roept 'vrouwenauto' irritatie op?

22-01-2010 09:03 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Zojuist reed ik met mijn auto naar het werk. Ik rijd in een Nissan Micra, nieuwer model (zo'n bolletje). Op weg moet ik een drukke weg oversteken, ik neem dus meestal een omweg waarbij ik toch op die weg uitkom maar waar het overzichtelijker is. Al voordat ik op dat punt aankwam reed achter mij een auto die, vond ik, wel wat meer afstand kon bewaren. Mijn snelheid was overigens al aan de hoge kant.

Op het oversteekpunt aangekomen moest ik wachten omdat er auto's kwamen. Die reden net zo ver uit elkaar dat je net niet kunt oversteken, je kent dat wel. Opeens zag ik een gaatje en trok snel op. Op dat moment hoor ik een geluid en zie in mijn spiegel de auto achter mij, bestuurd door een man, mij op een asociale manier inhalen terwijl ik aan optrekken ben. Echt alsof ik hem op een provinciale weg al een half uur aan het ophouden was door 50 te rijden bijvoorbeeld. En ik trok al behoorlijk op.

Ik heb dit dus vaker. Ben absoluut geen onzekere chauffeur en rij op normale, af en toe te hoge snelheid. Toch heb ik heel vaak dat, met name mannen, op mijn bumper gaan rijden alsof ik als een slak over de weg ga en daarna als een gek gaan inhalen zodra ze de kans krijgen.

Roepen 'damesauto's' volgens jullie al bij voorbaat irritatie op bij mannen, zelfs als deze zich met een normale of zelfs te hoge snelheid voortbewegen?

Als ik in de auto van mijn vriend rijd (Nissan Almera) is me zoiets serieus nog nooit overkomen.
Lach jij je maar lekker een slag in de rondte hoor. Vind alles prima.
Aangezien mijn kontje niet zo mooi is, heb ik er een gekocht:

lekker materialistisch!

Oh nee, het was gewoon liefde....
Die heb ik ook een hele tijd gereden (in de tijd dat ik nog gesteld was op het uiterlijk van auto's ). Uiteindelijk heb ik hem ingeruild voor een kleiner type (daar waren ik en mijn beurs erg blij mee )
Is dat een Stylo?? Wat een schijtbak.
quote:Nijntje78 schreef op 25 januari 2010 @ 10:19:

Aangezien mijn kontje niet zo mooi is, heb ik er een gekocht:

[afbeelding]

lekker materialistisch!

Oh nee, het was gewoon liefde....

Wat voor model is 't? Drie deurs of vijfdeurs? Mooie velgen en kleur zo te zien!
quote:quattro35 schreef op 25 januari 2010 @ 22:28:

[...]

Wat voor model is 't? Drie deurs of vijfdeurs? Mooie velgen en kleur zo te zien!

Driedeurs. de vijfdeurs is te lelijk voor woorden, jammer dat ze die gemaakt hebben.

@Zamirah: ze noemen hem ook wel eens Fiatsco Abarrel Stijlloos...smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Ja, smaken verschillen duidelijk
Even zonder het hele topic door te lezen:

Ja, een vrouwenauto roept irritatie op MITS er ook een muts/sukkel inzit die niet kan fileparkeren, links blijft rijden, eerst moet zoeken naar de 1e versnelling als het stoplicht op rood staat, voor iedere kiezel op de weg het rempedaal intrapt en met haar neus tegen de ruit zit geplakt.

Dit rijgedrag stoort me trouwens ook als iemand in een dikke leasebak rijdt, ga karten als je wat wil besturen of neem gewoon de bus

Tot zover mijn testosterongedreven reactie
Kleine aanvulling: ik zat vanochtend achter een vrouw in een auto (vond het niet echt een typische "vrouwenauto"), die haar make-up uitgebreid zat op te doen. Tijdens het rijden. Eerst terwijl ze voor een stoplicht stond, daarna op een nogal drukke weg waar je normaal 70 mag maar vanochtend helaas maar max 30 kon. Het stomme ^**(&% mens slingerde, bleef stilstaan voor het groene licht en reed niet door.

Dan heb ik dus, naast wat irritatie, ook nog last van plaatsvervangende schaamte. Eerlijk, als je achter het stuur zit, moet je gewoon autorijden, make-up kan ook 's ochtends in de badkamer. En anders gewoon 5 minuten eerder opstaan ofzo.
Als je in de file staat, kun je je best opmaken.
Hmmm niet als je wel nog kunt doorrijden, en al zeker niet als het gaat om een mini-file van 1 kilometer voor een stoplicht. Als alles volledig stilstaat in een file zal het me een worst wezen wat iedereen doet.
quote:Nijntje78 schreef op 26 januari 2010 @ 08:40:

[...]

Driedeurs. de vijfdeurs is te lelijk voor woorden, jammer dat ze die gemaakt hebben..Klopt helemaal!
Als vrouw vind ik mooie auto's als BMW (die lekkerder rijd dan Volvo), SUV 's, enz. dus ook leuk.

In dit soort auto's wordt je minder van de weg gedrukt, maar ik vind het asociaal als men je van de weg drukt in welke auto je ook rijd.

Als SUV rijder wordt je ook asociaal genoemd. (en als melkkoe gebruikt)

(Ben verschillende soorten auto's gewend dus deel die ervaringen en kan me inleven in zowel de 'grote als de 'kleine' rijder.)

Waarom zou een vrouw perse in een 'boodschappenwagentje' moeten rijden?

Juist vrouwen nemen hele vrachten mee zoals kids, spullen, enz. Dan moet je toch ruimte hebben?

Maar aan de andere kant speelt geld natuurlijk ook een rol. En het is ook vaak een 2e auto. 'Voor erbij'.

Soms zie je echt alleen maar vrouwen (of bejaarden) in de 'kleintjes' rijden terwijl er ook heus wel mannen zijn (noemen we die straks de 'moderne bewuste man'?) die kleiner dus goedkoper zouden willen rijden anno nu ivm. kreditcrisis bv.

Vaak zien kleine autootjes er idd. truttig uit. Maar niet alle kleine autootjes vind ik truttig, de mini cooper, nieuwe fiat 500, chevy spark zijn bv. pittig om te zien!

Respect op de weg kan geen kwaad. Veiligheid ook niet.
anoniem_97572 wijzigde dit bericht op 01-04-2010 16:49
Reden: taalfoutje
% gewijzigd
Als ik een auto voor me zie rijden van het model daar-rijdt-mijn-bejaarde-schoonmoeder-ook-in, moet ik zeggen dat ik toch wel geneigd ben die verkeersdeelnemer "minder serieus" te nemen. Ik rijd zelf in een Volvo station uit 1992, een behoorlijk groot en hoekig ding, en voel me daar heel prettig in. Liever zou ik een mega Chevy Van rijden of dergelijk, maar dat wil het budget (nog) niet hebben... Vrouwen in een grote bak vind ik fantastisch om te zien. Niet zo'n vreselijk tuttig autootje met ronde vormen, ja, zo'n "vrouwenauto"
Ik heb ook een truttig autootje met ronde vormen maar ben er dolgelukkig mee. Het is een ford ka, in 2006 nieuw gekocht, was toen zo'n speciale uitvoering. Moest ik vroeger in de zeikregen door de wijk mijn werk doen (thuiszorg) , nu lekker droog.

Het is idd een auto voor erbij. We hebben nog een nieuwe renault megane coupe waar we heel blij mee zijn. Vind ik ook een erg mooie auto al zeg ik het zelf.
Ik heb een vreselijke collega. een ontzettende zeurdoos. Laatst liepen we samen naar de parkeerplaats en ze vertelde dat ze een nieuwe auto had, ik dacht het zal vast zo'n nieuwe Micra zijn in een vreselijke kleur..

En verdomd, het was ook nog zo, in een afgrijselijke pastelgroene oudewijven-tint.

Wat een goede match......

Ik vind het een echte zeurdozen-auto, mijn vooroordeel werd bevestigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven