Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
Hee wat leuk goudkever!

Ik ben nog helemaal niet wezen passen hoor, dus voor het zelfde geld staat ie voor geen meter :-)

Maar ik heb er een aantal gezien die ik mooi vindt. Allemaal witte jurken met een halter. Er is er ook 1 met een halter en een riem om de middel, maar die vind ik dan juist weer wat minder. Ik weet niet hoe ik plaatjes moet plakken, maar als ik binnenkort een keer tijd heb om dat uit te vogelen dan doe ik dat.

Maare... een combi van 2 jurken kan dus ook?!? Da's goed om te weten! Even een brutale vraag, maar was je daar meer geld voor kwijt dan voor een gewone Rembo, dus geen combi?

Ik vind de jurken prachtig, maar over de prijs moet ik nog wel even denken hoor! Ik hoop eigelijk dat ie zo geweldig is/zit dat m'n twijfels verdwijnen.
Haai, ik was vanavond maar eens trouwdingen regelen (ipv er hier over zwijmelen ) en nu even gaar, dus alle nieuwsgierige en trouwlustigen moeten maar even wachten tot morgen.

Wel kan ik vertellen dat: we toch maar een bruidssuite geboekt hebben (konden niets tofs en betaalbaars op de camping vinden)

We een mini cooper cabrio geboekt hebben

De gastenlijst wel zo'n beetje rond is (+/- 75 voor de hele dag, geen recepties, geen dag/ avond onderscheid)

De locatie nog een digitale schop heeft gehad om ons te mailen

Er een stapel offerteaanvragen voor de notaris de deur uit zijn.

Ongerelateerd hebben we ook nog en passent een designboekenkast besteld.

Kortom, productief maar duur avondje!
ik wil ook gluren!!!(ben stil, maar lees nog wel mee hoor) azife.n@gmail.com

ik ben ondertussen hard op zoek naar adressen voor trouwjurken met hoofddoek
klinkt als een leuke avond MdK, helaas ook een avond zodat je weer snel arm bent.

Nazife, kun je niet vragen of ze stof kunnen bestellen in dezelfde kleur zodat je zelf een hoofddoek kunt maken. Ik zie meiden bij mij op het werk ook altijd van die mooie bijpassende hebben.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
@Sattie2010;

Een aantal jurken van Rembo hebben een aparte rok en top.

Je kunt aan een jurk nog van alles veranderen naar jouw wensen. Zo wilde ik per se een jurk met een halter. Dat stond vast, want dat vind ik erg mooi.Toen ik ging passen, kwam de verkoopster ook aan met allerlei strapless jurken. Zonder extra kosten maken ze er een halter op.

Ik heb nu gekozen voor de Rembo Lemon. Alleen wilde ik geen v-hals top, dat stond niet zo mooi. Dus heb ik de top van de Rembo Lindessa, maar dan met de halter van de Lemon (snap je t nog?)

Aan vermaakkosten ben ik niets kwijt. De jurk komt bij elkaar op ¤1360,-.

Als je dit gelezen hebt, wil je dan even reageren? Dan haal ik deze info er weer af, (voor evt. bekenden).

MdK: idd productief geweest! Ik moest wel grinniken om je opmerking dat jullie toch een bruidssuite geboekt hebben omdat je niets 'betaalbaars' op de camping kon vinden...

Gaaf een mini cooper! Wij gaan met onze eigen auto. Een goede vriend wordt onze chauffeur. We geven niet zoveel om t vervoer en t wordt allemaal al duur genoeg!

Vraagje; lukt iedereen om binnen t in eerste instantie begrote budget te blijven, of is t budget al bijgesteld?

Wat bruiloft betreft blijven we binnen het budget. Alleen hadden we van tevoren niet bedacht om op huwelijksreis te gaan, wat we nu dus wel gaan doen. Waarschijnlijk gaan we deze zomer niet.
Boom_87: leuke site, zie nu dat ik mijn plannen toch maar moet omzetten en naar Amsterdam moet gaan!

MdK: ook nog even een boekenkast erbij gedaan, haha leuk. Wij gaan trouwens ook in een mini cooper.

Goudkever: ons lukt het tot nu toe aardig binnen budget te blijven. Al wordt de receptie (hapjes etc.) misschien toch duurder..
quote:MdK: idd productief geweest! Ik moest wel grinniken om je opmerking dat jullie toch een bruidssuite geboekt hebben omdat je niets 'betaalbaars' op de camping kon vinden...Dat snap ik wel. Maar je begrijpt ook dat mijn huwelijksnacht in een tentje me net een stapje of 3 te ver is.. Dus wilden we iets cools, zo'n fifties aluminium caravan, of zo'n pipo de clown wagen. Maar goed, onder de 400 euro kom je er gewoon niet aan... Dus toch maar een hotelkamer geboekt. Al hoewel ik er wel van baal...
Zo, iedereen die zijn mail had neergezet heeft een berichtje.

Budget.. Mmm ook al was ik daar in het begin best fanatiek in (en nog wel aardig) we zijn wel een stuk losser geworden nadat schoonouders hebben toegezegd het feest te betalen (5000 euro) We gingen er van uit dat het in totaal 7500 zou kosten, nu we daar nog maar zo'n 2500 zelf van hoeven te betalen maakt het ons wel ietsje minder uit of dat bedrag nog iets oploopt. Dus wellicht gaan we (reservering is voorlopig) toch maar voor de mini-cabrio. (duurder dan een normale). En een notaris lijkt toch een tikkie duurder uit te vallen dan begroot. Al denk ik dat we niet veel meer dan 500 euro over de begroting uit gaan komen.
pfff dit topic gaat mij echt veel te hard, ik kan jullie allemaal niet bijhouden.

Ik vind dat erg jammer, maar ik vind het tempo te snel. Ik krijg dat niet gecombineerd met mijn baan, studie en eigen bruiloft te regelen.

Dus ik schrijf niet meer mee, omdat ik het niet kan opbrengen om eerst 20 pagina's of meer terug te lezen voordat ik kan reageren op iedereen, wat dan ook weer oud nieuws is.

Sorry!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Jammer miss dubbelfriss. Je hoeft toch ook niet alles terug te lezen? Er zijn ook pagina's volgeschreven zonder mijn aanwezigheid, op een gegeven moment spring ik er gewoon weer in. En nee, dan reageer ik niet meer op iedereen. Maar dat hoeft toch ook niet?

Misschien zien we je zo nu en dan even terug.

Succes verder met alle voorbereidingen en een hele mooie trouwdag toegewenst!

MdK; héle gave jurk. Mooi model. Ik zie dat je de nieuwe paar groene schoenen aantrekt, vind ik ook mooier.

Ik weet alleen niet of ik, als ik jou was, een ketting om zou doen. Vaak vind ik dit bij een halter niet zo mooi staan.

Ik vind de jurk je ook mooi slank maken.

De jurk van Itsme vind ik ook helemaal super. Die zou ik zo uitkiezen. Heel mooi!
Its en MdK, wat hebben jullie geweldige jurken!!! Ik zou bíjna tóch een witte trouwjurk gaan kiezen (al zou hij mij niet zo geweldig staan, want je bent een paar kilo lichter dan ik...) en zo'n paarse zou ik ook wel willen vinden, zelfs wel in een andere kleur.

Heb zojuist de foto van de jurk die vrijdag nog het meest in de buurt kwam aan aanstaande laten zien. Het was heeeeeeel lang stil... "eh... lief? Je moet nu wel met een reactie komen, anders is het moment voorbij." "Tja.... ik vind 'm niet zo spannend..." Precies waar ik eigenlijk al bang voor was dus, omdat ik dat zelf ook vond!! Maar als de onderkant meer zou lijken op die van MdK, zou het best kunnen dan weer. Overigens op deze foto is de geïmproviseerde halter nog niet ingesteld, die zou er zeker bijkomen hoor.

[ehm... hoe voeg ik een plaatje in vanaf mijn eigen computer??]
Je moet em eerst op internet zetten. Bijvoorbeeld op je hyves of http://www.plaatjesupload.nl/
Dat schuine ga ik dus laten maken, ook omdat ik em anders niet zo spannend vind.
Mooie jurk!! Schuin is wel een stuk leuker dan recht, dan is die een beetje saaiig.
Ik heb net even gegoogled en ik vind de Rembo jurken ook heel mooi! Wordt nog wat als ik gevraagd word, dan kan ik echt niet kiezen!
Moet je eens kijken bij pronovias, plaaaatjes.

Budget: Wij gaan er wel wat overheen, maar das meer omdat we de huwelijksreis nog niet hadden ingecalculeerd.

Men, wat een geld. Maar echt onze droomreis.
quote:Sterretjee schreef op 26 januari 2010 @ 21:03:

Moet je eens kijken bij pronovias, plaaaatjes.

Budget: Wij gaan er wel wat overheen, maar das meer omdat we de huwelijksreis nog niet hadden ingecalculeerd.

Men, wat een geld. Maar echt onze droomreis.Sorry als ik het gemist heb, maar waar gaan jullie heen?
Hoi allemaal,

Ik heb dit topic gelezen de laatste dagen en ik vind het fantastisch om te zien met welke ideeën jullie komen.

Ik ben SilkenTofu, je mag me ook Silke noemen.

Ik woon samen met mijn vriend en we gaan trouwen, maar waarschijnlijk nog niet in 2010.

Hij wil me nog officieel gaan vragen, we hebben het allang besloten (soms kijkt hij ook mee met mijn bruidsgeblader op internet).

Maar hij heeft mijn vader al wel om mijn hand gevraagd. Mijn vader reageerde zo: "Dat hoef je toch niet te vragen, ik vind het sowieso fantastisch dat jullie samen zijn." Ik vind dat zo leuk en lief.

Wij zijn christen en voor ons is voor God trouwen heel belangrijk. We weten nog niet of we stadhuis op de trouwdag zelf doen met iedereen erbij of dat we het eerder gaan doen met alleen getuigen, ivm de kosten.

Ons budget is nog niet helemaal bekend, maar zal rond de 6000 euro zijn. We moeten nog sparen. Zelf zitten we te denken aan april 2011.

Ik heb zelf veel oog voor details, dus het papierwerk moet bijzonder zijn, de versieringen ook en de lithurgie. Maar we hoeven geen heel dure locatie.

Mijn moeder spaart geld voor mijn jurk.

In onze families zitten meerdere mensen die fantastisch kunnen fotograferen, dus daarmee hebben we mazzel. Vervoer interesseert ons niet zo, er is vast wel een zwager, neef o.i.d. met een mooie eenvoudige auto die wil rijden.
Hai Silken, welkom!

Het papierwerk? Wat bedoel je daarmee? De uitnodigingen of in de kerk ofzo?
Ik bedoelde de uitnodigingen.
Ok, dus je hebt een ontwerp in gedachten (neem ik dan aan) waarbij de papiersoort een hoofdrol speelt? Want anders werkt 300 grams wit papier prima .
@ goudkever: ik heb het gezien, dus je mag het weghalen.

Gaaf!!! Heb de plaatjes er even bij gezocht (en heb 't opgeschreven om mee naar de winkel te nemen, haha)

Ik had zelf de Lara gezien, volgens mij lijkt die wel een beetje op jouw combi. Ben benieuwd naar de foto's als ie af is!

@MdK: Wat een prachtig plaatje op de mail! Mooi gedaan zo bij elkaar. De jurk lijkt grijs, maar is toch paars hè?
Vrij donkerpaars idd. Stof met het 'ruitje' erover is ook de jurk.
Nog 'ns goed gekeken MdK, maar nu zie ik dat ie inderdaad paars is (op de onderste foto's is het beter te zien. Wel een hele mooie kleur zeg! Ik had steeds fel paars in m'n hoofd.

Grappig wat jullie schrijven over dat de jurk niet 'spannend' genoeg is. Ik vind dat eenvoudige juist heel erg mooi, haha. MdK, als ik jouw jurk zou hebben, dan zou ik 'm zo lang laten als op die bovenste foto, dus niet omhoog zodat er iets (hoe noem je dat?) onderuit piept.
Je bedoeld tule. En ach, smaken verschillen, ik vind dat hij wel erg eenvoudig is zo, je trouwjurk mag een beetje knallen. Doe je maar een keer immers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven