Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Ow lekker dattie nog aangekomen is Ik ben dan wel heel erg benieuwd waar ie allemaal geweest is zo'n kaart (en in welke staat ze hem ontvangen)...

Hier vanacht geen hurrays, gisteren ook niet... heb nog 10 kaarten 'te goed' aan officials, dus hopelijk komt er vandaag iets leuks!
JJ, ik hoop het voor je. Maar eigenlijk voor iedereen.
Gisteren drie kaartjes op de mat bij espritspookje, 2 uit GB en een Moomin uit Finland

Ik heb ook de postzegels met korting besteld, kreeg vanochtend een mailtje met als onderwerp "Hoe u ons gevonden heeft‏". Ik heb geantwoord dat ik op hun site gewezen via digitale mond-op-mondreclame, via het Viva-forum.
Hahaha, digitale mond-tot-mond reclame... mond-op-mond lijkt me beetje lastig met zo'n beeldscherm ertussen ;) Lekker veel kaartjes heb je gehad gisteren!

Ik heb een hurray gehad uit Taiwan zojuist. Ze was erg blij met de kaart, alle meetinghandtekeningen en de extra postzegels die ik bij de envelop ingeduwd had.

Mijn nieuwe kaart mag naar een Nederlandse die in Taiwan woont... kent één van jullie die mevrouw niet? Ik kan me herinneren dat ik al eens eerder een verhaal gelezen/gehoord had over een Nederlandse in Taiwan... was dat van één van jullie? Anyway... ik heb een kaart met de hunebedden van Drenthe gestuurd met Sjors & Sjimmie en Fiep Westendorp postzegels. Lijkt me wel leuk Nederlands...
Heel erg Nederlands JJ!!!

Tine succes met je sollicitatie.

Hier net een kaartje uit Duitsland in de brievenbus.
Haha ik zag dat je hem geregisteerd had op de website! Je kwam voorbij in dat bewegende balkje.... jij hebt echt vroeg post!

Was het een leuke kaart?
Jeuj hier een hurray uit de usa!! wel stond er helemaal niets in :(

Nog even wachten nu om een adres aan te vragen
Beetje een kunst en kitch kaart, van een schilderij met een dame op een bankje.

Maar vooral het verhaaltje erop was leuk.

Dat haar zoon 18 werd en als kadootje ging ze met hem naar een concert van zijn favo-groep.

Ik ken de groep niet, maar het lijkt me een geweldig kado om te krijgen toch

Stefanie, jammer van de lege hurray zeg.

Knap dat je wachten kunt.

Ik wil weer zo graag sturen, dus wacht met smart op een hoeraatje
Hier ook een lege hurray. Iemand hier zei dat ze die moeten verbieden. Ik ben ook tegen lege hurray's.
Nou jah zeg, wat is dat toch met die lege hurrays.... dat is zo onvriendelijk!
Meeting-alarm:

Zaterdag 10 april is er een postcrossing meeting in de stad Groningen! Is er iemand die daar heen wil? Ik wil je eventueel wel aanmelden via het pc-forum...

Ik ga zelf wel, want mijn ouders wonen in de buurt van Groningen en die dag is er een vriendinnetje van me jarig die in Grunn zelf woont. Leuke combi-dag dus!

Ik ga 11 april dan ook de viva-mini-postcrossing-meet uit mn agenda schrappen.... Ander keertje...
JJ, SCHANDE DE PC-MEETING VOOR LATEN GAAN.

*jank*.

Is zo'n eind weg van hieruit zeg.

Hier iig een leuke kaart uit Finland. Dus een vol bedankje terug. Er stonden ook Finse woorden op, met vertaling.

Nederland wordt in Finland Alankomaat genoemd!
En nog een hurray!! Uit Lithuania hihi

Vanavond adressen aanvragen!

JJ, nee je mag niet afzeggen!!! :(
Ik weet niet welke stad we op zondag 11 april moeten bezoeken hoor... Lijkt mij dat er vrij weinig open is.... en sommigen waren ook al niet voor de dierentuin.....
Goedemorgen!

Wat is er alweer een hoop gebeurd in een ochtendje hier! Leuk alle kaarten weer! En de hurrays! Hier nog geen post, maar verwacht natuurlijk de postzegels dus die moeten wel even komen. Gister avond een nieuw adres aangevraagd en weer naar Duitsland, kaart is al geschreven, nu de postzegels nog haha

Anita, dank!! Ik ga er voor de volle 100 procent voor!

Esprit spookje, ik had die mail ook gekregen van pmk, en ik heb er ook ingezet dat ik ze kende via het viva forum!

Ik ga even onder de brievenbus liggen!
Volgende kaartjes gaan naar USA en Duitsland, wat een verrassing! Haha :D
dubbel..
Zo mijn postzegels zijn binnen! Ik ben gematst met 5 extra priority zegels en een postzegel van 1.60 extra! Er zitten vlinders, bloemen, vogels, schapen en nog wat losse zegels tussen! Dus de kaart kan op de bus:)
Veel kaartjes vandaag:

3 officials (2 uit Rusland, 1 uit Japan)

1 RASkaart uit Praag

1 RRkaart met een ijsbeer

en nog een bedankkaart van die vrouw uit Brazilië... die moet wel heel erg blij geweest zijn met mijn official :P
Heb jij even geluk, Tine!

Ik had ook een mail van PMK, heb er ook in gezet dat ik het via het Vivaforum ken.

Pfffff, net is de postbode geweest. Gelukkig bracht hij 1 kaart voor me mee! Helemaal vanuit China. Helaas klopt het ID-nummer weer eens niet. Het lijkt wel alsof er een vloek op mijn brievenbus rust. Hopelijk is het juiste nummer snel gevonden...

Het was wel een leuke kaart, maar wat degene er op heeft geschreven is erg slordig en veel gekras. Ook is het met een zilveren pen geschreven, bijna niet te lezen! Wat een gemopper he!
Ook mijn postzegels zijn binnen, tine. Er zitten echt veel mooie tussen!!!! Bijna te mooi om op te plakken haha. Ik zou er spontaan een postzegelverzamelaar van worden.

Ik heb een kaartje gekregen uit Rusland, met een spreuk van een Russische schrijver uit de 19e eeuw erop. Het betekent zoiets als 'het russische volk is bestemd om altijd te lijden'. Naja.... vreemd toch?

Ik heb zojuist mijn kaartje gepost voor iemand van hier..............................spannend he :-)
Heej Zazana, ik ben het helemaal met je eens dat veel postzegels te mooi zijn om op te plakken. Vooral de bloemen vind ik heel erg mooi!! Maar dit is toch veel leuker als die saaie 44 ct plakzegels die we nu hebben.

Vreemde spreuk... Maar wel leuk dat hij/zij zoiets erop zet! Was het een mooie kaart?
Zazana, spannend! Wie zal het zijn?

JJ, heerlijk zoveel kaartjes! En wat leuk dat die mevrouw een bedankkaartje stuurde nav je official! Het is altijd fijn als je iemand kunt blijmaken! Is héél iets anders dan een lege hurray!

Ik ga binnenkort ook eens postzegels bestellen bij pmk.

Klinkt erg leuk! Moet je dan voor een bepaald bedrag bestellen?

Hier niks bij de post, alleen het nieuwe boek van Jill Manssel, heerlijk!! hihi.
Nu gaan we allemaal morgen onder de brievenbus liggen te wachten op een kaartje van Zazana!!!
Jill Manssel is trouwens ook niet verkeerd om op de mat te krijgen Snoet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven