Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Sabrina, misschien kun je de tabel in je openingstopic neerzetten, dan zien we hem tenminste de hele tijd.

Je doet dit door: in je openingstopic het bericht te wijzigen. Je tekst weg te halen en dan op het icoontje met het bergje te drukken (de vierde van rechts). Je krijgt dat een pop up boxje waar je iets in kunt typen: als je hier http://home.casema.nl/casperenregina/Viva.jpg

in tikt dan link je de tabel in je posting.

Ik zal dan steeds de tabel updaten en dan hoeven jullie allemaal alleen maar op F5 te drukken om de laatste versie te zien.
Dames, moet weer rennen. Heb me inmiddels aangemeld op de MSN groep en heb hier alle berichten gelezen, maar ik moet nu weg. Ik probeer morgen echt even te reageren.

DeeDee, nog gefeliciteerd meid! Kun je me je leeftijd nog even doorgeven, dan pas ik dat nog even aan in de tabel.

Groetjes,

Regina
Hoi allemaal, leuk die tabel! Ik ben 39 jaar en heb op 28 sep de 1e echo bij de gyn (werkt hier een beetje anders op Aruba).

Bowie
zo schema geplaatst

Ik kom vandaag wel op iedereen reageren
Hoi Allemaal!

Bowie, Welkom!

DeeDee, ik heb ook wel eens kramp in mijn buik na het vrijen. Dat had ik de eerste keer ook regelmatig, maar toen is alles goed gegaan. Volgens mij komt het gewoon omdat er vanalles gebeurt in je baarmoeder, waardoor er daar wat spanning zit. Als er dan tegenaan gestoten wordt kan het pijnlijk zijn. Ik zou me er echter geen zorgen om maken. Volgens mij is het juist goed om te seksen met je partner, want na de bevalling sta je effe droog. (Na mijn keizersnee moesten we drie weken wachten. We waren erg blij dat het daarna weer mocht Sommige vrouwen willen/moeten nog langer wachten... Dus ik zou zeggen geniet ervan zolang het nog kan! En maak je geen zorgen!)

Joy, ik duim voor je hoor meid! Hoe is het nu met je?

Regina, je bent een held! Wat fijn dat jij weet hoe je een tabel kunt maken, plaatsen en bijhouden.

Andere dames, allemaal de groetjes. Misschien dat ik nog even mijn bedje induik, nu mijn zoontje ook ligt te slapen. Die vermoeidheid is wel vervelend. Vanavond moet ik naar school, dus kan ik maar beter uitgerust zijn. Hopelijk ben ik over een maand of twee niet zo gruwelijk moe meer.

Moeten jullie trouwens ook al zo vaak plassen? Ik moet er 's nachts soms wel twee keer uit. Dit herinner ik me eigenlijk van later in de vorige zwangerschap... Nou ja, ik heb maar een emmer met deksel gekocht en die doet zolang dienst als nachttoiletje. Je moet toch wat?

Dag! Utah. 5w1d
Hoi allemaal,

Alle nieuwe zwangeren, van harte!!

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties. Het doet me goed en geeft een hart onder de riem! Fijn om ook de zorgen hier kwijt te kunnen. Ik voel de zwangerschapshormonen goed en probeer goede moed te houden. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik af en toe er wel down en verdrietig van ben. Het zou lekker zijn om dan even een lekker glas witte wijn te drinken, maar dat kan jammer genoeg niet.
Hey Regina, wat gaaf die tabel! Leuk om zo het overzicht te hebben.

Joy, ik hoop ook voor je dat alles goed gaat en dat je geen bloedverlies meer hebt. Sterkte ermee!

Utah, ik moet er idd ook elke nacht wel 2x uit om te gaan plassen. Nu drink ik ook best veel nog s avonds, maar goed dat deed ik vroeger ook en toen hoefde ik er s nachts niet uit.

Hoe is het verder met iedereen? Allemaal al last van de gebruikelijke kwaaltjes! Ikke helaas nog heel weinig, zeg ik nu nog...hihi. Ben natuurlijk ook pas 4w5d vandaag. Hoop dat het nog komt, geeft mij iig een prettiger gevoel :-)
Joy, kop op meid, zolang je je nog zwanger voelt groeit het heus gewoon. Stomme gyn om zoiets te zeggen trouwens.... Maar ik herken je down gevoelens wel hoor, soms geloof ik ook gewoon niet dat het goed zal gaan. Vandaag bijv, heel veel gedaan, keihard gewerkt, thuis nog klusjes gedaan, de bomen water gegeven (zwaar werk!) en nog niet kapot. Wel een beetje druk op mn onderbuik, licht misselijk gevoel af en toe en heeeel soms een steekje in mn borsten. Dan denk ik: dat mag best iets meer allemaal!

Duimen maar weer, voor ons allen!

Bowie
Hallo!

Mijn naam is Tazz, ik ben (nog net) 29 jaar en weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. Mijn zoontje is nu 10 maanden, iets sneller dan verwacht, maar we zijn er wel heel blij mee. Als ik het goed is ben ik 18 mei uitgerekend.

Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn eerste zoontje vanaf het prille begin meegeschreven op het oktober 2006-topic en ik schrijf nu nog steeds heel intensief met die meiden op een besloten msn-groep. Heel leuk! Het lijkt me dus leuk om dit deze zwangerschap weer te doen met medezwangeren, maar ik ben nog niet zo bekend op dit nieuwe vivaforum en weet ook eerlijk gezegd niet of ik de tijd kan vinden. Voeg me dus nog maar even niet toe aan het schema (ga er zomaar even brutaalweg vanuit dat ik wel toegelaten word door jullie ). Ik probeer hier mee te lezen en te schrijven en als dat goed gaat, kan ik er altijd nog bij, toch?

Groetjes!
hé meiden, zo ik kom ook weer ff reageren.

Joy ik had bij mijn eerste echo ( van eveline ) ook dat het een week scheelde. Hij gaf 9 weken aan terwijl ik er bijna 10 was. Maar de echo daarna was het weer gelijk, op een dag, met mijn berekening. Toen vertelde de vk ook dat de berekeningen niet helemaal kloppen. In het begin is de vrucht zo klein dat een millimeter al een paar dagen kan schelen. De 2e maand groeit de vrucht heel hard en de eerste maand valt dat nog mee. Waarschijnlijk is dat bij jou ook het geval. Probeer je maar niet te druk te maken, al zal dat best lastig zijn. Ik ben blij als ik mijn eerste echo gehad heb, het blijft toch een bevestiging dat de test gelijk had!

Draaimolen je bent idd niet aangemeld voor de msn groep, het was durske. Ik heb alleen gevoelige borsten en kan erg moe zijn, maar dat komt misschien ook omdat ik momenteel een vreselijke handenbinder om mij heen heb. Volgende week dinsdag heb ik 2 examens dus kan ik tussen de middag ook niet gaan slapen, omdat ik moet leren. Ach kop op en we gaan gewoon verder.

Utah ik loop me ook suf naar het toilet de hele tjid. Al is het de ene keer vaker dan de andere. Als je eenmaal gaat, dan blijf je lopen haha! Gelukkig heb ik er 's nacht geen last van al moet ik 's morgens wel opschieten met naar de wc gaan!

Tazz welkom op ons topic, natuurlijk ben je vanharte welkom. Ook hebben wij een prille msn-groep waar je ook best bij kan. Het staat nog op een laag pitje, maar als je wil kan je er altijd bij.

Nou momenteel zit ik te wachten op de ATAG monteur, want mijn vaatwasser is al een week stuk en ze konden vandaag pas komen om hem te maken. Na 12 uur is alles wat ik weet...lekker, nou ik hoop dat hij nog een beetje op tijd komt. Verder heb ik niet echt veel te melden.
oh ik moet hem wel goed afsluiten.

Groetjes Sabrina mv. Eveline ( 6w + 5d )
Dames, ik ben moeeee! Kom er maar niet aan toe om te reageren. Morgen ben ik vrij en zodra Gijs ligt te pitten kom ik echt even buurten en dan zal ik ook het schema weer even aanpassen.

Sorry dat ik zo eenzijdig post, maar het gaat komen, I promiss!

Groetjes,

Regina
He Joy, wilde even reageren op je verhaal + echo!

Ben zelf maartmama 2008 en had met 6 weken een bloeding en wel een flinke. De dag erna een echo gehad, inwendig. Daarop een vruchtzak met "iets" erin, maar veel te klein voor 6 weken. Ik helemaal in de stress natuurlijk, want wist ook precies wanneer we geklust hadden en ik mijn ei had gehad (na 2,5 jaar klussen weet je dat wel ). Er was 50% kans zei de gyn, een week later zagen we een vruchtje van 6 w en 5 dagen, dus precies goed! En een kloppend hartje...! Pas met 12w en 6 dagen weer echo gehad en ik loop nu weer 4 dagen voor!

Maak je geen zorgen en probeer het positief te zien. Ik had zelf totaal geen symptomen, geen pijnlijke borsten of wat. ALleen moe. Bij mij kwam het pas met 8 a 9 weken misselijkheid en zo.....!

@de rest: fijne zwangerschap en geniet ervan.

Freekje

14w en 6 dagen
Hoi Tazz, welkom!

Jullie hadden het over sexen, heb ik echt heeeeleeemaaaal geen zin in! Mijn borsten doen echt mecha pijn en ben zo nu en dan erg misselijk... De vorige keer kwam de zin wel terug na 3 maanden, heb mijn man maar verteld dat ie even geduldig moet zijn!

Heeft iedereen gewoon de 'sex' behoefte, of zijn er ook dames die net als mij er even niet aan moeten denken?

Groetjes ANgela
Hoi!

Leuk om te lezen dat ik iniedergeval welkom ben hier. Zo te zien is dit een leuk groepje.

Regina, jouw naam komt me nog wel bekend voor van het borstvoedingsforum. Gijs heeft lang borstvoeding gehad toch? Hoe oud is hij nu?

Mijn zwangerschap is eigenlijk nog wel een beetje onwerkelijk hoor. Ben 2 maanden geleden gestopt met de pil omdat ik er last van had, maar als alternatief zijn we aan de condooms gegaan omdat we eigenlijk nog even wilden wachten met een tweede kindje. Afgelopen maand niet helemaal consequent geweest, maar iniedergeval wel rond de hele periode van de eisprong, en het is gelijk raak. Bij mijn zoontje was het ook gelijk de eerste ronde bingo, dus we zijn een zeer vruchtbaar stel denk ik

Maar ook al is het iets eerder dan gepland, we zijn er wel harstikke blij mee hoor! Het is toch maar weer een mooi wondertje.

Zondag een test gedaan en dat was een heel licht streepje, mijn man wil keihard bewijs met een dikke vette streep, dus zaterdag doen we nog een testje. Maar voor mij staat het als een paal boven water dat ik zwanger ben: moe, pijnlijke, volle borsten, weeïg gevoel in m'n onderbuik, licht misselijk en natuurlijk een uitblijvende menstruatie terwijl ik een erg regelmatige cyclus heb.

Wat betreft de sex: ik weet van mijn vorige zwangerschap dat ik daar inderdaad de eerste 3 maanden ook niet zo'n behoefte aan had. Heel je lijf staat op zijn kop en ik was toen ook zooo moe. Geen polonaise aan mijn lijf! En ik heb er nu dus inderdaad ook niet zo'n behoefte aan. Tussen de 3 en 7 maanden komt de zin wel weer terug en die laatste periode is de zin er wel, maar is het lastig met een dikke toeter. Komt allemaal goed...

Ik ga nog even wat doen. Fijne dag allemaal!
Hoi meiden!

Ik zou ook graag willen meeschrijven. Sinds 1 september weet ik dat ik zwanger ben. Uitgerekend op 10 mei 2007. Het is ons eerste kindje en ook vrij snel raak. (1x ongesteld geweest).

Ik vind het allemaal nog wel onwerkelijk. Mijn borsten zijn al wel enorm gegroeid (had niet zo veel, dus dit is een leuke bijkomstigheid). Verder moe en af en toe een zweem misselijk.

Op 1 oktober hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik ben benieuwd!

Heb meteen ook al een eerste vraag: wanneer krijg je een echo? Doen ze dat al bij de VK de eerste keer?

Groetjes!
angela: ik heb er momnteel ook niet echt veel zin in hoor, veel last al van mijn banden omdat ik druk ben met die kleine meid die echt een handebindertje is nu! is wel erg vermoeiend, dus ik lig ook zo te slapen steeds.

Hila welkom!
Goedemorgen meiden,

Even op F5 drukken voor nieuwe tabel

Daar ben ik dan ook eindelijk eens. Gijs ligt nu lekker op bed, dus ik heb eindelijk even tijd om te reageren. Ik reageer ook wel eens op mijn werk, maar ik ben momenteel zo druk dat ik daar echt niet aan toe kom, vandaar. Komt bij dat ik al bijna 2 jaar actief meeschrijf op een ander topic "Eindelijk aan de slag..." en dus moet ik dan steeds twee keer reageren, vandaar.

Hila, welkom! Ik heb je meteen maar even aan de tabel toegevoegd. Ik heb alleen je leeftijd niet. Wat betreft de eerste afspraak bij de vk. In mijn geval is het echt alleen maar een intake gesprek en krijg je een verwijsformuliertje mee om bloed te laten prikken. De eerste echo is bij ons zo rond 11-12 weken. Althans dat was zo bij mijn vorige zwangerschap en ik ga ervan uit dat dat nu nog zo is, alhoewel ik wel verhalen hoor van meiden die al met 8 weken hun eerste echo hebben. Heeft volgens mij te maken met wel of niet prenatale onderzoeken. Als je bijvoorbeeld een nekplooimeting wil dan moet dat voor de 14e week (geloof ik) gebeuren en dus is het wel belangrijk dat op tijd de termijn bepaalt wordt. Wij zitten nog niet in de risico groep en hebben besloten geen extra onderzoeken te doen, behalve de 20 weken echo, dus bij ons zal het wel hetzelfde zijn als bij Gijs.

Tazz, ja ik heb inderdaad een tijdje meegeschreven op het bv-topic. Ik heb uiteindelijk 6 maanden bv gegeven en toen was het min of meer op. Ik heb de eerste 4 maanden volledige bv gegeven. De eerste 3 maanden had ik nog verlof en de 4e maand was ik alweer aan het werk. Ik kolfde toen 2 keer per dag op mijn werk. De 5e maand was ik dat kolven zo beu dat ik nog maar 1 keer per dag kolfde en de rest met nutrilon bijvuldde. De 6e maand was ik zo ongeveer gestopt met kolven op mijn werk en gaf ik alleen nog 's ochtends, in de late middag/vroege avond en eventueel 's nachts bv. Toen Gijs 6 maanden was kreeg hij de waterpokken en toen wilde hij de borst opeens niet meer. Kwam bij dat hij 's morgens bijna 45 minuten aan de borst lag en dan nog steeds honger had. Maw hij had er gewoon niet meer genoeg aan en door de waterpokken wilde hij het niet meer. Ik heb nog 1 keer na moeten kolven en daarna was het klaar. Op zich rustig afgebouwd dus, al vond ik het super jammer dat het over was, ik vond het zoooooo heerlijk om te doen. En jij dan?

Joy, hoe is het nu met je? Ik kan me zo goed voorstellen dat je je onzeker voelt. Gelukkig heb je wel alle symptonen, dat scheelt in ieder geval. Ik heb voor Gijs 1 miskraam gehad en daarom was ik bij Gijs de eerste 3 maanden super onzeker. Ik had gehoopt dat het deze keer anders zou zijn, maar nee hoor, ik ben nog net zo onzeker. Ik wapen me er bijna tegen zeg maar. Ik ga er bijna vanuit dat het mis gaat, zodat het niet zo'n teleurstelling is. Ik dacht vanmorgen even wat bloed te zien op mijn toiletpapiertje (heb nl. zwaar last van het toiletpapier syndroom) en ik schrok er niet eens van. Later bleek het geen bloed geweest te zijn, maar ik dacht alleen maar. Oke, het gaat mis. Heel nuchter, terwijil ik het super KUT zou vinden. Soort afweer mechanisme zal ik maar zeggen. Ik hoop dat je de volgende keer een goede echo hebt, zoals het verhaal van Freekje.

Ik heb trouwens ook voor mijn gevoel niet zo veel kwaaltjes als bij Gijs. Toen moest ik voor mijn gevoel heel vaak naar het toilet, lustte ik opeens geen koffie meer, had ik ontzettende pijn in mijn borsten en voelde ik mijn buik zo nu en dan. Nu hoef ik helemaal niet vaak naar het toilet, voel ik mijn borsten wel, maar echt zeer doen ze niet en snak ik nog steeds naar koffie 's morgens. Ik voel mijn buik wel (zwaar gevoel onderin zeg maar) en ik heb ook meer hoofdpijn dan normaal. Maar goed, ik zal tot eind oktober geduld moeten hebben, want eerder krijg ik toch geen zekerheid.

Wat de sex betreft: ik heb er ook niet echt veel behoefte aan. Is ook een beetje gedreven door angst. Ik weet dat je bloed kan verliezen door te sexen, omdat je baarmoedermond veel gevoeliger is. Dat kan verder geen kwaad, maar ik zou echt helemaal in de stress schieten en nog onzekerder worden, dus dat probeer ik maar te voorkomen. Dat komt inderdaad na die 3 maanden wel weer.

Nou, dames ik ga nog even naar de msn-groep om me voortestellen en dan ga ik naar mijn mannetje kijken. Hij is nl. heel erg zielig. Misschien dat de moeders nog een tipje voor me hebben. Hij heeft vorige week nl. een schimmelinfectie in zijn mond gehad, waardoor hij niet wilde eten en drinken. Ik heb toen Dactarin gekregen van de huisarts. Dit is een soort pasta dat hij moet opeten. Het is een schimmeldodend middel. Het heeft super goed geholpen, maar hij vond het een verschrikking om op te eten. We moesten hem echt met z'n tweeen vast houden en het dan in zijn mond duwen zeg maar. Echt zo zielig! Ik ben alleen bang dat het gevolg van die acties is dat hij nu niet meer wil eten en bang is dat alles wat ik hem voorschotel dat spul is. Hij weigert categorisch alles wat ik hem voorschotel. Hij is dol op fruit, maar wilde het net echt niet hebben. Ik dwing maar niets, maar maak me wel een beetje zorgen. Ik vind het prima als hij niet wil eten, maar hij wil ook niet drinken, dus dat is minder. Iemand misschien tips????

Groetjes,

Regina
Hyat, ik zie dat je morgen je eerste echo hebt! Spannend meid! Ik duim dat alles goed is!
Hallo allemaal!

Ik ben nog niet heel bekend op dit forum, heb me net ingeschreven.

Wat leuk dat er hier topics zijn voor elke uitgerekende maand!

Gisteren ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben: de uitgerekende datum ligt rond 17 mei! Allemaal zeer pril dus nog.

Ben doodop, heb last van mijn borsten en ben de hele dag vaag misselijk, maar ben dolgelukkig.

Deze zwangerschap is echt een wonder. Zes jaar geleden begonnen mijn vriend en ik met proberen, twee jaar later was ik nog steeds niet zwanger. Mijn vriend liet zich onderzoeken en het bleek dat zijn sperma zo'n lage kwaliteit had, dat we waarschijnlijk nooit op de normale manier zwanger zouden worden. Wat een enorme klap was dat... We hadden dit nog lang niet verwerkt toen we hoorden dat er een medische fout in het spel was! Hoewel de kwaliteit van het sperma niet top was, was er helemaal geen reden om aan te nemen dat het niet zou lukken. We moesten vooral doorgaan met proberen.

Daarna zou ik door de medische molen gaan. Ik heb bloed laten prikken en de hormoonwaarden bleken in orde. Voordat we verder konden gaan in dit traject, bleek ik een levensbedreigende ziekte te hebben! Ik kreeg heftige medicatie waarbij ik niet zwanger kon en mocht worden, en kwam op een gegeven moment zelfs in een kunstmatige overgang terecht (mijn eierstokken werden platgelegd). In mei van dit jaar ben ik na tweeënhalf jaar weer gaan menstrueren. Dat was al een behoorlijk wonder.

En vorige maand hebben we voor het eerst gericht geprobeerd om weer zwanger te worden. Een beetje tegen beter weten in, want tja, we zijn alweer vier jaar ouder, het sperma van mijn vriend was al niet van fantastische kwaliteit en na alle behandelingen die ikzelf heb ondergaan waren de kansen er ook al niet groter op geworden...

En nu ben ik toch in verwachting!! Ik kan het nog nauwelijks geloven, dat dit nog voor ons weggelegd mag zijn!

Zo dadelijk ga ik naar de huisarts, om met hem wat dingen door te spreken. Gezien mijn ziektegeschiedenis zal ik hoogstwaarschijnlijk onder controle komen bij een gynaecoloog en niet bij een verloskundige. Spannend allemaal!!
Oh ja, ik ben 34.
Hoi Dames,

Regina: Wil jij in de tabel veranderen dat ik 22 jaar ben? Vandaag geworden dus mag veranderd worden. Alvast bedankt.

Hila. Wat leuk dat je mee komt schrijven, leuk verhaal ook ik ben namelijk ook 10 mei uitgerekend (denk ik) en heb ook op 1 september positief getest. Alleen moet ik op 3 oktober naar de VK. Jouw vraag was ook gelijk mijn eerste vraag. Of ze VK ook een echo maakt. Maar dat is verschillend. Ligt er ook aan of ze een echo apparaat hebben. anders wordt je doorgestuurd naar het ZH.

Wat de sex betreft: ik probeer steeds meer uit te stellen, ook vooral door de angst die ik ontwikkel dat het dan misschien fout kan gaan. haha. Ik heb ook iedere keer als ik naar de wc ga dat ik kijk of ik geen bloed verlies. Beetje paranoia zullen we maar zeggen. Verder gaat het met mijn buikje goed. Ik draag altijd redelij kstrakke broeken en ik moe tje vertellen, dat zit niet lekker meer!!!! Nu al!!!

Maar dat geeft niks. ik heb nog wel pantalons die ik aankan die zitten wel goed.

Vanavond vier ik mijn verjaardag en vertel ik het aan onze vrienden. Een aantal vrienden weten het al, waaronder onze goede vrienden die al 2 jaar bezig zijn, Erg sneu. Maar ze vonden het prachtig en leuk en dat gaf hun weer motivatie om toch door te gaan. Fijn als iedereen blij voor je is.

Qua kwaaltjes kan ik vertellen dat mijn borsten erg gevoelig zijn en idd ik plas me ook suf!!!!

Ik kan niet wachten tot mijn verlof, al werk ik erg graag. heb gister alles op papier gezet en heb binnenkort een gesprek met de bazin hierover. Heerlijk.

Ik zal niet veel meer posten heb het druk met voorbereidingen voor verjaardag, hihi.

Fijne dag allemaal!

Liefs Kive
Milagro, wat een fantastisch verhaal, ik wens jullie veel geluk en een gezonde zwangerschap toe. Blijf lekker meeschrijven. Gezellig!!!

Gr Kive
Hi Milagro!

Super gefeliciteerd meid! Wat een verhaal en wat een wonder dat je nu dan toch zwanger bent! Het heeft vast zo moeten zijn. Dit kindje is zo gewild, dat ik zeker weet dat het de allerliefste ouders van de wereld gaan krijgen. Geniet er maar lekker van meid en succes bij de HA straks.

Liefs,

Regina

PS - ik zet je meteen in het schema (even op F5 drukken)
Kive, gefeliciteerd met je verjaardag meid!

Schema is aangepast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven