzelf wel. Volgens mij gaat het bij jullie nu ook goed hè?

Middenoorontsteking en wandelende spiraaltjes! Jij en dochterlief treffen het niet hè, Jojo?

Slaapdienst, Linda, moet je er dan ook vaak uit of kan je over het algemeen de hele nacht blijven liggen en ben je meer aanwezig voor het geval dat? Lijkt me dan nml heerlijk op dit moment, hahaha. Ik doe een moord voor een nacht ononderbroken slapen!

Wij hebben begin maart een weekje Egypte geboekt met de kids. Heb er wel zin in. Alleen waarschijnlijk niet zo goed voor de lijn. Ben sinds 2 weken aan het sporten, maar kom niet verder dan 1x per week. Net ook een dieetboek besteld, want ik krijg nu gruwelijk de balen van mijn lijf! Hoe zit dat bij jullie?

O, bel gaat. Baas van man komt op kraamvisite. Liefst zou ik voeg mijn bedje in gaan, maar dat zit er denk ik niet in. Doeidoei!
Zo. Jullie lullen 'em wel vol terwijl ik opeens fulltime aan de slag ben.

Meis slaapt ook niet meer door, misschien toch ook eens een keer een normale fles geven. Miss kunnen we die rijstebloemfles dan in de ochtend geven ofzo, want ze vindt het wel heel lekker.

Ik zal het schema eens gaan updaten. Als ik iemand vergeet, even opnieuw opschrijven en dan zal ik het alsnog aanpassen.

Heb trouwens dinsdag een sectio zien gebeuren, en woensdag 2 sectio's en een vaginale tweelingbevalling. Mijn onderwijs is da bomb!
Ik moet me toch een pak lachen om al die ik-slaap-niet-meer-door-kindjes. Echt te grappig dat ze dat opeens allemaal lijken te hebben, niet voor ons dan maar het heeft wel wat stiekem.

Ik heb vanavond zijn 4e fles met rijstebloem gedaan en die van 23u is normaal dan. Zal jullie morgen laten weten hoe dit expiriment is verlopen.

Leuk Choca en Linda dat die ventjes van ons zo gelijk opgaan . Hebben die van jullie ook zo'n lang bovenlijf in vergelijking met de beentjes?

Cool hoor Minie. Dat lijkt me echt gaaf om mee te maken. Ik heb tijdens mijn stage (kraamzorg) 1x een bevalling mogen meemaken en ik vond het rete interessant en mooi, laat staan 3 sectio's en een tweelingbevalling wauw.
@ Saxmania, Luuk heeft na het starten met de rijstebloem een week diarree gehad. Geleidelijk trok het bij. 't kan dat de darmpjes er ff aan moeten wennen. 't kan natuurlijk ook gewoon buikgriep zijn. En wat doe je nu eigenlijk voor werk sax, ik d8 huisarts, maar laatst d8 ik weer tandarts.... help me uit mijn verwarring!!?

Wel vreemd dat een boel kindjes plots niet meer doorslapen MET rijstebloem. Luuk ging er echt beter en langer van slapen!

@ Choca, hier ook zo'n verschrikkelijk moeilijke eter. Alles wat pasta heet eet ie als een bouwvakker, maar groente en aardappels ho maar. We eten één keer per week macaroni en 1 keer gebakken aardappeltjes en boontjes (dat lust ie wel heel graag) zodat ie wat binnen krijgt maar de rest van de week eet ie ook niet hoor. vissticks en gehakt lust ie ook, maar vlees waar ie te lang op moet kouwen moet ie weer niks van hebben. Pfff... ik was ook zo vroeger; ik heb met terugwerkende kracht medelijden met m'n ouders

@ Kwimmie, hier ook zo'n lang bovenlijf. Luuk is pas 61 cm maar heeft toch al maat 68 van boven. Ik blijf het raar vinden. Nick had dat helemaal niet.... Trekt wel bij zegt men.

@ Lynx, ik ben zeker blij dat het nu zo goed gaat. Vorige week ging het langzaamaan wat minder en ik snapte er niks van. Bleek de dosering Motilium die we hem gaven nog gebaseerd te zijn op 'n gewicht van 6,2 kg en hij is nu 7,6kg!!!! Nieuwe dosering gehaald en hij slaapt weer als een roosje.... toch typisch dat de medicijnen zoveel voor hem doen, al had ik liever dat ie 't niet nodig had....

Nu lekker slapen, heb een vermoeiende dag gehad...
O ja, a.s. maandag 2de gesprek; DUIMEN DUS!!!
Nadine, hoeveel motilium geven jullie? Wij geven 3 à 4x 2ml en hij is 8 kg en een beetje. Ik ben inderdaad tandarts. Ik zou willen dat onze oudste een rijstepikker/spahettivreter was. Die is echt alleen van de Hollandse kost (en wij absoluut niet!).

Cool, Minie, die sectio's! Voordat ik er zelf een had gehad, zou ik het ook graag gezien willen hebben. Maar na mijn eigen sectio hoeft dat voor mij niet meer zo nodig.

Heb trouwens een schriftelijke reaktie van de gyn op mijn klacht. Heb hem even vluchtig doorgelezen, want weinig tijd gehad deze week. Ik geloof niet dat hij de essentie van mijn klacht heeft begrepen.Dit weekend maar eens wat aandachtiger doorkijken.

Spannend, Nadine, komende maandag!

Ik had zowel bij zoon 1 als zoon 2 dat de shirts altijd te kort waren en de broeken te lang. Is ook een redelijk logische verklaring voor: bij een baby zijn de essentiële lichaamsdelen (hersenen, organen) goed ontwikkeld en de extremiteiten (armen, benen) die van minder belang zijn, zijn minder ontwikkeld. Nu moeten alleen de kledingfabrikanten daar nog rekening mee houden!

Baas van mijn man is net weg. Vond het wel lang genoeg, pffffff.
@ Sax, wij geven 3 x 2 ml en voor de laatste fles 1 ml, voor mijn gevoel heeft ie dan niet zo veel nodig. Ik mocht op eigen gevoel wel afbouwen van de KA (als ik dacht dat dat kon). Maar het gaat om hoe de motilium is aangemaakt. Dat maken ze nl. aan op basis van het gewicht van je kindje. Dus als je de motilium aan laat maken op basis van 7 kg en je kindje is 8kg, dan bouw je in principe ook af, maar bij ons bleek dat dus niet te werken en ging het weer slechter met Luuk. De Nexium is ook op basis van gewicht en dat afbouwen gaat wel goed, hij krijgt op basis van 6,5 kg en hij weeg 7,6kg

Zo, nu snel douchen en boodschappen doen.

Fijn weekend allemaal!
Hoi iedereen daar ben ik weer. Heb een aantal drukke dagen achter de rug.

Heb wel elke dag meegelezen op de ipone tussendoor maar dat is elke keer zo lastig reageren.

Over dat omrollen. Silje rolt al sinds ze 11 weken was van haar buik op haar rug, echter van haar rug naar haar buik rollen doet ze niet. Heb haar ook nog geen pogingen daartoe zien doen.

De nachten gaan nu gelukkig iets beter de laatste drie nachten dan. Gemiddeld 2 x speenalarm en pas om 05.30 honger. Overdags is het eten weer een ramp, zelfs de rijstebloem fles hoeft ze niet. Heb deze week 2x rijstebloem papje voor haar gemaakt. Echt super grappig om haar te zien eten met een lepeltje ( zelf haar sokken zaten onder de pap!) maar echt veel krijgt ze niet naar binnen. Ben erg benieuwd dinsdag moet ze weer naar het CB. Ben benieuwd hoeveel ze nu weegt. Betwijfel dat ze veel gegroeid is eigenlijk. Het eten is en blijft een drama. Hopelijk blijft dit niet zo...

Minie: Ik ben echt helemaal jaloers op jouw opleiding. Klinkt echt geweldig. Ik zou me nu eigenlijk heel graag willen omscholeren naar verloskundige, maar dat zit er denk ik niet in, want dat is een voltijdsopleiding.

Sax ik ben zo blij om te horen dat het zo goed gaat met je manneke. Fijn hoor dat hij nu niet meer zoveel huilt. Daardoor zal jij ook wel een stuk beter in je vel zitten.

Jeetje en dat verhaal over die verdwaalde Mirena...Ongelooflijk, dat heb ik echt nog nooit gehoord. En dan ook nog een zieke dochter. Pff, zwaar hoor.

Vandaag is mijn moeder weer in het land. Vond het wel zielig hoor, zij had zich zo verheugd om Silje weer te zien. Had haar sinds november niet meer gezien. Maar ja, Sil is nu in een ontzettende eenkennige fase, ze wil alleen bij mama en papa zijn. Dus die begon maar te huilen toen mijn moeder haar oppakte, echt sneu voor mijn moeder. Ik probeerde haar duidelijk te maken dat het echt niets persoonlijks is en dat ze dit bij iedereen doet, maar ja, toch niet leuk voor haar.

Nou ik ga filmpje kijken.

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven