Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
zo pfjieuw... Ik heb zojuist 6 valentijnskaarten geschreven

Doe mee met valentijns Round robin, vandaar. Ben je nog wel even mee bezig.. leuke tekst verzinnen en hartjes tekenen. Tis wel kunstwerkje geworden

Gister heb ik te veel gekocht. Ik wilde mezelf even troosten na een verdrietig ziekenhuisbezoek dus mocht even los

Heb een hele mooi nieuwe tas gekocht, een ketting en uiteraard.... kaarten! Had er vorige week al zoveel nieuwe bijgekocht, maar tjsa... je bent postcrosser of niet he... ik hoef me bij jullie niet te verantwoorden dat ik leuke kaarten gewoon echt niet kan laten liggen!

Gister had ik bij de post een official uit brazilie, leuk. En toen ik de rest van de saaie post doorkeek vielen er nog 3(!) verstopte kaarten tussen uit! Wat een vangst!

Eentje kon ik echt niet plaatsen. Er stond op private swap maar ik kon me dat echt niet meer herinneren. Voortaan maar opschrijven. Gelukkig had ze haar user naam erbij gezet en kon ik aan de hand van het profiel de herinnering afstoffen. Ik had haar een official gestuurd waar ze zo blij mee was dat ze er een terug wilde sturen. En dat was deze dus, en hij is echt heel leuk! Heel schattig soort kinderboekentekening met lieveheerstbeestjes. Een beetje in de stijl van mijn eigen schilderijtjes (voor degene die dat op mn hyves hebben gezien). Nou dat was dus leuk thuiskomen gister
Hahaha... goeie, die valentijns kaarten... en dan straks een jaloers vriendje thuis hebben zitten... hihi!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Janna, als je op Unesco klikt dan krijg je alleen Schokland. Verder zoeken naar Rietveld (het huis is ook Unesco) en naar Beemstepolder. Ook Pampus (onderdeel van de defensielinie van Amsterdam) hebben ze maar hoe ik daaraan kwam geen idee, ik kan het nl nu niet meer vinden.

Dus vier Unesco-sites daar. Maar het staat er niet bij maar een echte verzamelaar weet dat wel.

Ik ga wel verkleed, als wat geen idee, en sminck op uiteraard.
Ik vind de website van Art Unlimited echt mega onhandig... kan nooit vinden wat ik zoek En dat terwijl er echt mega veel opstaat...

Carnaval, bijna! Jeej, ik vier het 1 avond. Ik ga ook verkleed... weet nog niet hoe... heb de keuze uit: cowgirl, non, voetballiefhebster (kan ik de hele avond Holland, Holland roepen hihi) en gewoon een gekke combinatie van gekleurde kleren/pruik! Of zal ik als postcard gaan? whaha
quote:Ligaa schreef op 29 januari 2010 @ 14:20:

[...]

Jee Anita alweer?? Ik heb dat nog nooit gehad...

Hoop dat ze het id snel achterhalen

Gewoon twee dagen achter elkaar.

Volgens mij doen ze het gewoon om mij te pesten ofzo.

Maar helaas deze keer dus niet zo snel een reactie van postcrossing.

Volgens mij mis ik gewoon een compleet getal namelijk.

De rest is wel goed te lezen.

Nu net een mailtje met een hurray binnen, kaartje naar Duitsland is geregistreerd na 4 dagen travellen!!!

Dus mag nu 2 adressen aanvragen.

Leuk dat er hier carnavalvierders zijn, dat is over twee weken toch??
JJ, postcard past natuurlijk wel uitermate bij jou he.

Moet je wel een foto van maken dan.

Heb je een heel aparte postcard om te versturen, hahaha
Yes!!!

Het is me toch gelukt om de kaart uit Polen te registeren.

Had het idee gevat om dan maar eens steeds het laatste getal te veranderen en het heeft gewerkt.

Ik ben blij!!!!
Over 2 weken jah! En niet echt tijd dus om nog een postcardpak in elkaar te knutselen Fijn dat je de ID-code toch kon ontcijferen!

Mensen, fijn weekend!
Anita, ze moeten je wel hebben met het verkeerde ID. Gelukkig is alles goed gekomen.
Hier vandaag geen kaartjes en ook geen hurrays ;-(

Ik word mexicaans (sombrero, poncho en gitaartje). Hier vieren ze carnaval alleen op aswoensdag (17 feb)...
Snjókorn falla, á allt og alla
hurray ontvangen uit nederland

kaartje ontvangen uit finland met een leuk verhaal erbij.

ik heb nu nog 4 kaarten travelling.

2 kaarten naar finland en duitsland zijn al 9 dagen onderweg

usa en china na 17 dagen noog steeds travelling.

mensen happy postcrossing ! and good luck :-) morgen weer een dag :-)
Een hurray uit Polen! Er zijn nu nog 8 van de 9 kaarten onderweg :

Duitsland - 3 dagen

Amerika - 11 dagen

Spanje - 13 dagen

Italie - 15 dagen

Finland - 15 dagen

China - 19 dagen

Engeland - 19 dagen

Rusland - 19 dagen

Het wordt wel weer tijd dus
Kozoo: dat vind ik ook altijd zo een verassing als je eerst denkt hey! ik heb een kaart ontvangen en dan kijk je onder je andere post en dan liggen er nog meer kaarten! haha

Vandaag heb ik een hurray uit Finland gehad, ik had haar een kaart gestuurd van keukenhof (ze vroeg om kaarten met tuinen). En ze was er zo blij mee! Ze is zelf al 3 keer naar het keukenhof geweest. Verder nog een hurray uit Amerika en frankrijk.

Vandaag in de bus: een heeele mooie kaart uit China! en een kaart uit Amerika, een echte cowboykaart

Ik ga vanavond nieuwe adressen opvragen!
Mijn kaart uit China

Hallo,

Ik had vandaag een kaart in de bus en een Hurray! Jippie!!! Het trekt weer aan.

De Hurray kwam uit Japan en de volgende kaart mag naar China. Jong meisje met en leuk profiel.

Ik heb best een aantal die al lang onderweg zijn.

Rusland : 48 dagen

Lithouwen: 46 dagen

Canada : 37 dagen

Australië : 17 dagen

USA : 8 dagen

en nog 3 binnen een week.

De kaart die ik ontvangen heb is trouwens erg leuk, vind ik, ik ben gek op vintage kaarten:

Anita, ook toevallig dat je nu al 2 keer een fout ID nummer hebt achter elkaar.

Fishie, die kaart is mooi.

Ik schrijf zo wat op mijn hyves over de opnamen van van de week, voor degenen die geinteresseerd zijn.
Fishie, je motto is leuk!
Komen mooie kaarten voorbij hoor!!!!
@ sweetcandy stom he om zo lang te wachten haha gekkehuissssss
JJ, dat is wel erg origineel om als postcard te gaan, jammer dat je geen tijd hebt om een pak te maken!

Kozoo, dat klinkt als een erg leuk kaartje. En wat leuk met die Valentijnskaarten!

Ik heb de postzegelsmetkorting besteld, is de levertijd lang? Heb nooit zoveel geduld namelijk
Eén keer is genoeg!
anoniem_99110 wijzigde dit bericht op 30-01-2010 15:57
Reden: Dubbel gepost
% gewijzigd
Juuf, ik heb bij postzegels met korting besteld en de bestelling was geloof ik al binnen 2 - 3 dagen binnen, best snel dus.

C-estelle: dat motto heb ik zelf niet verzonnen hoor dat staat op die t-shirts van postcrossing die je kunt bestellen (ik heb die shirts niet) Maar ik vond het wel een grappig motto om hier neer te zetten:-p En goed verzonnen van postcrossing.

Hahah lijkt me heel grappig om als postkaart naar carnaval te gaan xD misschien kan je in plaats van een pak allemaal kaartjes met touwtjes om jezelf hangen haha of ga als postbode
fishie wat een mooie kaart heb je ontvangen!

@ estelle yeahh gefeli met je kaart en je hurray!
Leuke kaarten die hier voorbij komen. *moet tot maandag wachten op de postbode*
Snjókorn falla, á allt og alla
2 kaartjes! Een van een RR en het ander uit Finland, een official! beiden zijn mooi! Mss moet ik toch even zien om ze in te scannen.
Fishie, idd een mooi motto zeg en goed gejat. En die kaart die heb ik ook eens gekregen, is wel mooi.

Juuf, komt allemaal goed. Oja, geduld hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven