Ik maak nóóit meer spaghetti!

28-01-2010 16:20 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even vooropgesteld, ik weet hoe ik moet koken enzo hahah vlees aardappels en groente: geen problemen mee!

Maar ik dacht dus: Goh, laat ik eens spaghetti maken, lekker makkelijk en goedkoop. Nou goedkoop wel, makkelijk niet..

Water gekookt, spaghetti erin gezet zoals op zakje stond.. laten koken en koken en koken maar het wou niet kleiner worden. Toen maar met geweld in mijn pannetje water geduwd.. resultaat: Al mn water ging over de randen, mijn gasfornuis nat, en mn vuurtje wou niet meer aan.. Poging 2 ging vrijwel hetzelfde, zonder hard duwen maar met beleid! Op het pakje staat: roeren.. hoe kan ik in godesnaam roeren door al die dikke slierten? Afijn de spaghetti heeft lang genoeg gekookt, (daarvoor moest ik eerst mijn oma bellen.. "Oma wanneer zie je dat spaghetti gaar is?") ik wil het afgieten.. Zit alles aan de bodem geplakt!! Ik heb het maar met mn schaar losgeknipt wat los hing anders moest ik wéér overnieuw beginnen..

Dan de gehakt.. dat rullen ging prima, de groente erbij ging prima, maar de saus.. die begon gelijk te koken en over mijn pan heen te spetteren en het leek wel een ontploffing.. zo ziet mijn gasfornuis er nu ook uit.. alsof de hele boel ontploft is..

Ik kreeg mijn spaghettipannetje ook al niet meer schoon met al die vieze plaksel eraan.. hij staat nu te weken in het hete water..

Volgens mij is het niet te eten ook.. ik duw het straks gewoon onder mijn vriend zijn neus, en hij EET het maar gewoon. Ookal smaakt het nergens naar!! Met liefde gemaakt noemen ze dat toch?

Oke dit topic voegt niets toe, maar ik ben nu wel even mn frustratie kwijt :P
quote:Groenoog schreef op 28 januari 2010 @ 16:33:

[...]

als ik dat aan m'n vrouw laat lezen, dan zou die niet meer bijkomen van het lachen, die kookte voor de hele familie toen ze 8 was, in kenia kennen ze geen spaghetti uit pak, ook ik vindt dit nergens op slaan, wat is er nu makkelijker dan instructies van een pakje te volgen

Nou ja zeg...Kabouter maakt gewoon voor de eerste keer spaghetti.

Dat kan dan dus wel eens mislukken

Ik mag toch aannemen dat jij al wat langer van de lagere school af bent toch?

Basisregel schrijven met werkwoorden

In de ik vorm....alleen de stam van het werkwoord

Dus:

Ik loop

Ik fiets

Ik word

En ik vind...

Dus zonder de T

ZO gek dat je dat niet kan...konden wij allemaal allang op ons achtste

Kabouter, gewoon lekker blijven oefenen joh

OOIT maak jij sliertjes waar menig Italiaanse mama jaloers op is!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
precies, eens moet de eerste keer zijn voor alles. ik maakte voor het eerst spaghetti toen ik 12 was, en ik weet bijna zeker dat dat geen culinair meesterwerk was.
Ik maak het niet op de gewone manier. Maar ik gooi er nog iets extra's door. Had dat ooit over, en dacht: huppa erin. (Van die balletjes in zoetzure saus.)

Ik vind spaghetti héérlijk.
quote:Donkeyshot schreef op 28 januari 2010 @ 19:01:

Pffff ... zelfs ik kan prima spaghetti koken !

(mijn spaghetti a la Donkey geniet zelfs enige faam .. )Eerst proeven, dan geloven, Donkey Oliver
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ach Kabouter... ik ben net zo'n keukenprinses. En ik heb een kok en 2 chefs in de familie zitten bij wie ik vaak genoeg heb af kunnen kijken (maar niet gedaan) (moeder, zus, zwager).

Toen mijn vriend en ik net aan het daten waren, bleef hij voor de eerste keer eten. Mijn stokpaardje was toen lasagne. Alles in huis gehaald, verse kruiden, plantje basilicum, kaas bij de traiteur gehaald en geraspt, etc. Hij zei nog "Wat ruikt het lekker!"

Na een klein half uur haal ik de schotel uit de oven, schep op en dacht toch zeker te weten dat ik iets vergeten was...

Ehm..... lasagnebladen misschien...

(maar hij is toch gebleven )

Bij een ex verneukte ik zelfs de aardappelen. Ik was vergeten ze droog te koken - natte aardappels smaken nergens naar. En de bloemkool was zo verziekt dat hij er die nacht heeft gekotst :puke: (die is dus niet gebleven )

Oja, en als je aardappelpuree staafmixt, gebruik dan wel warme melk. Bij koude melk wordt het namelijk een grote bonk kauwgom
hihi grappig

ik heb ook een tamelijk kleine pot.maar dat lukt prima. Alleen soms vergis ik me met de hoeveelheden als ik rijst kook dan is mn rijst verpest :( nu weet ik dat ik minder rijst in mn pan moet doen of meer water (niet teveel, in proportie)...Een grotere pan heb ik nog niet (gebruik nog de twee potten van drie jaar geleden toen ik voor het eerst alleen ging wonen)

Olie in het water doen, ben er ook al achter dat dat achterhaald is.

Als ik wil weten of het gaar is , neem ik een sliert eruit met een vork en druk op de sliert. Of proef ervan.

De saus doe ik inderdaad ook meteen in de pasta, van mn moeder geleerd. Dan wat geraspte kaas erin, soms een beetje boter, dan deksel erop (met theedoek eroverheen) en laat het nagaren/verdampen. Zo wordt het lekker zacht en smaakvol :-)

Het is de Iraanse manier van spaghetti koken.
quote:Summerdance schreef op 28 januari 2010 @ 20:17:

[...]

Nou ja zeg...Kabouter maakt gewoon voor de eerste keer spaghetti.

Dat kan dan dus wel eens mislukken

Ik mag toch aannemen dat jij al wat langer van de lagere school af bent toch?

Basisregel schrijven met werkwoorden

In de ik vorm....alleen de stam van het werkwoord

Dus:

Ik loop

Ik fiets

Ik word

En ik vind...

Dus zonder de T

ZO gek dat je dat niet kan...konden wij allemaal allang op ons achtste

Kabouter, gewoon lekker blijven oefenen joh

OOIT maak jij sliertjes waar menig Italiaanse mama jaloers op is!

Kabouter, blijkbaar vond je vriend het overheerlijk

Wat gaan jullie morgen eten? En kan hij eigenlijk koken?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
haha ik denk dat ik morgen even gewoon een simpele club sandwich klaarmaak! Aangezien hij morgenmiddag ook al spaghetti eet

Mijn vriend kan heel goed pasta's klaarmaken en chileense dingetjes *van zijn moeder geleerd* Ik wou hem een keer verassen door zelf spaghetti te maken haha!
quote:Kabouter23 schreef op 28 januari 2010 @ 21:16:

haha ik denk dat ik morgen even gewoon een simpele club sandwich klaarmaak! Aangezien hij morgenmiddag ook al spaghetti eet

Mijn vriend kan heel goed pasta's klaarmaken en chileense dingetjes *van zijn moeder geleerd* Ik wou hem een keer verassen door zelf spaghetti te maken haha!Hij was vast en zeker reuze verrast !!
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Kan je wel een ei koken?
.
quote:Lizzl schreef op 28 januari 2010 @ 20:53:

Oja, en als je aardappelpuree staafmixt, gebruik dan wel warme melk. Bij koude melk wordt het namelijk een grote bonk kauwgom

NOOIT aardappelpuree maken met een staafmixer!!!!

Gewoon kruimige aardappels (heel belangrijk) door een aardappelknijper (the ONLY way!) knijpen, beetje warme melk, peter, nootmuskaat en eventueel een klontje boter erdoor en klaar. Luchtig en romig.
Ik dacht nog: dit is vast een dappere culi die mooie spaghetti heeft gerold door de pasta machine.

Maar nee, het gaat niet om spaghette maken, maar koken.

Sorry, beter dat ik hier verder niet op reageer
aardappelpuree met staafmixer???? daar gebruik je toch gewoon zo'n stamper voor?
Stamper? Staafmixer? Je hebt toch van die briljante zakjes aardappelpureepoeder waar je alleen nog maar heet water aan hoeft toe te voegen.

Lang leven de luiheid!
quote:Petrokia schreef op 29 januari 2010 @ 00:00:

[...]

NOOIT aardappelpuree maken met een staafmixer!!!!

Gewoon kruimige aardappels (heel belangrijk) door een aardappelknijper (the ONLY way!) knijpen, beetje warme melk, peter, nootmuskaat en eventueel een klontje boter erdoor en klaar. Luchtig en romig.Mag ik een plaatje?
Geen aardappelknijper. Wel een aardappel:

quote:Annelize schreef op 29 januari 2010 @ 00:25:

Stamper? Staafmixer? Je hebt toch van die briljante zakjes aardappelpureepoeder waar je alleen nog maar heet water aan hoeft toe te voegen.

Lang leven de luiheid!Gatver! Puree uit een zakje is wel zo ongeveer het goorste wat er bestaat. En wat is het nou voor moeite om een paar aardappels te schillen en op het vuur te zetten? Even stampen met wat boter en beetje melk, en klaar ben je. En je wilt nooit meer iets anders
Er mankeert nietssss aan puree uit een zakje. Dé uitvinding voor de drukke werkende moeder.
Tsss, Kip toch! Dat valt me nou écht van je tegen...

Als ik jou was zou ik gewoon wat minder gaan werken hoor! Of gewoon vragen of je een half uurtje eerder naar huis mag: "Ja, ik moet puree maken hoor!"
Neu, want er is niks mis mee.
Smakelijk gelachen

Ik ben zelf helemaaaal geen kookheld, echt niet. Spaghetti lukt me dan wel trouwens. Ik hoefde thuis nooit te koken (moeder doodsbang dat ik het huis zou laten ontploffen etcetera) maar heb wel opgelet, kan het ook beter dan dat ik doe maar ben er nerveus voor, mensen houden over het algemeen meer van eten dan ik doe, voor mij is alles al goed genoeg, je kunt me enorm blij maken met een bruine boterham met dik boter en een plakje kaas erop zeg maar, terwijl anderen elke dag volop in de keuken aan de gang zijn. Heeft totaal mijn prioriteit niet.

Maar, ik dacht pas in een koortsopwelling ook eens iets te frummelen in de keuken. Een paar pannen, twee pitten die half functioneren en een vaag receptig iets van pasta carbonara. God, ik heb nog nooit zoiets goors en fouts gemaakt in mijn leven als dat, zelfs met het halve busje peper eroverheen was het zelfs voor mijn aan alles gewende maag te goor. Ik ben zo blij dat ik andere kwalitieten kwaliteiten heb, want als de liefde van de man door de maag gaat blijf ik er mijn leven lang van verstoken.
quote:misschicken schreef op 29 januari 2010 @ 08:16:

Neu, want er is niks mis mee.Wellus!
Egnie....me man, me kinderen...ik heb er nog niemand mee weten uit te roeien

Maar serieus...niks zo makkelijk als een zakkie over de ovenschotel, door de stamppot, naast een stuk vis.....zalug
Overigens vind ik het gezeik nergens op slaan. Kabouter heeft wel talent om zichzelf niet al te serieus te nemen, kritiek te verdragen, ons te laten lachen met een smakelijk verhaal en om zich niet van de kook wijs te laten brengen. Heeft lang niet iedereen.

Ik ben grootgebracht met Knorr-wereldgerechten en co en de simpele prakkies, niks mis mee hoor. En mijn niet zo delicate maag was de enige die zich niet van de wijs liet brengen op een 4-daagse boottrip van eiland naar eiland in Latijns-Amerika, de 15 overige maagjes waren kenelijk minder bestand tegen per-ongeluk-vergeten-te-steriliseren-water. Er zitten dus voordelen aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven