Kreta in mei

25-01-2010 21:54 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik vroeg me af of sommigen van jullie ervaringen hebben met Kreta in de maand mei. Mijn vriend en ik gaan namelijk trouwen en we hebben een heel mooi en leuk hotel gevonden in kreta met alles erop en eraan. Nu zeggen de weersites allemaal wat anders, een zegt gemiddeld 25 graden terwijl de ander gem 20 graden zegt.. Ik vroeg me af of ik dan de gok wel moet wagen, want tja mooi weer is toch wel fijn als je een zwembad in de tuin hebt !

Dus ervaringen en tips, zijn welkom! Oja we gaan pas 10 mei weg, het schijnt dat het weer veranderd halverwege mei..
Wij zijn 1x in mei (van half tot eind mei) naar Zuid-kreta geweest en het weer was niet zoals we hadden gehoopt. Vanaf 7 uur 's avonds was het fris, je kon niet meer lekker buiten zitten. We hebben ook regen gehad (en een aardbeving maar dat schijnt minder voor te komen) en eigenlijk niet lekker bij het zwembad gezeten/gelegen. Mijn moeder had in een ander jaar dezelfde ervaringen (op de aardbeving na, dan )

Het was natuurlijk maar 1 x, maar wij gaan nooit meer in mei, het is ons te onzeker qua weer.

Daarentegen kan het heel mooi weer zijn en het eiland is echt prachtig in mei. Wij zijn al tig keer naar kreta geweest, maar het was echt het mooist in mei.
Mei is juist ideaal!!! Niet te heet, niet te druk. Al 4x in mei naar Griekenland geweest( ook Kreta) maar steeds perfect weer. 's avonds wel wat frisjes.

Ik vond Kreta niet zo leuk, corfu vond ik mooier.
Mijn schoonouders hebben een huis op Kreta en verblijven daar een aantal maanden per jaar. Op zich denk ik dat het een prima maand is, ligt er ook een beetje aan wat je wilt ondernemen. Ga je alleen voor de zon?

We zijn bijvoorbeeld een keer in juli geweest en toen was het te heet om de beroemde kloof te bewandelen, tenzij je een topconditie had. Dat soort dingen kun je in mij heel goed doen denk ik, en 25 graden is toch heerlijk!
ben wel eens op 30 april vertrokken naar Kreta. Het weer was tot die dag behoorlijk slecht... maar op 1 mei brak de zon door, prachtig weer, volop zon en een graad of 25. 's Avonds was het wel wat frisser, maar de natuur is dan wel weer heel mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven