Coke

30-01-2010 18:17 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal ik ben nieuw hier op het forum.

Ik zou graag van andere vrouwen weten wat zij ervan vinden als hun partner af en toe coke gebruikt..eens in de zoveel tijd..

Ik hoor graag van jullie
Ik vind die reacties hier best wel overtrokken. TO vraagt om een advies. Haar niet verslaafde vriend snuift soms een lijntje. slechts twee keer per jaar. Is hij daarom een junk? nee. Maakt hij misbruik van al die arme antilliaantjes? nee. Zijn al onze kleding en al onze producten die wij gebruiken wel helemaal zonde vrij? nee denk maar eens na over ieder kleding stuk, over alles wat jij eet etc etc
Drugsgebruik is in mijn relatie géén optie. Ik wil zelf niet, maar ook zéker niet dat onze kinderen in aanraking komen met een drugsgebruiker.
quote:BridgetJones schreef op 30 januari 2010 @ 21:48:

Ik vind die reacties hier best wel overtrokken. TO vraagt om een advies. Haar niet verslaafde vriend snuift soms een lijntje. slechts twee keer per jaar. Is hij daarom een junk? nee. Maakt hij misbruik van al die arme antilliaantjes? nee. Zijn al onze kleding en al onze producten die wij gebruiken wel helemaal zonde vrij? nee denk maar eens na over ieder kleding stuk, over alles wat jij eet etc etcEen alcoholist hoef ik net zo goed niet.
recreatief gebruiken geen probleem (paar keer per jaar) maar coke is een nare drug. ik heb t wel es geprobeerd met vrienden. ik ben er niet verder mee gegaan, 1 vriendin wel en zij is inmiddels verslaafd en ze is gepakt met dealen. gelukkig ga ik er al jaren niet meer mee om
En een verslaving is echt wel iets anders dan heel af en toe wat gebruiken. Iemand die af en toe iets drinkt is toch geen potentiele alcoholist???

Anders kun je een hoop mensen van je lijstje schrappen...
This is not kosher!
quote:Butterfly14 schreef op 30 januari 2010 @ 18:41:

[...]

tis ook zijn leven..we leven samen..maar je hebt ook je eigen ding, ik ben niet de baas...kan niks verbieden..dus dan denk ik nouja zolang hjet sporadisch is...maar gewoon het idee dat die drugs zijn lichaam dan op dat moment aantast maakt me verdrietig..klinkt misschien debielig...maar het sloopt op dat moment al mijn goede zorgen..ik weet ik ben overdreven..maar ik vindt het gewoon zo slecht voor je lichaam..ik houdt veel van mijn eigen lichaam en zou me gewoon schuldig voelen als ikeen snuif zou nemen..hahaha echt vaag i knowIk vind het niet debielig of vaag, maar juist heel lief en sterk van je. Je vriend mag van wat ik hier lees in zijn handjes knijpen en op zijn blote knietjes god bedanken en blij zijn dat hij jou heeft.

*Ik ben trouwens verder helemaal niet godsdienstig of zo.*
Dat ligt ook aan je gezinsituatie, vind ik. Ikzelf ben erachter gekomen dat mijn man gebruikt, maar dan ook echt verslaafd is, en we hebben 3 kinderen. Voor mij reden om te stoppen.

Zoals al eerder gezegd is de kans aanwezig dat ie meer gebruikt dan hij jou vertelt, zeker als hij eerder problemen heeft gehad, maar dat kan jij beter inschatten dan ik.

Ik zou wegwezen.
Nogal overtrokken ja vind ik. Paar keer per jaar, nou en? Ik denk dat heel veel mensen totaal geen weet hebben van drugs. En dan maar resoluut alles in een hokje stoppen en nippen van hun alcoholisch drankje. Alcohol is slopender dan wat dan ook in feite (en ik nip even van m'n wijn). Coke is een rotverslaving maar vanaf te komen, en kom op, je kan iemand toch een kans geven indien verslaafd? Bij depressie staat iedereen te steunen, maar een verslaving (die ook kan voortkomen uit depressie of gevoelens van weetikveelwat) die niet aan eten is gerelateerd wordt meteen afgedaan als kansloos en exit.
quote:dangeensuus schreef op 30 januari 2010 @ 20:31:

als je coke gebruikt worden je pupillen heel erg groot

En de pik klein

Ophalen van de neus he. Bloedneuzen. Dat blijft ook doorgaan als iemad niet net gebruikt heeft, maar bij sporadisch gebruik merk je niks aan de neus weer.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Digitalis schreef op 31 januari 2010 @ 02:14:

Nogal overtrokken ja vind ik. Paar keer per jaar, nou en? Ik denk dat heel veel mensen totaal geen weet hebben van drugs. En dan maar resoluut alles in een hokje stoppen en nippen van hun alcoholisch drankje. Alcohol is slopender dan wat dan ook in feite (en ik nip even van m'n wijn). Coke is een rotverslaving maar vanaf te komen, en kom op, je kan iemand toch een kans geven indien verslaafd? Bij depressie staat iedereen te steunen, maar een verslaving (die ook kan voortkomen uit depressie of gevoelens van weetikveelwat) die niet aan eten is gerelateerd wordt meteen afgedaan als kansloos en exit.

Inderdaad, geen weet van wat voor rotzooi dat spul in de wereld veroorzaakt. Het is niet voor niets zwaar illegaal. Weet je wat grappig is? Iedereen is het over eens dat drugsdealers aangepakt moeten worden omdat ze een gevaar voor de samenleving zijn, en zeker die verachtelijke bolletjesslikkers. Herinner je nog dat topic over het meisje wiens broer in het ouderlijk huis dealde? Een en al medeleven hier op viva en terecht! Maar zodra het over persoonlijk gebruik gaat dan vinden sommigen van ons het opeens weer hip! Plots is er niks mis mee. Plots is alcohol veel erger. Vreemd is dat.

Ik weet een ding. Mijn alcohol koop ik bij de Albert Heijn. Waar haalt jouw man de drugs vandaan?
Ik heb jaren in een scene geleefd en gewerkt (kunst, fotografie, modellen, muziek) waarin het helemaal niet zo raar was om coke te gebruiken. High worden van coke was normaler dan dronken worden. Daarmee verlies je heel openlijk de controle over jezelf - niet eens meer normaal kunnen praten of lopen.

Ik heb genoeg coke gebruikt om nu, na jaren niets te hebben gebruikt, oprecht te kunnen zeggen dat het het lekkerste is wat er is, maar dat het ook zeer verraderlijk is en dat je sneller een probleem ontwikkelt dan je je kunt voorstellen.

Twee keer per jaar is niks. Desalniettemin zou ik het absoluut niet zin zitten als mijn vriend coke zou gebruiken - ook als het zo sporadisch zou zijn. Simpelweg omdat ik het zelf heb ervaren hoe snel een 'enkele keer' kan oplopen.
quote:Lizzl schreef op 31 januari 2010 @ 07:53:

Ik heb jaren in een scene geleefd en gewerkt (kunst, fotografie, modellen, muziek)

Twee keer per jaar is niks. Desalniettemin zou ik het absoluut niet zin zitten als mijn vriend coke zou gebruiken - ook als het zo sporadisch zou zijn. Simpelweg omdat ik het zelf heb ervaren hoe snel een 'enkele keer' kan oplopen.

Dat dus.

IK ben zelf muzikant en heb ervaren dat het de normaalste zaak van de wereld in muzikantenland is, om een sniffie te combineren met een slokkie.

Ik heb voldoende gezien/ervaren om te kunnen zeggen dat het een heel goed idee is om je hier volledig van te distantieren.
quote:wuiles schreef op 30 januari 2010 @ 19:15:

Zijn moeder zegt dat zijn gebruik vroeger uit de hand liep? Wat zegt hij daar zelf over? En wat betekent precies "uit de hand lopen"?@TO, kun je deze vragen beantwoorden? Dat lijkt me belangrijk voor een beter begrip van de situatie.
.
Oeps, foutje.
quote:Digitalis schreef op 31 januari 2010 @ 02:16:

[...]

En de pik klein

Ophalen van de neus he. Bloedneuzen. Dat blijft ook doorgaan als iemad niet net gebruikt heeft, maar bij sporadisch gebruik merk je niks aan de neus weer.Vergeleken met roken is snuiven is nog relatief onschuldig, veel mensen zijn door over te stappen op basen compleet de mist in gegaan.
quote:JohnnyCake schreef op 31 januari 2010 @ 07:35:

[...]

Inderdaad, geen weet van wat voor rotzooi dat spul in de wereld veroorzaakt. Het is niet voor niets zwaar illegaal. Weet je wat grappig is? Iedereen is het over eens dat drugsdealers aangepakt moeten worden omdat ze een gevaar voor de samenleving zijn, en zeker die verachtelijke bolletjesslikkers. Herinner je nog dat topic over het meisje wiens broer in het ouderlijk huis dealde? Een en al medeleven hier op viva en terecht! Maar zodra het over persoonlijk gebruik gaat dan vinden sommigen van ons het opeens weer hip! Plots is er niks mis mee. Plots is alcohol veel erger. Vreemd is dat.

Ik weet een ding. Mijn alcohol koop ik bij de Albert Heijn. Waar haalt jouw man de drugs vandaan?Is dit een pleidooi voor het legaliseren van Coke?
Ik zie vaak genoeg in mijn werk jonge mensen die voor een operatie komen aan iets onschuldigs. Er zijn er behoorlijk veel die eens in de 3 maanden oid coke gebruiken en een lekkende hartklep blijken te hebben. Je hart krijgt gewoon zo'n enorme opdonder van coke, dat het kan beschadigen. Merk je als je verder jong en gezond bent weinig van, maar als je ouder wordt wel. Ik kan me voorstellen dat dit over 30 jaar ofzo echt een landelijk probleem gaat worden, echt, ik vond het shockerend hoevaak het voorkomt.

Eerlijk gezegd leek het mij ook best leuk om heel af en toe te gebruiken, maar ben blij dat ik het nooit geprobeerd heb nadat ik hier achter kwam.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Het hoeft meteen een mega probleem te zijn.

Ben alleen niet naief en houd het in de gaten.

Let op signalen.

Misschien moet je er ook niet een al te groot punt van maken omdat hij dan het gevoel krijgt er niet eerlijk over te kunnen zijn.

Geloof me maar als ik zeg dat je het echt niet hoeft te zien.

Hoe kunnen er anders zoveel belangrijke zakenmensen verslaafd zijn.
quote:Zamirah schreef op 30 januari 2010 @ 18:27:

Gebruikers zijn losers.Dat vind ik wel erg kort door de bocht.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 30-08-2010 01:09
Reden: privacy
% gewijzigd
.
tessaa wijzigde dit bericht op 30-08-2010 01:09
% gewijzigd
quote:Tessaa schreef op 01 februari 2010 @ 00:25:

[...]Het kan je ook veel moois en goeds brengen, al is het niet altijd de beste optie voor je gezondheid.

Namelijk? Het geeft een kick, een flash, een tijdelijk kunstmatig mega-goed gevoel, en daarna crash je.

Als je dat mooi en/of goed noemt, begrijp ik je. Anders niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 30-08-2010 01:08
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven