Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Succes JJ!!!! Ik ga aan je denken en ik slaap een beetje voor jou, goed? Ik stuur het dan op
lieve JJ, misschien troost het je een beetje als je weet dat ik vannacht ook achter mijn toestenbord en schermpje een deadline te halenzit !! Het gaat ons lukken!
Mijn kaartje naar Italië is ook toegekomen!!

Ook jij veel succes Ligaa!!!
Kozoo en Ligaa, jullie zijn erg zeg.

C-estelle, ja die kaart is idd van mij als je het zo beschrijft. Ik dacht echt dat ik naar iemand anders moest sturen maar jouw adres heb ik zo niet. Maar komt goed neem ik aan.

Juuf, dus het zou goed kunnen dat je er toch twee krijgt. Soms is de postbode te lui om een sticker erop te plakken waarop staat dat je moet bij betalen.

JJ, heel veel succes ermee.

Ligaa, jij uiteraard ook.

Stefanie, dat is altijd wel heel prettig.
Idd, volgend kaartje gaat naar USA :-) Morgen dus nog 3 kaartjes schrijven, en dan nog 3 voor een RR :-)
Zo!! Weer klaar met m'n werk En net 1 hurray uit Hongarije, na 14 dagen. Leuke verhalen allemaal weer!! Vooral van de postbodes, hihi! Straks denkt die jongen nog dat je iets anders van hem wil dan kaartjes
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ligaa: aah jij ook al! Wat zielig :( Ik heb nu 1 van de 3 dingen af... sjeeemug! Ik ben nu in twijfel of ik toch zal gaan slapen en dan morgen er nog ff hard aan trek! Ik ben zo moehoe!

Sorry voor al het zielige offtopic geklets
Nu slapen en morgen vroeg de wekker zetten! Trusten!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
OFFTOPIC:

JJ succes met die beslissing. Ik ga keihard door, al moet ik tot 5 uur, maar ik snap wel als je moe bent, dan gaat het ook niet snel. Gisteren moest ik ook stoppen, omdat mijn vingers telkens de verkeerde toetsen raakten. Het was toen 3 uur. Leve het studentenleven
Ook even offtopic: Ligaa en JJ ik heb nu ook inlever/tentamenperiode ben hard aan het leren voor een tentamen en moet nog hard werken om een werkstuk af te krijgen maar we kunnen het!! tot 5uur werken kan ik niet hoor:-p
Goedemorgen dames! Ik ga nu lekker slapen. Mijn verslag is net verzonden!!! Heerlijk....

Tijdens kleine pauze vannacht zag ik dat idrukker nieuwe kaarten heeft. Nou ben ik geen idrukkerfan, maar wintergroeten uit holland dat vind ik een coole kaart! Misschien als iemand die al heeft kunnen we ruilen, want ik wil niet weer zo'n megapak in huis, dan voel ik me vast weer zon ijskapsmelter/tropenboomhakker!

Tot later en de hamvrrag is: wordt dit voor mij dag 7 zonder hurrays?
quote:Ligaa schreef op 27 januari 2010 @ 06:17:

Tijdens kleine pauze vannacht zag ik dat idrukker nieuwe kaarten heeft. Nou ben ik geen idrukkerfan, maar wintergroeten uit holland dat vind ik een coole kaart! Misschien als iemand die al heeft kunnen we ruilen, want ik wil niet weer zo'n megapak in huis, dan voel ik me vast weer zon ijskapsmelter/tropenboomhakker!

Ligaa, bedankt voor de tip! Ik heb ze meteen besteld. Ik zag er ook tussen staan met een sneeuwpop, die vond ik ook leuk maar ik vond de winterwortel nogal dubieus geplaatst dus ik weet niet of je iedereen daarmee een plezier doet.

Ik wil wel een ruil met je maken? Dat ik de helft naar je opstuur van de Wintergroeten-kaarten?
Ligaa ik heb die wintergroeten uit Holland gratis bijgekregen bij mijn pakketje, als je wilt, wil ik ruilen, maar dan heb je maar eentje natuurlijk Anders hou ik ze :-)
Ligaa, goed van je dat het je gelukt is om je verslag (noem je dat tegenwoordig nog zo, ik studeer al zolang niet meer) hebt kunnen verzenden.

Petje af dat je dat kunt zolang doorhalen daaraan.

Hier gisteren dan toch nog postzegels meegenomen en nu twee nieuwe adressen aangevraagt zodat ik er weer 5 travelling heb.

De kaarten mogen naar de USA en Rusland.
Ligaa, ook bedankt voor de tip van de idrukker. Ik kijk nu al elke dag maar zonder succes. Nu gelukkig wel.

Jemig zolang doorwerken? Knap zeg, ik vind dat je nu toch wel wat hurray's verdient hebt.

Fishie, jij ook succes met de tentamens.

Ik wil ook weer kaarten gaan versturen...........*mmmm misschien een tweede account pakken? Nee, niet doen Steph*. Nog drie hurray's en ik mag er 13 onderweg hebben.

Ik keek gisteren trouwens bij sent postcards: Is een expired weg, die is nl langer dan een jaar aan het travellen. Joeppie, nog 8 te gaan.

Anita, verslaafd ofzo?
Steph, een heel heel klein beetje maar, hahaha

Maar wel een leuke verslaving.

Nu is het hier weer wachten op hurrays en post.

En Ligaa ik vind ook zeker dat je wel een hoeraatje hebt verdiend vandaag.

Wel meer dan 1 ook.

Trouwens die van de USA heeft wel iets heel raars in zijn profiel hoor.

I love being naked......euhhh wat moet ik met zulke info
Moet je inzetten, alleen in bad of onder de douche daar hou ik er ook wel van oid.

Hoe heet die gozer?
Nou gelukkig hield hij ook van theater en kon ik daar wat over krabbelen op de kaart.

Hij heet Brandon Ehrenreich.

Maar het was echt zo'n zinnetje tussendoor, over groene slippers en dat hij graag naakt is.

Ach, nou ja, de kaart is op de post en we zien wel.
Pff, gelukkig maar dan.

Wat voor een soort kaart heb je gestuurd? *ben niet nieuwsschierig.*
Hij wilde graag met theaters op, maar die had ik niet.

Ook waren nippos favoriet of anders gekke dieren.

Nu had ik nog een kaart van een hond met rare oren, dus heb ik die maar gedaan.

Mens moet toch wat he.
Leuke kaart stuur je op zeg.
Ligaa: Supergoed van je! **Applaus**

Ik heb nauwelijks geslapen van de stress pffff ik ga doohood! Zonet mn laatste werkstuk gemaakt (echt gelul) en nu moet ik nog een presentatie in elkaar flansen :( Help, ik weet niet wat ik wil zeggen tegen die gasten. Ik moet zeg maar een betoog houden waarom mijn managementteam een deel van een fonds moet krijgen (ik ben raad van commissarislid)
Vanavond is alles achter de rug! Jiehoe :P
Zo, ik moest weer even flink bijlezen Toen ik gisteren vreselijk laat thuis kwam vond ik 3 kaartjes in de brievenbus!

Eentje van de Hyves-ruil (leuke lente kaart!), eentje van de meeting (erg grappig zo'n kaartje met al die namen ) en nog een kaartje uit Duitsland. Die doet 'iets met zieke kinderen' en vroeg ook of ik iets terug wilde sturen. Heb eerst maar eens op het profiel gekeken, daar stond een heel verhaal op. Ik ga een envelopje sturen straks met 1 lege kaart en 1 beschreven kaart en wat speciale zegeltjes erop. Daar kunnen ze vast wel wat mee! Voor zoiets wil ik dan nog wel een keertje wat extra's meesturen.

Weinig nieuws verder... heb geen hurray's helaas.... en dat wordt wel weer tijd !! Geloof dat een aantal kaarten toch wel al 16 dagen onderweg zijn :(
Joepie! Een kaartje in de bus, uit Tsjechië! Heel schattig kaartje van één of ander Tsjechich sprookje!

Verder nog 7 kaartjes onderweg, 4 daarvan al 18 dagen en 3 daarvan 6 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven