Vriend wil een kind en ik niet HELP!

02-02-2010 22:56 547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje samen met mijn vriend

Nu wil hij kinderen. Ik eigenlijk niet. Ik heb niets met kinderen, ik vind ze eng, vies (snotneuzen bah) en weet ook totaal niet hoe ik me moet gedragen in de buurt van kinderen.

In augustus zijn we twee weken op vakantie geweest en toen stelde hij me voor de keuze. Of kinderen of einde relatie.

Ik heb toen maar gezegd dat ik wel kinderen wilde.

Bij thuiskomst zou ik met de pil stoppen en zouden we er samen voor gaan.

Maar nu komt het: Ik ben niet met de pil gestopt. Ik slik nog braaf elke dag de pil en ben elke keer zogenaamd teleurgesteld dat ik nog niet zwanger

We hebben ooit afgesproken nooit de medische mallemolen in te gaan mocht het niet lukken maar de laatste maand begint hij er toch over.

Hij wil naar de huisarts. En dan komt het natuurlijk uit want de huisarts weet dat ik de pil slik.

Wat moet ik doen? Ik wil hem echt niet kwijt.

Hoe weerhoud ik hem ervan om naar de huisarts te gaan. Hoe maak ik hem duidelijk dat kinderen voor ons gewoon niet is weggelegd?

Please help!!
quote:Alba schreef op 04 februari 2010 @ 16:15:

[...]

Jij schrikt ook nergens voor terug om gelijk te krijgen.

Doe effe normaal zeg.

Weet je zelf wel wat je zegt?

Doe zelf even normaal zeg. Snap je uberhaupt wel waartegen je ageert?

Log net weer in om bij te lezen maar zie dat dingen zo uit hun verband gerukt worden "Evidenza zegt dat ik lieg tegen wildvreemden", alsof de discussie daarover ging zeg (dat kwam door die rare zijstraten die Alba ging bewandelen), dat ik er eigenlijk alweer klaar mee was.

Dan zie ik dat FV zich kwetsbaar opstelt en een ontboezeming doet, en dat vat je dat zó op? Daarmee onderstreep je mijn punt heel mooi. Je hebt niks van de hele discussie begrepen.
quote:Yraatje schreef op 04 februari 2010 @ 16:06:

[...]

In de theorie denk ik dat ik mijn partner een abortus zou verzwijgen als ik hem anders kwijt zou raken. Als je denkt dat hij je zou verlaten om iets dat jij zou kunnen vertellen, dan is het daarmee dus in mijn ogen per direct een onderwerp dat je juist zou moeten bespreken. Want dan is het dus iets relevants, dan zou het dus wat voor die ander betekenen. Anders zou je ook niet bang hoeven zijn dat hij je zou verlaten.

En daar gaat de discussie nou juist om. Jij vindt dat dat moet kunnen, blijkbaar, je zou het voor jezelf in ieder geval in theorie te verantwoorden vinden. Ik vind dat een grove, egoistische schending van wat in mijn ogen een relatie zou moeten inhouden. En als ik een eventuele partner dit ooit zou horen zeggen, dan zou het per direct geen eventuele partner meer zijn. Niet om die abortus, of welk onderwerp dan ook, zelf, maar om de leugen. En om de reden van de leugen.
quote:fashionvictim schreef op 04 februari 2010 @ 16:13:

[...]

Je snapt gewoon echt de ernst niet en dat vind ik best schokkend eigenlijk.

Maar wát is daar schokkend aan? Dat niet iedereen hetzelfde denkt over hoe je een relatie instapt is toch prima?

Ik voor mij ben nooit verliefd geweest op mijn vriend, hij ook niet op mij. We vonden elkaar heeeeeel erg leuk, maar hadden geen kriebels. We vonden elkaar echter té leuk om elkaar maar te laten lopen en dan te wachten op de kriebels....
Weet je wat het is, Yraatje?

In een relatie maak je elke dag keuzes die gebaseerd zijn op de feiten zoals je die op dat moment hebt. Van kleine dingetjes van wat we gaan eten (als je partner de pest heeft aan erwtensoep en jij vindt het neutraal, eet je dus gewoon geen erwtensoep) tot grote beslissingen als wil ik wel of geen kinderen, gaan we trouwen, blijf ik bij deze werkgever, ga ik verhuizen, noem maar op.

Als dan 1 feit, en dat hoeft echt niet iets wereldschokkends te zijn hoor, ik vind het voorbeeld van TO toevallig wel wereldschokkend maar in mijn geval begon het hele drama met een veel onschuldiger "leugentje om bestwil", niet klopt, dan kloppen al die beslissingen die je genomen hebt dus ook niet.
Am Yisrael Chai!
quote:Missdemeanor schreef op 04 februari 2010 @ 16:22:

[...]

Als je denkt dat hij je zou verlaten om iets dat jij zou kunnen vertellen, dan is het daarmee dus in mijn ogen per direct een onderwerp dat je juist zou moeten bespreken. Want dan is het dus iets relevants, dan zou het dus wat voor die ander betekenen. Anders zou je ook niet bang hoeven zijn dat hij je zou verlaten.

En daar gaat de discussie nou juist om. Jij vindt dat dat moet kunnen, blijkbaar, je zou het voor jezelf in ieder geval in theorie te verantwoorden vinden. Ik vind dat een grove, egoistische schending van wat in mijn ogen een relatie zou moeten inhouden. En als ik een eventuele partner dit ooit zou horen zeggen, dan zou het per direct geen eventuele partner meer zijn. Niet om die abortus, of welk onderwerp dan ook, zelf, maar om de leugen. En om de reden van de leugen.

Je kunt het ook te ver doordrijven. Ik zeg het op een forum! Omdat ik me wel kan voorstellen dat TO zo reageert (ik besef dat ik één van de weinigen ben) en ik kan me voorstellen dat ik ook zo zou reageren in theorie. Je weet gewoon niet hoe je in sommige gevallen reageert. Dát is mijn punt.

Je kunt nu wel heel hard roepen "Dan is het einde relatie!", maar zo zwart/wit is het (in ieder geval in mijn ogen) niet!
quote:Yraatje schreef op 04 februari 2010 @ 16:23:

[...]

Maar wát is daar schokkend aan? Dat niet iedereen hetzelfde denkt over hoe je een relatie instapt is toch prima?

Ik voor mij ben nooit verliefd geweest op mijn vriend, hij ook niet op mij. We vonden elkaar heeeeeel erg leuk, maar hadden geen kriebels. We vonden elkaar echter té leuk om elkaar maar te laten lopen en dan te wachten op de kriebels....

Ik vind het schokkend dat je echt niet begrijpt dat je het niet kan maken om iemand wezenlijke keuzes over zijn leven te laten maken op basis van een leugen. Dat IS toch ook gewoon schokkend?

Wat je laatste alinea daarmee te maken heeft begrijp ik niet.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 04 februari 2010 @ 16:26:

Weet je wat het is, Yraatje?

In een relatie maak je elke dag keuzes die gebaseerd zijn op de feiten zoals je die op dat moment hebt. Van kleine dingetjes van wat we gaan eten (als je partner de pest heeft aan erwtensoep en jij vindt het neutraal, eet je dus gewoon geen erwtensoep) tot grote beslissingen als wil ik wel of geen kinderen, gaan we trouwen, blijf ik bij deze werkgever, ga ik verhuizen, noem maar op.

Als dan 1 feit, en dat hoeft echt niet iets wereldschokkends te zijn hoor, ik vind het voorbeeld van TO toevallig wel wereldschokkend maar in mijn geval begon het hele drama met een veel onschuldiger "leugentje om bestwil", niet klopt, dan kloppen al die beslissingen die je genomen hebt dus ook niet.

Maar jij hebt dit soort dingen aan den lijve ondervonden. Ik niet. Je baseert je mening op hetgeen je hebt meegemaakt.

In jouw geval houdt dat in dat je je absoluut niet kunt voorstellen dat TO zoiets heeft gedaan en dat dan ook nog voor zich wil houden.

In mijn geval houdt dat in dat ik niet snap dat TO niet meteen tegenwerpingen heeft gedaan, maar wel snap dat ze desondanks in paniek is geraakt en me nu wel kan voorstellen dat ze haar vent niet kwijt wil.

Ik heb niet gezegd dat ik het goedkeur, alleen dat ik het me kan voorstellen..... Datzelfde geldt voor mijn eigen theorieverhaal. Ik kan het me voorstellen dat ik zoiets zou doen. Dat ik het vervolgens misschien wel heel stom zou vinden kan ik me ook voorstellen....
Ik heb in een van mijn eerste postings al lang gezegd dat ik heel goed begrijp hoe dit soort situaties ontstaan. En ook heel vaak herhaald, dat ik dat begrijp.

Wat ik niet begrijp is dat mensen het blijven vergoeilijken en net doen alsof het net zo iets is als zeggen dat je kont heus niet zo dik is in die broek.
Am Yisrael Chai!
quote:Yraatje schreef op 04 februari 2010 @ 16:28:

[...]

Je kunt het ook te ver doordrijven. Ik zeg het op een forum! Omdat ik me wel kan voorstellen dat TO zo reageert (ik besef dat ik één van de weinigen ben) en ik kan me voorstellen dat ik ook zo zou reageren in theorie. Je weet gewoon niet hoe je in sommige gevallen reageert. Dát is mijn punt.

Je kunt nu wel heel hard roepen "Dan is het einde relatie!", maar zo zwart/wit is het (in ieder geval in mijn ogen) niet!

Maakt het werkelijk uit waar je het zegt? Betekenen jouw woorden op een forum minder dan wanneer ze hardop worden uitgesproken? Dan moet je me dat toch even vertellen, want ik zit jouw posts serieus te lezen en benader ze alsof je ze echt meent.

Dat je niet van te voren elke situatie kan inschatten geef ik je, maar ik durf je stellig te vertellen dat ik, en hopelijk erg veel mensen, niet in de situatie van TO terecht zou komen. Ik weet wel degelijk hoe ik op belangrijke punten reageer. Ik weet dat ik over dit soort dingen nooit zou liegen. Ik weet ook dat mijn partner dat niet doet en dat hij de gedachte aan liegen om een partner aan je te (blijven) binden verwerpelijk vindt. Had hij daar niet zo over gedacht, dan was hij nooit mijn partner geworden.
quote:fashionvictim schreef op 04 februari 2010 @ 16:30:

[...]

Ik vind het schokkend dat je echt niet begrijpt dat je het niet kan maken om iemand wezenlijke keuzes over zijn leven te laten maken op basis van een leugen. Dat IS toch ook gewoon schokkend?

Wat je laatste alinea daarmee te maken heeft begrijp ik niet.

Mijn laatste alinea had te maken met het feit dat ik wil zeggen dat je anders kunt denken over relaties.

Jij vindt het verzwijgen van iets in het verleden een leugen, ik niet. Zeker niet als je verleden in de toekomst niet meer van toepassing zal zijn.

Ik vind iets essentieel om te melden als het iets uit je verleden is wat nu plaatsvindt. Stel je hebt een kind uit een vorige relatie... dat moet je wél vertellen.
@FV

Volgens mij betrek jij wat ik heb gedaan te veel op jezelf. Dit is mijn probleem, niet die van jou. Ik zit in de shit, jij niet.

En als ik dan lees dat jij je kwaad maakt blablabla dan vraag ik me echt af waarom. Jij bent niet mijn vriend, je kent me niet eens.

Mijn vriend heeft alle redenen om boos op mij te zijn jij niet. Wie bij jij om mij zo te veroordelen? Je kent me helemaal niet.

En ja je kent mijn situatie. Maar je verdraait het zodanig dat je me zo hard mogelijk kunt bashen. Want geloof het of niet hij heeft het NOOIT over een kinderwens gehad. Ja dat hij die niet had. Maar hij wilde geen kinderen tot afgelopen zomer.

Dat ik ECHT HEEL FOUT ben geweest weet ik. En dat mag je echt zeggen.

Op dit moment ben ik aan het twijfelen om het toch maar te vertellen. Want ja ik heb gelogen maar hij heeft me ook zo voor het blok gezet.

Hoe erg ik het ook zou vinden als hij de relatie om deze reden zou verbreken dat moet dan maar.

Maar pff het is zo moeilijk
anoniem_100169 wijzigde dit bericht op 04-02-2010 16:46
Reden: Excuses
% gewijzigd
quote:Yraatje schreef op 04 februari 2010 @ 16:36:

[...]

Mijn laatste alinea had te maken met het feit dat ik wil zeggen dat je anders kunt denken over relaties.

Jij vindt het verzwijgen van iets in het verleden een leugen, ik niet. Zeker niet als je verleden in de toekomst niet meer van toepassing zal zijn.

Ik vind iets essentieel om te melden als het iets uit je verleden is wat nu plaatsvindt. Stel je hebt een kind uit een vorige relatie... dat moet je wél vertellen.

Maar dat TO een half jaar lang haar vriend heeft voorgelogen, toneelstukjes heeft opgevoerd, dat kan je toch niet iets uit het verleden noemen? Dat heeft toch direct impact op deze relatie?

Overigens, we blijven in herhaling vallen, maar volgens mij heeft niemand gezegd dat iets simpelweg niet noemen omdat het niet ter sprake gekomen is wordt gelijkgesteld aan liegen. Iets daadwerkelijk ontkennen of bewust om de waarheid heendraaien echter, zeker als het iets is dat de ander belangrijk vindt in een partner, is iets heel anders.

[...]

Ik vind iets essentieel om te melden als het iets uit je verleden is wat nu plaatsvindt. Stel je hebt een kind uit een vorige relatie... dat moet je wél vertellen.Maar je hoeft niet te vertellen dat je je vriend al een half jaar lang belazert door te claimen zwanger te willen worden, maar ondertussen gewoon de pil slikt. Waarom? Omdat het niet zo zichtbaar is als als een kind uit een vorige relatie?
Zo nu verder lezen

[...]

Nee, dat zei ik helemaal niet. Je moet wel goed lezen. Ik zeg nu al een posting of 627356 dat het niet aan jou is om te bepalen wat iemand relevant vindt voor zijn relatie.

JIJ kunt wel vinden dat bepaalde zaken uit je verleden niet relevant zijn in je huidige relatie, maar als je partner daar anders over denkt heb je toch echt een probleem. En ben JIJ degene die fout zit als je die zaken uit je verleden verzwegen hebt of zelfs gewoon erover gelogen hebt.

Simpel voorbeeldje: een veroordeelde pedofiel kan misschien wel vinden dat die veroordeling in zijn verleden ligt en dus niet uitmaakt voor zijn huidige relatie, maar ik denk dat de meeste vrouwen niet graag kinderen met zo iemand maken en zich behoorlijk verkracht en bedonderd voelen als ze er na jaren achter komen dat de man waarvan zij dachten dat ze er getrouwd mee waren, in werkelijkheid een veroordeelde pedofiel is die 23 kleuters verkracht heeft.

Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen, of wel soms?
Am Yisrael Chai!
Heel erg, Fashionvictim, mijn oprechte medeleven.

Ik zou zelf ook een dergelijk verhaal kunnen vertellen (en als ik er een wedstrijd van zou willen maken, wat niet zo is, dan win ik misschien nog ook), maar ik hou niet van projectie van je eigen situatie op die van iemand anders. Jouw situatie is ongelijk aan die van TO of Yraatje, en het feit dat jij iets nog veel ergers hebt meegemaakt geeft je geen morele superioriteit.

Een akelig verhaal is nog geen argument, en het feit dat Yraatje niet iets nog veel ergers heeft meegemaakt diskwalificeert haar niet van de discussie. Haar mening (want dat is het) is net zo geldig als die van jou.

Ik vind dat je TO niet gelijk kunt stellen aan een verkrachter of ontvoerder, en het zou je sieren als je dat soort termen ook alleen zou gebruiken voor inderdaad, verkrachters en ontvoerders.
quote:Missdemeanor schreef op 04 februari 2010 @ 16:35:

[...]

Maakt het werkelijk uit waar je het zegt? Betekenen jouw woorden op een forum minder dan wanneer ze hardop worden uitgesproken? Dan moet je me dat toch even vertellen, want ik zit jouw posts serieus te lezen en benader ze alsof je ze echt meent.

Ik bedoel hiermee dat ik hier reageer op een situatie die ik niet ken, op een persoon die ik niet ken en dat het dus in de praktijk heel anders kan uitpakken. Ik weet niet precies hoe ik zal reageren als een vriendin me dit zou vertellen. Simpelweg omdat het zich niet voordoet. Dat bedoelde ik ook te zeggen met "Ik heb makkelijk praten". Verder meen ik mijn postings wel natuurlijk, alleen kan het hier misschien wel anders overkomen dan wanneer ik het in het echt zou vertellen... Ivm geen intonatie kwijt kunnen enzo...

Dat je niet van te voren elke situatie kan inschatten geef ik je, maar ik durf je stellig te vertellen dat ik, en hopelijk erg veel mensen, niet in de situatie van TO terecht zou komen. Ik weet wel degelijk hoe ik op belangrijke punten reageer. Ik weet dat ik over dit soort dingen nooit zou liegen. Ik weet ook dat mijn partner dat niet doet en dat hij de gedachte aan liegen om een partner aan je te (blijven) binden verwerpelijk vindt. Had hij daar niet zo over gedacht, dan was hij nooit mijn partner geworden.

Ik weet ook dat ik niet in deze situatie terecht zou komen. Omdat ik het nooit zover zou laten komen.

Ik ken mezelf goed genoeg om niet met 100% zekerheid te kunnen zeggen hoe ik in bepaalde situaties ga reageren. Ik kan er slecht tegen om afgewezen te worden (onzeker) en als het is om een beslissing die ik heb genomen in het verleden en die ik in de toekomst nooit meer zou maken, dan weet ik niet wat ik zou doen. Daarom zeg ik dat ik dat in theorie zou verzwijgen. Puur omdat ik niet zeker weet hoe ik in het echt zou reageren.
Fashion victim mijn excuses. Ik zal mijn post even aanpassen
Liefde is soms loslaten Ikbenik
quote:bosaapje schreef op 04 februari 2010 @ 16:45:

Liefde is soms loslaten Ikbenik

Ja, ik moet eerlijk zeggen trouwens dat ik de hele discussie niet meer volg. Misschien zelf een nieuw topic aanmaken?

Bedoel ik niet lullig maar het gaat zo hard hier en deze discussie heeft eigenlijk niet meer zoveel met mijn probleem te maken

En ik weet het liefde is soms loslaten. En dat is dus ook de reden waarom ik eraan denk hem toch alles te vertellen.
quote:fashionvictim schreef op 04 februari 2010 @ 16:40:

[...]

Nee, dat zei ik helemaal niet. Je moet wel goed lezen. Ik zeg nu al een posting of 627356 dat het niet aan jou is om te bepalen wat iemand relevant vindt voor zijn relatie.

JIJ kunt wel vinden dat bepaalde zaken uit je verleden niet relevant zijn in je huidige relatie, maar als je partner daar anders over denkt heb je toch echt een probleem. En ben JIJ degene die fout zit als je die zaken uit je verleden verzwegen hebt of zelfs gewoon erover gelogen hebt.

Maar als ik het niet relevant vind om daar op afgewezen te worden, dan vertel ik het dus gewoon niet. Punt. Niemand die daar mee zit, want mijn partner komt er dan toch niet achter. De mensen die het weten, praten er niet over dus hij komt er niet achter.

Simpel voorbeeldje: een veroordeelde pedofiel kan misschien wel vinden dat die veroordeling in zijn verleden ligt en dus niet uitmaakt voor zijn huidige relatie, maar ik denk dat de meeste vrouwen niet graag kinderen met zo iemand maken en zich behoorlijk verkracht en bedonderd voelen als ze er na jaren achter komen dat de man waarvan zij dachten dat ze er getrouwd mee waren, in werkelijkheid een veroordeelde pedofiel is die 23 kleuters verkracht heeft.

Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen, of wel soms?

Je haalt wel heel verschillende voorbeelden aan.

Ik vind het verzwijgen van bijvoorbeeld een abortus, mishandeling, verkrachting etc. (iets dat je overkomen is --> mits verwerkt) iets heel anders dan het verzwijgen dat je een pedo bent of een verkrachter of (iets wat je hebt gedaan)...
quote:ikbenik94 schreef op 04 februari 2010 @ 16:45:

Fashion victim mijn excuses. Ik zal mijn post even aanpassen

Hoeft niet, hoor. Nogmaals, ik ben er niet eens meer boos om. En ik ben ook niet boos op jou.

Ik vind het wel heel erg wat je doet en vind absoluut dat je wél eerlijk moet zijn tegen je vriend. Allereerst omdat hij daar gewoon recht op heeft, en ten tweede omdat ik uit ervaring weet hoe iets wat wellicht als een paniekreactie of een "leugentje om bestwil" begint volledig uit de klauwen kan lopen en alleen maar verliezers kent.

Geloof me, dat wil je echt niet.

Geef je vriend nou gewoon het recht om zelf te beslissen of hij je dit kan vergeven. Misschien verbaast ie je wel. En misschien ook niet.

Maar dan heb je in ieder geval je les geleerd voor de toekomst en hoef je niet de rest van je leven met een leugen te leven.
Am Yisrael Chai!
quote:ikbenik94 schreef op 04 februari 2010 @ 16:48:

[...]

Ja, ik moet eerlijk zeggen trouwens dat ik de hele discussie niet meer volg. Misschien zelf een nieuw topic aanmaken?

Bedoel ik niet lullig maar het gaat zo hard hier en deze discussie heeft eigenlijk niet meer zoveel met mijn probleem te maken

En ik weet het liefde is soms loslaten. En dat is dus ook de reden waarom ik eraan denk hem toch alles te vertellen.

Het was meer een discussie omtrent eerlijkheid en dergelijke, dus (grof gezegd) wel hier van toepassing. Die abortus werd alleen als voorbeeld gebruikt, anders dan jouw situatie.

Dus in principe is dit misschien toch interessant om met een scheef oog toch nog na te lezen....
Maar goed ik ben weg...

Blijf het wel volgen want ben erg benieuwd wat je gaat doen TO
quote:Yraatje schreef op 04 februari 2010 @ 16:48:

[...]

Je haalt wel heel verschillende voorbeelden aan.

Ik vind het verzwijgen van bijvoorbeeld een abortus, mishandeling, verkrachting etc. (iets dat je overkomen is --> mits verwerkt) iets heel anders dan het verzwijgen dat je een pedo bent of een verkrachter of (iets wat je hebt gedaan)...

Het gaat erom dat jij niet bepaalt wat je partner wel of niet relevant mag vinden voor zijn relatie. Al is voor hem zoiets onzinnigs als "altijd de tandpasta dichtdoen" een criterium voor zijn partnerkeuze, dat recht heeft hij. Dat JIJ daarvan denkt "joh, wat kan jou dat nou schelen" maakt niet uit, hij heeft gewoon het recht om zelf te beslissen waarom hij wel of niet met iemand een relatie wil.

En als je dan gaat liegen over een van die criteria omdat je daar toevallig niet aan voldoet, dan zit je gewoon altijd fout.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven