emotioneel lichaamswerk

23-01-2010 20:36 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaringen met emotioneel lichaamswerk?
@korenwolf en Chameleon: hebben jullie hiervoor ook andere therapien of traningen gevolgd? Het hangt natuurlijk een beetje van de problemen af, maar ik heb het idee dat heel veel therapien maar een klein gebiedje behandelen. Ik bedoel over iets praten kan wel, maar dat verandert de zaak/gedachten niet. En ik heb het idee dat ewl veelzijdigers zal zijn.
Emotioneel lichaamswerk ken ik niet, maar ik weet wel dat lichaamswerk erg verhelderend kan zijn.

Het is sowieso slim om wat bewuster te zijn van wat je lichaam zegt.

Lichaamstaal is ook leerzaam, vooral om andere beter te doorgronden, hetzelfde geldt voor geschreven taal.

Daarom is het forum ook zo leerzaam vind ik:P
.

"zeg maar ja tegen het leven, zeg maar jaaah"
En dan ben ik de enige die er van langs krijgt hier.
Geen bijzonderheden
Met praten is het idd veel moeilijker om bij wat je echt voelt te komen Jooniey.
.
.
quote:yasmijn schreef op 23 januari 2010 @ 23:30:

En dan ben ik de enige die er van langs krijgt hier. En je vindt het lekker, geef maar toe:P
.
.
.
Dus als je je rug voelt, dan komen je emoties los?????
Natuurlijk geldt dat voor iedereen Chameleon, maar niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn.

Al heb ik wel gelijk:-)
.
Als het doorspekt is met meditatie ( wat ik al jaren doe) en yoga ( een cursus gedaan) is het juist heel down to earth en niet zweverig.
en wat dan? als die emoties loskomen? Wat zijn dat dan voor emoties?

Wat moet je ermee? en wat leer je ervan? Dat leer je niet op de huppel-hand-in-hand cursus
quote:meds schreef op 23 januari 2010 @ 23:36:

Dus als je je rug voelt, dan komen je emoties los?????Zo simpel is het niet.
.
Yoga is inderdaad heel concreet, beheers je lichaam en je adem.

Lichaamshuppel is wel even andere koek, lees:

Onderweg van kind naar volwassene hebben we veel geleerd, maar ook veel afgeleerd zoals bijvoorbeeld: jongens huilen niet, meisjes vechten niet, jouw wil ligt op het kerkhof, als volwassenen praten houden kinderen hun mond.

We hebben geleerd ons aan te passen aan deze eisen door overtuigingen te ontwikkelen die ons tegen de buitenwereld beschermden en deze (niet gewenste) emoties in te houden. Dat doen we door bepaalde spieren aan te spannen. Na verloop van tijd is het een gewoonte geworden en ontstaat er een chronische spierspanning. Gevolg hiervan is dat we niet meer weten wat we voelen. Deze spanningen in je lichaam verstoren de energiestroom in het lichaam met als gevolg meestal hoofdpijn, spanningen, vermoeidheid en een afname van de vitaliteit.

complete onzin
quote:Zamirah schreef op 23 januari 2010 @ 23:36:

Als het doorspekt is met meditatie ( wat ik al jaren doe) en yoga ( een cursus gedaan) is het juist heel down to earth en niet zweverig.

Nou yoga is zeker met je lichaam werken, en mediteren ook.

We kunnen wel net doen alsof ons lijf een kledingstuk is, maar dat is niet zo.

Dus idd niet zweverig:)
.
causaal verband - zero
Meds
Geen bijzonderheden
quote:tweeling schreef op 23 januari 2010 @ 23:40:

[...]

Nou yoga is zeker met je lichaam werken, en mediteren ook.

We kunnen wel net doen alsof ons lijf een kledingstuk is, maar dat is niet zo.

Dus idd niet zweverig:)je lichaams is ook geen depot van verborgen emoties. Je lichaam is hooguit een spiegel. Door je bewust te worden van je nekspieren kan je niet de pijn uit je jeugd oplossen.
Ik vond yoga geen flikker aan.
.
quote:meds schreef op 23 januari 2010 @ 23:37:

en wat dan? als die emoties loskomen? Wat zijn dat dan voor emoties?

Wat moet je ermee? en wat leer je ervan? Dat leer je niet op de huppel-hand-in-hand cursusDe meeste onderdrukte emoties zullen wel verdriet boosheid en angst zijn, wat je daar van leert, je leert jezelf beter kennen.
.
.
emoties zijn veranderlijk als het weer, er wordt veel te veel waarde aan toegekend. Er zijn mensen die bang zijn voor spinnen - dat is een hele oprechte en heftige emotie, maar van nul waarde. En heel makkelijk cognitief af te leren.

Emoties ontstaan door gedachten en gedachten komen voort vanuit jouw harddisk. Herprogrammeer je harddisk en je emoties veranderen. daar moet je niet voor huppelen daar moet je keihard voor aan de slag met een cognitieve therapeut.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven