Forummer van de Maand - Brainstormtopic

02-02-2010 13:51 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers!

Naar aanleiding van herhaaldelijke klachten en opmerkingen over de 'zichtbaarheid' van de Forummer van de Maand-verkiezingen is er nu dit topic om al jullie ideeën te inventariseren.

Dit topic is geopend in overleg met Sheila, omdat jullie altijd creatief zijn met ideeën, het een verkiezing is voor jullie en omdat Viva jullie er graag in wil betrekken.

Dit topic is de komende maand open, mochten er goede ideeën geopperd worden waar Viva ook enthousiast over is, dan neemt Viva die gelijk mee in de volgende ronde (dus de FvdM Maart).

Kortom; kom maar door!

Ook namens Sheila, alvast bedankt!

Angel 5
Mag ik even zeggen dat ik de manier van communiceren van sommige dames in het remigranten topic erg onprettig en indiscreet vind?
Oeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, gekeken bij je loepje Q. Wat een nare opmerking. Gatver. Nou snap ik wat je bedoelt. Jammer van haar opmerking. Trek het je niet aan Q .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ja, dat is toch jammer inderdaad van de FvdM-winnares...

Niet aantrekken hoor Q; je raad en adviezen en luisterende oor worden namelijk door heel veel mensen wél gewaardeerd!
Qwertu, en toch ben ik stomverbaasd dat je nog nooit gewonnen had. Ik dacht dat je de eerste, of een van de eersten, was.
quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 20:12:

Dushi, bij mij knalt 'ie recht naar binnen. Tuurlijk is het forum ter vermaak enzo, maar ik zit toch ook wel echt vanuit mijn tenen naar anderen te typen voor advies, om herkenning te bieden, etc.

Iemand die "de rest", waar ik deze maand toevallig door die nominatie wat nadrukkelijker bij hoor, wegzet als mensen die "als kippen zonder koppen overal nutteloze opmerkingen achterlaten", dat vind ik echt zum kotzen. En ja, dat trek ik me persoonlijk aan ja. Goddomme. Ik typ nog eens wat goedbedoelde adviezen, geef mezelf nog eens bloot in de hoop dat een ander daar houvast aan heeft. :puke:Joh? Je trekt je toch zeker niets aan van iemand die nauwelijks op de rest van het forum komt? Die is helemaal niet bekend met de rest van het forum, net zoals de rest van 't forum niet met haar.
Moet wel eerlijk zeggen juist door op het topic gelezen te hebben en de reacties te zien noopt het mij steeds minder om te gaan stemmen. Daar waar ik normaal wel stem, en iedereen hartelijk feliciteer heb ik nu een nare bijsmaak hiervan gekregen. Mijn stem en of mijn felicitatie behoudt ik voortaan maar voor iemand die ik echt zie zitten.
Beste allemaal,

ik ga op een rijtje zetten wat er tot nu toe aangedragen is. Daarna open ik Brainstormtopic nr 2 en maak daarvan aliassen aan op de pijlers. Ik hoop (en verzoek vriendelijk doch dringend!) om de discussies achter ons te laten, evenals het modder gesmijt wat m.i. nergens voor nodig is. Ook niet in de 'eigen' topics!!

Angel 5
Het is wel fijn om te lezen dat niet iedereen in dat topic eraan mee doet! Dat wil ik nog wel even onderstrepen!!!!
Dank voor de knufs.

Pffft.

Ik heb ook nog wel een suggestie, namelijk om deelnemers die op oneigenlijke wijze winnen en die hun mede genomineerden beledigen te diskwalificeren.

@Mamz, kan d'r niks aan doen, maar ik ben het inderdaad nog nooit geworden.
Q, maak je niet druk. Als de opmerking ergens op duidt, is het wel dat de poster geen énkel idee heeft wat er buiten de reizen-pijler op het forum te doen is.

Zal ik dan maar even posten wat ik normaal gesproken achter de schermen zou doen? Ik nomineer deze maand: Qwertu. Omdat ze het forum zoveel interessanter, warmer, intelligenter en grappiger maakt. En omdat ze zo aan het azen is op de vieb natuurlijk. Die niet eens meer in het pakket zit.
Toch nog wel even een vraagje: waarom mag hier niet over gediscussieerd worden, Five? De discussie heeft namelijk wel een duidelijk inzicht gegeven in de manier waarop er voorgedragen en gestemd wordt. En dat mensen hun teleurstelling uitspreken over hoe dat verloopt, dat lijkt me ook heel waardevolle informatie voor Viva. Ik snap dat het niet positief is en dat je het liever wel positief wilt hebben, maar dat doe je niet door dan maar te verbieden om klachten uit te spreken.

In mijn ogen is het uitspreken van een klacht een prima middel om helder te krijgen waar het probleem nu ècht zit. Van daaruit kan er verder gezocht worden naar oplossingen.
quote:Dushi74 schreef op 03 februari 2010 @ 20:44:

Het is wel fijn om te lezen dat niet iedereen in dat topic eraan mee doet! Dat wil ik nog wel even onderstrepen!!!!Zeker. En ik vind het ook netjes dat nu (nog) niemand olie op het vuur aan het gooien is.
Ann Liv en ook de anderen, jullie zijn lief.

Goed, dus "we" willen liever niet dat één groepje de dienst uit kan maken en "we" willen ook niet dat forummers kunnen winnen terwijl ze echt geen benul hebben wat zich op de rest van het forum afspeelt. Kunnen we dat zo stellen? Kunnen we daarna verder denken over hoe dat voorkomen kan worden.
quote:floor72 schreef op 03 februari 2010 @ 20:35:

Mag ik even zeggen dat ik de manier van communiceren van sommige dames in het remigranten topic erg onprettig en indiscreet vind?

Nou inderdaad. En dat was mij vanmiddag al opgevallen en toen ik daar iets over poste in mijn vaste topic, was het al weer verkeerd dat ik daar wat over zei, maar mijn opmerking valt wel in het niet bij hoe zij praten over andere forumleden.

Ik lees daar ook dat het vast jaloezie is, dat is niet zo want ik ben al FVDM geweest
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Dushi74 schreef op 03 februari 2010 @ 20:44:

Het is wel fijn om te lezen dat niet iedereen in dat topic eraan mee doet! Dat wil ik nog wel even onderstrepen!!!!En ook dat is waar
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Ann Liv schreef op 03 februari 2010 @ 20:58:

[...]

Zeker. En ik vind het ook netjes dat nu (nog) niemand olie op het vuur aan het gooien is.

Ik ook. Ik vind mijn eigen posts al discutabel eerlijk gezegd, maar vond de opmerking wel relevant voor de discussie hier. Dan weten we tenminste wel waar we het over hebben.

En als ik heel eerlijk ben, vind ik dat als een verkiezing zulk kinderachtig gedrag oproept, je jezelf als Viva ook gewoon mag afvragen in hoeverre het zinvol is om door te gaan met zo'n verkiezing. Ook omdat het blijkbaar z'n doel mist. En dan heb ik het nog niet eens over de inmiddels ontelbare keren dat verbaasd op me gereageerd werd als ik vertelde dat ik het nog nooit geworden was. (Niet om mezelf naar voren te schuiven, maar het wel typisch toch, dat mij dat wel zo vaak gevraagd is en -naar ik zo inschat- de huidige FvdM niet.)
Q, heel qut die opmerking. Vilein.

Maar goed, de boel gaat aangepast, veranderd, op de schop en ánders.

Dus dit was de laatste keer op deze manier hoop ik, als het zo moet, dan maar liever niet dat hele FvdM meer wat mij betreft.
quote:Viva Angel5 schreef op 03 februari 2010 @ 20:44:

Beste allemaal,

ik ga op een rijtje zetten wat er tot nu toe aangedragen is. Daarna open ik Brainstormtopic nr 2 en maak daarvan aliassen aan op de pijlers. Ik hoop (en verzoek vriendelijk doch dringend!) om de discussies achter ons te laten, evenals het modder gesmijt wat m.i. nergens voor nodig is. Ook niet in de 'eigen' topics!!

Angel 5

Ik vind het de discussie wel waard 5! En ik ik wil er ook mijn nek wel even voor uit steken!

Ik vind de discussie en manier van uiten op het remigranten topic zeer onprettig. Dat was bij HPL al aan de hand en nu gebeurt het weer!

Daarom ben ik voor afschaffing van forummer van de maand!

Er zitten een paar hele onsympathieke mensen daar! En ik vind het onbegrijpelijk dat dit topic zo prat gaat op 'met de eer willen strijken en we hebben weer een FvdM.'

Als de verkiezing al om zeep is geholpen dan weten we door wie toch?
quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 21:00:

Ann Liv en ook de anderen, jullie zijn lief.

Niet eens lief bedoeld, gewoon eerlijk.

quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 21:00:

Goed, dus "we" willen liever niet dat één groepje de dienst uit kan maken en "we" willen ook niet dat forummers kunnen winnen terwijl ze echt geen benul hebben wat zich op de rest van het forum afspeelt. Kunnen we dat zo stellen? Kunnen we daarna verder denken over hoe dat voorkomen kan worden. Als je met 'we' zo'n 95% van de forummers bedoelt, kunnen 'we' dat wel zo stellen denk ik.
quote:Ann Liv schreef op 03 februari 2010 @ 21:10:

[...]

Niet eens lief bedoeld, gewoon eerlijk.

Precies
quote:floor72 schreef op 03 februari 2010 @ 21:09:

[...]

Ik vind het de discussie wel waard 5! En ik ik wil er ook mijn nek wel even voor uit steken!

Ik vind de discussie en manier van uiten op het remigranten topic zeer onprettig.

Ik ben het eens met Floor.

Als die opmerkingen van de winnares van de FvdM-verkiezing op het eigen topic exemplarisch moeten zijn voor haar schrijven, dan herken ik daar niets van de motivatie in waarom zij FvdM is geworden. M.a.w.: die titel is niets meer waard.

En dat zeg ik als groepsloze, dus kansloze forummer.
Goed, we willen ook controle dus, of de potentiële FvdM de titel wel waard is. En controle kan alleen maar plaatsvinden óf door Viva zelf, óf door halverwege de maand de stembus dicht te gooien en de forummers te laten kiezen uit de top 5 tot dan toe.
quote:zjena35 schreef op 03 februari 2010 @ 19:19:

Dushi, ik bedoel jou niet.

Ihad wel bv.

Ik dacht even dat je mij bedoelde, maar t gaat gelukkig over Ihad, pfww

Maareh, quote graag, want wat schreef ik dan dat zo erg was? Ik schreef niets persoonlijks over de 'winnares', alleen iets over het groepjesstemmen en daar mag men best een mening over hebben. Gezien de reacties op dit topic hebben meer mensen daar last van

En ontopic van nu af aan, ik vind pen doorgeven ook een erg leuk idee. Wat mij betreft is het of dat of nominatie met gedegen motivatie - selectie door Viva - stemmen.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ikbenanoniem, ik ben ook ooit kansloos groeploos begonnen hoor.
Na de laatste posts is mijn vraag eigenlijk geen vraag meer, maar wat is in godesnaam het nut van deze verkiezing? Ik heb net de opmerking van de winnares van deze maand gelezen. Zij krijgt het wel voor elkaar? Wees er maar trots op. :puke:
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven