Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
En nu iets triest. Ik heb morgen een sollicitatie en voel nu een pukkel op mijn wang . Ik heb nooit puistjes op mijn wangen!
Maar dan is er toch niets aan de hand Frizz?

Als jij jezelf prima vindt zoals je bent

"af" zeg maar, dan is het toch klaar?

Laat ik het zo zeggen, als ik alles zou laten zoals het was verlies ik er ook geen vrienden door, mensen vinden mij ook prima zoals ik ben, accepteren mij ook zoals ik ben

Ik ben vooral bezig (net als de groep op dat soort momenten) om je eigen kijk op jezelf eens onder de loep te nemen

Soms zit je vast in een soort tunnelvisie over jezelf en dan is het heel verhelderend werken zulk soort gesprekken

Bij mij kom je dan ook niet weg met het antwoord, Sum waar maak je je druk om, je bent toch goed zoals je bent

Ik maak me er namelijk ook niet druk om, ik ben er wel mee bezig, das wat anders

Kijk men vind mij een redelijk juffertje ongeduld

En ik vind dat zelf ook

Nou kunnen we het daar maanden en jaren over hebben maar dat zal nooit veranderen

Mijn acties op het ongeduldig zijn daarentegen wel

En daar soebat ik dan over
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Pompiedoe schreef op 31 januari 2010 @ 17:11:

En nu iets triest. Ik heb morgen een sollicitatie en voel nu een pukkel op mijn wang . Ik heb nooit puistjes op mijn wangen!

Daar heb ik maar 1 advies voor

GEEN, ik herhaal GEEN tandpasta op smeren!!!!!
Hahahaha wat grappig Pom, it's a small world.

Is het zo'n pukkel die opkomt uit de diepte?

Dan is ie morgen toch nog praktisch onzichtbaar?

Ik snap het Sum.

Misschien krijg ik dat soort signalen ook wel, alleen dan eehh... subtieler.

Maar natuurlijk is het prima, ik ben blij met mezelf.

Wat ik me alleen afvraag, is of ik me (onbewust) teveel aanpas aan anderen, zonder dat iemand dit uberhaubt van me vraagt.
En ook niet de gel van Clearasil, speciaal voor van die ontstekingen uit de diepte.

Dat ding haalt inderdaad snel de roodheid en de spanning eraf, maar de (oorzaak van de) ontsteking zelf blijft gewoon zitten, en dat wéken lang.

Hou je al die tijd een lelijke plek.
Frizz, heb jij het idee dat je teveel aan anderen aanpast en hoe kom je daarbij? Als jij het vertelt, dan vertel ik wat ik denk
Die toon van jou Pom, die staat mij niet aan.

Dan komt er natuurlijk een voorbeeld zonder MX hè, ik ga je geen inkoppertje geven.

Op mijn werk bijvoorbeeld zal ik altijd mijn best te doen een ander niet tot last te zijn.

Meestal haal en betaal ik boodschappen zodat er gelunched kan worden, zonder dat iemand dat van mij verwacht.

Maar ik weet dat de anderen het fijn vinden als er iets is als zij ook trek krijgen, en het maakt een gastvrije indruk.

Daarentegen zal ik een ander niet vragen naar de AH te gaan voor een gezamelijke lunch, ik zorg wel voor mezelf denk ik dan, dat hoeft een ander niet te doen.

En ja, als ik dan toch ga, dan kan ik net zo goed voor de rest...

Of, als ik naar een feest ga in de tempel, en alle dames willen me perse een Thaise make-over geven, dan vind ik dat ok.

Zelf vind ik dat ik er niet uitzie, maar ik vind het oprecht leuk dat iedereen er zo blij van wordt.

Mijn ouders komen nooit hier op bezoek, ik heb ze echtwel een suitgenodigd hier, maar ze lijken zich niet op hun gemak te voelen.

Prima, ik stap wel in de trein en ga op hun bank zitten.

Ook goed.
Ik doe mee Pom, als Frizz het goed vindt
En hoe kom je erbij dat je je te veel aanpast? Noem het beestje maar gewoon bij de naam.

(wilde nog een zin erbij typen, maar dan zou ik invullen en dat was nou net niet de bedoeling )
Nou eigenlijk kom ik daarbij omdat een andere forumster (Charlotte) het zei, en omdat ik dat even ging checken bij anderen die zeiden: "Mjah je bent gewoon lief, niks mis mee toch?".

Maaaaar toen hing ik erover nadenken (nu komt ie hoor Pom!) en natuurlijk pas ik me ook aan aan de behoeften van MX.

En andersom eis ik niks van hem, accepteer de zaken gewoon zoals ze zijn.

Maar goed, zo gedraag ik me niet alleen ten opzichte van MX.
Waarom vraag jij nooit wat van een ander dan Frizz?
Kom er zo op Frizz, nu even mijn mond afblussen. heb de garnalen te pittig gemaakt.
Dat is een hele goeie vraag Sum.

Ik stel natuurlijk weleens een vraag , maar zal niet snel iemand vragen mij een gunst te verlenen.

Als iemand iets wil doen voor me, dan moet ie dat zal verzinnen.

Daarom liggen er zoveel klussen in mijn huis, mijn vader weet dat het moet gebeuren, maar als ik het niet vraag komt ie het ook niet doen.

Heel soms vraag ik MX wel of ie iets voor me wil doen, bijvoorbeeld om me ergens op te halen als ik zelf geen vervoer heb ofzo.

Ook als iemand iets aanbiedt en ik heb het vermoeden dat er mogelijk sprake is van een dubbele agenda (als ik dit doe voor jou, doe jij dan iets anders voor mij?) sla ik het af.
Kun jij koken, eten en forummen tegelijk Pom?

Overigens geldt bovenstaande natuurlijk niet alleen voor gunsten verlenen, maar ook voor kleine dingen (rekening houden met wat iemand leuk/lekker vindt, iemand opvrolijken als je weet dat die persoon zich rot voelt) die ik nooit van een ander verwacht.
Ah, even op de bank gaan liggen geeft ook vanzelf de antwoorden.

Ben terug bij dezelfde conclusie als waar ik maanden geleden al op kwam: ik ga er gewoon onbewust vanuit dat ik het niet waard ben.
Dat je wat niet waard bent Frizz?
Hummm weet je wat ik denk?

Ik denk dat jij heel veel kabaal maakt. Daarmee houd je anderen op afstand. Je relativeert het voor jezelf goed dat je anderen niet nodig hebt en dus is het niet zo erg dat mensen jou niet behandelen zoals jij hen behandelt. Want hun gedrag is immers menselijk. Zo zijn ze en meer moet/hoef je niet verwachten. En daar neem je genoegen mee.

Weet je wat ik van jou vind? Een Jack Russel. Heel veel blaffen, jezelf overstemmen, je groter maken dat je in werkelijkheid bent, maar eigenlijk zou je het wel heel leuk vinden als iemand daar doorheen prikt en een keertje voor jou zorgt. Gewoon iemand die de tijd wil nemen om de echte Frizz te leren kennen. En dat is eng, want je kent jezelf nog niet goed genoeg om je daarbij echt 'bloot' te geven. Daarbij een diepere vriendschap opbouwen met iemand, betekent ook dat je geconfronteerd wordt met andere dingen van jezelf. Misschien kom je wel erachter dat je al die tijd in een schijnwerkelijkheid hebt geleefd. Of dat je eigenlijk helemaal geen leuk mens bent. Of dat je misschien zachter, liever en leuker bent dan je over jezelf dacht? Dat je wel een goed persoon bent.

Door je niet uit te spreken houd je de mensen om je heen. Ze blijven immers bij je, omdat ze niks hoeven bij jou. Het is goed om geen verwachtingen te hebben, maar dat betekent niet dat je deze nooit kenbaar hoeft te maken. Misschien kunnen mensen er niets mee, maar misschien ook wel. Misschien willen ze wel, maar durfden ze niet omdat je zo zelfstandig bent en hen daarmee intimideert. Misschien weten ze gewoon niet dat je de behoefte hebt. Misschien wordt het eens tijd dat je gaat openstellen naar mensen, zodat zij zich naar jou toe kunnen openstellen?
Weet je wat ik denk?

Dat ik al bijna 2 uur niet weet hoe ik hierop moet reageren.

Ik bewaar em even, goed Pom?

En tsssssssssssssssssssssssssssssk een Jack Russel, ik word hier gewoon uitgemaakt voor hond.
Wil er eigenlijk ook wel op reageren

maar ik wacht even tot het bezonken is bij Frizz...

*vindt persoonlijk Jackies wel errug lief*
Nee joh Sum, doe nou maar.

Zit nu toch al te janken.

Heb in een vlaag van verstandsverbijstering meteen ontzettende ruzie gemaakt met MX, omdat ik daad bij woord ging voegen en meteen even ging laten merken dat ik óók weleens wil dat iemand rekening houdt met MIJ.

En toen heb ik alles uit de kast getrokken.
Oeps.....het was geloof ik niet de bedoeling om daar nou gelijk een oorlog om te laten ontketenen hoor Frizz.

Dat was echter wel mijn toevoeging geweest

Je handelt op instinct, direct en soms misschien een beetje zonder nadenken.

Dat brengt je vaak op mooie onverwachte plekken maar soms is het ook beter om je ratio er een beetje bij te betrekken.

Eens na te denken over wat gevolgen zouden kunnen zijn van bepaalde acties

Want neem je laatste actie nou even als voorbeeld.

Ik neem aan (zeg maar als ik het mis heb hoor) dat je eens ter sprake wilde brengen bij MX dat je niet altijd de sterke vrouw bent.

Dat je ook wel eens kwetsbaar bent

Nou vind ik persoonlijk dat soort gesprekken niet geschikt om over de telefoon te doen.

Want wat maakte het nou dat je ineens zo vreselijk boos werd?

Was het omdat hij niet reageerde zoals je verwachtte?

Want het is natuurlijk mooi dat je daad bij het woord voegt maar als je er even twee tellen over had nagedacht had je misschien ook kunnen bedenken dat MX zich wel eens helemaal het lamlazerus zou schrikken omdat dit nou juist een kant van Frizz is die hij niet kent.

Wellicht als je het een tikkie rustiger had aangepakt en dus wat had nagedacht over de consequenties was het niet zo uit de hand gelopen.
Even snel gelezen alles want ik vind alles machtig interresant.

Want ik heb nu geen helder hoofd. Heb Mo gezien en echt ik moet eens gaan onderzoeken wat hem zo tot mij aantrekt of was het nou anders om. Het is niets en wordt ook niets maar dat iets...ja iets om te laten bezinken. Blijkbaar heeft hij iets dat ik momenteel onbewust nodig heb.

Goed. Frizzylief, Ik ben zelf zo iemand dat niet gauw feedback geeft. Gewoon omdat ik dat zelf moelijk vind om iemand anders te zeggen wat ik er van vind maar bij jou heb ik het gevoel dat jij er ergens wel open voor staat, dat er iets wat jou blokkeert om met een open blik naar je zelf te kijken. En ik vind jou een slimme schat. Wat ik wel vaker zeg. Door jou durf ik ook iets meer open te zijn want open ben ik hier niet echt.

Vaak voel ik ook geen behoefte om mijn hart en ziel te geven op Viva forum maar ik merk bij mijzelf dat bij dit topic met jullie ik meer en meer gewoon neer typ wat in mijn hoofd speelt.

Jij benoemt alles! Ik vind dat moeilijk en ik zeg voor mijn gevoel niet echt duidelijke dingen, eerder vaag zelfs. Maar wat ik zeg en vind, komt wel uit mijn hart.

Trouwens beterschap!
I am Spaaartaaacus.
Hahahaha zie je Sum, daarom had je het eerder moeten zeggen!

Wel grappig dat je het zegt, ik was me daar niet bewust van.

Als ik ergens niet meer uitkom met nadenken dan denk ik gewoon ineens: "Ah weet je wat? Niks te verliezen", en dan doe ik het gewoon (handelen op instinct).

Alhoewel ik het niet echt van plan was hoor, maar ik had em aan de telefoon, hij raakte geirriteerd en dat vond ik ineens zo ontzettend onterecht.

Waardoor ik dus onverwacht heel erg voor mezelf opkwam.

Hij is zich inderdaad de pleuris geschrokken.

Ik grijns er wel bij, maar het zou zomaar kunnen dat MX nu vindt dat ik het maar verder alleen uit moet zoeken.

Maar goed, dan is het ook weer ergens goed voor geweest, denk ik dan.

Heb nog steeds geen avondeten gegeten...

Maak echt een puinzooi van mijn ritme de laatste tijd zeg.

Heb ook ontzettende zin in een joint.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......een joint!!!

*vraagt zich af of ze niet een tikje te enthousiast klinkt nu*

Maar het is zo lang geleden en ik bedacht het me toevallig vanmiddag, zin an!!!
Het grappige is dat je zegt niets te verliezen te hebben maar is dat wel zo lief Frizzeltje?

Nu is en MX boos, en zit jij even niet lekker in je hum, en dat was toch niet helemaal het beoogde resultaat toch?

Als je nou voortaan eerst even tot 10 telt en het dan rustiger ter sprake kan brengen zijn de consequenties misschien niet zo groot en misschien heel misschien bereik je dan wel meer resultaat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven