Mijn onrust bij een afspraak; begrijpelijk of niet??

23-01-2010 13:21 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zat even te denken.. want ik twijfel of mijn gevoelens en gedachten reëel zijn.

Mijn vriend heeft afgesproken met een vriendin, ze gaat naar een fotoshoot en ze vroeg of hij mee ging.

Dat maakt me dus niet uit dat hij dat gaat doen, alleen waar ik last van heb ik het gegeven dat ze de enige keer dat ik haar zag een opmerking maakte; als jij niet met haar had en ik niet met hem dan hadden wij waarschijnlijk wel een relatie.

Dat was niet in een grappige context oid. En mijn vriend reageerde er niet duidelijk op. Ik zat daar dus bij en dacht naja...oke.. beetje vreemd maar ga hier niet op in.

Nu ze dus gaan afspreken schoot deze opmerking me weer te binnen en ben ik aan het twijfelen geslagen. Het voelt gewoon niet lekker en ben er niet gerust op. Ik vertrouw hem dat er niets gebeurt, dat weet ik gewoon zeker. Alleen dat onrustige gevoel; waar maak ik me nu precies druk om?

Daarbij vind ik het een beetje een vaag gebeuren.. hij was vaag over de afspraak. Eerst had ze hem nodig voor vervoer, maar ze heeft een rijbewijs en een auto dus dat gaat niet op. Toen zei hij dat het voor de gezelligheid was. Toen zei hij ja het is in Utrecht, savonds. 1 dag later was het weer overdag op een plein ergens. Ik stelde voor dat ze eerst hier wat komen drinken voor ze gaan dan zie ik haar ook weer een keer (kan ik mijn mening over die opmerking eventueel bijstellen...) en vind ik ook gezellig. Maar dat wou hij perse niet. Ze bellen alleen waar ik niet bij ben.

Het zit me ergens gewoon niet lekker door die opmerking, en doordat ik het gevoel heb dat het een beetje vaag is allemaal en dat ik haar dus niet mag zien. Maak ik me nu te druk? En waarover precies?

Het is niet erg dat hij met haar afspreekt maar door die bovenstaande redenen heb ik een onrustig gevoel en weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Ik moet het ook gewoon even kwijt dus vandaar dat ik het hier op het forum zet.

Iemand anders heb ik er wel over gesproken en die snapt mijn gevoelens erbij wel en zou het zelf ook niet leuk gevonden hebben. Omdat het niet vertrouwd is.

Tja.. vraag me gewoon af of mijn onrust hierbij overdreven is. wat vinden jullie?
quote:Pear schreef op 23 januari 2010 @ 14:10:

[...]

Daar zit de crux denk ik. TO zou eigenlijk niet eens op die manier voor zichzelf op hoeven komen, dat moet vriend doen!

Ja dat vind ik dus ook.. als hij iets had gezegd van Nou ik ben heel blij met mijn vriendin dus denk niet dat wij ooit iets zouden kunnen krijgen hoor

Dat zou het plaatje al een beetje veranderen.
Dat vind ik ook vreemd, dat zij zegt dat ze jou niet jaloers wil maken, terwijl hij de vraag niet namens jou stelt!

Hij kan het wel afdoen als 'ze bedoelt het niet zo', maar zelf vindt hij het blijkbaar ook vreemd, anders gaat hij toch niet uit zichzelf opheldering vragen? Dan kan hij toch wel inzien dat het voor jou al helemaaaal niet leuk is?!
quote:Tipzy schreef op 23 januari 2010 @ 14:19:

[...]

Ja dat vind ik dus ook.. als hij iets had gezegd van Nou ik ben heel blij met mijn vriendin dus denk niet dat wij ooit iets zouden kunnen krijgen hoor

Dat zou het plaatje al een beetje veranderen.Precies! Ik vind het maar raar allemaal...
Ja precies, dat is ook al vreemd! En zo zijn er dus allerlei van die dingetjes omtrent die afspraak/opmerking die gewoon vaag zijn.

Hij vond het ook wel een aparte opmerking maar...ze bedoelt er niets mee dus niet meer over nadenken of doorgaan.

Maar als een man zoiets zou zeggen over mij dan was hij er ook echt niet blij mee geweest.

Een vriend van me die smste me een poos terug dat hij me mist omdat we elkaar lang niet meer gezien.gesproken hadden.

Daar zit volgens mijn vriend dan wat achter, maar zo'n opmerking als die zij gemaakt heeft daar moet ik me niet over aanstellen.

Ik begin het te voelen alsof hij een beetje over me heen loopt in deze, ik moet me niet aanstellen, hij reageert geirriteerd, ik moet niet zo negatief doen en niet gaan twijfelen over de afspraak.

Maar er komt ook geen enkele geruststelling, begrip oid van zijn kant.

Ik ga vanmiddag gewoon naar hem bellen als ze daar zouden moeten zijn

Misschien zijn ze gezellig naar de kamasutra ;)
Maar ook.. een fotoshoot die zo ongeregeld lijkt te zijn, het moet met de natuur te maken hebben, het is een wedstrijd, in een tent in hartje utrecht, geen tijden...gewoon binnen komen lopen wanneer je zin hebt? Ik weet et niet...apart apart..
Oh, kamasutra, daar hebben ze idd ook een fotoshoot voor de foxy altijd
En je kan altijd vragen of je de foto's mag zien.
Hahaha ow god, de kamasutra beurs.

Maarre wat zal ik er nu mee gaan doen?

Want ik heb dit allemaal besproken met mijn vriend maar dat loopt uit op verontwaardigde reacties en een enorme discussie.

Denk dat hij het wel begrijpt maar doet alsof hij het niet begrijpt. Zou ook nog kunnen..

Ik ga hem gewoon bellen vandaag; is het gezellig? is het druk? waar is het? was je nog te laat? hoelang gaat het duren? wat is het voor shoot?

Of is dat een beetje... plakkerig...
ik spring effe onder de douche, reageer later weer
Eigenlijk is het probleem niet wat wie dan ook tegen jouw vriend zegt. Het gaat erom dat hij aan de buitenwereld duidelijk maakt dat jullie bij elkaar horen wanneer iemand loopt te stoken. Daarnaast moet hij jouw gevoelens serieus nemen en ze niet afdoen als zijnde onzin. Kijk, het kan zijn dat hij een ander referentiekader heeft, of gewoon nogal gullible is. Maar dat is dus niet zo, gezien zijn reactie op de sms die jij van een vriend kreeg. Hij meet met twee maten en bij zulke mensen krijg ik altijd een 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten' gevoel.
quote:Tipzy schreef op 23 januari 2010 @ 14:36:

Denk dat hij het wel begrijpt maar doet alsof hij het niet begrijpt. Zou ook nog kunnen..

Dat idee heb ik ook.

Ja, vind ik wel. Het zou mijn eer te na zijn om hem te gaan controleren. Hoewel ik niet kan zeggen dat ik dat zelf zeker niet zou doen in jouw situatie...Wat ik zou doen is een goed gesprek aangaan. Of, als je er met hem niet goed over kan praten, een brief sturen. Tijdens zo'n gesprek of in die brief precies aangeven wat jouw stoort en waarom. Probeer het zo concreet mogelijk te maken (zonder drama's) d.m.v. de voorbeelden die je toelicht. Bv: opmerking van die vriendin vindt hij normaal, maar hij vindt het niet kunnen dat een goede vriend smst dat hij jou mist. Dat is een duidelijk voorbeeld van de scheve verhouding tussen jullie. Als je het zo brengt moet het voor hem wel duidelijk zijn dat er toch echt iets niet klopt. Mocht hij het dan nog steeds niet willen inzien, dan vrees ik dat hij uh... een eikel is.
quote:Tipzy schreef op 23 januari 2010 @ 14:36:

Dat idee heb ik ook.

Ja, vind ik wel. Het zou mijn eer te na zijn om hem te gaan controleren. Hoewel ik niet kan zeggen dat ik dat zelf zeker niet zou doen in jouw situatie...Wat ik zou doen is een goed gesprek aangaan. Of, als je er met hem niet goed over kan praten, een brief sturen. Tijdens zo'n gesprek of in die brief precies aangeven wat jouw stoort en waarom. Probeer het zo concreet mogelijk te maken (zonder drama's) d.m.v. de voorbeelden die je toelicht. Bv: opmerking van die vriendin vindt hij normaal, maar hij vindt het niet kunnen dat een goede vriend smst dat hij jou mist. Dat is een duidelijk voorbeeld van de scheve verhouding tussen jullie. Als je het zo brengt moet het voor hem wel duidelijk zijn dat er toch echt iets niet klopt. Mocht hij het dan nog steeds niet willen inzien, dan vrees ik dat hij uh... een eikel is.
misschien kan je hem bellen met 1 of andere smoes, iets wat je nu moet weten en niet kan wachten.

en dan kan je daarna gelijk de rest vragen, en hoor je ook een beetje de achtergrond enzo.

maarja ik vind het raarste dat hij niet wil dat ze wat kwam drinken.. en zeker zo alles bij elkaar..
Ja, wat Pear zegt

Een vragenvuur gaat geen goed doen aan jullie relatie denk ik
quote:Tipzy schreef op 23 januari 2010 @ 14:19:

[quote:

Pear schreef op 23 januari 2010 @ 14:10:

[...]

Daar zit de crux denk ik. TO zou eigenlijk niet eens op die manier voor zichzelf op hoeven komen, dat moet vriend doen!]

Dat zou het plaatje al een beetje veranderen.Dat verandert de situatie en de gemoedsrust van jou, Tipzy.

Let op zijn lichaamstaal.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Tipzy schreef op 23 januari 2010 @ 13:21:

Hallo allemaal,

als jij niet met haar had en ik niet met hem dan hadden wij waarschijnlijk wel een relatie.

Dat was niet in een grappige context oid. En mijn vriend reageerde er niet duidelijk op. Ik zat daar dus bij en dacht naja...oke.. beetje vreemd maar ga hier niet op in.

Toen zei hij ja het is in Utrecht, savonds. 1 dag later was het weer overdag op een plein ergens. Ik stelde voor dat ze eerst hier wat komen drinken voor ze gaan dan zie ik haar ook weer een keer (kan ik mijn mening over die opmerking eventueel bijstellen...) en vind ik ook gezellig. Maar dat wou hij perse niet. Ze bellen alleen waar ik niet bij ben.

Wellicht..harstikke mosterd...

Bovenste zou ik me niet druk om maken. Mannen denken soms anders, misschien had jij- als het tegen jou gezegd zou worden- ook gedacht; Dusszzzz..

De volgende alinea zou ik me drukker om maken. Wat is zo prive/geheimzinnig aan het bellen en afspreken?!
Misschien ook mosterd hiero, maar ik snap niet waarom ze hij pèrsé niet wil dat ze bij jou ff wat komen drinken.

Ik zie ook geen link met natuur en hartje Utrecht op 'een plein ergens'
quote:Pear schreef op 23 januari 2010 @ 14:39:

Eigenlijk is het probleem niet wat wie dan ook tegen jouw vriend zegt. Het gaat erom dat hij aan de buitenwereld duidelijk maakt dat jullie bij elkaar horen wanneer iemand loopt te stoken. Daarnaast moet hij jouw gevoelens serieus nemen en ze niet afdoen als zijnde onzin. Kijk, het kan zijn dat hij een ander referentiekader heeft, of gewoon nogal gullible is. Maar dat is dus niet zo, gezien zijn reactie op de sms die jij van een vriend kreeg. Hij meet met twee maten en bij zulke mensen krijg ik altijd een 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten' gevoel.

Ja dat ben ik dus met je eens, als iemand een bepaalde opmerking maakt of stookt tussen ons dan verwacht ik van hem dat hij duidelijk opkomt voor mij/onze relatie. Ik vind mijn verwachting niet te veel gevraagd. Het zou mij inderdaad rustiger gemaakt hebben als hij dat had gedaan. Nu blijft het een beetje in het vage... en ga ik zelf invullen. Ze kennen elkaar al wel een paar jaar, ze houd erg van knuffelen, en als ik het goed begrepen heb heeft zij een vrij open relatie (ze heeft bijv meerdere malen seks met een ander gehad -een vrouw- met goedkeuren van haar vriend). Die opmerking betekent voor mij iets, het betekent dat zij hem wel speciaal vind, dat hij er niet op in gaat (opkomen voor mij/onze relatie) zie ik alsof zijn ego gestreeld is door haar opmerking of dat hij zelf niet weet wat hij ermee moet.

Hij zal niet snel toegeven dat hij jaloers is of iets niet leuk vind. In het begin van onze relatie gaf hij wel aan dat hij jaloers is als ik het erg goed met een andere man kan vinden. Maar hij zou nooit zeggen/toegeven. Die sms die ik kreeg van een vriend van me, hij zei niet dat hij daar onzeker/jaloers van werd maar hij reageerde er wel een beetje gepiekeerd op en heeft het herhaald met een enkele opmerking erover. Daardoor merk ik dat hij dat niet leuk vind. Alleen dan snap ik niet dat hij nu niet kan inzien dat deze opmerking van haar echt niet leuk is voor mij, of ik snap niet dat hij doet alsof hij het niet snapt.

Dit heb ik tegen hem gezegd; jij vond het ook niet leuk dat vriend zei dat hij mij mist. Zijn reactie was; ja ik vind het niet leuk dat jij dat wel mag en ik niet. Ik zei; wat doe ik dan? een vriend smst mij dat hij me mist, daar kan ik niks aan doen, dan doe ik jou niets aan ofzo.

Alles bij elkaar zorgt er inderdaad voor dat ik me onrustig voel...

Dat hij het niet lijkt te begrijpen, mijn gevoelens niet serieus neemt, bijna boos word als ik hierover begin, de vage afspraak..

Ik ga denk ik niet weer een gesprek beginnen, dat lijkt niet te helpen. een brief is denk ik beter... als hij dat niet serieus neemt tja...

Ja ik moet hem sowieso nog bellen over wanneer ze klaar zijn en of hij nog thuis eet of niet. Ik denk dat ik me in kan houden en toch wel een paar vragen ga stellen hoor.....
Intuitie zegt heel veel, vind ik altijd. Kijk soms zit je er naast, maar je hebt niet voor niets zo'n onrustig gevoel...Je vriend is gewoon vaag bezig. En zij maakt zo'n rare opmerking waarmee ze geen respect toont voor jou.

Ik zou hem ook veel details vragen en goed kijken hoe hij er op reageert.

Heb trouwens ook voor je gegoogeld en vond dit:

http://www.igorcorbeau.nl/castingfotodag/

Tis een fotoshoot, vandaag door een fotograaf in Utrecht. Maar locatie en tijd staat er niet bij....
jaja007:

Tja dat vond ik ook al raar, een tent op een plein in centrum utrecht en dan natuur?? Die link kan ik niet maken

En ook dat ze perse niet wilden langskomen voor een drankje.

en hoe bedoel je dat ik op zijn lichaamstaal moet letten?
Ik zou dit dus in mijn relatie op de spits drijven.....

Kom nou zulke geheimzinnigheid met een meisje die aangegeven heeft interrese te hebben.....

Hij zal duidelijk moeten zijn naar mij toe en ook naar haar... ik heb zou helemaal geen zin hebben om elke keer zo'n omheimlich gevoel te hebben als die twee wat afspreken.... Uit het verleden heb ik ook geleerd dat mijn onderbuik gevoel te vertrouwen is....

Dus alles op tafel en in een gesprek de do's en don't bespreken en afspreken en of de randvoorwaarden die jullie allebei hebben voor het hebben met een relatie met elkaar matchen, te matchen zijn of dat het onbegonnen werk is....
Lichaamstaal

Hierboven een link. Lees aandachtig door en trek geen overhaaste conclusies.

Maar hou de situatie wel in de gaten.
susieque:

Ik geloof ook veel in intuitie. Alleen soms ben ik bang dat mijn intuitie beinvloed word door allerlei andere zaken. En ik dus niet helemaal objectief/verstandelijk kan luisteren en kijken naar de situatie.

Toch kwam dat gevoel vrij snel opeens aanzetten.. en het gaat niet weg, het blijft zeggen dat iets niet helemaal klopt. Ik vroeg hem veel over de afspraak maar hij weet dus eigenlijk niets, daar lijkt het op neer te komen.

Die site had ik ook gevonden. Alleen zij is een pabo student en dit is voor hku studenten geloof ik. Ze deed wel grafisch lyceum vroeger maarja. Ik kom er snel genoeg achter als er echt niets klopt, dat kom ik meestal hihi.
Ik begrijp je en het is ook logisch dat je niet blanco op je intuitie kan afgaan. Maar door je intuitie, ben je gaan nadenken over de situatie. En dat is ook goed, het is eigenlijk jezelf in bescherming nemen, wat ook in de natuur gebeurt.

Maar goed, ik wil ook niet al te zweverig klinken, zo ben ik helemaal niet. Wat je al zegt, je komt er wel achter.

Ja, die fotoshoot kan het idd niet zijn dan, als zij pabo student is.

Succes met de 'ondervraging' en laat je niet afpoeieren door hem met vage antwoorden ofzo.
liselore:

Het is dus meestal zo dat als hij met een meid contact heeft of wilt afspreken er altijd zoiets speelt als dit. Nu dan die opmerking, bij een ander is het weer dat zij ooit wat voor hem gevoeld heeft (of nu?), of enorm flirt, of ze hebben samen in bed gelegen (en niets gebeurd) maar er zijn altijd wel dingen waardoor ik snel een ? krijg bij de situatie. Het is bijna nooit gewoon een meid die zonder enige spanning met hem om gaat. Dus ik probeer hier dan luchtig mee om te gaan, hem mijn vertrouwen te geven en vooral niets te verbieden. Voor hem voelt het aangeven van mijn gevoel bij de situatie al bijna als subtiel verbieden omdat ik hem dan een rot gevoel geef omtrent de afspraak die hij dan maakt met een meid. Ik kan het hem niet verbieden en probeer er zo mee om te gaan dat ik hem niet claim of de jaloerse vriendin ben. Maar dat ben ik wel, jaloers/onzeker als het om dit gaat! Puur doordat er iets speelt en de vaagheid. En daar is geen ruimte en geen begrip voor want dan krijg ik die stempel dus..de jaloerse vriendin die niet zo moeilijk moet doen.

Ik weet dat als ik een bepaald gevoel erbij krijg dat niet zomaar is. En dat heb ik nu. Ik wil niet zeggen dat hij iets met haar zou gaan doen absoluut niet maar toch blijft het knagen. Vooral doordat er dus geen begrip is.

Ik heb genoeg argumenten voor gevoel en gedachten. Maar hij neemt ze niet serieus. Ik vind niet dat ik onterecht ben hierin.

Ik hoop dat ik hem dit gewoon duidelijk kan maken, zonder ruzie.

susieque:

Heb je gelijk in, het feit dat ik al iets voel, mijn intuitie, is om me aan na denken te zetten over de situatie.

Ik kom er wel achter denk ik, meestal kom ik dat wel.

Aan de telefoon heb ik al wel snel genoeg iets door waarschijnlijk, ik wacht nog even met bellen, dat lijkt me beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven