Meisjesnamentopic!
vrijdag 29 januari 2010 om 10:49
vrijdag 29 januari 2010 om 23:35
quote:Bindi schreef op 29 januari 2010 @ 19:14:
Ik vind meisjesnamen zoooo moeilijk. Jongensnamen in overvloed, maar voor een meisje...
Wat ik nu heb:
Elisah mooi! Ik zou zelf die h weglaten. Vind ik overbodig.
Elin mooi!
Anka ik ken de naam niet. Moet er even aan wennen. Ben niet gelijk enthousiast!
Rena nee, beetje ouderwets
Ik vind meisjesnamen zoooo moeilijk. Jongensnamen in overvloed, maar voor een meisje...
Wat ik nu heb:
Elisah mooi! Ik zou zelf die h weglaten. Vind ik overbodig.
Elin mooi!
Anka ik ken de naam niet. Moet er even aan wennen. Ben niet gelijk enthousiast!
Rena nee, beetje ouderwets
maandag 1 februari 2010 om 08:43
Ik heb hier eigenlijk nooit gepost.. Vind het ook lastig om commentaar te geven op een naam, het is zo persoonlijk. Ik kan een naam echt afschuwelijk vinden, maar degene die 'm hier neerschrijft juist heel fantastisch omdat de naam echt bij hen past...
Lastig dus!
Nou ik was gisteren uitgerekend en wij waren bijzonder snel uit de namen gekomen (jongens/meisjes) dus gelukkig geen lange strijd hierom.
Nu ben ik alleen benieuwd wat het wordt en dan wordt de naam gegeven. Vind het alleen jammer dat ik één van de gekozen namen niet kan geven, vind zowel de jongens als meisjesnaam zo leuk!
Lastig dus!
Nou ik was gisteren uitgerekend en wij waren bijzonder snel uit de namen gekomen (jongens/meisjes) dus gelukkig geen lange strijd hierom.
Nu ben ik alleen benieuwd wat het wordt en dan wordt de naam gegeven. Vind het alleen jammer dat ik één van de gekozen namen niet kan geven, vind zowel de jongens als meisjesnaam zo leuk!
DTEEZ!
dinsdag 2 februari 2010 om 14:21
Wij hebben gisteren te horen gekregen dat we een meisje krijgen. Ik was er heilig van overtuigd dat het weer een jongen zou worden, dus had al wel allemaal jongensnamen gezocht, maar nog geen meisjesnaam
We hebben al een zoontje van 2,5: Vince.
En nu zijn we dus op zoek naar een naam die bij Vince past. We houden van kort, krachtig, engels, maar het moet wel goed uitspreekbaar zijn in het Nederlands.
Iemand suggesties?

En nu zijn we dus op zoek naar een naam die bij Vince past. We houden van kort, krachtig, engels, maar het moet wel goed uitspreekbaar zijn in het Nederlands.
Iemand suggesties?
dinsdag 2 februari 2010 om 15:25
quote:Anouk schreef op 02 februari 2010 @ 14:55:
Leuk PrinsVince, een prinsesje!
Ik heb wel wat suggesties voor je hoor:
Gwen Mwah...
Lynn Nee, geen fan
Amy: Vind ik erg leuk, ben alleen bang dat mensen het niet goed gaan uitspreken.
Tess Ook leuk
Donna Nee
Mel Ook niet
Hazel Ook niet
Kate Vind ik prachtig. Ik wil eigenlijk Katy (Keety uitgesproken), maar ben bang dat iedereen er Katy (dus Kat-ie) van gaat maken en dat vind ik vreselijk.
Loïs Nee
River Te apart
Aylin Te moeilijk
Stella We wonen in België en hier is Stella bier nogal populair. Vindt het anders wel een leuke naam.
Fay
Jade
Kyra
Zoë De laatste 4 zijn het ook niet...
Laat even weten wat je hiervan vindt, dan kan ik daarop doorgaan!Anouk, dank je wel, paar leuke suggesties!
Leuk PrinsVince, een prinsesje!
Ik heb wel wat suggesties voor je hoor:
Gwen Mwah...
Lynn Nee, geen fan
Amy: Vind ik erg leuk, ben alleen bang dat mensen het niet goed gaan uitspreken.
Tess Ook leuk
Donna Nee
Mel Ook niet
Hazel Ook niet
Kate Vind ik prachtig. Ik wil eigenlijk Katy (Keety uitgesproken), maar ben bang dat iedereen er Katy (dus Kat-ie) van gaat maken en dat vind ik vreselijk.
Loïs Nee
River Te apart
Aylin Te moeilijk
Stella We wonen in België en hier is Stella bier nogal populair. Vindt het anders wel een leuke naam.
Fay
Jade
Kyra
Zoë De laatste 4 zijn het ook niet...
Laat even weten wat je hiervan vindt, dan kan ik daarop doorgaan!Anouk, dank je wel, paar leuke suggesties!
dinsdag 2 februari 2010 om 15:45
Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zullen zijn die Amy en Katy verkeerd uit zullen spreken, dat zijn toch algemene namen? Heb ik in ieder geval nog nooit gehoord dat iemand het anders uitsprak, maar misschien doen ze dat in Belgie wel sneller hoor, dat weet ik niet. Je kan overigens ook altijd nog voor Keetie kiezen, is ook een bestaande naam!
Persoonlijk vind ik Amy en Katy (of Kate die vind ik persoonlijk het leukst) erg goed bij Vince passen, beter als bijvoorbeeld Tess, dat "bekt" minder goed.
Ik heb er nog wel een paar voor je hoor:
Evi
Nikki
Quinty
Kaya
Noa
Joy
Indy
Rowan
Eden
Liv of Liz
Britt
Zit daar nog wat bij?
Persoonlijk vind ik Amy en Katy (of Kate die vind ik persoonlijk het leukst) erg goed bij Vince passen, beter als bijvoorbeeld Tess, dat "bekt" minder goed.
Evi
Nikki
Quinty
Kaya
Noa
Joy
Indy
Rowan
Eden
Liv of Liz
Britt
Zit daar nog wat bij?
dinsdag 2 februari 2010 om 16:16
quote:Anouk schreef op 02 februari 2010 @ 15:45:
Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zullen zijn die Amy en Katy verkeerd uit zullen spreken, dat zijn toch algemene namen? Heb ik in ieder geval nog nooit gehoord dat iemand het anders uitsprak, maar misschien doen ze dat in Belgie wel sneller hoor, dat weet ik niet. Je kan overigens ook altijd nog voor Keetie kiezen, is ook een bestaande naam!
Hier in België is Katie (dus kat-ie) een erg veel voorkomende naam,dus die vergissing gaat wel frequent gebeuren, vrees ik. En dan moet je als kind heel de tijd mensen gaan verbeteren, lijkt me niks...
Evie Vind ik HEEL mooi. Maar om dat meisje nu dezelfde naam als haar moeder te geven Nikki
Quinty
Kaya
Noa
Joy
Indy
Rowan
Eden
Liv of Liz Dit vind ik ook héél mooi, maar een vriendin heeft al een Lis en vriend is niet overtuigd van Liv
Britt Ja, deze is héél leuk
De andere namen waren niet zo mijn ding...Dank je wel
Zit daar nog wat bij?
Hier in België is Katie (dus kat-ie) een erg veel voorkomende naam,dus die vergissing gaat wel frequent gebeuren, vrees ik. En dan moet je als kind heel de tijd mensen gaan verbeteren, lijkt me niks...
Evie Vind ik HEEL mooi. Maar om dat meisje nu dezelfde naam als haar moeder te geven Nikki
Quinty
Kaya
Noa
Joy
Indy
Rowan
Eden
Liv of Liz Dit vind ik ook héél mooi, maar een vriendin heeft al een Lis en vriend is niet overtuigd van Liv
Britt Ja, deze is héél leuk
De andere namen waren niet zo mijn ding...Dank je wel
Zit daar nog wat bij?

dinsdag 2 februari 2010 om 16:53
quote:PrinsVince schreef op 02 februari 2010 @ 14:21:
Wij hebben gisteren te horen gekregen dat we een meisje krijgen. Ik was er heilig van overtuigd dat het weer een jongen zou worden, dus had al wel allemaal jongensnamen gezocht, maar nog geen meisjesnaam
Iemand suggesties?
He PrinceVince, wat leuk dat jullie een meisje krijgen!
Ik had al gereageerd op het jongesnamen topic, nu ook nog wat meisjes namen voor je:
Vince en:
Emme
Julie
Noa
Isa
Olivia
Lucie
Ella
Grace
Lily
Lauren
Milla
Jill
Kate, Tess, Liz en Liv zijn al genoemd en vind ik allemaal ook leuk en goed bij Vince passen!

Iemand suggesties?
He PrinceVince, wat leuk dat jullie een meisje krijgen!
Ik had al gereageerd op het jongesnamen topic, nu ook nog wat meisjes namen voor je:
Vince en:
Emme
Julie
Noa
Isa
Olivia
Lucie
Ella
Grace
Lily
Lauren
Milla
Jill
Kate, Tess, Liz en Liv zijn al genoemd en vind ik allemaal ook leuk en goed bij Vince passen!
dinsdag 2 februari 2010 om 16:56
Okay, kwestie van vriend overtuigen van Liv dus hihihi Britt is inderdaad ook erg leuk, wat vind je vriend daarvan dan? Britt past ook goed bij Vince al ben ik niet zo fan van 2x dezelfde i-klank maar dat is meer mijn afwijking hahaha
Zijn Lizzy of Izzy anders nog opties?
Als Katie in Belgie als Kat-ie wordt uitgesproken zou ik dat inderdaad niet doen. En Kate vind je niet leuk genoeg?
Wat is je lijstje tot nu toe?
Succes met je zoektocht. Als je nog meer hulp nodig hebt, laat je het maar weten, ik heb inspiratie genoeg (voor andere dan hahaha)
Zijn Lizzy of Izzy anders nog opties?
Als Katie in Belgie als Kat-ie wordt uitgesproken zou ik dat inderdaad niet doen. En Kate vind je niet leuk genoeg?
Wat is je lijstje tot nu toe?
Succes met je zoektocht. Als je nog meer hulp nodig hebt, laat je het maar weten, ik heb inspiratie genoeg (voor andere dan hahaha)
woensdag 3 februari 2010 om 01:07
Julia
Amelie
Charlotte
(alledrie goed in Frans en Engels uit te spreken net zoals Vince)
Ava zul je niets vinden omdat je dan dezelfde verwarring als bij Kate en Amy zult krijgen.
Uit de klas van mijn kinderen:
MacKenzie (met nick Mac)
Hailey
Brooklyn (meisje)
Makenah (Mekkenna spreek je uit)
Nyla
Jorja (Georgia maar dan eenvoudiger geschreven)
Dakota
Amelie
Charlotte
(alledrie goed in Frans en Engels uit te spreken net zoals Vince)
Ava zul je niets vinden omdat je dan dezelfde verwarring als bij Kate en Amy zult krijgen.
Uit de klas van mijn kinderen:
MacKenzie (met nick Mac)
Hailey
Brooklyn (meisje)
Makenah (Mekkenna spreek je uit)
Nyla
Jorja (Georgia maar dan eenvoudiger geschreven)
Dakota
woensdag 3 februari 2010 om 09:32
Misschien kunnen jullie mij aan wat inspiratie helpen.
Wij zijn op zoek naar een meisjesnaam, liefst 1 of 2 lettergrepen. Niet eindigend op een -y / -ie / -tje / -i .
Namen die tot nu op ons lijstje staan:
Roos (maar dit lijkt op de naam van een goede vriendin)
Saar / Sara (maar daar is mn man het het nog niet zo mee eens)
Britt (deze vind mn man heel mooi, maar ik ben er niet van overtuigd)
Ik hoop dat jullie mij wat inspiratie kunnen geven!
Wij zijn op zoek naar een meisjesnaam, liefst 1 of 2 lettergrepen. Niet eindigend op een -y / -ie / -tje / -i .

woensdag 3 februari 2010 om 09:41
quote:Dragonflies schreef op 03 februari 2010 @ 09:32:
Lynn
Noa
Ninthe
Benthe
Myrthe
Jasmijn
Yasmin
Elin
Yenthe
Rivka
Noor
Liv
Isa
Mare
Liz
Julia
Esra
Milein
Madelief
Loïs
Bo / Beau
Tess
Zoë
Romée
Imre
Faye
Lynn
Noa
Ninthe
Benthe
Myrthe
Jasmijn
Yasmin
Elin
Yenthe
Rivka
Noor
Liv