Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wow, wat is er al weer veel gepost vandaag!

Ik heb het kaartje van het meisje uit Estland (waar ik gisteren over 'vertelde') vandaag al ontvangen

Oh en ik heb net hele mooie kaarten gekocht in een boekwinkeltje bij mij in het dorp. Ze zijn van ArtUnlimited, daar bestellen jullie ook wel eens kaarten van via de site toch? Ik heb daar al vaker kaarten van gekocht in een winkel maar wist niet dat ze ze ook in mijn woonplaats verkopen Weer een nieuw adresje

Voor wie wel eens op die site besteld, heb je daar goede ervaringen mee? Ik ga dat ook maar eens proberen denk ik.
Steph: bedankt voor je kaartje van de meeting (en ik maar zoeken naar het ID nummer....)
Snjókorn falla, á allt og alla
Juuf, ja, ik heb dat laatst gedaan (art unlimited, via de site) dat ging prima!

Ik had 1 hurray, niet boeiends erin helaas...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Graag gedaan Snjokorn, had je adres toch al (geen idee hoe ik eraan komt).

Juuf, alleen maar goede ervaringen met artunlimited online.

Hier een hurray uit Zuid-Afrika, al na 12 dagen!

Staat erbij: Very lovely card. I love it! Thanx! Dankie!"

Vond ik toch leuk.
Hihi, leuk steph!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:steph schreef op 27 januari 2010 @ 17:56:

Graag gedaan Snjokorn, had je adres toch al (geen idee hoe ik eraan komt).

Juuf, alleen maar goede ervaringen met artunlimited online.

Hier een hurray uit Zuid-Afrika, al na 12 dagen!

Staat erbij: Very lovely card. I love it! Thanx! Dankie!"

Vond ik toch leuk.
quote:Ligaa schreef op 27 januari 2010 @ 15:41:

Teigera Zal ik dan die van die kerstman met 'peen' bestellen? Dan kunnen we uitwisselen....

edit: Ik heb ook nog gewone (stroofwafel) groeten uit holland

Ik heb niet meer die kaarten met de "stroopwafel-groeten" zegmaar, dus zowel die als de sneeuwman zijn prima wat mij betreft. Leuk! Kunnen we onze collectie een beetje gevarieerd houden!

@juuf: tot nu toe heb ik eenmaal besteld bij artunlimited.com, ik vind het mooie kaarten en heb er prima ervaring mee.

Vandaag had ik twee Hurrays, gelukkig wel met een verhaal erbij (ik vind het idd ook altijd jammer als ik een lege Hurray krijg), uit Finland en Duitsland. Beide kaartjes waren snel aangekomen. En er lag een mooie kaart uit Estland op de deurmat!!
Afgelopen dagen in totaal 4 hurrays gekregen met allemaal leuke reacties! Maar vandaag dan eindelijk....

...

Mijn eerste kaartje ontvangen!!!!

Uit Finland. Helemaal volgeschreven, echt leuk! Nu hoor ik er écht bij Meteen vandaag 4 nieuwe adressen aangevraagd en verstuurd...

quote:snjokorn schreef op 27 januari 2010 @ 16:27:

[...]

Amersfoort...Hihi Snjokorn, ik woon in Amersfoort, zou het?
anoniem_55430 wijzigde dit bericht op 27-01-2010 18:40
Reden: Snjokorn is een moeilijke naam :P
% gewijzigd
morgen gaat er een kaartje naar gouda. en heb nog steeds geen hurray vanuit USA en China.

vanmiddag ffies in een klein boekenwinkeltje geweest en daar leuke ansichtkaarten gevonden van mn dorp . :-)
gefeliciteerd sangsaa!
quote:Sangsaa schreef op 27 januari 2010 @ 18:40:

Afgelopen dagen in totaal 4 hurrays gekregen met allemaal leuke reacties! Maar vandaag dan eindelijk....

...

Mijn eerste kaartje ontvangen!!!!

Uit Finland. Helemaal volgeschreven, echt leuk! Nu hoor ik er écht bij Meteen vandaag 4 nieuwe adressen aangevraagd en verstuurd...

[...]

Hihi Snjokorn, ik woon in Amersfoort, zou het?

Dat zou zomaar eens kunnen zeg..... spannend.

Gefeliciteerd met je eerste kaartje.
Yes! Ik had net ook weer een Hurray! Gelijk 2 nieuwe adressen aangevraagd, mag er nu nog eentje aanvragen. Ik ga proberen om hier nog even mee te wachten. Heb er deze maand al veel verstuurd.

Bedankt voor jullie reacties op die site, dan ga ik daar ook maar eens wat leuke kaarten uitzoeken.

Gaaf Sangsaa, je eerste kaartje! Mijn eerste kwam ook uit Finland.

Leuk zijn die kleine boekwinkeltjes altijd he Trolletje!
quote:c_estelle schreef op 27 januari 2010 @ 13:41:

Postcrossing staat bij mij een beetje stil... Nog geen Hurrays en weer geen kaartjes...

Wat ik wel had is een pakketje bestelde postzegels, een doos met bestelde boeken en.............. een envelop uit Ijsland met een stel sokken!!!! Dank je wel Snjokorn! Ze zijn hartstikke mooi!!!

en nu de deur uit, ze staan al bijna te wachten met de camera! hihi Lees ik toch gewoon over dit bericht heen ..... zitten ze goed???? Ze zijn wel heel snel aangekomen zeg. Heb ze maandag op de post gedaan (en ik heb niet gejokt hoor, heb het deze week echt druk ...)
@ juuf: die kleine boekenwinkeltjes zijn zeker leuk en nog goedkoop ook :-)
Super steph dat hij er is! Was het een beetje naar wens?

Hier een kaartje uit Finland, van iemand die mijn official super mooi vond en eentje uit Taiwan met een boedha! Verder mijn andere postzegels die gisteren ontbraken en ook nog kaartjes gekocht om op te sturen naar de wensen van de mensen. Ben ik wel een vergeten zeker, nouja een andere wens dan nemen voor die persoon :-)

Geen hurray's vandaag, maar dit is vrij goed mogelijk, aangezien 3 of 4 van de kaarten die onderweg zijn, hier nog liggen
Sangsaa, gefeliciteerd met je eerste kaart. Gelijk ook nog eentje die is volgeschreven.

Je bent niet de enige pc-ster uit Amersfoort hoor (nee, ik niet).

Stefanie, ja hoor. Mooie kaart.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 27-01-2010 19:44
Reden: vergeten
% gewijzigd
Leuk Sangsaa, je eerste kaartje!!

Ik heb alweer nieuwe adressen aangevraagd, kaartjes gaan naar Maleisie en Turkije. Vreemd, want nu heb ik geen kaartjes onderweg naar Finland en Duitsland! Niet dat ik klaag hoor, maar normaal gesproken heb je die landen er altijd wel tussen.
Dankje voor jullie felicitaties! Ik ben er zo blij mee dat ik het iedereen loop te verkondigen die het maar wil horen

het begint drastische vormen aan te nemen....

quote:steph schreef op 27 januari 2010 @ 19:43:

Je bent niet de enige pc-ster uit Amersfoort hoor (nee, ik niet).

Hihi, nee die waan had ik ook zeker niet
Zo, 5 officials geschreven en 3 RR's. Kaartjes gaan onderweg naar Finland, USA, Taiwan, Lithuania en Rusland. RR's gaan naar Nederland, Latvia en Groot-Brittannië :-)

Nog eentje onderweg naar Portugal, maar die is ook nog maar 4 dagen onderweg :-) Nu ben ik even uitgestuurd, want zo kost het natuurlijk wel veel, dat PC'en Zo mag ik binnenkort weer postzegels bestellen als k zo blijf doorgaan :P
Vandaag weer een kaartje ontvangen uit Finland!

Van een 16-jarige meid, harstikke volgeschreven met dingen over haar leventje haar liefde etc. Geweldig!

Toen ik hem wilde registreren was het ID nr niet geldig.

Heb het doorgegeven aan de site en hoop dat ze er iets mee kunnen doen. Als dit niet lukt, stuur ik haar een kaartje terug, ( adres staat achterop) en laat haar weten dat het kaartje is aangekomen.

Verder wacht ik nog steeds op hurrays, schiet niet echt op!

China 19 dagen

Polen 20 dagen

USA 20 dagen

Ukraine 6 dagen

USA 6 dagen

Dus hij kan ieder moment vallen!! ;)

@ Sangsaa, jaja, nu ben je een echte! Gefeliciteerd!
@Sangsaa: Leuk he, je eerste kaartje! Ik ben pas 2,5 week geleden begonnen met PC-en en heb nu al 6 kaartjes ontvangen, gaat echt hard!!!

Ik heb nu 6 kaartjes ontvangen en maar 5 gestuurd (ja wel meer gestuurd maar 5 zijn registered). Hoe kan dat? Want pas als iemand mijn kaart krijgt gaat mijn adres toch naar een ander? Ik snap het niet hoor, 5 aangekomen kaartjes, en 6 ontvangen. Huh?
@Snoet, GEDULD HEBBEN *jaja*.

Ik heb een adres aangevraagd, vroeg in de ochtend, en de kaart gaat naar ..................Iemand van jullie. Ik zeg niet of het Nederland is of een ander land.

Zazana, dat komt zeker in het begin wel vaker voor. Je zult wel snel een hurray krijgen denk ik.
Goedemorgen!

Sangsaa: Gefeliciteerd met je eerste kaartje! Tof dattie zo vol geschreven is

Gisteren had ik 4 kaarten gekregen: een mooie tagkaart, een advertentiekaart die Steph ook heeft gehad, een lelijke babyskaartofficial (sorry maar dat vind ik dus echt niet mooi) en een nog veel lelijkere RRkaart... bah...

Ook nog 2 hurrays uit Duitsland en Polen. wel leuke reacties
Ow, nog vergeten twee Unescoswaps gaan op de bus.

JJ, hurray's, leuk, jij..........?
Sangsaa: haha ik herken het wel, toen ik mijn eerste kaartje kreeg was ik ook heel blij en ging ik het tegen iedereen vertellen! Maar eigenlijk vertel ik het nu nog steeds tegen vriendinnen/ouders/vriend als ik een kaartje gehad heb Als ik met vriendinnen ga winkelen en ik zie een leuke kaartenwinkel probeer ik me altijd in te houden haha.

Steph: wow een kaart naar Zuid-Afrika! en al binnen 12 dagen!

Snoet: wat lief dat ze over haar liefdesleven schrijft

Ik had een hele tijd geleden, al 1,5/2 maanden ofzo, een swap geregeld met een vrouw uit nieuw zeeland. En ik stuurde een kaartje waar ik veel aandacht aan besteed had, maar ik kreeg geen reactie dat ze de kaart had ontvangen, van haar kreeg ik ook niets. Daarbij was ze ook al 3 weken niet meer online en pas 2 kaartjes verstuurd, dus ik had de hoop eigenlijk al opgegeven dat ik ooit iets zou horen. Krijg ik vandaag een hele uitgebreide hurray dat ze de kaart heeft gehad en een verhaal erbij en dat ze me nog een kaart gaat sturen als ze in australie is op vakantie dus ook mijn les van vandaag: heb geduld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven