** September 2010 uitgerekend! **

28-01-2010 09:14 191 berichten
Alle reacties Link kopieren

Democratisch is besloten om dit topic per 4-2-10 te splitsen in 3 groepen, om het overzichtelijk te houden.

1 - 10 september uitgerekend

11 - 20 september uitgerekend

21 - 30 september uitgerekend

Uiteraard is het gezellig om bij elkaar in te breken!

SEPTEMBER 2010! Naam Leeftijd Kind nr. Uitger. datum Bijzonderheden Tijgervrouw 29 1e 21 aug 4/2 echo + uitslag erfelijkheidsonderzoek MamaD 29 1e 4 sep VK 27/1 Zuster 29 1e 5 sep 16/2 termijn-echo, 26/2 VK Woesjke 31 1e 6 sep echo gehad op 27/1: 8 wk, 2 dg zwanger en het kindje is 1.62 cm., 10/2 10 wk echo Cindeke, Amsterdam 36 1e 7 sep 29/1 VK

11/2 echo Sanne-A, India 28 1e 10 sep echo 24/2 en 13/2 naar de gyn Mayls, Utrecht 28 3e (dochter van 4,5 jaar Mientje, en vorig jaar een engeltje Zaid*) 10 sep 2/2 echo + VK Ronkel 31 1e 10 sep echo gehad: kloppend hartje bij 7 wk, 6 dg Lindaatje, omg. Zwolle 24 1e 11 sep 28/1 echo - 8 wk, 3 dgn - 1,5 cm , 4/3 VK Sterremaud 28 1e (via 1e ICSI poging) 11 sep echo was goed! 0,86cm en hartslag 114 bij 6.5 wk zwangerschap. Volgende echo 15/2 Minime, prov. Utrecht 28 1e, zwanger mbv clomid 150 mg 12 sep 11/2 VK+echo Jemma, omg. Dordrecht 35 2e, zoontje van 3 13 sep 3/2 VK HannaB, regio NH 29 2e 14 sep 2/2 echo + gyn Rosa78 31 1e 14 sep sep 2009 miskraam, echo, 7 wk, 4 dg - alles goed! 11/2 echo Marjoleintje82 27 2e 15 sep 3/2 VK

11/2 echo Rijstkorreltje, Limburg 31 2e, dochter van 2,5 16 sep Echo 26/1 bij gyn: 6 wk, 6 dg, met kloppend hartje! In 2009 3 miskramen gehad. 2/2 echo Eva, Rotterdam 26 1e 16 sep okt 2009 MA en dec 2009 MK, 2e echo: hartje klopt, 6,6 mm! 19/2 termijn echo Melody 35 1e, 3e voor vriend 17 sep 4/2 termijnecho gyn, ivm onregelmatige cyclus Boefje, Utrecht 29 1e 18 sep 12/2 VK + echo Orion 25 1e 19 sep 24/2 VK + echo Aapie1980, Den Bosch 29 1e 21 sep 1/2 1e echo gehad, hartje klopt! 7,9 mm

11/2 1e afspraak VK

Schrijfster, Limburg 33 1e 22 sep 12/2 VK en echo Fee7 28 2e, dochter van 5 22 sep 11/2 echo. Aug. 2009 miskraam gehad AmyO 23 1e 23 sep Odi, Leiden 29 1e 24 sep 17/2 VK Chocolatelover 28 1e 26 sep 15/2 VK kip 24 1e 28 sep 4/2 echo gyn, aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dec 2008 miskraam Eucalypta, omg. Den Bosch 39 1e 29 sep 3/3 VK, begin 2007 een vroege miskraam gehad
@ Horizon: jeetje wat verwarrend allemaal zeg! Wanneer mag je weer op controle komen? Of kan je bellen met vragen? Hier alleen mee thuis zitten en afwachten lijkt me ook vreselijk! Dikke knuffel voor jou

@ HannaB: wat een naar bericht van je broer, sterkte met alles!

@ MamaD: jammer dat je ons (tijdelijk) gaat verlaten! Maar ik snap je reden wel, ik vind het soms ook erg druk en kost het me wel veel tijd om alles terug te lezen. Jij ook een fijne zwangerschap!

@ Marjolijntje: er ligt hier een stethoscoop al weken te branden in de la....(van mijn werk) ik heb met mezelf afgesproken dat ik zondag (ben dan 10wk) samen met lief voor het eerst mag gaan luisteren naar een . Spannend! Voor mij dus geen aanschaf van een doptone.

Ik moet me ook erg inhouden hoor, bij ons op de afdeling (IC) staat dagelijks een echo apparaat heel aantrekkelijk mij aan te kijken....maar ik wacht (geduldig ) af tot de 16e....

X Zus
Hee Odi, best een goed idee, ik krijg ook een beetje bomen-door-bos-idee.
still crazy after all these years
he

ik las ergens dat je pas na 22 weken ofzo met stethoscoop het hartje kan beluisteren ?? (want ik als verpleegkundige had idd ook al bedacht dat ik zelf dan wel naar het hartje ?! ging luisteren met stethoscoop...)

en wat shit om te horen dat je buik dus gewoon blijft groeien, terwijl het kindje dood is ..

xxx
@horizon; mijn buik bleef ook doorgroeien vorig jaar. En ik hield ook alle zwangerschapsklachten, terwijl er achteraf alleen een leeg vruchtzakje inzat (tot 2x toe). Ik begrijp dus hoe je je voelt. Ik vind het knap dat je het wachten zo lang volhoudt. Na de curretages waren de klachten binnen een week weg. Dus ik neem aan dat dat na een natuurlijke miskraam ook zo is. Bij mijn natuurlijke miskraam namen eerst de klachten af en ging het toen mis. Ik woog na de geboorte van mijn dochter uiteindelijk weer 73kg, na de 2e miskraam 77, en zit intussen weer op 75kg (ik ben heel lang, hoor!)

@Odi; het splitsen vind ik een goed idee. Het is hier idd erg druk. Zijn er mensen die handig zijn met zo'n schema opstellen? Dan mogen die wat mij betreft 3 nieuwe topics openen.
Splitsen lijkt mij ook een goed idee, ik weet ook niet goed meer wie wie is...

Helaas ben ik niet genoeg online om een topic te openen en een schema bij te houden. Is er van elke groep iemand die dat kan en wil doen?
Horizon, wat een verhaal zeg, ik wist niet dat het zo werkte. Ontzettend rot voor je.

V.w.b. het splitsen, ik zal dan het topic voor 21 - 30 sept. voor mijn rekening nemen. Of zou een 2-splitsing (1- 15 + 16 - 30 sept.) handiger zijn...? Wat denken jullie?

Ik wacht uiteraard nog wel even tot meer dames hebben gereageerd en de andere groepen ook topic-openers hebben.

Dat is overigens niet al te veel werk, je kan gewoon het betreffende gedeelte uit deze tabel kopieren en het lijkt me niet dat er nu nog veel mensen bijkomen.
Nee, de zwangeren moeten het inmiddels wel weten voor september, denk ik.

Is goed, we wachten nog even dan!

Fijn Odi, dat jij dat wilt doen.

Horizon, klinkt heel vervelend, juist als je buik dikker wordt krijg je hoop natuurlijk.... Maar het lijkt dan toch nu niet zo te moeten zijn... Sterkte!!
Qua ziekenhuizen is het hier idd beter geregeld dan in NL als ik zo jullie verhalen lees. Idd een dag vantevoren, of dezelfde dag bellen voor een afspraak. Echo's zoveel je wilt en zonder problemen. Artsen zijn goed opgeleid (veel buitenlanders studeren hier medicijnen) en er is altijd wel ergens een dokter beschikbaar. Let wel: dit geldt alleen voor de prive ziekenhuizen, de overheidsziekenhuizen zijn echt rampzalig. Voor de beeldvorming, hier ga ik bevallen: www.thenest.co.in

En nee, hij heeft geen snor . Maar is idd wel erg standaard voor een Indier om dat te hebben.

Enige wat ik ga missen denk ik is kraamzorg, want dat hebben ze niet hier. Normaal doet je familie dat want de meesten wonen hier in een samengestelde familie, met (groot)ouders, tantes, ooms, de hele rambam. Wij dus niet, maar we hebben wel een fulltime maid. Iemand die maandag t/m zaterdag van 7.30 tot 18.00 komt om schoon te maken, te koken en op de kinderen te passen. Dus ik mag niet klagen.
He meiden!

Lijkt me ook wel een goed idee om te splitsen. Maakt mij niet uit of het in tweeën of drieën gaat.

(als het in 2en gaat moet ik ff bedenken bij welke ik hoor; in de tabel staat de 12de, dat is volgens de echo, maar de officiele datum is de 9de, die houd ik nu ook aan) Al denk ik dat door de helft ook goed werkt!

Horizon: Wat vervelend dat je buik zo blijft groeien! Erg verwarrend inderdaad.
Hoi Allen

Ik begon me ook al een beetje ondergesneeuwd te voelen.

Goed idee om te splitsen.

Maak je zo'n tabel in word? Dan moet ik even opnieuw office installeren en dan wil ik wel 1-10 sep openen.

Volgens mij is in 3en niet gek, want sep heeft 30 dagen of is dat onhandig??

Roept u maar!

Woesjke (nijmegen)

PS hier alles goed, wel vaker misselijk, vooral ook na het eten en nog steeds erg moe. Borsten en buik groeien en ik had maandag een lekkere jankbui. Verders heb ik zin in 10 feb want dan 10 wk echo. Stethoscoop? Die heb ik nog ergens liggen!
oeps ik was aan het tabel kopieeren, maar ik doe het nie goe
Oh Woesjke, spannend he, al bijna de 10 weken echo. Ik ook volgende week, maar dan op donderdag.

Wat goed dat jij het 1-10 topic wilt openen. Ik denk dat ik daar beter bij kan komen, omdat 9 sept officieel is en als de VK dan volgende week alsnog de 12de als officiele datum aanhoudt (ik denk t niet ) dan kan ik nog switchen...

Ik weet niet hoe de tabel gemaakt wordt. Het schijnt niet zo moeilijjk te zijn, maar heb dat nog nooit gedaan op een forum!
Oh Sanne that reminds me.... Een vriendin van mij uit Dubai is vorige maand bevallen en heeft kraamhulp laten invliegen ( hoe chique klinkt dat?!!) nou had zij via haar Ndl. werkgever een Nederlandse verzekeraar die een bedrag vergoedde. Zelf hebben ze het ticket betaald voor die kraamhulp ( die ook haar man meenam) en zo hebben ze een week Ndl. Kraamhulp gehad. Je kunt ook evengoogelen op kraamhulp in het buitenland. Er zijn bijv. kraamhulpen die het leuk vinden om even naar het buitenland te gaan en hun eigen ticket betalen. Zij hebben er erg veel aan gehad. Heel fijn om in je moerstaal bijgestaan te worden door een prof. vlak na de bevalling. Zij gaven de kraamhulp 's middags vrij zodat die samen mrt haar man Dubai in kon. Ik weet van de waanzinnige goedkope maids in India ( wij hadden in Oman een Indiër en in de uae een Filipijnse) maar het is toch anders dan een oerhollandse kraamlady. Ik kan haar anders wel vragen hoe die van haar heette. ( nu nog niet want deze vriendin weet nog niet dat ik zwanger ben!!)
Je kunt oa even kijken op www. Cradle. Nl alhoewel t voor jou misschien niet werkt omdat je geen nl verzekering hebt....
Heb net de Moeders voor Moeders mevrouw op bezoek gehad, wat een kwebbel! Nu moet ik dus alle urine opvangen, het liefst ook op m'n werk. Weet nog niet hoe ik dat ga regelen, tussen alle collega's en studenten! Valt toch best wel op als je iedere keer met een grote tas naar de wc gaat, lijkt me

nog iemand hier aan 't opvangen voor Moeders voor Moeders?
Eucalypta: Ik doe nu een week of twee mee aan MvM. Ik neem dat echt niet mee naar mijn werk hoor! Dan weten je collega's en studenten (in mijn geval leerlingen/kinderen)direct dat er iets gaande is. Ik doe het alleen thuis, is ook prima. Sommige dagen zit de fles 3/4 vol, soms nog niet eens de helft. Maar ja, ik doe mn best, meer kan ik niet doen!!
Opsplitsen vind ik een heel goed plan!! Ik heb nog nooit een topic geopend, maar als Woesjke het wil doen voor 1-10, dan fijn, anders wil ik er wel induiken hoor!

Mijn MvM-dame verzekerde mij dat ik echt niet op mijn werk hoefde op te vangen; alleen thuis. Nu werk ik bij een heel klein bedrijfje en doe ik het wel op mijn werk, maar ze verwachten echt niet van je dat je met die flessen gaat sjouwen van en naar je werk...

Nog een weekje wachten op de echo, volgende week donderdag mag ik ook!

We gaan vanaf nu met z'n allen een ware Vk- en echoboom tegemoet, leuk!
Aangezien ik vanaf gisteravond tot nu al bijna zo'n fles heb volgeplast, had ik ook al bedacht om het niet op m'n werk te doen, valt ook iets teveel op. De WC is ook echt op een centraal punt bij ons dus dan is het meteen ook duidelijk.

@ Cindeke: leuk joh, de eerste echo. Bij mij duurt dat nog wel even, heb de eerste afspraak vk pas 3 maart, is bij mij week 10.
hmmm zal ik dan een topic openen van 11 tot 20 sep.

ik heb nl. wel vaker tabellen beheert. en mijn datum kwam volgens de VK uit op 11 sep. op basis van mijn laatste menstuatie en cylcusduur. maar door een late eisprong vermoed ik zelf dat het nog wel eens een dagje later kan worden vastgesteld volgende keer.

(roepen jullie eerst maar of jullie het een goed idee vinden voordat ik actie onderneem)

't splitsen lijkt me wel verstandig, alhoewel ik sommige ook wel ga missen! maar ja, ik kan natuurlijk wel blijven meelezen in de andere september topics!

't is idd zo dat als je 1 dag niet geweest bent, je de hele draad kwijt bent! ik wil zo graag op iedereen reageren, maar het is eigenlijk geen doen meer.

wel even voor tijgervrouw nog een persoonlijk berichtje: veel succes vandaag, ik denk aan je en ga voor je duimen. hopelijk ben je 's morgens vroeg aan de beurt! laat je het ons weten?
Zo dat klinkt luxe Sanne! Een maid in huis. Dat moet echt heel fijn zijn met een baby straks. en ik wist niet dat India ook zo voorloopt op medisch gebied, weet dat eigenlijk alleen van Bangkok en KL enzo.

V.w.b. het splitsen, nu moeten we dus nog even wachten op een TO voor 11-20 sept. Fijn Woesjke en Cindeke, dat jullie het willen doen.

De tabel kan je maken door mijn OP te quoten. Je ziet dan een hele berg tekentjes, maar als je even goed kijkt, herken je de aparte regels van elke persoon. Die kan je dan gewoon per regel deleten of kopieren / aanpassen als dat nodig is.

Ik zag in een ander topic ook een excel-tabel die als plaatje was geplakt.

Met een kleiner aantal mensen is het mss ook niet meer nodig om de tabel continu aan te passen met VK-bezoekjes e.d., maar alleen één keer naam/leeftijd/hoeveelste kind/uitgerekende datum in te vullen in de OP.

Eucalypta, mijn MvM-mevrouw komt zaterdag op bezoek, maar ik ga het echt niet op m'n werk doen. Zie mezelf al lopen door de kantoortuin met m'n flesje plas Ik moet het al zelf weg gaan brengen elke zaterdag, dat staat me al een beetje tegen (lui als ik ben).

Ik begin nu trouwens wel misselijk te worden, voelde me gisteren heul zielig, hoofdpijn, misselijk, koud. Vandaag gaat wel weer beter, maar ik voel het op de loer liggen...
Ah Malys, we kruisten elkaar. Fijn dat jij de middelste groep wil 'doen'.

Ik zal het even in de gaten houden, en als ze alledrie geopend zijn dan kunnen we hier een post met verwijzingen maken.

En attent van je: inderdaad Tijgervrouw, heel veel succes, laat het allemaal goed en gezond zijn!
zullen we het dan maar gewoon doen? ik heb er nu ook wel even tijd voor
Open die nieuwe topics maar! Voor iedereen die in begin en eind september is uitgerekend: heel veel succes en plezier met de rest van de zwangerschap!

Tijgervrouw; succes vandaag en misschien wil jij hier nog wel even melden of alles goed was?
"Tussen 11 en 20 september 2010 uitgerekend!"

Lindaatje, Sterremaud, Minime, Jemma, HannaB, Rosa, Marjoleintje, Rijstkorreltje, Eva, Melody, Boefje en Orion hier verzamelen!
Topics delen is een goed idee!

Ik blijf af en toe wel nog even kijken hoe het gaat met de andere delen hoor, hihi.

Tijgervrouw, ben je ook zo nerveus? Ik moet over 20 minuutjes weg. 10.45 uur de echo. ieeee.

Jij ook heel veel succes en ik hoor het!?

X Kip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven