***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Xaloy, hier ook veel sneeuw.

Was van plan om vanmorgen met mijn baas naar een afspraak te gaan, maar denk er ook over om het af te zeggen. Het verkeer is nog steeds niet op orde en de wegen lijken ook niet schoon te zijn. Jammer maar helaas.

Arme Bo, hoop dat ze snel weer opknapt.

B is vanmorgen thuis, die zou hier blijven zodat ik naar die afspraak kon. Denk dat hij nu vanmorgen even met Finn moet gaan sleeën!
Hey gezellige meiden, wat is er weer wat af gekletst zeg!

Ik heb net even bij kunnen lezen; onze illegale internetaftappraktijken (Scrabble!) laten te wensen over dus ik ben maar weinig online. Nu staat de laptop op de vensterbank met 1 streepje netwerkbereik, maargoed ik ben online en daar gaat het om.

Swiss, wat een mooie uitslag en wat zal er een last van je schouders gevallen zijn! Super zeg!

Wij hebben hier een Sony Xperia telefoon, we zijn er niet erg tevreden over omdat het touchscreen echt op elke aanraking reageert en de toetsenblokkering daardoor steeds opgeheven wordt, met alle gevolgen van dien als ie in een tas of broekzak zit.

Camera is wel goed, maar dat is voor ons dan weer wat meer een bijzaak.

Laar, je doet het hartstikke goed en ik vind het stoer dat je het overdag zo oppakt. Alleen met 2 kleine kinderen net na een bevalling is zwaar!

Xaloy, jaloezie is hier ook bekend hoor. Zeker toen ik net bevallen was van Meisje wilde Daan constant de aandacht, op elke mogelijke manier. Vreselijk vond ik dat!

Hij heeft er even aan moeten wennen en nu gaat het gelukkig heel goed met zijn zusje, maar als er andere kinderen zijn is het nog wel eens lastig met speelgoed delen enzo.

BM, leuk wintersport!

Witch, je gaat wel lekker met solliciteren he? ik hoop echt dat er binnenkort een mooie job voor je inzit.

Chance, zwaar zeg om meteen de nacht weer in te gaan!

Ga je dat wel trekken?

Hier is nog geen sprake van zindelijkheid en ik ga er eigenlijk hetzelfde mee om als Lara; ik ben er niet actief mee bezig.

Soms heeft Daan ineens een actief moment en moet de pot middenin de kamer gezet worden, waarna hij er rustig een dik half uur op zit...hij heeft er nog nooit op geplast of gepoept!

Layla/ DN, Ik wil graag een keer afspreken als dat nog lukt!

Lay,tot wanneer loopt jouw verlof nog?

Ik ben meestal op donderdag of vrijdag vrij en een zaterdag overdag lukt ook vaak wel.

Alleen donderdag en vrijdag 11 en 12 januari kan ik niet, de rest van de maand wel geloof ik.

Misschien even bellen,want ik heb maar heel onregelmatig internet?

Aanstaand maandag krijgen we de uitslag van het DNA onderzoek van Meisje; ik ben al een paar dagen behoorlijk gespannen. Ik probeer er blanco naartoe te gaan, maar in mijn achterhoofd spelen allerlei scenario's, zowel positief als negatief en dat maakt me nerveus.

Ik zal blij zijn als er eindelijk een uitslag komt waar we verder mee kunnen.

Gelukkig lopen de aanvragen vanuit de gemeente nu goed, binnen 2 maanden worden de spulletjes voor Meisje geleverd; ze krijgt een aangepast bad met een badzitje, een autostoel die naar de zijkant draait om haar makkelijk in en uit de auto te laden, een fietskar voor achter de fiets en een wandelwagen.

Ik ben er zo lij mee dat er eindelijk gang in zit; ze heeft nu echt geen comfortabele houding meer in de reguliere spullen van Daan.

Financieel is het nog altijd schipperen, maar nu alle aanvragen vanuit de gemeente voor Meisje zijn ingediend en goedgekeurd en ook de uitslag van het ziekenhuis steeds dichterbij komt is er toch wel al een hele last van onze schouders gevallen.

Ik heb van mijn werkgever de garantie gekregen dat ik 32 uur kan blijven werken; het was eigenlijk de bedoeling dat mijn baan terug naar 24 uur zou gaan als al het werk op orde was, maar een collega heeft aangegeven minder te willen gaan werken en ik neem nu vanaf 1 februari 1 dag haar werk erbij zodat mijn uren gelijk blijven.

Haar werk is wel iets totaal anders als wat ik doe, maar dat vind ik eigenlijk ook wel leuk.

We hebben een lekkage op zolder sinds 2 weken en vandaag komt er eindelijk iemand van de woningbouwvereniging kijken.

Ik heb misschien al wel 10 keer gebeld in de tussentijd, want het lekt echt behoorlijk; er zijn 2 gipsplaten helemaal vochtig en vanaf de zolder is het nu ook in onze slaapkamermuur gelopen, met loslatend behang tot gevolg...fijn!

Ik hoop hoop dus wel dat ze er dan ook meteen wat aan gaan doen en niet eerst eens gaan kijken en dan vervolgens 3 weken later pas komen om het te verhelpen.

Ah..de bel, daar zal je hem hebben waarschijnlijk....tot later!
Xaloy, arme Bo. Hopelijk gaat de revalidatie snel en kan ze snel weer beter op haar poten staan, zielig zo!

Hier ook nog weinig zindelijkheid hoor! Heeft denk ik 5 keer op potje geplast. Probeer het wel wat te stimuleren nu.

LL, ik zou do 4 feb kunnen. Ik weet niet of Layla ook kan dan? Anders bel ik je vanavond wel even.

Thomas had vandaag controle bij ka. Alles ok en we zijn ontslagen, joepie!

Nu ff een kleintje bij het wijnrek weghalen, de flessen tingelen zo leuk, maar ben bang dat ze om gaan vallen. Sinds Thomas tijgert is er niks meer veilig hier
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Die arme Bo toch, sterkte hoor beessie

Hebben nu luiers in huis, zijn ze gisteravond gaan halen.

Ja BM, ben echt goed aan het solliciteren. Vandaag nog twee mailtjes gestuurd eentje voor een transportbedrijf en eentje naar het ziekenhuis waar ik vrijwilligerswerk heb gedaan.
Swiss : wat ben ik blij voor je dat alles ok is

LL : idd het is zeker wel spannend voor je wat de DNA van meisje zal uitwijzen. Goed trouwens dat je 32 uur kan werken.
LL, wat fijn dat je 32 uur kan blijven werken! Aanstaande maandag krijgen jullie dus de uitslag? Spannend zeg. Wat goed trouwens dat je op korte termijn de spullen voor Meisje krijgt!

Swis, wat een goed nieuws! Daar moet op gedronken worden hi ha ho!

BM, relaxt dat jullie op wintersport gaan! Ik wil ook, maar het hangt een beetje van A. af. Eigenlijk zouden we over drie weken gaan, maar dat gaat sowieso niet door. Hopelijk gaan we nu na de verjaardag van Steijn en Huug!

Ik heb echt een rukochtend gehad. Vanochtend moest ik met Mees om negen uur op het consultatiebureau zijn, maar ik had geen oppas en Steijn en Huug moesten dan maar mee. (ik vind het irritant om met drie kinderen dat soort acties te moeten ondernemen.) Daarna moest ik meteen door naar de muziekspeeltuin, maar Mees moest net geprikt en hondsmoe mee, aangezien ik dus geen oppas had!

(Nu was ik al doodop toen ik wakker werd, maar volgens A. heb ik flink aan slaapwandelen gedaan vannacht. Zo schijn ik heel wakker vreselijk de slappe lach te hebben gehad, ben ik wat gaan eten, heb een onsamenhangend verhaal verteld en heb ik gezegd dat ik heel goed sandwiches kan smeren. Ik weet er niets meer van, maar ik weet wel dat ik nu echt heel moe ben! Het is een tijd geleden dat ik heb geslaapwandeld!)

Maar goed, alles is goed gekomen, maar ik ben werkelijk bekaf van foeteren op Hugo, gesjouw met Mees, de halve stad ben ik doorgefietst en nu ben ik gaar.

Mees is klein en dik: 78 cm en 11,4 kilo schoon aan de haak. Verder ontwikkelt hij zich goed, praat meer dan gemiddeld (33 woorden/onamatopeeen) en is motorisch niet zo vlot. Niets nieuws onder de horizon! Verder heeft hij zijn BMR-Meningokokken weer binnen en Hugo was boos op de arts. "Stomme dokter, ga weg!" gilde Kruimel nadat Mees zijn shot had gekregen. Tja. Sta je dan, als moeder van drie onopgevoede kinderen!

De muziekspeeltuin is altijd hartstikke gezellig, maar Hugo en Steijn vonden het nodig om stout en ondeugend te zijn, aangezien ik Mees ook bij me had. Niet leuk! Echt, niet leuk!

Ik heb even advies nodig:

Hugo heeft de irritante gewoonte ontwikkeld om je uit te kafferen als hij je graag mag. Zo krijg ik om de haverklap te hroen dat ik niet mag praten, weg moet gaan, moet gaan slapen of iets anders niet gezelligs. Tot nu toe reageerde ik er altijd laconiek op en zei tegen Huug dat ik niet tegen hem ging praten ("Mamma, wel praten!") of liep ik gewoon weg ("Mamma, niet weggaan!") of iets dergelijks, maar die brutale waffel hangt me de keel uit. Herkenning? Tips?
Oh ja Muis. Robbie doet dat bij papa. Robbie roiept steeds tegen papa dat hij weg moet. 'Weg'! Papa WEG! Neeehee papa weg!

En dan zeggen wij maar gewoon steeds weer: 'nee, papa blíjft. KLAAR ROBBIE!' En dan houdt hij na 2 / 3 keer weer op. Strontvervelend is het!

Zeg me dat het een fase is...

Wat een K ochtend had je zeg. (ik riep laatst heel hard K*T toen ik iets liet vallen in de keuken en nu roept Robbie dat de hele dag... gelukkig wonen we in het buitenland )

C heeft nog een hele grote opdracht binnen! We worden nog rijk! :-)

Wij hadden een hele leuke ochtend. Ik had laatst zo'n puzzel-vloerkleed gekocht:

en daar is Robbie megazoet mee!

En toen de sneeuw een heel klein beetje ophield zijn we gaan sleeen op de heuvel achter ons huis. Robbie gíllen, hij vindt dat geweldig. Helemaal nat en koud weer thuis en nu ligt hij te slapen. Hij liep trouwens tot zijn heupen in de sneeuw. En het leuke is: er komt nog veel meer sneeuw aan! Ik maak me een beetje zorgen over mijn reis naar NL, maar goed, dat is zondag pas. En als het niet kan dan gaan we een dag later, of zelfs een week later.
Jeetje muis, wat een baggerochtend heb jij gehad. Kan me voorstellen dat niet graag naar het CB gaat met drie kids. Och ik vind dat Mees zijn gewicht nog meevalt. Xander woog op 1 jaar 13590 en nu zal het iets zijn van 17 kg bij 95 cm. Dus is hij eigenlijk op twee jaar tijd maar 3.5 kg aangekomen.

Hehe ze hebben mij weer voorgesteld bij een klant bij het uitzendbureau. Is een job op de customer service van een transportbedrijf waarbij je maar een klant hebt. Scheelt een hoop aan gestress, want als ze je kennen doen ze vaak relaxter. Nu hopen op een uitnodiging. Zou om heel snel te starten zijn. Dus ik hoop ook op een snel antwoord.
Swiss, wat een goed nieuws!!!! Helemaal super. Dat geeft weer even rust.

Xaloy, fijn dat Bo lekker opknapt

Lievelust spannend volgende week, Misschien geeft het wel een beetje duidelijkheid wat uiteindelijk ook een beetje rust zal geven. Ik hoop dat de uitslag een beetje meevalt (in hoeverre dit kan).

Mooi dat al de spullen voor meisje binnenkort worden geleverd.
Ik ben gaar. Eigenlijk was ik van plan om mijn ogen even dicht te doen vanmiddag, maar daar kwam het niet van. Een vriendin zat nogal omhoog en ik heb op haar zoontje gepast, vandaar. Hij is een hartstikke lief en makkelijk ventje, dus hij was me niet tot last. Het ligt ook niet aan hem of mijn bloedjes, maar ik ben gewoon gaar!

Witch, ik heb Steijn en Hugo ongeveer opgemeten en volgens mij zijn beiden iets langer dan 90 centimeter. (ja, ze zijn best klein!) Hugo weegt iets als 12,5 kilo, maar Steijntje is wat zwaarder: bijna vijftien kilo. Hugo is maar een kilo zwaarder dan Mees! (maar Mees is gewoon mollig en Hugo is een krielkip, dus het zegt niet zo heel veel!)
Wat een goed nieuws Swiss!!

He bah LL, lekkage is echt beroerd. Je moet er wel op staan dat ze alle schade vergoeden/ herstellen hoor!

Spannend, die uitslagen. Zijn dat eigenlijk de laatste testen?

Fijn dat het met de gemeente is opgelost. Dat geeft wat meer lucht, of niet?

Even met Puk Sesamstraat kijken en dan op de bank hangen. Een drukke maar productieve dag, al zeg ik het zelf. Met de kinderen naar buiten geweest, beiden gebadderd en ook nog eens een aardappel-groenten-gratin gemaakt. Ik vind mezelf nu dus de ideale huisvrouw

(Muis, ik denk wel dat ik je vanaf morgen eeuwig dankbaar ben. Bij het boodschappen doen met een baby in de Bugaboo en een peuter op de fiets moet je echt 6 paar ogen hebben. Het zal wel wennen, maar ik vind het nog best even spannend zo door de drukke straat heen. Denk dat zo'n plankje wel heel makkelijk is dan).
Laar, is A. al langs geweest?
Nee, nog niet. Zou hij het vergeten zijn? Of is hij extreem laat thuis vandaag...?
Hij is vanochtend met het plankje weggegaan, dus ik neem aan dat hij nog wel zal komen!

Wat stoer dat je naar buiten bent geweest met Puk en Pop!
Fijn! Wel minder fijn voor jou, want hij is dan wel heel laat thuis.

Zucht. De buren gaan weer timmeren.

Dat was ook zo fijn vanmiddag. Was ik zo ver dat beide kinderen lekker sliepen; gingen ze aan de andere kant van de muur boren...!

De ellende met Popje is dat ze het liefst om 00:30 naar bed gaat. Maakt niet uit hoe laat je begint met het geven van de laatste voeding; mevrouw wil gewoon niet vroeg slapen (en ik wel!). Misschien moet ik haar in de vooravond meer wakker houden?
Laar, ik had het andersom bij Mees! Mees was (en is) een enorm ochtendmens en kan heel de ochtend wakker blijven als hij wil. Ik doe en deed dat niet, want hij haalt de slaap die hij nodig heeft verder niet in en is vervolgens heel de middag hangerig. Mopperig wordt hij niet snel, maar als kleine baby was hij echt overprikkeld als ik hem te lang op hield. (in de hoop dat hij 's ochtends later wakker zou zijn! Het werkte dus behoorlijk averechts hier.)

Kan je vriend Popje niet vermaken 's avonds, zodat jij lekker kan slapen?
Laar, A. is je vergeten! Hij is net thuis gekomen en ik vond dat hij dat wel heel snel had gedaan, maar hij was het dus straal vergeten.

Morgen komt ie!
Ja, dat kan wel maar ze slaapt 's nachts boven in de wieg, dus ik word er hoe dan ook wakker van, maar ik ga vanavond toch maar vroeg naar bed. Dan heb ik in elk geval al wat slaap binnen. Ze ligt nu in elk geval al een paar uur in haar bedje te tukken.
Shit... ik ga even denken hoe en wat. Misschien moet ik het morgen even bij hem op zijn werk komen ophalen? Hij werkt toch bij die grote bank?
Laar, sorry dat ik me hiermee ga bemoeien, maar zou je vriend anders niet even langs kunnen rijden bij A? Het lijkt me niet echt verstandig dat jij nu met 2 kids de halve stad doorgaat.

Ehm, Pop is net 2 weken oud, ze heeft denk ik gewoon nog even je aanwezigheid nodig zo 's nachts.

LL, fijn dat je eindelijk de resultaten krijgt. Mijn ervaring is dat het beter is om de resultaten te krijgen, of het nu goed of minder goed is, die onzekerheid is nog veel erger.

Fijn dat de meubels nu echt gaan komen. Kan me heel goed voorstellen dat er dan al een last van je schouders valt.

Finn is vanmiddag ook lekker met papa gaan sleeën. Ze hebben de nieuwste plastic slee meegenomen en schoten de berg af.

En ik ben er uit welke telefoon ik wil. Geen Nokia, maar een Samsung met een enorm goede camera en zelfs een goede video. Ben benieuwd.
Laar, A. werkt in het -knip-. Kan je vriend morgen niet even langs het werk van A. wippen? Het lijkt me een flinke missie om met twee kinderen daar te komen!

Overigens, mocht je langs A. gaan, is hij morgen wat later dan normaal op zijn werk. Hij moet eerst met Steijntje naar de fysio en daarna door naar de huisarts!
Nee, ik ben morgen alleen met Popje, Puk is op de creche. Ik ga straks even vragen of vriend langs A. kan rijden en desnoods stuur ik de fietskoerier even langs. Komt goed!

Swiss, Popje mag ook echt wel aandacht hebben 's nachts, maar het is meer dat ze tussen 15:00 en 21:00/ 22:00 in een hele diepe slaap ligt en ze daarna ineens wakker is. Ik heb liever dat het iets opschuift. Volgens de kraamverzorgster kan je dat voor elkaar krijgen door haar in de vooravond een beetje wakker te houden. Overdag slaapt ze natuurlijk ook heel veel, maar lang niet zo vast als rond die tijd, dus ik heb het idee dat dat haar "nacht" is.
Swiss, ik heb trouwens een tijd terug een Samsung gehad en ik vond het heel systeem erg wennen, maar ik was Nokia gewend.
Laar, het snertige van pasgeboren baby's is dat ze niet altijd het dag- en nachtritme van hun ouders hebben! Steijn en Huug hadden dit ook, maar dat werd steeds makkelijker en beter na een paar weken! Is het anders geen idee om zelf in bed te gaan liggen en Popje naast je op een voedingskussen of iets dergelijks te leggen? Het lijkt me dat ze nog niet zo actief is in de babygym!

Swis, ik heb ooit een Samsung gehad en ik vond het niets. Ik had dat "gezellige" ladyphone'tje, maar ik was er niet bepaald dol op. Net als Laar vond ik het systeem erg wennen, maar ik kwam ook van de Nokia en de Ericson destijds.
Hoi allemaal, hier ben ik ook nog ff snel.

Swissie, wat een geweldig nieuws! Ben zoooo blij voor je!

LL, sterkte met de uitslag maandag, ik hoop dat het eindelijk wat meer duidelijkheid geeft. Balen van die lekkage, is het nu gemaakt? Fijn dat de spullen voor meisje snel worden geleverd.

Ik kan 4 februari ook meeten, maar de meisjes zitten normaliter wel op het kdv op donderdag. DN, kun jij anders zaterdag? Ik ben hopelijk voorlopig nog even thuis, moet 9 feb naar de bedrijfsarts en dan weet ik of ik daarna nog thuis ben of niet.

Witch, goed bezig met je sollicitaties, ik hoop dat het iets wordt.

Muis, ik heb in het groeiboekje van Zahra gekeken en die was 79cm en 11.350 gram bij 13 maanden en 3 weken, dus dat is vergelijkbaar met Mees. Met Yasemin moet ik 9 februari naar het CB om de prikken te halen dus dan ben ik benieuwd hoeveel ze weegt. Ik vrees dat ze zwaarder zal zijn dan Zahra was op die leeftijd, het is echt een klein spekkie! (maar wel een lief spekkie!)

Ze heeft nu ontdekt hoe ze kan klimmen, dus ik moet echt het traphekje dicht houden en haar in de gaten houden, want ze zit in no time boven als ik niet uitkijk. Ik vind dat ze qua praten nog niet veel zegt, ze zegt alleen: 'papa, die en poesj' (uit mijn hoofd). Van de week zei ze volgens mij ook een soort van 'ja'. Maar het zal vast wel goed komen met dat praten.

Zahra was vandaag heel stout geweest op het kdv, ze had andere kindjes geduwd, toen I. haar op ging halen begonnen de leidsters tegen hem te klagen over haar. Ik weet niet wat het is, maar er is de laatste tijd geen land mee te bezeilen. Ze luistert heel slecht en is heel dwars, is om het minste geringste overstuur, echt niet gezellig. Ik hoop dat het een fase is en het snel weer overgaat.

Vandaag voor de 1e x naar de psychotherapeute geweest en het was wel een fijn gesprek. Ze begreep wel waarom ik zo over de zeik was door alle toestanden op het werk en zei dat ik misschien toch maar eens moest informeren bij de vakbond of ze iets konden doen. Al is het maar om het gevoel te hebben dat ik er alles aan gedaan heb.

Vanmiddag belde mij oude leidinggevende me op om te vragen hoe het ging en vertelde dat een andere collega m.i..v. vandaag definitief weg was. Er zou eigenlijk een hoorzitting zijn vandaag maar ze hebben toch een schikking met haar getroffen. Zij zat bij de ontslagronde van de reorganisatie (in augustus) maar heeft zich er al die tijd tegen verzet en het aangevochten. Ik ben blij dat het voor haar nu achter de rug is, want ik weet nu hoe het voelt om zo behandeld te worden. (en dan ben ik nog niet eens ontslagen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven