Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Thank you! Snelle reactie zeg!
JJ, gefeliciteerd met je BHV diploma. Meestal toch een verplicht iets toch.

De postbode komt hier pas in de namiddag. Maar ben nu mooi in evenwicht. 23 kaarten ontvangen en verstuurd.

Ik las iets over Rhenen. Vind ik wel een beetje ver weg. Moet ik even over nadenken. Hadden we ook al een datum?
11 april Kobe.
Ah dan is mijn zoontje jarig. Dus helaas geen minimeeting voor mij.
Pff, ik keek hoever het was..........2,5 uur voor mij.

Voor arme Stefanie is het nog verderder.

Kan het niet iets dichterbij?
Kobe, waar woon jij dan als ik vragen mag?
Hoi hoi,

Gisteren kreeg ik een kaartje uit USA. Mét een recept voor Pancakes erbij. Superleuk!

Arme JJ, het is een naar gevoel als je lip/wang verdoofd is.

Niet op bijten hè!!

Steph, ik zou ook onder het plakband gekeken hebben, zou me niet kunnen bedwingen. hihi.

Helaas kan ik door lich.beperkingen (reuma) niet naar de mini-meeting komen, maar wil er wel alles over horen! ;)

Verder vandaag wat kaartjes op de bus gedaan en voor de brievenbus gelegen.........

Ja, toen ik dat tikte hoorde ik de postbezorger, hij bracht me een kaartje van Fischie. Met een hoelahoepelende vrouw, geweldig!!! Dank je wel! Wat leuk dat je me een kaartje naar wens hebt gestuurd. Die is inderdaad (te) gek!

Even off-topic: turks brood met duo penotti is écht lekker!
Het is voor iedereen ver weg toch?!

Als we iets willen wat voor iedereen ongeveer even ver is, lijkt Rhenen mij het meest centraal...
Snoet: wat leuk dat je een recept voor pancakes hebt gekregen. Vanavond gelijk kokkerellen? Jij zou sowieso niet meedoen aan een meeting? Ook niet als het dichterbij voor je is?
Snoet: dat was ik niet met het plakband, kan ook even niet vinden wie wel.

Mmm, turks brood met duo-penotti, lekker lijkt me dat.

JJ, nou de meesten wonen in het Zuiden......Rhenen ligt achter Zutphen volgens de NS.
Rhenen ligt bovenop de Grebbenberg. Er is een treinstation.....
Snjókorn falla, á allt og alla
Gefeliciteerd JJ!

Hier vandaag ook geen kaartjes bij de post..
Een andere locatie vind ik ook prima, stel maar iets voor dan....
JJ gefeliciteerd met je diploma BHV.
Thanks allemaal! Ik ben er best blij mee, staat leuk op mn cv als ik straks afgestudeerd ben!
Utrecht?

Ik kan op hyves wel een lijstje maken van waar iedereen woont
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
JJ, gefeliciteerd met je BHV dilpoma. Altijd handig!
Den Bosch?

Hmmm, eerst even een beter overzichtje van waar iedereen vandaan moet komen maar denk ik... Snjokorn tel ik niet mee
We moeten niet vergeten dat Ligaa sowieso uit het noorden moet komen...
Snjokorn, dat wist de NS ook vandaar.

Utrecht of Den Bosch vind ik prima (in Utrecht hebben ze een winkel met Hello Kittykaarten).

Toch post, één kaart uit Tsjechie. Een pakketje uit Australië met 12 kaarten, twee ervan waren van een foto die moi heeft gemaakt.
Dan misschien toch Utrecht? Rhenen is nog wel een stuk naar het Oosten.
Ik had Rhenen voorgesteld, omdat iemand had gezegd wel een meeting in een dierentuin te willen. Dan is Rhenen het meest centraal, maar een stad bezoeken vind ik ook prima... Mij maakt het niet zoveel uit..
Oh, vandaar. In een cafeetje in een stad high tea-en lijkt me ook niet heel vervelend...
Vandaag al 2 hurray's binnengekregen, heb me voor nu nog kunnen bedwingen om meteen nieuwe adressen aan te vragen .
heyyy mensen ik heb mn 3e kaartje ontvangen ! uit de Oekraine :D..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven