tekst geboortekaartje

25-01-2010 16:27 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ben op dit moment 37 weken zwanger en samen met de kinderen bezig met het maken van een geboortekaartje. Het ontwerp is zo goed als klaar maar ik weet niet wat voor tekst ik erop moet zetten.

Vorig jaar april heeft mijn (toen nog) man gezegd te willen scheiden, in mei is hij uit huis gegaan, sinds augustus woont hij samen met een ander. (ja, hij was al met haar in april maar zij woonde op dat moment nog in amerika) In augustus kwam ik er ook achter al 15 weken zwanger te zijn. Ondanks alle problemen en ex zijn bezwaren besloten om dit kindje te houden. Kleintje staat wel in het convenant en krijgt ex zijn achternaam, maar tot nu toe heeft hij geen enkele interesse in de zwangerschap of zijn kind. Toch wil ik hem vermelden op het geboortekaartje. 1: omdat hij ondanks alles de vader is en 2: omdat het voor de kleine ook wel leuk is als zijn vader gewoon op zijn kaartje staat.

Maar ik heb dus geen enkel idee hoe ik vader moet vermelden. Ik hoop dat er hier een paar creatievelingen zijn die mij kunnen helpen. Bij voorbaat dank.
Gewoon als zoon/dochter van (naam vader) en (naam moeder)

Gewoon zoals normaal ook, niet?

Maar dan met jou eigen meisjesnaam dus bv

Zoon van Piet de Vries en Anna Janssen.

Ik zou het dus niet te moeilijk maken.
Hoi,

Ik kan je niet helpen, maar klopt het dat je in het verleden je verhaal op de het forum heb gezet, toen je er net achter kwam dat je zwanger bleek te zijn?

Iets in je verhaal staat me namelijk bij.

Wens je in ieder geval veel sterkte met de aankomende bevalling en daarna uiteraard met je kindjes

Groetjes Plukkie
Je kunt misschien jullie namen onder elkaar zetten ipv naast elkaar
quote:Annie Ooi schreef op 25 januari 2010 @ 16:32:

Je kunt misschien jullie namen onder elkaar zetten ipv naast elkaar

Goede tip.

Maar ik zou het gewoon heel normaal houden, lijkt me ook het fijnste voor je kind later.

Niet ingewikkeld maken, hij is toch de vader, dus gewoon normaal.

Lijkt me vooral het beste voor je kinderen.
Eerst gewoon Anna dochter van... en....

Door er iets in de trant van "voor bezoek graag even bellen" en dan alleen jouw naam, adres en telefoonnummer bij te zetten hebben mensen dan toch alle informatie die ze nodig hebben?
Als beide namen 'normaal' genoemd worden, zou dat niet verwarrend werken voor mensen die verder weg staan? Die dan denken dat de ouders weer bij elkaar zijn?

Geboortekaartjes worden best breed verstuurd en dan kan ik me best voorstellen dat het verkeerd wordt opgevat.
quote:Mevrouwdekees schreef op 25 januari 2010 @ 16:36:

Eerst gewoon Anna dochter van... en....

Door er iets in de trant van "voor bezoek graag even bellen" en dan alleen jouw naam, adres en telefoonnummer bij te zetten hebben mensen dan toch alle informatie die ze nodig hebben?Dit vind ik al duidelijker. Mijn ervaring is wel dat kaartjes enzo slecht gelezen worden, maar als je het zo brengt, lijkt het mij duidelijk.
Zou kunnen Bagheera, maar ik zou me niet zo druk maken om wat die mensen denken, die staan toch verder weg.
quote:Appelsientje schreef op 25 januari 2010 @ 16:41:

Zou kunnen Bagheera, maar ik zou me niet zo druk maken om wat die mensen denken, die staan toch verder weg.Het punt waar ik op doelde, is niet wat mensen denken in de zin van een oordeel, maar dat ze kaarten gaan sturen met de namen van beide ouders erop. Of dat ze bellen en je ook feliciteren met dat de ouders weer samen zijn.
@ plukkie: Ben begonnen met schrijven toen ik net wist dat hij wilde scheiden, verhaal staat op relatiepeiler.

Misschien denk ik ook wel te moeilijk maar ......nou ja gewoon beide namen vind ik zo, ehm niet passend. Ook door de houding die hij zich nu aanneemt ten opzichte van de kleine. Kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat mijn eigen gevoel me in de weg zit.
Wat wil de vader zelf?

Misschien is het nog een optie om beide adressen te vermelden? Dan weet iedereen dat jullie nog steeds uit elkaar zijn en kunnen ze hem ook een kaartje sturen?
Onder elkaar en duidelijk alleen mijn naam bij bezoekadres vind ik een goede. Wil zeker niet dat mensen denken dat we weer bij elkaar zijn. Ah zie je, het is gewoon mijn gevoel dat in de weg zit.
Waarom niet ook het adres van de vader erop vermelden? Niet als bezoekadres, maar als felicitatie adres. Dan ben je voor mijn gevoel duidelijker.

Als je bedoeling met het geboortekaartje ook is om aan te geven dat jullie opnieuw vader en moeder zijn geworden maar wel apart leven.. Maar wil je die boodschap op het geboortekaartje?
Ik zou denk ik beide adressen vermelden, zoals Mamax zegt.

Dus wel zoon/dochter van Sannemer Jansen en Kees de Vries, dan de rest van de tekst, en dan onderaan links het ene en rechts het andere adres.
Twee adressen is denk ik heel duidelijk

Kees/marietje is geboren op 24 augustus 2010,

weegt 3500 gram en is 50 cm lang.

TO en kinderen

adres

Vader

adres
Nou Sannemer ik vind dat je al heel goed bezig bent met het feit dat je de naam uberhaupt wilt vermelden, want als ik zo je OP lees heeft die lamzak dat helemaal niet verdient. Dus jouw eigen gevoelens mogen best een beetje meespelen hoor.

En kaartjes krijgen waar zijn naam ook de hele tijd bij staat lijkt me ook niet leuk, dus inderdaad goede tip om ze onder elkaar te zetten en bij het adres alleen jouw naam.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Dat is dus een beetje het probleem mamax, hij wil tot nu toe niets van de kleine weten, wil zelfs niet meedenken over de naam. Kan het wel even vragen of ik zijn adres ook moet vermelden, al vermoed ik dat hij dat niet wil.

Alvast dank voor het meedenken meiden.
@Sannemer,

ok dan heb ik de goede voor me.

Ik heb in het begin je verhaal een beetje gevolgd,

vond/ vind dat je goed met de situatie omgaat.

Voor zover mogelijk natuurlijk. Dat je al zover bent zeg,

misschien wil je het hier nu helemaal niet vertellen, maar hoe gaat het nu met je?

Ik vind dat idee van beide namen bij het kindje en dan alleen jou naam bij de bezoektijden wel een goede.
Je zou ook op het geboortekaartje jouw adres als bezoekadres kunnen vermelden, en dan op een los apart briefje een zinnetje als \Wij zijn gescheiden en dan beide adressen.\
ik heb wel eens een vergelijkbaar geboortekaartje gezien, en dat was inderdaad met 2 adressen, in beide hoeken eentje, en dan bij de moeder de andere kinderen vermeld, was volkomen duidelijk dat de ouders niet bij elkaar waren en dat het bezoek adres bij de moeder was...
Dolgelukkig met de geboorte van:

Piet

Mama Achternaam

kinderen

Vader Achternaam

en dan ergens anders jullie eigen adres. Ik zou niet over mijn hart kunnen strijken en zijn adres vermelden. Ik weet dat het beter is voor het kind, maar ik zou het niet kunnen. Niet na zo'n verhaal.
Wij hadden op ons kaartje niet de zin 'zoon van Piet en Annie Ooi'. Dat is best te ontwijken dus.

Daar waar je het adres zet kun je dan de namen onder elkaar zetten;

Piet Ooi

Annie Ooi

Lammetje 1

Dat lijkt mij het meest duidelijk en het minst ingewikkeld, toch?
quote:njb schreef op 25 januari 2010 @ 16:58:. Ik zou niet over mijn hart kunnen strijken en zijn adres vermelden. Ik weet dat het beter is voor het kind, maar ik zou het niet kunnen. Niet na zo'n verhaal.

Wat mij betreft zou je dat ook niet doen uit lankmoedigheid tegenover de vader, maar omdat sommige mensen anders echt niet snappen hoe het zit.

Lang niet iedereen pikt subtiliteiten in de vormgeving op. Stereotiep misschien, maar ik denk dat een hoop mannen die het kaartje lezen er twee seconden een blik op werpen en als er maar één adres vermeld staat denken dat pa en ma kennelijk weer samen zijn. De mijne wel in elk geval . Sterker nog, ik weet niet eens of ik zélf zoiets als naampa en naamma onder elkaar ipv naast elkaar al op de juiste manier zou interpreteren als ik ze niet goed ken.
Ja is het ook. Ben gewoon te emo en als jediep in mijn hart kijkt zou ik hem helemaal niet willen vvermelden. Daar komt waarschijnlijk ook mijn 'probleem' vandaan.

@ plukkie: Hoe het gaat, ah hoe zeggen ze dat? Naar omstandigheden redelijk wel. Vorige week dinsdag was scheiding helemaal rond en moet zeggen dat ik het daar erg moeilijk mee had/heb. Met de kleine gaat het goed alleen ben ik het gruwelijk zat. Ben gewoon te oud voor deze grappen, lol. Andere kinderen gaat het, naar omstandigheden, redelijk goed. Ze verheugen zich erg op hun nieuwe broertje.

Dank meiden vvoor alle input.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven