Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
dinsdag 2 februari 2010 om 10:27
Tine, dat klopt, als iemand jouw kaartje registreert wordt jouw adres vrijgegeven aan een andere persoon.
Wie kan me wat vertellen over de site die www.postzegelsmetkorting.nl Ik begrijp het niet zo goed, het zijn guldenpostzegels? Maar die werken nog wel?
Gefeliciteerd sjnokorn met je 100e kaartje!!!!!!!!!
Wie kan me wat vertellen over de site die www.postzegelsmetkorting.nl Ik begrijp het niet zo goed, het zijn guldenpostzegels? Maar die werken nog wel?
Gefeliciteerd sjnokorn met je 100e kaartje!!!!!!!!!
dinsdag 2 februari 2010 om 10:30
Dank je Zazana, het kaartje wat het minst ver hoeft gaat naar Duitsland, dus neem aan dat ie morgen of overmorgen wel aankomt. Is het dan ook zo dat er maar 5 mensen tegelijk jou een kaartje kunnen sturen.. Of kunnen dat er ook meer of minder zijn?
De guldenpostzegels kun je trouwens nog gewoon gebruiken!
De guldenpostzegels kun je trouwens nog gewoon gebruiken!
dinsdag 2 februari 2010 om 11:49
Zazana: Je kunt op die website postzegels bestellen, die een combinatie vormen voor het eurobedrag. Kijk maar eens bij binnen Europa en dan 0 tot 20 gram. Daar kun je 25x de guldencombinatie voor 77 eurocent bestellen. Je krijgt dan een mapje in huis met 3 zakjes: 1 zakje met 60 guldencentpostzegels, 1 zakje met 50 guldencent postzegels en 1 zakje met priorityzegels... er zit bovendien een briefje bij waarop staat dat je 2x een postzegel van 60 guldencent moet plakken, 1x een 50guldencent zegel moet plakken en een priorityzegel om 77 eurocent te krijgen.
Succes!
Succes!
dinsdag 2 februari 2010 om 13:12
Hier ook geen kaarten, maar wel een notebook En de bestelde postzegels van postzegelsmetkorting.. mijn guldencombinatie voor 77 eurocent is nu: 1 postzegel van 90 guldencent, 1 postzegel van 80 guldencent en uiteraard een priorityzegel. Heb echt mooie postzegels erbij zitten, zelfs 1 van Jip en Janneke!
dinsdag 2 februari 2010 om 13:48
Heb net via pmk twee verschillende setjes besteld, binnen en buiten europa! Heb ze direct via Ideal betaald dus nu nog even afwachten wanneer ze binnen zijn. Ik merk wel dat ik hier heel ongeduldig van wordt, dat wachten op de eerste kaart die bij de ontvanger binnen komt... Herkenbaar voor jullie.. of ligt het aan mij haha. Net ook wat leuke kaartjes bij de hema geshopt! Dus.. ik ben er klaar voor hahaha
dinsdag 2 februari 2010 om 14:01
dinsdag 2 februari 2010 om 14:26
Een notebook is een schriftje met lijntjes eigenlijk (schoolschriftje) van iemand waarin verschillende postcrossers schrijven over hun dagelijkse leven... Het is eigenlijk een heel vrolijk schriftje, volgeplakt met plaatjes, stickers en kaarten... of nog andere dingen.. foto's/kassabonnetjes/entreetickets enz.
Ik heb nu in meerdere notebooks geschreven en het is leuk! Heb zelf nog geen notebook (nou jah, had er wel 1 maar die ligt in Engeland bij iemand die van het forum en van postcrossing verwijderd is, dus grote kans dat ik dat schriftje nooit weer zie).
Ik heb nu in meerdere notebooks geschreven en het is leuk! Heb zelf nog geen notebook (nou jah, had er wel 1 maar die ligt in Engeland bij iemand die van het forum en van postcrossing verwijderd is, dus grote kans dat ik dat schriftje nooit weer zie).
dinsdag 2 februari 2010 om 15:17