roept 'vrouwenauto' irritatie op?

22-01-2010 09:03 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Zojuist reed ik met mijn auto naar het werk. Ik rijd in een Nissan Micra, nieuwer model (zo'n bolletje). Op weg moet ik een drukke weg oversteken, ik neem dus meestal een omweg waarbij ik toch op die weg uitkom maar waar het overzichtelijker is. Al voordat ik op dat punt aankwam reed achter mij een auto die, vond ik, wel wat meer afstand kon bewaren. Mijn snelheid was overigens al aan de hoge kant.

Op het oversteekpunt aangekomen moest ik wachten omdat er auto's kwamen. Die reden net zo ver uit elkaar dat je net niet kunt oversteken, je kent dat wel. Opeens zag ik een gaatje en trok snel op. Op dat moment hoor ik een geluid en zie in mijn spiegel de auto achter mij, bestuurd door een man, mij op een asociale manier inhalen terwijl ik aan optrekken ben. Echt alsof ik hem op een provinciale weg al een half uur aan het ophouden was door 50 te rijden bijvoorbeeld. En ik trok al behoorlijk op.

Ik heb dit dus vaker. Ben absoluut geen onzekere chauffeur en rij op normale, af en toe te hoge snelheid. Toch heb ik heel vaak dat, met name mannen, op mijn bumper gaan rijden alsof ik als een slak over de weg ga en daarna als een gek gaan inhalen zodra ze de kans krijgen.

Roepen 'damesauto's' volgens jullie al bij voorbaat irritatie op bij mannen, zelfs als deze zich met een normale of zelfs te hoge snelheid voortbewegen?

Als ik in de auto van mijn vriend rijd (Nissan Almera) is me zoiets serieus nog nooit overkomen.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 24 januari 2010 @ 13:34:

Ooit aan gedacht dat wij dames met mooie auto's hier hard voor hebben gewerkt? Dat wij onze dure spullen uit eigen zak betalen omdat we dat leuk en mooi vinden

DAT is mijn hele punt. Je houdt van spullen en het liefst de mooiste. Het geeft je een goed gevoel. Waarom is dat niet materialistisch? Dat wil niet zeggen dat andere dingen je geen goed gevoel kunnen geven.

quote:.....én we ons geen zak aantrekken van mensen die denken of zeggen dat wij dat doen om hen een oog uit te steken? Het is MIJN beslissing om een nieuwe auto te kopen, wat een heerlijk gevoel; contant afrekenen en dan nog met 'je' of 'mevrouwtje' aangesproken te worden. MIJN diamenten, MIJN goud, MIJN huis, er is niets van een ander bij...ik heb er hard voor geleerd om mijn leuke salaris te verdienen en ik ben er trots op dat IK kan zeggen; I AM A MATERIAL GIRL. Dat mag jij oppervlakkig vinden..ik word er gewoon net een pietsje gelukkiger en trotser van.

Ja en het streelt je ego. MIJN MIJN MIJN. Wat ben ik geweldig dat ik dit heb. Je bent trotser dan wanneer je dat niet hebt.

(bovendien is niks van jou natuurlijk, je hebt het alleen maar even in bruikleen)

Ik zeg niet dat alle mensen die in een mooie auto rijden oppervlakkig zijn. Dan hebben jullie mijn punt helemaal gemist. Ik zeg alleen dat je dan materialistisch bent. En in hoeverre je dan materialistisch bent is zo niet te beoordelen.
quote:Liv schreef op 24 januari 2010 @ 13:38:

Dus als je in een lelijke auto rijdt heb je diepgang en als je in een mooie auto rijdt ben je oppervlakkig?? Tjezis, wat een onnozelheid......De onnozelheid zit hem hier in het niet goed lezen van mijn posts.
Ik denk dat het toch iets dieper zit, Paard. ( ja ja, ik heb ook Latijn gehad. )

Ik heb gewoon een passie voor vormgeving, stijl, kleur, en snelheid. Als je dat allemaal combineert, kom je op auto's. Ik vind auto's leuk om naar te kijken en ik houd ontzettend van autorijden. Om de snelheid maar ook om de vrijheid die het je verschaft.

Ik denk dus dat JOUW oordeel oppervlakkig is....
@Equus, ik had een heel betoog getypt maar viva forum wil niet meewerken. Ik schaam me niet om materialistisch te zijn.

Elk tientje is mijn vriendje.
[quote]Equus schreef op 24 januari 2010 @ 14:23:

[...]

DAT is mijn hele punt. Je houdt van spullen en het liefst de mooiste. Het geeft je een goed gevoel. Waarom is dat niet materialistisch? Dat wil niet zeggen dat andere dingen je geen goed gevoel kunnen geven.

Luxe = lekker.

Je voelt je er soms idd beter door, oppervlakkig en leeg? Mmmmm, soms, maar ja, af en toe werken dingen zo.....en kwaliteit kan ook enthousiast maken......kan van alles zijn.....schoonheid ook....vormgeving.....of het om een auto of kunstwerk gaat.....om kleding of iets in je interieur......als het een positief effect op je heeft......prima hoor
PEQUNIA NON OLET
Marie-Liselote, de Mini is een uitzondering! Daar willen mannen ook in rijden!
quote:Liv schreef op 24 januari 2010 @ 13:38:

Dus als je in een lelijke auto rijdt heb je diepgang en als je in een mooie auto rijdt ben je oppervlakkig?? Tjezis, wat een onnozelheid......

Je bent wat je rijdt! Echt waar ;)

Nou ja, tis net kleding...of schoenen.....en huis/tuin/interieur....

je moet je er goed in voelen en leuk als 't bij je past......

Geldt voor andere dingen zoals huisdieren accessoires ook ;)
quote:marie_liselotte1981 schreef op 24 januari 2010 @ 14:35:

PEQUNIA NON OLET

*niet goed opgelet*

Tis ook zondag Quattro!

cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Ieder zijn ding en mening
quote:Zamirah schreef op 24 januari 2010 @ 14:37:

Marie-Liselote, de Mini is een uitzondering! Daar willen mannen ook in rijden!

FIAT 500 vind ik ook wel leuk, maar voor een man alleen in de sport uitvoering....en niet in pasteltinten.......maar ik hou sowieso wel van Italiaans.....
oeps, PECUNIA NON OLET

beschouw het maar als een typefout..
quote:marie_liselotte1981 schreef op 24 januari 2010 @ 12:44:

Wat ik me afvraag;

1. waarom vinden jullie materialisme vies??

2. wat is er mis met een mooie (en vaak dure) auto onder je mooie kontje??

Ik heb liever een vrouw met een mooi kontje dan met een mooie auto

*God wat een platte opmerking weer*
quote:quattro35 schreef op 24 januari 2010 @ 14:43:

[...]

Ik heb liever een vrouw met een mooi kontje dan met een mooie auto

*God wat een platte opmerking weer*

Gelukkig heb ik beide.

bescheidenheid is mij ook niet vreemd

Koffie-drink-tijd en Mini tijd; hier in Spanje kan nu het dakkie open; JOEPIE!
Ik heb liever een auto met een mooi kontje.

[quote]Mariska76 schreef op 24 januari 2010 @ 11:58:

Is het hebben van bijvoorbeeld mooie kunst dan ook materialistisch? Zijn kunstverzamelaars (die zoveel mogelijk mooie kunst willen hebben) ook materialistisch?

Zijn wel vaak egotrippers die verlangen naar erkenning (als ze erg in de openbaarheid treden met hun kunstverzameling....)

*Alles van waarde is weerloos*
quote:marie_liselotte1981 schreef op 24 januari 2010 @ 14:03:

Ben het met je eens dat twijfelaars van de weg moeten, is de oplossing dan; stop de verkoop van 'vrouwenauto's' ? (sorry...heb ik het wéér gezegd), ik stem voor jaarlijks examen, voor alle leeftijden, maar goed, dat is weer een hele andere discussie.

In de maatschappij heb je allerlei soorten mensenn. daar deal je gewoon mee omdat ze er zijn. In het verkeer idem dito. Als je in een woonwijk wel wilt afremmen voor kinderen omdat dat verantwoord is hoor je mijns inziens ook het geduld op te brengen om de twijfelaars, bejaarden en jonge onervaren chauffeurs de ruimte te gven,

Anders ben jij een slechte chauffeurs. Twijfelaars van de weg? Jij zal als eerste zakken bij dat jaarlijkse examen met zulke ideeën om nog maar niet te spreken over het feit dat iedereen zo denkt, door overmoed en gebrek aan geduld het grootste gevaar op de weg oplevert.
quote:Vl43inder schreef op 23 januari 2010 @ 01:23:

RoK, probleem is dat veel mensen met een auto met weinig vermogen daar niet zo op anticiperen als jij, en dat zorgt voor een 'slechte reputatie' voor bestuurders van een auto met weinig vermogen: oude auto's en kleine autotjes. Een klein autotje hoeft helemaal niet weinig vermogen te hebben, maar als ie in een kek kleurtje is dan ga ik er altijd vanuit dat de motorinhoud geen onderdeel was van het eisenpakket van de eigenaar.

Hoe minder vermogen je auto heeft, hoe beter je eigenlijk moet kunnen rijden omdat je veel beter moet kunnen anticiperen, je hebt namelijk meer ruimte en tijd nodig om tot hetzelfde te komen als een auto met meer vermogen.

Met een kleine (en eventueel oude) auto ben je kwetsbaarder en heb je zoals Dick Passchier stelt minder Conditionssicherheit.

*Moeilijk woord voor een zondag, maar soit*
We weten allemaal dat wat er echt toe doet in het leven niet te koop is.

Hermes en Aston Martin
Bronny

Met het fotootje bij je profiel ben ik het eens. Met je tekst niet.

Het is gevaarlijk twijfelaars op de weg.Tuurlijk geef je ze de ruimte (we zijn sociaal), zo geef ik ook de ruimte aan snelheidsduivels (we moeten wel), maar ze zijn wel een gevaar op de weg. In het verkeer moet je anticiperen en dat doen zij niet. Zij werpen hun auto op en af de snelweg zonder te beseffen dat we met zijn alleen een verkeersdans aan het doen zijn en zij hierin mee moeten gaan als ze ervoor kiezen om deel te nemen aan het verkeer. Maar het erge is dat ze vaak niet eens doorhebben dat er een ritme in het verkeer zit. Ze hebben de auto gestart en op goed geluk. Vind best dat we daar kritisch over mogen zijn. Het gaat om onze veiligheid en er zijn andere alternatieven (Openbaar Vervoer).
Inderdaad, kneuzen op de weg moeten geweerd worden.
quote:Equus schreef op 24 januari 2010 @ 14:26:

[...]

De onnozelheid zit hem hier in het niet goed lezen van mijn posts.Nee, de onnozelheid zit hem in het feit dat jij nog nooit van chargeren gehoord hebt blijkbaar.

Niet erg orgineel, maar toch wel leuk.

Goed, back ontopic.
Ik deed ook geen poging origineel te zijn, dacht je dat dan?

En leuk eigenlijk ook niet. Ik probeer je alleen maar te wijzen op iets. Maar je wil het niet zien helaas.
Beste Liv: Ik zie echt wel waarop je probeert te wijzen, ik ben het er alleen niet mee eens en dan kan ik er alleen maar mee lachen. Ieder zijn mening (of deze nou juist is in iemands opinie of niet).

Nu hou ik er echt over op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven