November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Een verse...
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een nieuwe, kunnen we die weer mooi vol kletsen!
En hier een linkje naar de oude!

November 2007
.
O,lichamelijk en geestelijk klinkt allebei wel voorstelbaar, maar dat maakt niet uit als je maar snel opknapt.

Binti heerlijk verhaal weer.

Suzaa, jammer dat je niet komt, ik hoop dat je andere afspraken ook gezellig zijn.

Neeltje en Q-tie met de poppen! Dat zijn nou net de dingen die me zo leuk lijken aan een meisje! Nouja, Leon zet beer ook op het potje en stopt hem ook altijd lekker in in bed.

Hier nog geen onregelmatige vervoegingen, maar simpele drie woord zinnetjes. Tellen gaat soms tot mijn verrassing goed, dan zit de zes, dan weer de acht of de drie op de goede plaats en soms allemaal.

Lala ik hoop dat je snel terecht kan voor die operatie. Ik duim voor je. Des te eerder er af des te beter.

Vanochtend wilde mijn auto wel starten (-12) maar ging het olielampje branden, heb hem nog een klein eindje vooruit gereden toen hij ineens midden in mijn straat helemaal uitviel.

Stond ik voor de 3e keer in drie weken in de kou door mijn auto. :( Ik vloek eigenlijk nooit, maar heb nu toch echt flink wat gescholden met tranen in mijn ogen... G. Probeerde het nog met een nieuwe accu, maar het is niet gelukt. Op het moment is hij de auto naar de garage aan het slepen en moet ik straks langs bij schoonouders om hun auto te lenen. M'n lieve moeder heeft me vanochtend gebracht. Wat een pech met die auto. Gelukkig kom ik zaterdag treinend naar Chicatown.
Hee, Q had gelijk, je kan dus wel twee topics met dezelfde naam openen! Heel fijn, scheelt in het begin weer wat zoekwerk!

Lala, ik kan me voorstellen dat je die gal er nu zo snel mogelijk uit wil hebben. Als een dieet al niet eens helpt...

Lizzie, zo frustrerend als apparaten waar je op rekent je letterlijk in de kou laten staan! Ik zou ook even flink vloeken!

Tessje is ook volop aan het vervoegen en er komen steeds meer verassend grammaticaal correcte zinnen uit. Maar ook nog niet altijd helemaal goed, maar dat klinkt dan juist weer zo schattig!

Makelaar is geweest. Nu moeten we even heel goed na gaan denken en rekenen. Om onze kosten eruit te halen moeten we een flink bedrag krijgen voor ons huis en met de huidige huizenmarkt is het maar zeer de vraag of dat gaat lukken. Wat nu juist wel positief is, is dat ze een aantal huizen verderop hun huis te koop hebben gezet voor een (in mijn ogen) absurd hoog bedrag. Als wij daar onder gaan zitten, lijkt ons huis goedkoop. Maar stel dat we het dan snel voor een gunstige prijs verkopen dan moeten we natuurlijk een huis terugkopen. En we willen er natuurlijk wel op vooruit gaan. Maar vriend werkt maar 32 uur en dat scheelt flink op het hypotheekbedrag dat je kunt lenen. De volgende stap is dus een hypotheekgesprek. Ik denk dat het lastig gaat worden en dat we sowieso geld moeten gaan inleggen wat we niet zomaar in onze hoge hoed hebben zitten, helemaal niet met nog een kind op komst. Balen, want ik wil hier eigenlijk wel heel graag weg. Het is een leuk huis, maar zo onpraktisch op het moment. En dan komt dadelijk de baby op onze slaapkamer. Dat is in het begin natuurlijk niet zo'n probleem, maar als de baby groter wordt dan wordt dat wel een probleem. En dan vooral omdat onze slaapkamer open is en je daar dus altijd doorheen moet als je verder naar boven wilt. Bovendien gaat het bedrijf van vriend komend jaar verhuizen waardoor hij een nog langere reistijd krijgt. Ik wil dus gewoon een normaal huis met drie slaapkamers en een open keuken ergens in het midden van het land.

Tessje was nog wel heel schattig tegen de makelaar. Eerst rende ze naar mij toe toen hij binnenkwam, kroop in mij weg en zei 'ik ben een beetje verlegen'. Vervolgens haalde ze haar lievelingsboek, liep daarmee naar de makelaar en vroeg of hij een boekje met haar wilde lezen. Hoezo verlegen ?
.
.
Lizzie: balen van je auto!! Hier had de auto (dieseltje) 5 dagen stilgestaan en moest ik vanochtend van buiten en van binnen de ramen krabben, maar na een paar keer draaien startte 'ie toch... *opgelucht kijkt*

En het blijft rot dat je het zo zwaar hebt met je klas. Moeilijk hoor!

Lala: rot dat je weer zo'n pijn hebt!! Kan me voorstellen dat je even geen lange rit in je eentje wilt maken nu. Sterkte!!

Ow, huilmeisje hier. Ik kom later terug!
Lizzie, kan je geen andere klas krijgen? Je klinkt zo ongelukkig!

Chica, wat goed van Saar. Omrollen en twee nieuwe tanden. Hoe gaat het met het bijvoeden verder? Ik dacht trouwens ook altijd dat tanden per twee doorkomen, maar Mila heeft aan de bovenkant één tand en onder twee.

Misty, ik heb ook een gewone thermometer, en ze vinden het allebei verschrikkelijk, maar ja, het moet wel. Zetpillen vinden ze ook erg, maar moeten ook. Mila zit nu aan de AB en daar gilt ze ook moord en brand bij. Dat zoete spul, die smaak is ze helemaal niet gewend , terwijl Seppe gilt dat hij oooook een slokje wil

Wij gaan zaterdagochtend kijken op een school voor Seppe. Ben zo benieuwd van VL er van vindt. Het grootste nadeel dat ik kan bedenken aan de Vrije School is dat de klassenjuf met je mee gaat ieder jaar. Stel dat jouw kind niet matcht met de juf heb je wel een probleem. Maar ja, er zit wel een mooie gedachte achter het idee. Samen groeien.

Lala, wat vervelend nou zeg van dag gal. Bah. Ik hoop dat er snel wat aan gedaan kan worden.
Ben nog niet helemaal bijgelezen, dat is een illusie op mamadag

Lala, ik las je vraag. Tuurlijk haal ik je op. Om 1600 uur bij jou, lukt je dat? Anders bel me even, dan spreken we wat anders af. Gezellig, samen rijden!

En nu een kind redden. Neeltje mept haar broertje op zijn hoofd als hij iets doet wat ze niet wil. Dat is dus veel in de hoek.

Hier trouwens ook een kindje volgens het boekje. Hij stapt al achter krukjes!! Met een beetje mazzel doet hij zijn eerste losse pasjes voor zijn verjaardag. Net stond hij rechtop te dansen in zijn bedje. Dat heb ik Neeltje nog nooit zien doen
Lizzie, balen zeg van je auto! En je klas ook al zo vervelend. Dat niemand je serieus neemt zeg!

Lala, die gal os echt kl?te. Zou inderdaad mooi zijn als er iets anders kon dan een operatie.

Tess, wel spannend hoor, vraag dat maar aan ibbeltje

chocolademelk is op, aandacht nodig in Neeltje land....
Origineel, ik las dat Neeltje ingeschreven staat voor de vrije school, Vaantje ook. Die school is leuk, en redelijk dichtbij. Ze staat nog voor een andere school op de wachtlijst, ook een hele leuke school. Die is iets verder weg, en tikje elitair (dat zie ik als een nadeel). Dus als daar geen plek is komen we er wel overheen.

Nadeel van vrije school is alleen dat het rekenonderwijs niet altijd even goed is. Maar eventueel kan ik zelf bijspijkeren.

Overbelasting, tja, je werkt hard en dan met twee kleintjes.. maar je ega doet ook veel en emotioneel lijk je het wel aan te kunnen, en de slapeloze nachten zijn nu wel voorbij toch? Je bent wel een stuk op je reserves ingeteerd misschien, maar ik weet niet of zo iets bestaat. Ik denk dat je beter iets psychisch kan hebben dan iets lichamelijks. Daar kom je meestal beter uit en dat het langer duurt, dat hoeft niet, iets lichamelijks kan ook lang duren, en dat is nog vel frusterender. Ik hoop dat wat het ook is het meevalt.

Lizzie, blijft aanmodderen met die klas dus. Lijkt me erg rot en demotiverend, en al helemaal als je vakgenoten niet meeleven of -denken. Is er geen groepscouncelling voor zo'n klas? En dan je wagentje nog stuk.. zijn ook wel barre temperaturen. Ben er helemaal klaar mee die winter! Koude ellende. Tuurlijk allemaal heel Oudhollands en charmant, maar zo onpraktisch.

Lala, wat ontzettend vervelend van je galblaas.. ik hoop ook dat ze niet hoeven te opereren.. Wat zijn op dit moment nog je klachten? Heb je nu ook nog dat scheurtje in je middenrif of was de pijn van de galstenen? Ik ben slecht bijgelezen, sorry.

Ik werk sinds januari dus 4 dagen. Best druk en vooral forumtijd schiet er bij in. Nieuwe baas eist veel aandacht op, en oude werkplek moet ook nog veel gedaan worden. Heel lastig hoor binnen een bedrijf van werkplek wisselen. Kan je niet je scheepjes achter je verbranden. Dus nog een maandje zweten en dan maar een paar daagjes vrij nemen om bij te komen van de afgelopen 4 maanden.
Vana; kan me voorstellen dat het even aanpoten is voor je, vooral als je oude baas ook nog een beroep op je doet. Wel fijn dat je nu al voor 4 dagen begonnen bent, is wel snel gegaan voor mijn gevoel. Vind je het werk ook leuk? En lukt het thuis allemaal? Dat scheurtje in mijn middenrif zit er als het goed is niet, het waren galstenen waar ik zo'n problemen mee heb.

Ibbel; Mila ziek? Of heb ik er overheen gelezen wat ze heeft?

Lizzie; wat shit van je auto zeg. Is het een erg oud beestje? Vind het altijd al balen als het ding het niet doet, en je hem vervolgens een tijdje kwijt bent. En daarna komt nog de rekening van de kosten van maken. Gelukkig dat je zaterdag toch al met de trein komt, kun je in elk geval wel gezellig komen .

Tess; spannend de makelaar over de vloer en al die verhuisplannen. Heb toen we een keer bij jou waren je huis gezien tot de kamer van Tessje en kan me je bezwaren wel indenken. Je wilt best een tijdje een baby op je kamer, maar na een paar maanden of een jaar ofzo wil je denk ik toch wel je eigen ruimte terug. Hopelijk krijg je een makkelijk slapertje wat gewoon lekker overal doorheen slaapt. Met Alissa kon ik dat ook, die sliep altijd en overal. Elfje is helaas wat dat betreft een ander verhaal.

Scholen ben ik nog helemaal niet mee bezig. Voordeel van in een dorp wonen, Er is altijd wel plek. We kijken tegen die tijd wel waar we wonen en wat ons een leuke school lijkt.

O; fijn dat ik mee mag rijden! Is het niet veel handiger voor jou als we bij de Mac afspreken? Scheelt je heen en terug een half uur rijden. Mijn auto kan daar best een avondje staan.

Ik heb het weer voor elkaar dat ik een synchroon slaapje heb. Zo heerlijk. Elfje slaapt momenteel nog maar 1x per dag en dan gelijk een paar uur. En dan soms nog een hazeslaapje aan het eind van de middag. Vind het wel prettig al moet ik soms een klein beetje rekken met haar.

Hier zijn ook al lekker aan het ruzie maken die 2. Maandag hing Elfje weer eens in Alissa's haren en zat Alissa haar weg te duwen omdat ze meer plek wilde. Het klinkt vast raar, maar ik kan daar zo van genieten. Ik heb dat zelf altijd gemist door het grote leeftijdsverschil, moest ik altijd de oudere verstandige zus zijn. Hier krijgen ze gewoon allebei op hun kop als ze ruzie maken .
O en Q; vinden jullie het goed als ik jullie draagdoeken zaterdag terug geef? Ik gebruik ze eigenlijk niet meer nu het zo goed met Elfje gaat. Zal ze nog even wassen en dan zaterdag meenemen.
Lala, mac is prima. Geef maar een tijd.

En draagdoek is natuurlijk ook prima.

Heerlijk, een synchroon slaapje. Hier vandaag een kort en een niet slaapje. Dus heel veel ruzie en veel huilen en dus maar even naar buiten geweest.....

Oeps, weer huilen dus vana, reactie op jou volgt
Hé wat leuk, Vaantje en Neeltje ook naar de Vrije School? Nou ja, wij dus ook...

Mila was ziek. Oorontsteking en blaffen met 40.2 koorts, maar dankzij een paardenmiddel is ze weer boven Jan.

Nu ff sporten.
Hoewel mijn klas erg zwaar is heb ik gelukkig wel collega's die me proberen te helpen en die goed kunnen luisteren. Gisteren toen ik door de adjunct thuis werd gebracht hebben we ook een fijn gesprek er over gehad. We hebben het gehad over speciale trainingen (rots en water) om wat aan het sociaal gebeuren in de klas te veranderen, want met de gewone lesjes daarover komen we er niet. Misschien dat het helpt om het jaar leuker door te komen, want helaas van klas wisselen zit er niet in...

Mijn autoprobleem lag deze keer zeer waarschijnlijk aan de distributieriem, die a 1000 euro natuurlijk wel vervangen kan worden, maar grrrrr.... wat een onkosten! In augustus net deze auto aangeschaft, er goed op gelet dat er een recente distributieriem in zat (net een jaar geleden vervangen) en nu dit!

Wat een hoop vrije school! Hebben jullie daar zelf ook op gezeten? Wij zijn er nog niet mee bezig, in principe kan Leon hier overal terecht. Wel een voorkeur voor de openbare school waar ik zelf stage heb gelopen, ik vond dat een hele fijne school. Maar op nog geen minuut lopen zit een goede christelijke, manlief lijkt dat fijner, omdat het dichter in de buurt is.

Q, poppen vindt hij niet interessant, kijkt er niet eens naar om, hoe leuk mama of oma er ook mee speelt. broem broem, wieltjes, hardrijden, vliegen etc, is honderd keer interessanter.

Gelukkig ook trouwens dat jij niet met je auto in een grachtje belandt bent!

Tess, ik kan me met al die trappen best voorstellen dat je liever een ander huis hebt. Hoop voor jullie dat je plannen kunnen!

O, lekker dat Nelis zich lichamelijk zo goed ontwikkelt, was toch je zorg een beetje bij Neeltje...

Vana, is inderdaad jammer dat je niet gewoon de deuren achter je vorige werkplek kan sluiten. Valt er misschien een afspraak over te maken nog hoe vaak/waarvoor ze je mogen vragen? Ze moeten toch ook begrijpen dat je druk bent als je net in een nieuwe functie zit!
Sjeezus is je compu even kapot, is er ineens super veel geschreven en hebben we ineens een nieuw topic. Gekkenhuis. En dan moet ik zeker ook nog onthouden wat jullie allemaal schreven

Ok poging. Scholen. Ik heb er nog niks aan gedaan en daar wordt ik best zenuwachtig van. Waarom doe ik dan niks??? Omdat ik pertinent niet wil dat Anniek in deze buurt naar school gaat. Dan zou ik haar natuurlijk ergens anders in utrecht kunnen brengen maar ik vind het erg belangrijk dat ze speelgenootjes heeft in de buurt. En ik wil dus zeker voor haar vierde verhuizen. Waarheen? Geen idee, hangt er een beetje vanaf waar ik werk krijg en waar we het leuk vinden. Dan zijn we dus waarschijnlijk genoodzaakt om haar op een openbare school te doen (of het moet een heel klein durp zijn). Niks mis met een openbare hoor. Vrije School, Jenaplan, Montessori ik heb er niet zoveel mee. Ik zie dus tegen die tijd wel wat het wordt.

Praten: Hier ook drie woorden zinnetjes en daar ben ik al super blij mee, Het gaat echt met grote sprongen vooruit. Maar dat mag ook wel, want ze heeft wat in te halen. De peuterpubertijd neemt trouwens ook toe naarmate haar vocabulair groter wordt

Ik zal op de AK even gaan kijken wie er nu wanneer waar komt. Wie er nu bij mij komen enzo en wie met de trein ed.

Ibbel: Niet de bestelling vergeten he? Ik moet nog betalen. Stuur je even je bankrekening of kan ik die op de site vinden? Arme Mila, die stomme ooronstekingen ook altijd. Die koorts kwam zeker daar van of niet? Heb je wat gekregen van de HA?

Lala: Nog maar 1x per dag? Heerlijk zeg. Hier doet Saar trouwens af en toe nog 3 slaapjes.

Binti: Heerlijk verhaal hoor.

O: Fijn dat je een afspraak hebt met de longarts. En ik denk eerlijk gezegd ook dat je de afgelopen 2 jaar niet onder stoelen of banken moet schuiven. Man, er is nogal wat gebeurd zeg. En wellicht dat je daar helaas nu, de rekening voor krijgt. Je bent ook niet de jongste mee (net als ik) en dat merk je af en toe echt wel hoor. Je lichaam is niet meer van elastiek, dus pas maar goed op jezelf. En gefeliciteerd met de eerste stapjes van Nelis. Leuk hoor.

Poppen: Zijn nog niet echt favoriet. Maar Anniek kan heel goed zelf spelen met haar garage en met het poppenhuis en met haar ballen en knikkers. Dus daar hebben we de pop niet voor nodig

Tess: Oei wel spannend allemaal die verhuisplannen. Je kan toch gewoon alvast je huis te koop zetten voor het bedrag wat je wilt hebben? Dan is het toch niet heel erg als het nu wat langer duurt? En in het midden van het land? Kom je dan gezellig deze kant op?

Q: Fijn dat je er weer bent

Lala: Gatver weer een aanval. Arme meid en dat terwijl je je zo netjes aan je dieet had gehouden. Oneerlijk is dat zeg. Toch goed dat je een afspraak hebt gemaakt voor het verwijderen. Zeker niet niks zon operatie maar dan ben je er wel vanaf. En trouwens, als je een aanval krijgt dan kun je altijd bij mij terecht thuis he? Dan breng ik je evt wel naar huis ofzo. Of je blijft slapen (dan moet je wel bij mij in bed en dan sturen we vriend wel naar de bank). Ik wil maar zeggen dat je uiteraard niet in de kou hoeft te staan hoor als zoiets gebeurd. En inderdaad het is zo leuk om Saar en Anniek samen te zien spelen. Anniek zegt nu ook Saaaa als ze haar bedoeld en dan moet ze op het speelkleed om te spelen. Ze kunnen wel een uur bezig zijn met een ballon. Helaas pakt Anniek wel alles (en lees alles) af van Sara. Dat wordt nog wat als Saartje ook echt gaat kruipen en dus aan al het speelgoed gaat zitten.

Ik heb zin in zaterdag jongens. Echt zin. (in het eten trouwens ook hahaha)

He gaan sommige van jullie nog naar de 9 mnd beurs binnekort in Adam?

Volgens mij mis ik nog wat dingen. Oh Lizzie wat balen van je auto zeg. Echt irritant. Ik ben die kou trouwens ook zo zat. Wanneer is het lente? En echt lekker gaat het dus nog niet met je klas. Is het inderdaad geen optie om een andere te krijgen of doen ze dat niet? of wellicht wil je dat niet omdat je het toch een beetje als falen ziet?

Misty: Ik heb zon oor thermometer van de Hema maar vind hem echt prut. Geeft altijd de verkeerde aan en ondanks dat ik moet vechten om er een gewone in te krijgen doe ik dat altijd en heb ik daar veel meer vertrouwen in.

Vana: Flink aanpoten dus, pffff kost altijd zoveel energie een nieuwe baan.

Ben ik nu weer bij??????????????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Crosspost met Lizzie dus hahaha ik hou het niet meer bij. Ik wordt oud
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ibbel heb je mijn bestelling ook doorgekregen?
Pff ik ben ffe op. Zal mezelf opladen voor zaterdag, jeej!

Fijn dat Mila alweer is opgeknapt Ibbel.

Nu lekker kopje thee met Gordon Ramsay.. die pept me altijd wel weer op!
En Vana, weer bijgekomen?

Chica, je hebt gelijk, leeftijd speelt ook mee. Men, ik heb het de afgelopen week benauwder dan ooit. Vannacht niet kunnen slapen. Maar goed, dan kan de longarts nog beter een diagnose stellen hoop ik.

Ibbel, kan contant ook? laat maar weten.

Lizzie, wel fijn dat je zo gesteund wordt. Maar die auto is balen he? hadden wij ook: koop je een auto met weinig kilometers op de teller, heb je een jaar later heel veel onkosten: accu, remmen, banden, etc. Omdat de auto teveel heeft stilgestaan!!! Nou ja zeg, het is ook nooit goed.....

Vana, is er geen opvolger voor jou dan, in je oude baan? Het is wel maf dat ze zomaar van je vragen om je oude werk erbij te blijven doen. Blaas zaterdag maar stoom af
Chica ik kan je de hand geven. Eerst wekenlang geen internet dan matcht mijn besturingssysteem ineens niet meer met de rest van de pc waaronder internet heel onhandig..

Wij zijn ziek hier.... Ben eigenlijk niet vaak ziek maar nu dus wel. Madelief begon ermee en die lijkt nu weer boven Jan. Ik hoop dat ik het red om er zaterdag bij te zijn. Zelf zal ik dan wel zijn opgeknapt maar manlief is ook ziek thuis en die doet er altijd wat langer over en ik kan hem dan niet met 2 zieke kinderen laten zitten vind ik...

Ik ga nog proberen om bij te lezen maar weet ff niet wanneer nog.

Verder ook weinig te melden... Alles is verder wel ok trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven