** September 2010 uitgerekend! **

28-01-2010 09:14 191 berichten
Alle reacties Link kopieren

Democratisch is besloten om dit topic per 4-2-10 te splitsen in 3 groepen, om het overzichtelijk te houden.

1 - 10 september uitgerekend

11 - 20 september uitgerekend

21 - 30 september uitgerekend

Uiteraard is het gezellig om bij elkaar in te breken!

SEPTEMBER 2010! Naam Leeftijd Kind nr. Uitger. datum Bijzonderheden Tijgervrouw 29 1e 21 aug 4/2 echo + uitslag erfelijkheidsonderzoek MamaD 29 1e 4 sep VK 27/1 Zuster 29 1e 5 sep 16/2 termijn-echo, 26/2 VK Woesjke 31 1e 6 sep echo gehad op 27/1: 8 wk, 2 dg zwanger en het kindje is 1.62 cm., 10/2 10 wk echo Cindeke, Amsterdam 36 1e 7 sep 29/1 VK

11/2 echo Sanne-A, India 28 1e 10 sep echo 24/2 en 13/2 naar de gyn Mayls, Utrecht 28 3e (dochter van 4,5 jaar Mientje, en vorig jaar een engeltje Zaid*) 10 sep 2/2 echo + VK Ronkel 31 1e 10 sep echo gehad: kloppend hartje bij 7 wk, 6 dg Lindaatje, omg. Zwolle 24 1e 11 sep 28/1 echo - 8 wk, 3 dgn - 1,5 cm , 4/3 VK Sterremaud 28 1e (via 1e ICSI poging) 11 sep echo was goed! 0,86cm en hartslag 114 bij 6.5 wk zwangerschap. Volgende echo 15/2 Minime, prov. Utrecht 28 1e, zwanger mbv clomid 150 mg 12 sep 11/2 VK+echo Jemma, omg. Dordrecht 35 2e, zoontje van 3 13 sep 3/2 VK HannaB, regio NH 29 2e 14 sep 2/2 echo + gyn Rosa78 31 1e 14 sep sep 2009 miskraam, echo, 7 wk, 4 dg - alles goed! 11/2 echo Marjoleintje82 27 2e 15 sep 3/2 VK

11/2 echo Rijstkorreltje, Limburg 31 2e, dochter van 2,5 16 sep Echo 26/1 bij gyn: 6 wk, 6 dg, met kloppend hartje! In 2009 3 miskramen gehad. 2/2 echo Eva, Rotterdam 26 1e 16 sep okt 2009 MA en dec 2009 MK, 2e echo: hartje klopt, 6,6 mm! 19/2 termijn echo Melody 35 1e, 3e voor vriend 17 sep 4/2 termijnecho gyn, ivm onregelmatige cyclus Boefje, Utrecht 29 1e 18 sep 12/2 VK + echo Orion 25 1e 19 sep 24/2 VK + echo Aapie1980, Den Bosch 29 1e 21 sep 1/2 1e echo gehad, hartje klopt! 7,9 mm

11/2 1e afspraak VK

Schrijfster, Limburg 33 1e 22 sep 12/2 VK en echo Fee7 28 2e, dochter van 5 22 sep 11/2 echo. Aug. 2009 miskraam gehad AmyO 23 1e 23 sep Odi, Leiden 29 1e 24 sep 17/2 VK Chocolatelover 28 1e 26 sep 15/2 VK kip 24 1e 28 sep 4/2 echo gyn, aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dec 2008 miskraam Eucalypta, omg. Den Bosch 39 1e 29 sep 3/3 VK, begin 2007 een vroege miskraam gehad
Fijn zo!

Orizon, dan lopen we excact gelijk, mijn laatste menstruatie was ook op 14 december!

Voor de tabel nog een keer,

28 jaar

1e kindje

ehh uitgerekend denk ik zelf 26 sept maar kan nog veranderen

15 feb verloskundige

Bedankt!
Hi Odi,

fijn dat je een nieuw topic heb aangemaakt. Ook wel zo fijn voor horizon gok ik.

@HannaB; wat een bijzonder verhaal zeg!

@Woesjke; fijn zo'n bereikbare vlk. Mooi dat je het kindje hebt gezien en dat alles ok is.

@rijstkorreltje; je kan smileys invoegen door onderaan je bericht te klikken op bekijk bericht. Dan krijg je vervolgens rechts bovenin een smiley te zien. En die kan je dan invoegen.

Succes!

Voor de tabel:

28 jaar

1e kindje (via 1e ICSI poging)

uitgerekend 11 september

2e echo 15 februari

verloskundige 29 januari
Voor de tabel:

Melodie:

35 jaar

1e kind voor mij, voor mijn vriend het 3e kind

uitgerekende datum : vermoedelijk 17 september 2010

04 febr.: Termijn echo om te kijken hoe ver ik ben omdat ik een onregelmatige cyclus had.

Ik voel wel een soort van spierpijn in mijn baarmoeder en ik ben ook héél erg moe , ik ga iedere avond om 22 uur naar bed , ik moet wel om 5.30 op....

Groetjes Melodie
Odi, wat fijn dat je het hebt overgenomen!

Mijn gegevens nog een keertje:

28 jaar

1e kind

uitgerekend op 9 of 12 september (echo was 12, menstr. 9)

provincie utrecht

1e echo in zh gehad, mag nu naar de VK. Nog geen afspraak gemaakt

zwanger mbv clomid 150 mg.

Fijn dat we hier nu verder kunnen schrijven. Is het andere topic verwijderd?
Bij deze meld ik me ook even af voor aankomend weekend...

We gaan een weekendje weg!

Tot maandag!
Hier ook voor de tabel

24 jaar

1e kind

8-9-'10 uitgerekend

Omgeving Zwolle

Eerste echo vandaag gehad.

4 maart vervolgafspraak verloskundige

Het zag er allemaal goed uit. Erg klein nog, 1,5 cm maar dat was normaal voor 8 weken en 3 dagen. Moest helaas een inwendige echo. Daar was is al bang voor, maar het viel me reuze mee.

Op de echo was verder weinig te zien, hopelijk zien we op de volgde echo meer de vorm van een kindje.

Nu komend weekend lekker aan mijn ouders, schoonouders en goede vrienden vertellen. Met de collega's wachten we nog even 2 weken.
Hoi meiden,

Inderdaad weer een grote groep haha, maar wel gezellig!

HannaB, dat is ook heel rot, dat er iets in je buik is, maar ze kunnen het niet onderzoeken. Heb je nu nog veel klachten? Ik heb hiervoor een erg problematische zwangerschap gehad. Heb rond 25 weken zwanger een maand in het ziekenhuis gelegen vanwege een zware opvlamming van ziekte van Crohn. Was kantje bord met de kleine, maar het is uiteindelijk goed gekomen. Toen ook beperkte middelen om te onderzoeken, wel een colonscopie en longfoto gehad.

Woesjke, fijn dat je meteen bij je VK terecht kon! En meteen een echo om je gerust te stellen. Zou ook schrikken als ik val tijdens mijn zwangerschap. Wordt tijd dat de winter overgaat in de lente

Lindaaatje, hoe ga je het dit weekend aan je familie vertellen? Ik heb het vorig weekend verteld dmv een gedichtje in een lijstje. Een paar vriendinnen weten het. Op mijn werk zeg ik het met 12 weken. Benieuwd hoe mijn baas reageert haha.
37 weken zwanger!
Hi Odi, super dat je een nieuw topic gemaakt heb, hier ook nog even mijn gegevens voor de tabel:

35 jaar

2e kind (heb een zoontje van drie jaar)

13 september uitgerekend.

Omgeving Dordrecht

3 februari naar de verloskundige

@ HannaB: van harte welkom, wel een heftig verhaal zeg.

@ Woesjke, fijn dat alles ok is en je zo snel bij de VK terecht kon.

@ Jessie: ik hoop dat je een mooie echo hebt morgen.

@ Lindaatje en alle anderen die een goede echo hadden: gefeliciteerd.

@ Minime: alvast een heel fijn weekend gewenst.
Zo pfff, das best veel werk, maar het staat er in

Jullie mogen even dubbelchecken, ik zie sterretjes
Zow! Nieuw topic en meteen al drie pagina's vol gekletst! Ik zal me maar gelijk even aanmelden, voor de club vol is

Mijn gegevens kloppen nog (had ik gister geschreven) maar voor de tabel:

29 Jaar

1e kindje

1e kerstdag positieve test, 29 november laatste menstruatie dus volgens de berekeningen wordt het 5 September.

Morgen naar de Vk!

Dan ook meteen een afspraak voor de termijn-echo.

Zal dit weekend even alles goed doorlezen! Heb namelijk net 6 dagen gewerkt....beetje moe dus....

X Zus
Super gedaan hoor Odi! Ik mis Sanne nog...
W000T! Wat een club weer! Gezellig.

Ik zag op pagina 2 iemand vragen over wanneer de klachten ongeveer begonnen. Denk dat dat voor ieder verschilt. Ik bennu 5 wkn en 4 dgn en ben doodmoe. Als ik opsta ben ik even duizelig en af en toe voel ik me een beetje raar. Niet echt misselijk ofzo, maar gewoon een beetje katterig af en toe. Ook moet ik heel vaak plassen. Snachts moet ik er soms wel 5 x uit!

Ik lust nog alles, zelfs vlees en koffie.

Nou welkom maar weer meiden:) Ik heb een bakkie thee en ik proost op een gezonde zwangerschap!
Goed gedaan Odi, ziet er weer professioneel uit!
odi, tnx for the good work!! Ik heb trouwens ook een miskraam gehad in september 2009, nu ben ik precies een jaar later uitgerekend. Best bijzonder!

Ik ben vandaag erg hard gevallen. ik denk niet dat dat kwaad kan, maar maak me toch een beetje zorgen. Wat vinden jullie?
Hallo,

Ik wilde vanavond even de tijd nemen om in dit topic wat te schrijven. Ik zie dat ik inmiddels niet meer in de lijst sta, met als reden dat ik me niet meer meld.

Ik heb onlangs gezegt dat ik daadwerkelijk wil proberen meer hier te posten, maar heb een zware week gehad met een achtbaan aan emoties.

Ik heb me vorig jaar aangesloten bij een ander topic en nu in een moeilijke periode merk ik dat ik me daar meer aangesloten voel.

Het is niet dat k jullie iets kwalijk neem, maar vind het jammer dat ik uit het lijstje ben gehaald, ondanks mijn eigen 'schuld'

Ik vind het dan nu wel zo netjes om me van dit topic af te melden.

Het is niet bedoeld als kwade reactie (al lijkt dat er misschien wel op) dus hoop ook niet dat jullie dat zo zien

Ik wens jullie onwijs veel succes in de verdere zwangerschap en dat jullie maar mooie kindjes mogen krijgen in september
Ha, ik heb het topic ook gevonden...

Ik meld me hierbij opnieuw aan:

Ronkel

31 jaar

1e kindje

9 feb verloskundige

uitgerekend 10 september

Vanmiddag naar de verloskundige geweest, we hebben de intake achter de rug en het was zo ongeveer het zelfde verhaaltje als bij de gynaecoloog...alleen dan wat meer zwangerschapsgericht...

Op een gegeven moment vroeg ze wanneer mijn laatste menstruatie was geweest, ik zeg 4 december, okay, dan ben je nu dus 7 weken en 6 dagen, dat is eigenlijk net te vroeg voor een echo anders had ik eventjes gekeken....

Soms kijk ik wel eens maar dan zie ik geen hartje omdat het nog te vroeg is maar dan gaan de mensen helemaal bezorgt naar huis, maar als je het heel graag wil, wil ik wel eventjes kijken....

Ja natuurlijk wil ik heel graag en ik zag meteen toen ze het apparaat aanzette een klein flikkerig iets, ons kindje dus met een kloppend hartje.

Verder kon ze er nog helemaal niks over zeggen, want het was nog veel te klein natuurlijk...over 2 weken weer heen voor de officieele echo...

Ik vind het zo leuk en zo spannend...

Vanaf morgen ben ik er een weekje niet, dan ben ik op wintersport!!!!
odi, bedankt. de tabel ziet er super uit!

rosa, als je twijfelft bel je toch even met de VK? ik zou ook erg onzeker zijn, als ik gevallen was.

lindaaatje, gefeliciteerd met je goede echo! wat knap dat je toch de inwendige echo hebt gedaan. ik denk nog steeds dat ik dat ga weigeren mocht het nodig zijn, maar wie weet denk ik er anders over als ik daar lig.

ronkel, jij ook gefeliciteerd, wat leuk dat je een hartje hebt gezien! geniet van je vakantie!

plukkie, je kan toch altijd weer in de tabel als je toch nog mee wilt schrijven?

kippetje, wat omschrijf je dat gevoel goed. ik vind het echt mooi gezegd; katterig. hmm, dat heb ik dus ook, mijn drempel qua irritatie is gewoon wat lager nu..... jammer dat m'n dochter het soms moet ontgelden. nou ja, een beetje een strenge moeder is natuurlijk nooit verkeerd....

zuster, cindeke en jesse, veel succes vandaag!

en woesjke, wat fijn dat dat bloedverlies niets ernstigs was. goed dat je gelijk gebeld hebt, en wat fijn dat je VK zo lief voor je was!

minime, fijn weekend! en nee hoor, het andere topic staat er nog, daar kun je altijd nog in teruglezen als je wil!

hannab, bedankt voor het vertellen van je verhaal! het moet toen wel heel heftig zijn geweest zeg, maar nu klinkt het wel eigenlijk wel leuk!

wel heftig dat je nu 'iets' hebt zeg, precies tijdens je zwangerschap.

ik merk nu toch wel iets. mijn buik is nog steeds zoals die was. vrij plat. maar als ik op mijn buik wil slapen, voel ik toch wel dat daar iets zit.

het vreemde is trouwens dat ik ontzettend mijn best doe om goed te eten, en echt elke dag vanaf de test 2000 calorieën eet, maar sinds de test al 1,5 kilo ben afgevallen. voor de zwangerschap wilde ik graag afvallen en ging het maar zo langzaam, en nu hoeft het niet meer, en nu val ik ineens zomaar af.

tjee, lang verhaal, ik hoop dat ik een beetje op iedereen heb kunnen reageren. ach, tegen de tijd dat het september is, lukt het me vast om iedereen uit elkaar te houden.

fijn weekend!
-
anoniem_11481 wijzigde dit bericht op 29-01-2010 08:59
Reden: dubbel!
% gewijzigd
Plukkie, het spijt me te horen dat je het zo opvat. Het is niet mijn bedoeling geweest mensen uit de lijst te halen om een statement te maken.

Ik heb alleen niet álle pagina's van het vorige topic doorgelezen om te kijken wie er wel en niet heeft meegeschreven.

In de tabel staan degenen die zich op de laatste pagina van het oude topic of in dit topic hebben gemeld.

En zelfs dan glipt er onbedoeld nog wel eens iemand tussendoor (sorry Zuster + Ronkel!) omdat ik niet iedereen uit m'n hoofd ken. Als je mijn OP citeert, zie je hoe onoverzichtelijk de tabel is als je hem bijwerkt. Vandaar dat ik ook aan iedereen heb gevraagd om te dubbelchecken.

Ik voel me niet aangevallen, maar wil even uitleggen hoe ik het gisteravond heb gedaan.

Plukkie, je bent uiteraard van harte welkom, mocht je je alsnog aan willen sluiten. Als je je gegevens post, zet ik je er weer bij.

Ik zal de tabel aanpassen en reageren op andere posts als ik wat meer tijd heb!
@odi goed zeg, dat tabel. En oh ja, het kindje is 1,6 CM ipv MM (mijn fout)

@ alle dames met inwendige echo angst: Het is een dun staafje en het doet GEEN pijn. De VK weet wat ze ermee doet en het levert zoveel opluchting op...!

Ik heb al een zwangerschapsbuikje (aldus mijn vriend en fysio) en daar ben ik trots op! Ik heb mezelf dus getracteerd op Weleda zwangerschapsolie, ruikt heerlijk en je kan het 3x per dag smeren. Schijnt te helpen tegen al dat uitrekken bij buik, borsten en billen.
Goed gedaan Odi!!!

@ Mayls. Relaxed toch...dat je nog een beetje afvalt. *stopt net de laatste hap van een stroopwafel in haar mond*

Ik probeer wel op m'n eten te letten maar ik heb me toch een trek!!! En dan vooral in lekkere dingen Had mijn kerstkilo's er hel;aas nog niet af voor ik zwanger werd. Daar baal ik wel een beetje van maarja.... komt wel weer. Niet dat ik echt overgewicht heb hoor, maar voel me altijd lekkerder met een aantal kilo minder.

@ Rosa: Als je ongerust bent kun je altijd de vk bellen lijkt me. Maar ik denkt niet dat het kwaad kan hoor. Het zit nog heel veilig achter je schaambeen en als je zelfs lekker mag sporten kun je ook wel een keer hard vallen. Ik ben zelf net op wintersport geweest en heb daar ook wel een aantal smakkers gemaakt. Heb natuurlijk nog geen echo gehad maar heb niet het gevoel dat er iets mis is gegaan.

@ Jessie: Hee nu zie ik dat jij het bent van dat andere topic!

@ Kippetje: Ik voel me 's ochtend alsof ik twee flessen wijn heb leeggedronken (was het maar waar ) maar als ik eenmaal onder de douche vandaan ben en ga ontbijten is het weer helemaal weg! Had heel stiekum toch een klein beetje gehoopt op wat meer misselijkheid zodat ik de lekkere dingen beter kon laten staan. Belachelijk eigenlijk....ben ik een mazzelpik loop ik nog te zeuren!

@ woejske: Fijn dat alles goed is!!!
Had ik net een heel verhaal getypt, ERROR....grr

*herkansing*

@ Ronkel: wat fijn dat je het hartje hebt gezien! Een heel bijzonder moment lijkt me dat!

@ HannaB: wat een heftig verhaal! Hopen dat nu alles goed gaat!

@ Rosa: gefeliciteerd en welkom! Hoop dat je je goed voelt na de valpartij? Volgens mij zit alles nu nog heel veilig weggestopt maar je kan voor de zekerheid natuurlijk even de VK bellen.

@ Kippetje: ik had dat precies hetzelfde, zo kattig zijn/doen. Precies de week voor de test. Heel snel emotioneel en snel aangebrand Bij mij begonnen de misselijkheidsklachten in week 6&7, sinds week 8 voel ik mij weer goed! Heb voor het eerst weer gespint!

@ Mayls: Ik was de eerste weken 2kg afgevallen, ik denk van vermoeidheid en verandering van de stofwisseling/weinig eetlust. Nu zit ik (bijna) in week 9 en zit ik 2kg boven mijn normale gewicht. Ik kan (nog) steeds mijn eigen kleding aan.

Op moment weinig klachten, begin nu wel flink last van mijn borsten te krijgen! Morgen maar eens een nieuwe Bh shoppen!

@ Woesjke: fijn te horen dat het niet zo veel voor stelt. Ik moet vanmiddag naar de VK maar geloof niet dat ze nu al gaan kijken bij mij....(morgen 9wk)

Wacht in spanning af tot vanmiddag! Ben om drie uur aan de beurt voor de intake!

X Zus
Odi: mooie tabel! Lijkt me heel erg veel werk om dit bij je werk en bij je zwangersschapshormonen erbij te doen! Maar heel fijn dat je deze taak op je wilt nemen!

Ronkel: Fijne skivakantie! Doe je wel voorzichtig? Geweldig een flikkerend lichtje yeahhhhhhhhhhh! Ik ga volgende week naar het ziekenhuis voor een termijnecho ben benieuwd wat ik dan ga zie. Op de een of andere manier denk ik steeds dat ik een alien in mijn buik heb...ik kijk geloof ik teveel naar griezelfilms.

Ik voel spierpijn in mijn baarmoeder. Volgens mij is ie aan t groeien, nog meer meiden last van?
@ melodie. Ja ik ook...Heb elke keer weer steekjes en krampjes op een andere plek in mijn baarmoeder. Dat vind ik een goed teken!

@ Zuster: Succes vanmiddag!

@ ronkel: Fijne vakantie! Geniet ervan.

Meiden...iemand hier had ook last van verstopping toch? Ik ben nu al drie dagen niet meer geweest en mijn vezeltabletten die het normaal goed deden helpen niet meer. HELP.... Ik herinner me een speciale Roosvicee, en ???
Hoi hoi,

Ook ik was er tussen uit geglipt maar schrijf al vanaf begin af aan mee. Snap dat het lastig is, geen punt!

Bedankt voor de nieuwe tabel Odi!

Voor de tabel;

Leefrijd 27

Kindje 2e

Uitgerekent 15 september

VK 3 feb

Maareh, jullie schrijven te veel, ik hou het niet meer bij, hihi...

Woesjke, wow dat was schrikken. Ben tijdens mijn eerste zs ook bloed verloren na 5 maanden. Schrok me ook dood. Bleek later een scheurtje in adertje te zijn, kon ook geen kwaad. Maar het is logisch dat je schrikt, bloed blijf je associëren met niet goed!

oh, kleine begint aan me te plukken. Kom later terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven