M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
Oh Scooby, wat spannend dat Jasper morgen gaat wennen. Hoeft hij maar 1 keer te wennen? Hier in Delft, tenminste de school waar Emdin heen gaat, mogen ze 5 dagdelen wennen. En dit is pas in de week voordat ze daadwerkelijk naar school gaan.

Emdin kan zichzelf best uit- en aankleden. Maar aangezien het dan uren duurt, help ik hem meestal wel een handje. Qua schoenen heeft hij allemaal makkelijke schoenen, die met klittenband ipv vetters. Zo ook zijn sportschoenen. Op de KDV oefenen ze het aan- en uittrekken van de schoenen regelmatig en hij krijgt zelfs de rits van zijn jas dicht.

Ja, Indian, jij moet echt aangeven hoe lang je kan rijden. Voor mij maakt het niet zoveel uit waar we 3 april heen gaan. Een binnenspeeltuin is altijd leuk. Of is die Leemtuin in Nijmegen waar je het vorige lente over had al geopend? Je hebt in Limburg ook Aardbeienland, maar ik denk dat het qua de aardbeien nog een beetje vroeg is op 3 april.

Oh, strakke schema's met baby's is geen succes. Die baby's houden zich daar echt niet aan en willen eten wanneer zij honger hebben.

Weinig keus hier qua het huishouden. Ik doe alles. Meestal als Emdin naar bed is en/of als ik vrij ben. Soms helpt Emdin zelfs mee. Ik vind een hulp te duur en probeer maar eens een goede te vinden. Nee, voor de woonruimte die ik heb, kan ik het makkelijk zelf aan. Als ik me kwaad maak, ben ik voor de normale dingen binnen 3 uur klaar.

Morgen gaan we naar een theatervoorstelling "het kleine Zwanenmeer" een dansvoorstelling op de muziek van Tsjaskovski (geloof dat je het zo schrijft?). Ben benieuwd. Daarna samen met mijn moeder een nieuwe pc uitzoeken, die mijn moeder gaat betalen. Ze bood het aan en dan zeg ik natuurlijk geen nee. Verder wil ik als het meezit ook nog even naar de marmoleumboer toe om een afspraak te maken om in mijn keuken marmoleum te laten leggen. Het schijnt pas in maart te kunnen, dus moet ik nu actie ondernemen. Ik wil 2 kleuren (knalblauw en lichtgrijs) in tegelvorm en diagonaal gelegd, zodat het net een echte tegelvloer lijkt.

Pff, als ik het zo lees, een drukke dag voor de boeg.

Zo, ga nu een start maken met het wegschrijven van mijn pc op cd's en een wijziging doorgeven voor de toeslag van de kinderopvang. Per 1 april 2010 hoor ik minder te krijgen ivm de BSO.

Fijne avond allemaal!
De leemtuin gaat 27 maart weer open (net even opgezocht), dus dat kan ook.

Veel plezier morgen, Q, met de voorstelling. Lief van je moeder dat je een nieuwe pc van haar krijgt! Ik wilde je laatst vragen om eens wat foto's van Emdin op hyves te zetten, zie ik gisteren dat er een heleboel staan. Wat een leuk ventje zeg!

Wijziging toeslag moet ik ook nog doen per 13 april. Heb wel in december voor Sam de wijziging doorgegeven, dat het nu 2 kinderen zijn, leuke rekeningen zijn dat, 1800 euro per maand... maar we hoeven maar zo'n 500 zelf te betalen, dat scheelt. Straks voor Lynn alleen 2 middagen bso, later 3 middagen, de donderdag is nog niet beschikbaar helaas. Vso is niet nodig, we brengen haar als de school begint en tso ook niet, want de school heeft een continu rooster.

We zijn druk bezig met het plannen van onze zomervakantie, we gaan naar Zwitserland, met schoonfamilie, maar wel allemaal eigen appartement en we rijden apart. We gaan iets eerder en houden onderweg nog een dag een tussenstop in Zuid-Duitsland. Maar eerst in mei nog een weekje naar Spanje (alweer met schoonfamilie) en we willen samen nog 2 nachtjes weg. Hoewel, ik wil 2 nachtjes, man wil langer en dan ook nog naar het buitenland, maar dat zie ik nog niet zitten. Dat komt later wel weer, maar voor een eerste weekendje weg zonder Sam wil ik in de buurt (Nederland) zijn en niet langer dan 2 nachten. Volgend weekend gaan ze samen 1 nachtje uit logeren, bij mijn ouders, we overnachten zelf in Utrecht dan. We hebben overdag een bijeenkomst van ons bedrijf en een etentje 's avonds.

Lynn hield zich altijd aardig aan haar schema en was zo hongerig dat zij alle flessen leegdronk. Sam heeft vandaag weer een halve-flesjes-dag, ben benieuwd hoeveel hij straks drinkt en of hij doorslaapt. Hij had vandaag volgens mij last van zijn buik, hoewel daar in zijn humeur niets van te merken was. Echt, ik heb zelden zo'n blije baby gezien, alleen als hij jeuk had was hij niet zo blij. We mogen nu even een paar dagen niet smeren met de hormoonzalf, alleen met vette creme en zijn eczeem begint nu dus weer te kriebelen. Morgenavond gaan we weer smeren, dan zal het daarna wel weer beter gaan.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Maakt mij ook niets uit waar we heen gaan, al heeft Amersfoort natuurlijk wel mijn voorkeur ..

Jaja Jasper zit in de klas. Ik heb nog even in de gang door het raam gekeken en hij zat heel aandachtig alles in zich op te nemen. Hij had er super veel zin in. In de auto naar school vroeg hij ook ineens aan laura wat hij allemaal ging leren, wilde ineens van alles weten....

Q hij gaat ook 5 ochtenden wennen maar ze doen dat bij ons op school door 1x per week te komen, vandaar dat hij nu al mag komen omdat er ook nog week vakantie tussen zit. Elke school doet het wennen weer anders. Volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Elke dag naar school, als ze 4 zijn is toch anders dan zo een keertje..

Ik heb mooie klus voor mezelf bedacht: ga de keuken uitsoppen alles kastjes leeghalen ed. koelkast/vriezer staat al te ontdooien. Ga aan de slag!

greetz

Uh ja vind dat wel moeilijk hoor, want voor mij is het het fijnste zo dicht bij mogelijk...maar dat is voor jullie (bijna) allemaal weer erg ver.

Leemkuil is idd erg leuk....moet het wel mooi weer zijn, dan is het daar leuker.

En waar zijn we toen een keer geweest...toen ik er ook eindelijk eens bij was??

Dat redt ik ook ngo wel qua afstand.

Grrrr vanmorgen eerst gesport (wel leuk ) en daarna ff op en neer naar het ZH om bloed te prikken, ben helemaal op nu.

Baal ook enorm van de pijn in mijn gewrichten, wordt je niet zo blij van.

Had wat op onze hyves geschreven over hetgeen ik nu aan het proberen ben te regelen.

Van eht ZH, zij hadden gister gebeld dat ze te weinig bloed hadden geprikt of ik even kon komen zodat ze meer bloed konden prikken. Maar zij houden er geen rekening mee dat ik dan 1,5uur verder ben om even op en neer te komen. Was ze wel enorm blij mee...maar ja, zit er weer op.

Vanavond tattoo zetten, heb er zin in!!!

Juul, wat een mooie foto's van Sam.

Leuk Scooby, dat Jasper zo leergierig is.

Doei, ga nu ff bij de boys kijken.

Indian, dat was in Oosterhout, Chimpie Champ.
Syl hoe was het? Of moet je nog?

Scoob hoe viond Jasper het op school?
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Syl al geweest? Hoop dat alles ok is!
Hoe was de echo, Syl? Ik hoop dat alles goed is!
Mmm nog steeds geen syl.....
Nog geen Syl, ik hoop maar dat alles goed was! Maak me wel een beetje zorgen zo.

Ik heb ook al wenafspraken gemaakt op school. ik ben er niet aan toe ik ben er niet aan toe.

Vandaag kwam de oppas 's avonds en ben ik lekker even nmet een vriendin naar de Ikea geweest. Ik ging alleen voor vingerpopjes voor Bojan om te trakteren, maar heb ook 2 lampen een muts voor Mileen en plastic bordjes, bakjes en bekers gekocht. En er ook gegeten, van die ranzige gehaktballetjes met friet . Was leuk.

Verder is werk erg druk. Poeh, ik ga denk ik na deze periode weer gewoon simpel invallen . Ik voel me erg verantwoordelijk voor al die kinderen en ben erg veel tijd kwijt met werken.

Bojan is dus ook vaak ziek. Gelukkig tot nu toe niet als man weg is *klopt af*. Hij is 1 keer bij mijn moeder geweest, 2 keer was hij in een schoolvakantie ziek, 1 keer heb ik mijn werk afgezegd (maar toen werkte ik niet vast op een school dus vond ik het minder erg) en verder is man al een paar keer thuisgeweest. Echt zo balen. Milena is in haar kdvtijd maar 1 keer thuisgebleven omdat ze ziek was. En hij dus al een keer of 8. Terwijl hij groot en sterk lijkt en Milena zo'n garnaal is.

Het was lekker weer vandaag! Dus we zijn weer wezen wandelen (grrrr voordat ik 2 kinderen buiten heb, grrrrr). Naar de winkels, boodschappen gedaan waaronder brood en een appel. Daarna doorgelopen naar de kinderboerderij, een pannenkoek gegeten daar. Heel gezellig. Nog even bij de diertjes kijken en pas toen er 4 geiten op ons afstormden bedacht ik me dat he tniet zo handig was om nbaar een kinderboerderij te gaan met 3 grote broden en een appel onder de wagen. Milena huilen want die was bang van de fanatieke geiten. IK hield de broden boven mijn hoofd en rende zo met wagen de stal uit terwijl de geiten achter me aan renden. Haha lekker dom. Buiten werden we nog belaagd door de eenden van de kinderboerderij, toen zijn we maar naar huis gegaan .
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ohja...klopt, was dat vergeten, dankje Juul.

Syl, alles goed??

Frans, vervelend dat Bojan zo vaak ziek is. Spreek helaas uit ervaring hier met de kids die (te) vaak ziek zijn.

Het is vaak voor de ouders moeilijker dat een kind een volgende fase in gaat als voor het kind.

Dikke knuffel voor je!!

Heerlijk toch ff shoppen en (ranzige) frietjes met gehaktbal eten.

Wauwww de tattoo staat erop, en ik vind hem kei gaaf!!!

En D. is vandaag alweer 8mnd!! Gaat hard.

sorry sorry sorry meiden.

De echo was helemaal goed!!

De gyn uit het zh heeft zeer uitgebreid gekeken (na een preek over of ik t wel of niet vergoed ga krijgen, grrrr. Toen hij doorhad dat ie moest ophouden met zeiken maar die echo moest doen zei hij: oh, als we t niet vergoed krijgen, neem ik m wel voor mn rekening, ik verdien genoeg, heeel apart ha ha)

Tijdens de echo voelde ik de spanning al helemaal wegzakken en kon ik nog net mn tranen van blijdschap inhouden.

Daarna thuis voelde ik me erg beroerd, misselijk.buikpijn. Dus alle spanning kwam er ook lichamelijk uit. Jasper had ook koorts dus we lagen als 2 halfdode vogeltjes onder een dekentje op de bank. Allebei spierwit. Man noemde ons al spookjes.

Maar goed, ik ben enorm opgelucht.
koffie, zwart graag...
jeujjjj super fijn Syl!!

Ennuh beterschap nu!
Pffff, wat fijn, Syl, dat alles goed was!! En thuisgekomen loopt je dan zo ongeveer leeg, qua energie; inderdaad moeten dan alle emoties er lichamelijk ook nog uit ofzo he? Nu weer een beetje beter? EN Jasper?

Yeah, vandaag eindelijk wat tijd over, dus rap naar het Forum, hahaha.

Heee, weer een tattoo erbij Indian? Was het pijnlijk? En wat is het voor "iets"?

Hahaha, dat kinderboerderij verhaal klinkt me erg bekend in de oren. Zo heeft Xoplief eens geiten in het rond gegooid en weggeschopt (sorry) om zijn kleine meisjes te beschermen. Heeeel verantwoord NOT .

Sophie gaat woensdag 17 februari 2 uurtjes wennen. Ik mag er bij zijn. Hier wennen ze maar 1 x; daarna gaan ze gewoon meedraaien. Tja, klinkt kort enzo, maar met Lieke ging het toentertijd gewoon prima. Of die nou eerst een halve dag ging wennen of gewoon meteen naar school ging, dat maakte voor haar geen verschil....

Heb er wel zin in dat Sophie naar school gaat. Ze is er echt aan toe; is veeeeel te groot voor de creche en PSZ, lijkt het wel . Zelf heeft ze ook wel zin. Als we Lieke brengen, kijkt ze altijd heel geintereseerd om zich heen wat er toch allemaal gebeurt. Toch zei ze laatst: "Mamma, ik vind naar de basisschool ook wel een beetje eng!". Op mijn vraag waarom dat dan wel zo was, zei ze "Ik KEN nog helemaal niemand daar, en dat zijn heeeel veel vreemde kindjes....". Ochiepochie.

Als S. naar school gaat, heb ik ook opeens zeeen minder oppastijd te regelen en ik kan makkelijker werken. Ik ga bijv. vanaf 1 mrt woensdagsochtends ook werken, maar neem donderdagmiddag eerder vrij en ga iedere ochtend een half uurtje later beginnen. Hoeven de kids alleen nog maar op vrijdagmiddag naar de BS, en kan ik ze iedere dag zelf brengen!
Syl, waty fijn dat alles goed was op de echo!!!!!

Xop, hoi! Mileen is er ook zo aan toe, maar ze kent helemaal niemand op school. Ze is al wel een keertje met mij mee geweest en heeft de juf al gezien en de klas waar ze in komt. Dat scheelt wel denk ik. Ze ging toen ook meteen spelen, dus ik denk echt dat ze het geweldig gaat vinden.

Wat fijn dat je het zo met je werk kan regelen!

Syl fijn om te lezen dat het goed is met je kleine! Je hebt echt meldplicht hier hoor!!!

Xop, wat leuk om weer wat van je te horen.

Jasper vond het superleuk om school, wilde eigenlijk vanochtend weer.... helaas voor hem. Gelukkig was kdv ook prima. Hij heeft van alles verteld thuis over wat hij gedaan heeft en de juf vertelde dat hij leuk meedeed en ook van alles vroeg aan haar.

later meer....
Fijn syl dat het nu echt goed was!

Ik ben brak, vannacht Valentijn alles onder gespuugd! Daarna spoken. Vanmorgen sollicitatie gehad, ging goed, maar er zijn nog 2 goede kandidaten, afwachten nu.
Oh das niet fijn Merel, een spugende Valentijn.

Hoop dat het bij een dagje blijft, zoals nu heerst.

Wanneer hoor je iets van de sollicitatie?

Sorry Scoob, had echt 0 komma 0 energie om maar een laptop open te klappen. Had beter kunnen smsen naar iemand, zal ik eventueel een volgende keer doen oke?

Leuk dat je er even was Xop.

Jasper is ook enorm toe aan school. Helaas voor hem moet hij echt nog 3 volle maanden wachten en mag hij pas 9 mei!!!! beginnen op school.
koffie, zwart graag...
Da's wel fijn Xop, als je dat dadelijk zo kunt regelen.

Heb zo'n bandjes netzoals met Yuma maar dan D. erin. En 2 veren aan een "kertting om mijn enkel (veren over voet)

Plaats wel een foto als het wat genezen is op hyves.

Oh moet je mij ff mailen, dan mail ik je de foto's. (ben je adres kwijt omdat pc stuk was een tijdje terug.)

Merel, duim voor je!!

En beterschap met Valentijn.

Over 2 weekjes is hij alweer jarig, wordt ons eerste maart kindje 4.

Syl, ja Japser zit dan weer met de mei vakantie...niet zo fijn.

Nou ga er weer vandoor, even opruimen....doeiiii

Fijn dat alles goed is, Syl!
whahah ik ben slim (not)

Was vanmorgen emt Yuma naar de longverpleegkundige geweest in het ZH. Bleek ik pas een afspraak te hebben over 1 maand. Dus op 5mrt ipv 5febr. Gelukkig wilde ze mij wel helpen.

Tot straks.....ons popi jopi heeft straks alweer iemand om te spelen.

Maar vind het wel fijn hoor dat hij een aantal vriendjes / vriendinnetjes heeft.

Zeker omdat wij hier "vreemd" zijn komen wonen vind ik dat wel belangrijk om goede contacten op te bouwen...ook in het belang van de kids.

Ook wel grappig om te zien is dat ze echt hun voorkeur hebben over met wie ze wel en niet willen spelen.

Nou kom straks weer, doei
Ja grappig he, dat ze al op zo'n jonge leeftijd echt een klik met iemand kunnen hebben..... Het omgekeerde (dat ze NIET met iemand willen spelen) heb ik nog niet meegemaakt, maar al heel vroeg hadden zowel L en S op de creche al echte "maatjes".

Toch kan het nog veranderen; Lieke's eerdere "allerliefste vriendinnetje" is tegenwoordig nog steeds veel te spelen hier, maar ik hoor ze veel meer kibbelen en ruzie maken. En laatst zei Lieke in bed tegen me dat ze M. toch iets minder lief vond dan eerst. Oh ooooh.

Ha, mooi dat ze jullie toch geholpen hebben. Was het tenminste geen trip-om-niets.

Man, als ik jou zo lees dan denk ik wel eens dat jullie in een maand net zo vaak dokters en zh zien als wij in 2 jaar ofzo. Sjongejonge, je hebt het er denk ik best druk mee! Hartstikke logisch natuurlijk, gezien de allergieen en vervelende ziekten, maar best veeeel! Tenminste, het lijkt me erg vermoeiend voor je!!
Ja Xop, best wel vermoeiend inderdaad, alleen al de reis er elke keer naar toe...maarja.

Denk dat wij minimaal wel 1x in de maand ergens naar een ZH moeten. (of oor mij of voor de kids)

Ach wordt vanzelf weer ooit miner!! (gaan we vanuit dan he!!)

was ook erg blij dat ze ons wilde helpen ja.

Hier is dat ook wel eens hoor, dat Yuma niet wil speen met zijn meissie. (maar als ze dan toch samen zijn vind hij het wel weer goed)

D. is ff niet zo blij........komen weer tandjes door. tot straks

Nu heb ik buikgriep en verkouden tegelijk! 6 maanden fit geweest, morgen begin ik met werken en Dan heb ik dit! Grrrrrr
Oh Merel wat enorm balen zeg! Er schijnt een 1 dagsvirusje te heersen (heb ik gehoord niet ervaren gelukkig), hopenlijk heb jij dat ook en ben je er morgen weer vanaf!

Indian, hoe was het met Yuma bij de arts. Gelukkig mochten jullie toch vandaag. Ach en arme D met tandjes. Bojan heeft er al 8 en er komen ook al kiezen aan.

Syl, hoe is het nu? Nog steeds opgelucht? Kun je nu al wat relaxter gaan genietebn? Lichamelijk gaat het volgens mij wel beter dan bij Jasper toch he? Ik had ook dat boek ;'mama wat zit er in je buik' voor Mileen. Echt een leuk boek. Wij hadden ook nog liselotje krijgt een zusje en bobbi krijgt een broertje. Oh en nog een boek van de schrijver tekenaar van muis. Ook erg leuk.

Vannacht komt vent weer thuis! Gezellig! Precies op tijd want morgen wordt Bojan al weer 1! Echt niet te geloven dat dat jaar zo voorbij is gesneld. Vorig jaar was het echte baren net begonnen. Dit was zo'n beetje het moment dat ik het niet meer trok om de mummy returns te kijken (haha en niet omdat het zo'n slechte film is) en naar boven vertrok. daar werden de weeen steeds erger en om 1.40 is Bojan toen geboren .

Vanmiddag nog even met Bojan en Mileen op mijn vrijwilligerswerk geweest. Zo leuk om te zien hoe die mensen op Bojan reageren. Milena vond ze in het begin een beetje griezelig, maar Bojan nagtuurlijk niet. Hij lachte en zwaaide en kroop naar iedereen toe. Hij kreeg helemaal de slappe lach toen hij gekieteld werd en die mensen vonden het zo mooi. Echt leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven