Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Hee pipi ; Dat klinkt goed 200ml!! Dat lukt mij niet , ik zit op de 150, maar ik denk ook dat moppie dat bijna ongeveer drinkt elke keer.

Weet je, aan elk huis klopt wel iets niet. Het zal voor mij wel heel erg wennen worden dat ik bijna nergens lopend heen kan. Nala is niet anders gewend denk ik...

Ik woon nu 500 meter bij de winkels vandaan en de school is twee keer vallen.

We gaan dus nog een keer kijken en dan een knoop doorhakken.
Spannend Pipi, bijna verhuizen.

Wij gaan dit weekend de laatste spullen verhuizen en schoonmaken in het oude huis. Donderdag is het niet meer van ons.

Pauwie, ik was het absoluut niet gewend hoor, alles ver weg.

Woonde altijd in een stad en de winkeltjes waren om de hoek.

Bij het vorige huis werd het al wat verder weg, maar was nog aan te lopen/fietsen.

Nu zou ik het aan kunnen fietsen, maar ben denk ik wel 15 min bezig. Dus ik pak met alles de auto.

Moest er ook wel heel erg aan wennen hoor, maar het heeft ook weer zijn voordelen.

Suc6 met de beslissing nemen.
Ik denk dat ik er ook wel snel aan gewend zal zijn, maar voor de kids is het ook wel even wat anders. Nu kunnen ze naar buiten en vriendjes ophalen, dan zal ik ze altijd moeten begeleiden en kunnen ze niet zelfstandig buiten de tuin, totdat ze heeeeeel groot zijn

Wij zijn gisteren naar Schellings (theaterrestaurant) geweest met de vriendengroep. Was erg gezellig. de kids waren allemaal bij mijn zus, dus die had er gisteren 5!!

Moppie hebben we gisteravond weer opgehaald, dat is toch wel handiger met de bv.
Hey Pauwie, wij zijn daar vorig jaar geweest! Met het bedrijf van mijn mannetje. Is leuk he?

Ik ben klaar voor een avondje stappen! Gaan met vriendinnen zo naar de Griek en stappen in Rotterdam.

Helemaal zin in!

Essie is bij mijn zusje. Logeert daar voor het eerst. Zussie helemaal happy. :-)

Morgen het oude huis nog 1 keertje schoonmaken. Vent heeft vandaag alle laatste dingen verhuisd.
Aapje wat goed om te lezen dat het niets was. Blegh wat een klote tijd is dat. Spannend ook voor je zus, hoop dat het goede nieuws gewoon doorgaat. Dikke knuffel!

Hoe gaat het met MM?

Rebbel ik wil ook zon. Ben de winter helemaal zat. Vriend van mij die nogal op het weer is, zei dat februari ook heel koud gaat worden. Geloof hem meestal dus ben er bang voor. Maar dan Rebbel zijn we bijna jarig :-). Ben je al in mijn stadsie geweest?

Hier ook tandjes op komst. Alle tekenen die er kunnen zijn, zijn er dus af en toe ook al wat aan het smeren. Succes iedereen met jeuk en pijn, sneu!

Nala mooi dat doop zo mooi is geweest en veel plezier vanavond!

Pauwie, dit jaar ga je zeker verhuizen. Sterker nog in de zomer ben je over . Ben heel benieuwd wat je gaat doen!
Hier ben ik ook weer eens Niet super bijgelezen alleen gescand. Ik heb het namelijk heel druk de laatste tijd (huis zoeken, veel regelwerk, (leuke) sociale activiteteiten) en ben ook best moe. Gisteravond met de September Mums uit eten geweest en mijn eerste wijntje gedronken sinds mijn zwangerschap ... Was minder lekker dan ik gehoopt had (Wijn in Ierse horeca is meestal ook niet zo lekker) en het viel ook niet zo goed. Denk dat ik voorlopig nog maar even niet ga drinken .

Aan de BV-maffiosi , jullie hebben me niet weggejaagd hoor! Ik moet wel zeggen dat ik wat sceptischer geworden ben over de hele 'Haleluja Borstvoeding Beweging' (en dan vooral t.a.v. instanties waarvan je objectiviteit mag verwachten, zoals het ziekenhuis en de regering hier die besloten heeft dat er op KV een soort waarschuwing moet staan die ook op pakjes sigaretten aantreft), nadat ik me iets meer verdiept heb in wetenschappelijke literatuur op dit gebied. Maar dat is niet de reden dat ik langzamerhand wil gaan afbouwen. Ik geef niet zo zeer BV omdat ik er van overtuigd ben dat dat vele malen beter is voor Mima, maar meer omdat dat voor mij gewoon vanzelfsprekend is en ik het prettig vind (zelf borstgevoed; geen campagnes nodig ). Afbouwen was ik idd van plan op advies van mijn schoonzus met veel verstand van zaken en omdat ik per april BV niet met werk kan combineren. Ik denk dat een geleidelijke overgang naar FV voor Mima beter is dan een abrupte... en dat blijkt ook, want ze moet erg wennen aan de smaak van FV. Ze drinkt het alleen met heel veel BV erbij . Nu heb ik de tijd om haar spelenderwijs te laten wennen aan de smaak door haar het zelf uit een bekertje en van een lepeltje te drinken (vindt ze super interessant ) ... Dus al met al best een overwogen beslissing .
Aapje! Dat was schrikken! Gelukkig is het goed

voor alle tandjespijn. Mima kwijlt ook wat af, maar nog steeds niets te zien. Heb wel een goede tip gekregen van een andere September Mum: Een wortel uit de koelkast geven om tegen het mondje aan te houden. Ze kunnenn er toch nog niets afbijten (die ik geef is ook te dik om in haar mondje te steken) de kou verlicht de pijn erg. Mima wilde hem niet meer afstaan .

Ik heb trouwens een bekertje zonder tuit gevonden waar baby's in principe al vanaf de geboorte uit kunnen drinken (zie hier: http://www.bickiepegs.co.uk/acatalog/Doidy_Cup.html(tuitbekertjes schijnen niet zo goed te zijn). Had hem uitgeleend aan een vriendin met een notoire flesweigeraar en kreeg net een superblije sms dat haar baby er uit wilde drinken! Mima vindt het ook heel leuk om er (BV/KV) uit te drinken en kan het inmiddels al zelluf .
Dier ; Ik hoop het het werkelijk dat we in de zomer over zijn!!

Zijn weer op een zijspoor. Vinden het feit dat we financieel weinig ruimte meer hebben als we een duur huis (met oude elementen en sfeer) kopen. Terwijl we ook een goedkoper huis kunnen kopen met evenveel ruimte , alleen een stuk minder sfeervol. Dan hebben we wel wat meer financien om van andere dingen in het leven te genieten...

What to do?
Nog iets ; Blijven we hier in de stad, dichtbij mijn zus en mijn moeder of verhuizen we naar het westland, naar zijn fam en veel van onze vrienden...?

Ik raak af en toe helemaal de weg kwijt..
Moeilijk he, zo'n beslissing Pauwie?

Misschien de voor en nadelen op papier zetten?

Onze avond uit eten en stappen was super gezellig. Hebben het niet zo heel laat gemaakt.

Was 1 uur weer met schoonzus bij haar thuis. Daar zaten de mannen te pokeren.

Daar nog wel ff gebleven en lag om 3 uur op bed, met helaas onwijs buik/maagpijn. :(

Vandaag lekker wat kunnen doen. Eerst heerlijk uitgeslapen, kantine gesopt en het oude huis schoongemaakt.

Daarna Essie weer gehaald bij mijn zusje.

Ging helemaal super daar. Echt leuk om te horen hoe iemand dan van je kind kan genieten.

Ze heeft zich zo goed gedragen. Zie echt dat mijn zusje zo verliefd is op d'r nichtje.

Krijg snel foto's van dit weekend. Smelt helemaal als ik ze zie.
Hier nog de mop van de dag. Naar CB geweest. Legt verpleegkundige Prinsje op zijn buik. Dus Prinsje doet netjes hoofd omhoog, kijkt rond en probeert nog om te rollen (kan ie niet hoor). Zegt ze: zo die is sterk. Huhhh. Ik viel bijna van mijn stoel van verbazing. Ondanks dat ik snel geleerd had niet in discusssie te gaan met mensen CB, heb ik toch gezegd dat arts vorige keer zijn nekje veel te slap vond. Zij kijkt in zijn dossier in computer en dan zegt ze: ja dat zie je vaker dat ze met 3 mnd nog heel slap zijn en bij 4 mnd heel sterk. Ja dat kan best, maar als dat vaker voorkomt ga mij dan niet vertellen dat zijn nek echt veel te slap is en sterkte heeft van kind van 1 mnd ipv 3. En dat er volgende keer arts mee moet kijken omdat hij anders naar fysio moet. Arts heeft trouwens niet meegekeken en ik heb er ook niet om gevraagd. En ja zijn nek is veel sterker geworden afgelopen maand, maar 10 min omhoog houden (wat hij vorige keer moest kunnen) kan hij nog steeds niet.
Google add bij ons topic ;-):

Pippi Langkous Wereld?

De beste accommodatie in Småland Privé vakantiehuizen nauwe Vimmerby

Pippi- Haha, wat een dom gedoe bij het CB . Vind het ook onnodig onrustwekkend om te zeggen dat hij maar de kracht had van een kind van een maand en misschien fysio nodig heeft. Mijn WV zei bij de 3 maanden check dat ze dacht dat Mima het best zou kunnen als ze even flink zou oefenen... en bij de extra check van vorige week bleek dit ook. Zo kan het ook .

Ik denk dat het een bijeffect is van op het ruggetje laten slapen dat veel baby's minder snel in staat zijn hun hoofdje langer op te tillen. In de goede oude tijd sliepen ze op hun buik en oefenden ze daardoor automatisch veel meer. Wellicht leven ze op jouw CB nog in de jaren '70/'80
Hmmmzz Pipi, ik snap dat je je in zat te houden. Hebben ze bij jou veel verschillende WV en artsen?

Mima ook geslaagd dus!

Nala, je doet zo vaak leuke dingen. Hoe doe je dat toch in combinatie met Essie? Hier is het hoogtepunt van het weekend een programma kijken tot 22.30 en dan toch écht naar bed.

Wat grappig vis. Ziet er zeker heel schattig uit als ze eruit drinkt?

Spulletje voor tandje werkt goed. Saba is echter nog steeds zielig want snotverkouden en schor. Is heel sneu een schorre babystem.

Voor de rest heeft hij het staan uitgevonden. Is dat een reflex? Hij houdt zich vaak als een plank in de sta houding. En een paar secondjes aan de box of tafel lukt al. Ik vind dat hij te hard wil.

Zit net te denken. Waarom moet dat persé 10 min. Pipi? Saba rolt om dus 10 minuten ligt hij nooit op zijn buik.

Is de tand al door Dier?
Is soms erg dubbel he Pipi, op het CB. De één zegt dit en de ander weer dat.

Gelukkig was alles nu goed.

Aruba, ik weet niet hoe ik dat doe. Hihi.

Dit weekend was Essie bij mijn zusje. Verder wisselen vent en ik ook het af.

Soms gaat hij weg en dan ik weer.

En Essie gaat ook wel eens mee met ons.

Ik ben ff 2 dagen druk aan de sop en veel met Essie bezig.

Die is niet lekker. Liep al te hoesten, dus de ha gebeld voor morgen.

Nu krijg ik ook het idee dat ze oorpijn heeft. Zit iedere keer aan een oortje.

Vind het dus wel fijn dat die afspraak was gemaakt.

Staan allemaal nieuwe foto's op mijn Hyves van Essie.

Zijn te lief voor woorden.
Haha, Aruba, ik vind ook dat hij te hard wil Echt bizar, dat ie dat al doet! Reflex of niet, ik vinnet knap!

Zielig hè, zo'n schor stemmetje. Had Mattie ook. Is nu weer beter, maar duurde wel meer dan een week.

Essie ook al ziek. Hopelijk gauw weer beter allemaal!

Pipi, dom gedoe bij CB. Zo gaat dat hier ook regelmatig.

Ga ff foto's spieken van Essie en zwaai weer!

Veel gedaan vandaag en nu moe dus straks slapen.
Ik zal er eens een foto van maken. Gekke drol.

Ahh Mattie dus ook. Tja, moet eerlijk zeggen dat ik wel even dacht... nou kan hij in ieder geval niet zo hard gillen Maar voor de rest is hij heel zielig.

Gaat alles goed op je werk? Fijn dat Joop thuis bij de kids is. Wel de meeste ideale situatie om te gaan werken.

Oooow ik ben trouwens ongesteld! Hier niet de eerste van het cluppie die voor de volgende gaat dus
Die reacties op de foto van Saba... heb ik een circusartiest gebaard?

Doe het trouwens maar niet zo vaak als hij het wil want het lijkt me niet zo goed voor de gewrichten.

Nala, hoe was het bij de huisarts? Toch oorpijn?
Aruba, de ha zegt dat er niets aan de hand is.

Als ze gewoon d'r fles leeg drinkt en geen koorts heeft, is er niets aan de hand.

Vind het soms wel een beetje een makkelijke arts. Kijk dan even in d'r oortje, dan ben ik gerust gesteld.

Heeft gelukkig wel ff d'r longetjes beluisterd en dat was goed.

Vanmorgen had ze ook 2x dunne ontlasting en ze gooit er makkelijker eten uit.

Hou het dus nog wel in de gaten.

Ik kon ook gelijk wat navragen, loop al bijna een week overtijd, maar voel al die dagen al dat ik ongesteld moet worden.

Test gedaan (goh, wat had ik daar nu een ander gevoel bij als de afgelopen jaren, zou nu echt nog niet zwanger willen zijn), maar die gaf niets aan.

Maar aan de ha had ik wederom niets.

Gelukkig aan mijn eigen lichaam wel. Net begon het bloedverlies een beetje. één van de weinige keren dat ik er blij mee ben.

Mag nu wel van mij goed doorzetten, gaan dit weekend naar de Vossemeren, wil dan niet met buikpijn rondlopen.

Vanavond komt die griet mijn nagelstudio spullen ophalen! Jeej! Kan ik mooi vervolg cursus nailart gaan doen.

Is leuk ook voor straks in de zomer, op teennagels.

Ben weer klaar met soppen. Morgen weer dagje werken.
Nala - ik ben ook nog superonregelmatig ongesteld. Soms zit er 3 weken tussen, soms 5...

Aruba - Saba wordt vast topsporter ofzo . Moet haast wel met zo'n stevig lijfje en goede motoriek.. Mima rolt zich al wel een poosje om... Maar ze doet het niet erg veel. Ik heb het idee dat ze het pas sinds vorige week echt doelbewust doet. Daarvoor overkwam het haar min of meer.

Volgens deze lijst http://www.ouders.nl/lleeftd.htm kunnen baby's gemiddeld met 7 maanden zitten en met 9 maanden staan. Saba is dus echt enorm snel.

Ik vind het wel een schattig gezicht als Mima uit het kopje drinkt :-), Vooral de gretigheid waarmee ze het doet. Ze begint tegenwoordig ook helemaal mee te smakken en met haar mond te bewegen als we zitten te eten

De nieuwste favouriet op liedjesgebied is 'Ik zag 2 beren'... Bij 'Hihihih, hahaha' giert ze het uit.

Drinken gaat nog niet echt lekker. Ze komt om de 2 á 3 uur, dag en nacht, en drinkt dan ook flink. FV vindt ze nog steeds niet echt lekker. Uit de fles drinkt ze het niet. Ik probeer haar te laten wennen aan de smaak met een lepeltje. Als ik zelf ook zit te eten vindt ze het superinteressant om het ook te doen en ik heb de indruk dat ze het steeds lekkerder vindt. Ik hoop dat ze er snel aan gewend raakt en het uit de fles gaat drinken. Merk dat ik zelf afgepeigerd begin te raken, ook omdat ik op het moment veel aan mijn hoofd en om handen heb. Ik merk aan Mima ook dat ze het vervelend vindt om wakker te worden. Tegenwoordig wil ze om 7 á 8 uur echt naar bed en wordt ze alleen kort wakker om te drinken. Als het haar te lang duurt voor ik kom, of als ik het licht aandoe begint ze halfslapend heel hard te huilen ... Hoop maar dat ze de FV snel lekker gaat vinden en dat het haar wat meer vult dan mijn BV.
10. Kan netjes uit een beker of een kopje drinken

Aantal geldige inzendingen: 162

Laagste waarde: 1 jaar en 0 maanden

Hoogste waarde: 4 jaar en 0 maanden

Gemiddelde waarde: 1 jaar en 7 maanden

Even kort.

Vond dit wel grappig Vis.

Mima is pas snel
Ow Saba slaapt. Op een onbewoond eiland via de pc als slaapliedje.

Om de 2-3 uur is heel zwaar vooral 's nachts. Drinkt ze bv wel uit de fles?

Nala, zie je vaak he dan heb je zo'n bezoekje ha net even nodig. Gek ding je lichaam.
Ik zwaai even snel. Ben jullie niet vergeten, maar moet weer even afstemmen op werken en thuis enzo...net wel even bijgelezen, wat een knappe kindjes allemaal.

Tot volgende week zondag?!
Ach, Vis, zonde! Maar, moet je natuurlijk zelf weten.

En doorslapen hoeft ze op beide voorlopig niet te doen he, daar zijn t babies voor, die horen helegaar niet door te slapen

Ik denk dat je t wel echt mis hebt wat betreft wetenschappelijk verhaal want juist die wetenschao zegt toch erg vaak dat bv beter is i.v.m. heleboel zaken waaronder minst erge nog wel de allergieen. En ernstiger zaken als overgewicht en verhoogd risico op bepaalde aandoeningen. Maar goed, geen overhaalpoging of maffiaverhaal, gewoon een oprecht 'jammer'. Klonk alsof ze er erg van genoot en jij ook en natuurlijk vindt ze al het andere nu minder lekker. Slim kind

Aapje, dikke

Zooooooo blij voor je dat alles goed is! Nu je zus nog

Ik ga donderdag met mijn moeder mee naar het ziekenhuis. Bij bevolkingsonderzoek werd ook een knobbel in haar borst ontdekt en die is wel kwaadaardig met 90% zekerheid (vanwege type in combi met haar leeftijd). We weten donderdag meer, want nieuwe mammografie, echo en punctie.

Hoop zo dat het allemaal meevalt.

Met Mier alles goed. Groeit goed en begint zoveel te doen ineens, met dingen smijten naar zij rollen. En heel veel kwijlen

Leuk om te lezen hoe t met iedereen gaat verder

Saba is zelf gelukkig wel een bewoond eiland
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alles gelezen maar ook weer het e.e.a. kwijt. Cesar is ziekjes, piepen, hoesten, verhoging, snot everywhere dus je kan raden hoe onze nachten op het moment zijn . Concentratie iets wat matig. Maar goed...

Aapje hoe is het bij jou? Al iets meer bekend over zusje?

Pauwie lastig he die keuzes. Je moet uiteraard zelf de keuzes maken maar hier wat tips :

- niet werken om te wonen dat gaat je tegen staan oftewel, een huis die goed voelt maar zeker niet te duur is;

- de omgeving van je huis is minstens zo belangrijk! Dus zus moeder in de buurt kan echt fijn zijn...

Zo kan je hier wat mee ? Blijft lastig he, snap het helemaal. ZIt straks (hopelijk als ooit iemand ons huis wil kopen) in ook zo'n dilemma. Maar dat dilemma vertel ik jullie dan wel, als het zover is.

Haha Saba en circusartiest. Heb je weer nieuwe foto geplaatst? Ik vind het echt knap serieus. Dat staan helemaal. Sterke kerel. Cesar wil hier ook continu staan en springen en houdt het staan langer vol maar ik geloof nooit dat hij het aan een plank volhoudt. Grappig!

Errug he Pipi, die adviezen en tegenstrijdige dingen op CB. Ik bedenk ook altijd maar dat het fijn is dat ze er zijn maar dat als het goed gaat met kindje dat je het inderdaad maar met korrel zout moet nemen. Gelukkig is hij weer goedgekeurd.

Cesar is hier trouwens vorige week ook per ongeluk omgerold van rug naar buik. Is echt een kerel. Heeft kunstje gedaan en gaat gewoon weer lui vna zich af zitten kijken

Verder alles weer kwijt. Nala druk aan de cursus straks...gaat weer mooie plaatjes opleveren :-)
Inad wederom een dikke knuffel. Dit zijn gekke tijden voor jullie. Hopelijk lukt het je een beetje om er door heen te komen en voor donderdag duim ik heel hard voor jullie!

Vis Cesar deed er ook een tijdje over voordat hij de fles inclusief flesvoeding accepteerde. Opeens had hij in het de gaten...De overgang is volgens mij gek voor die kleintjes.

Pauwie leuk he hoe ze reageren op liedje. Cesar begint iedere keer te lachen bij in de maneschijn en dan het stukje: dikke tante Kee.

Nog even en dan begint jullie au pair ook he? Spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven