wat een kutopmerking

28-01-2010 18:29 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
maar het is wel de waarheid!

ik ben te dik en dat weet ik zelf maar al te goed maar dat hoeft een ander toch niet zeggen als ik daar niet om vraag?

een vriend van mn vriendin vroeg zich af waarom ik zo dik ben als ik zo weinig dingen lust ( ging over boerenkool,wat ik dus niet lust)

ik lust juist heel veel dat is juist het probleem!

maar ik ga daar binnenkort eten bij hem en mijn vriendin..maar nu zit die opmerking me dwars en zit er over na te denken om niet meer te gaan. ( die opmerking heb ik net een uurtje geleden gehoord)

het is dubbel..ja tis waar ik ben dik..maar aan de andere kant kwetst me dit wel.

wat zouden jullie doen?

hij is een vage bekende..zij mijn beste vriendin
Hoe vaak ik wel niet in mijn leven heb moeten aanhoren dat ik

1 wel niks zal eten

2. wel aan de lijn zal doen

3. spastisch zal doen met eten

4 vast nooit iets lekkers wil

5. te ijdel zal zijn

Omdat ik heel slank ben. Allemaal onzin, ik eet wat ik wil. Toch zijn die opmerkingen beledigend.
quote:JJ80 schreef op 28 januari 2010 @ 19:06:

Is er dan niemand die de humor daarvan inziet?

Ik vind het wel grappig namelijk (zeker als jullie zelf ook grappen daarover maken).

Het is toch zo, je bent toch (te) dik. Bij een dunnerd zou dezelfde opmerking geplaatst kunnen worden. Je lust alles en eet veel en toch ben je een spaghetti/bonestaak/gratenpakhuis? Ook grappig vind ik. Zelfspot enzo.

En als je niet wil dat mensen dat soort dingen denken/zeggen, dan weet je wat je te doen staat. Voor tips moet je Meds even roepen.

Mwoah, niet hilarisch. Ik vind persoonlijk niet dat iedereen maar ongevraagd opmerkingen hoeft te maken over andermans uiterlijk/gewicht e.d.

Niet iedereen kan er altijd iets aan doen en al kun je er wel iets aan doen, dan nog kan ik me heel goed voorstellen dat je zo'n grapje niet op prijs stelt.

Wel makkelijk dat iemand maar moet veranderen zodat niemand er meer iets van kan zeggen. Ben je lang bezig, want er is altijd wel iets op iemand aan te merken. Niemand is perfect
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet zo. Ik heb zelf twee dikke vriendinnen (120+ kilo) en ik ben juist ontzettend blij dat hun overgewicht gewoon een bespreekbaar onderwerp is en dat je daarover niet op je tenen hoeft te lopen.

Wij gaan vaak met zijn 4-en uit eten en dan is er ook nog een dunne/magere vriendin bij en dan hebben we het er gewoon over dat de dunne alles lust en de dikke juist een hele erge moeilijke eter is. Niemand is dan beledigd of gekwetst en ik denk dat deze vriend het precies zo bedoelt.
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 19:09:

het is uitgepraat en zoals iemand al eerder zei. die kennis dacht idd dat ik om zijn flauwe grapje kon lachen omdat mijn vriendin en ik dat ook doen onderling.

ook mijn vriendin had dit niet verwacht dat ik er een probleem mee zou hebben..ze was ook een beetje verbaasd toen ik het tegen haar zei.

zo'n gladde rug heb ik nou ook weer niet..t kwam gewoon heel onverwachts..eerst een lollig gesprek en dan hoor je dit ineens..flauw en bot ja. maar niet gemeen bedoeld..

weet ik nu

Waarom vertelt ze je het dan? Inlevingsgevoel enzo.

Met je beste vriendin om je dikzijn kunnen spotten/lachen is toch compleet anders als dat een voor jou wildvreemde grapjes gaat maken. Dat moet hij helemaal zelf weten hoor, daar niet van. Hij grapte tegen haar, jij was er niet bij. Hooguit telefonisch.
Ik stel me het volgende plaatje voor:

Vriendin en die kennisvriend zitten bij elkaar op bezoek, zijn melig en zitten te geiten en hebben net al de slappe lach gehad over de dikke kont van de vriendin zelf. Het is zo gezellig dat ze aan TO denken (dat is nml ook zo'n leuk wijf!!!) en die gaan ze gelijk even bellen voor die eetafspraak: spijkers met koppen en nog meer gezelligheid voor de toekomst plannen waar TO dan ook bij is.

Ondertussen zit TO alleen thuis terwijl ze ongesteld is en met een pukkel op haar kin.

Als TO dan aan de telefoon zegt dat ze geen boerenkool lust vindt kennis vriend vanuit de melige sfeer waarin hij zit het onwijs briljant van hemzelf dat hij zich opeens afvraagt waar ze dan wel dik van wordt (want dat je dik bent is zelden een geheim). Hij flapt die opmerking eruit. Vriendin aan de telefoon hoort dat en vindt het ook een grappige botte opmerking en zegt tegen TO: noujaaaaaaa..... hoor je wat hij zegt!!.....hihihi.....

En nu is TO diep geraakt en verdrietig en ze zal er nooit meer gaan eten. En kennis-vriend is zich echt van geen kwaad bewust. Die vindt TO een enorm gezellige meid, en vriendin ook, altijd lachen met de dikke dames juist.... En tussen de dikke vriendinnen bekoelt het misschien ook wel...

Terwijl iedereen alleen maar gezelligheid wilde.....
ik lees dat iedereen er een andere mening over heeft en kan me er ook wel in vinden. Maar een persoon die ik helemaal niet zo goed ken raakte me wel met zijn opmerking...niet mijn vriendin.

ik ga gewoon mee eten en mss zegt ie er zelf nog wat over dat hij het niet zo bedoelde..daar hebben ze het vast wel over gehad nu.
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 18:57:

heb haar net gebeld en hij was nog bij haar. en ze wist niet dat ik er mee zat en dat ik wel snapte dat het een grapje was. en ze had hem al op zn donder gegeven. maar ze begreep niet dat ik er een probleem van maakte om een flauw grapje...hmm mss overdreef ik idd wel een beetje..maar het is uitgepraat met haar..niet met hem..die merkt dat ook wel.

ik ga gewoon daar eten en gelijk voor de laatste keer

Dat vind ik nou weer raar. Waarom ga je daar dan nog eten als je weet dat je verder nooit meer bij hem wilt eten? Daar snap ik niets van. Je hebt toch wel iets leukers te doen dan tegen je zin in daar dan eten? Ook niet aardig naar hun toe, zogenaamd gezellig doen maar weten dat je er nooit meer komt.

Wat ik al eerder zei, gewoon niet gaan. Je kan toch gewoon gezellig met je vriendin afspreken een keer? Waarom moet hij erbij zijn?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 19:09:

het is uitgepraat en zoals iemand al eerder zei. die kennis dacht idd dat ik om zijn flauwe grapje kon lachen omdat mijn vriendin en ik dat ook doen onderling.

ook mijn vriendin had dit niet verwacht dat ik er een probleem mee zou hebben..ze was ook een beetje verbaasd toen ik het tegen haar zei.

zo'n gladde rug heb ik nou ook weer niet..t kwam gewoon heel onverwachts..eerst een lollig gesprek en dan hoor je dit ineens..flauw en bot ja. maar niet gemeen bedoeld..

weet ik nuFijn dat jullie het hebben uitgepraat.
quote:borderwalk schreef op 28 januari 2010 @ 19:18:

[...]

Fijn dat jullie het hebben uitgepraat.En lekker gaan eten daar ook.
[quote]flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 18:57:

heb haar net gebeld en hij was nog bij haar. en ze wist niet dat ik er mee zat en dat ik wel snapte dat het een grapje was. en ze had hem al op zn donder gegeven. maar ze begreep niet dat ik er een probleem van maakte om een flauw grapje...hmm mss overdreef ik idd wel een beetje..maar het is uitgepraat met haar..niet met hem..die merkt dat ook wel.

ik ga gewoon daar eten en gelijk voor de laatste keer[/quote]

Dit kan ik dan niet zo goed rijmen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@ hiltje

zo zal het vast zijn gegaan! behalve dan van die pukkel en ongesteld zijn.
quote:hiltje schreef op 28 januari 2010 @ 19:16:

Ik stel me het volgende plaatje voor:

Vriendin en die kennisvriend zitten bij elkaar op bezoek, zijn melig en zitten te geiten en hebben net al de slappe lach gehad over de dikke kont van de vriendin zelf.(...) Terwijl iedereen alleen maar gezelligheid wilde.....Mis alleen nog het gedeelte over TO die even haar boosheid wil ventileren een topic op het vivaforum opent, alwaar iedereen meteen gaat roepen dat de beste vriendin een kutwijf is.
Ik ben altijd al wat voller geweest (inmiddels gewoon dik) maar ik weet nog goed dat ik toen ik een jaar of tien was ook een keer zo'n opmerking kreeg.

Ik had thuis mijn bruine boterhammen opgegeten,en ik zag dat mijn vriendinnetje witte boterhammen met hagel ging eten. Ik zei, dat is ook grappig ik heb zojuist precies het tegenovergestelde gegeten. Vader van (slank) vriendinnetje zei; dat is je niet aan te zien en klopte op mijn buik.

Is nu 16 jaar geleden en baalde er zo van dat ik het nu nog steeds weet.

Zelfspot is leuk omdat het ZELFspot is, wanneer iemand anders het doet, is het geen zelfspot.
Mensen hebben altijd commentaar als je boven of onder het gemiddelde uitsteekt. Ik ben aan de magere kant, moet je horen hoeveel en hoevaak ik daar commentaar op krijg!

Zou me er niet druk over maken, zonde van je energie...
ze is geen kutwijf! ze is mijn liefste vriendin!..ik neem het hem kwalijk niet haar!

en ik ga daar gewoon eten om de lieve vrede te bewaren..ik ben met haar bevriend en niet met hem..hij nodigd ons allebei uit (een hele tijd terug al)

en ik weet nu dat het niet kwaad bedoelt was maar ik hoef dan na het etentje niet daar nog een keer naartoe?..dit word mijn eerste keer dat ik daar kom.

het was een grapje...alleen dat moet ik nog ff laten bezinken.

een stomme opmerking die niet lullig was bedoeld maar dan mag ik me er wel gekwetst onder voelen en dat is uitgepraat. En dat wilde ik ff kwijt...wist niet wat ik nou moest doen vandaar jullie hulp
Ik stel hier even een persoonlijke vraag aangezien ik niet dik ben en me dus niet echt volledig in kan leven, maar wel benieuwd ben naar de achterliggende reden: waarom is het kwetsend om van een ander te horen dat je dik bent terwijl je van jezelf ook zegt dat je dik bent (en hier grapjes over maakt)?

Ik heb bijvoorbeeld zelf een behoorlijke neus en ik was vroeger erg mager, dus je raadt vast de opmerkingen wel, maar eerlijk gezegd heeft me dit nooit echt gekwetst, omdat ik zelf ook wel in de spiegel kon zien dat het waar was.
Waar is je gevoel voor zelfspot? Ik ben ook te dik en zou iemand aan mij vragen of ik een bepaalde groent lust en ik lust dat niet. En zou iemand mij dan vragen hoe het komt dat ik toch dik ben, dan zou ik gewoon lachend zeggen dat dat komt omdat ik wél veel van friet hou. Dat is nu eenmaal veel dikmakender dan groente!
quote:lobelia schreef op 28 januari 2010 @ 19:26:

Ik ben altijd al wat voller geweest (inmiddels gewoon dik) maar ik weet nog goed dat ik toen ik een jaar of tien was ook een keer zo'n opmerking kreeg.

Ik had thuis mijn bruine boterhammen opgegeten,en ik zag dat mijn vriendinnetje witte boterhammen met hagel ging eten. Ik zei, dat is ook grappig ik heb zojuist precies het tegenovergestelde gegeten. Vader van (slank) vriendinnetje zei; dat is je niet aan te zien en klopte op mijn buik.

Is nu 16 jaar geleden en baalde er zo van dat ik het nu nog steeds weet.

Zelfspot is leuk omdat het ZELFspot is, wanneer iemand anders het doet, is het geen zelfspot.Maar toen was je tien... en nu ben je volwassen. Das toch niet te vergelijken. Het lijkt wel alsof je nooit iets over een dikker/voller/dik persoon mag zeggen. Altijd spastische reacties. Zolang het niet medisch is, kan je er wat aandoen. Doe dat dan ook en zeik anders niet. (ik lees het terug en het is natuurlijk niet persoonlijk bedoeld Lobelia.. das dat wilde ik maar even gezegd hebben. Anders valt het hele maatje-meer forum over me heen.... en dat weegt wat!)
Ik snap het nog steeds niet Flame.

Jij bent dik, de vage vriend ziet dat en zegt daar iets over tegen een ander (je beste vriendin, die het ook weet en zelf net zo goed dik is).

Mogen andere mensen dan niet over jou zeggen dat je dik bent?

Terwijl je zelf WEET dat je dik bent?

(Overigens snap ik wel dat je liever soms vergeet dat je overgewicht hebt, en niet zo blij wordt als je er op deze manier aan herinnerd wordt.

Maar is het redelijk om het een ander kwalijk te nemen dat hij constateert dat je dik bent?)
ik heb zelf heel veel zelfspot maar op dat moment kwam het hard aan! en daar zat/zit ik mee..alsof ik me altijd maar lollig moet opstellen omdat ik zelf weet dat ik dik ben? het kwam voor mij echt lullig over omdat ik juist er nu wat aan wildoen om af te vallen. ik zie die gozer amper dus ik voelde me geraakt..dat mag toch wel?..ik ben ook maar een mens en heb gevoelens..maar zoals ik al zei was het niet lullig bedoeld..ik vond op dat moment van wel..normaal lach ik hard mee en nu schoot het me in het verkeerde keel gat en aan jullie de vraag wat ik daar nou mee moest doen.
Ik vind dat je een beetje te lange tenen hebt over de opmerking van hem....

maak je niet dik, dat is slecht voor de lijn
JJ80: waarom zeg je steeds dat ze wat aan het dik-zijn moet doen? (Zolang het niet medisch is, kan je er wat aandoen. Doe dat dan ook en zeik anders niet)

Daar gaat dit probleem toch niet over?

Dit gaat over een kwetsende opmerking die al dan niet onaardig bedoeld is (niet dus, is gelukkig gebleken).

Het dik-zijn is daarin bijzaak.

De opmerking had net zo goed over een haakneus kunnen gaan. Daarvan zou je toch ook niet zeggen: doe wat aan de neus, dan heb je ook geen last van opmerkingen?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
@ TO: Maar je hoeft er toch ook helemaal niet lollig om te doen of hard om te lachen, want laten we wel zijn dik zijn is niet leuk.

Verschuil je dus niet achter het masker van de "gezellige dikkerd" vol zelfspot, maar accepteer wat nu zo is (en hopelijk ooit minder is).
quote:JJ80 schreef op 28 januari 2010 @ 19:30:

[...]

Maar toen was je tien... en nu ben je volwassen. Das toch niet te vergelijken. Het lijkt wel alsof je nooit iets over een dikker/voller/dik persoon mag zeggen. Altijd spastische reacties. Zolang het niet medisch is, kan je er wat aandoen. Doe dat dan ook en zeik anders niet. (ik lees het terug en het is natuurlijk niet persoonlijk bedoeld Lobelia.. das dat wilde ik maar even gezegd hebben. Anders valt het hele maatje-meer forum over me heen.... en dat weegt wat!)

Kijk, dat is grappig en prima, dat ik overgewicht heb weet ik en mensen mogen er grapjes over maken maar in mate.

Hetzelfde dat ik moslim en Turkse grapjes maak met/over mijn Turkse vrienden maar met mate want ik ben geen turk.

Dat mensen die dik zijn er wat aan kunnen doen is ten dele waar, er zijn tonnen onderzoeken gaande over tientonners en dat ze er wellicht niet geheel zelf wat aan kunnen doen

Ik som even snel uit mijn hoofd wat op, dat het een psychisch probleem is dat ook zo opgelost dient te worden (net als depressie etc) dat dikke mensen meer moeten eten voor dezelfde chemische inwendige beloningssysteem als slankere mensen, dat het genetisch is etc.

Dus de doe er dan iets aan en zeik niet, neem alle grapjes en beledigingen ten harte (dat lees ik nu, misschien ten onrechte zo) is een beetje kort door de bocht.
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 19:29:

ze is geen kutwijf! ze is mijn liefste vriendin!..ik neem het hem kwalijk niet haar!

Hij vroeg zich alleen iets af?

Quote uit OP: een vriend van mn vriendin vroeg zich af waarom ik zo dik ben als ik zo weinig dingen lust ( ging over boerenkool,wat ik dus niet lust)

ik lust juist heel veel dat is juist het probleem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven