Vriend wil een kind en ik niet HELP!

02-02-2010 22:56 547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje samen met mijn vriend

Nu wil hij kinderen. Ik eigenlijk niet. Ik heb niets met kinderen, ik vind ze eng, vies (snotneuzen bah) en weet ook totaal niet hoe ik me moet gedragen in de buurt van kinderen.

In augustus zijn we twee weken op vakantie geweest en toen stelde hij me voor de keuze. Of kinderen of einde relatie.

Ik heb toen maar gezegd dat ik wel kinderen wilde.

Bij thuiskomst zou ik met de pil stoppen en zouden we er samen voor gaan.

Maar nu komt het: Ik ben niet met de pil gestopt. Ik slik nog braaf elke dag de pil en ben elke keer zogenaamd teleurgesteld dat ik nog niet zwanger

We hebben ooit afgesproken nooit de medische mallemolen in te gaan mocht het niet lukken maar de laatste maand begint hij er toch over.

Hij wil naar de huisarts. En dan komt het natuurlijk uit want de huisarts weet dat ik de pil slik.

Wat moet ik doen? Ik wil hem echt niet kwijt.

Hoe weerhoud ik hem ervan om naar de huisarts te gaan. Hoe maak ik hem duidelijk dat kinderen voor ons gewoon niet is weggelegd?

Please help!!
quote:lolapaloeza schreef op 04 februari 2010 @ 18:44:

[...]

Wat je daarmee vast probeert te houden, je relatie, verandert namelijk behoorlijk. En het is maar de vraag of je blij bent met wat er in de plaats komt. Los nog van het feit, dat je dat voor hem doet, maar hij mogelijk vervolgens toch teleurgesteld is. Omdat jij niet de moeder bent die hij voor zijn kind voor ogen had. Want op de gronden die jij noemt wordt je echt geen oermoeder met bloemetjes jurk en knutselmiddagjes. Dan heb jij er alles aan gedaan en is het toch niet genoeg. Vergis je niet, een kind is erg ingrijpend hoor.

Mee eens. Stel, je baart een kind voor hem, omdat hij heeft beloofd dat ie er voor zou zorgen etc etc, dat in de gedachte dat jij vast wel overstag gaat als het kind er eenmaal is. Als dat niet gebeurt (en dat lijkt mij logisch want je wilt nu eenmaal geen kinderen) dan zou het mij niet verbazen dat hij je dan alsnog verlaat om op zoek te gaan naar een vrouw die wel invulling aan het materiele moederschap kan geven.

In dat geval kun je beter nu door de zure appel heen bijten, en hem vertellen dat je geen kinderen wilt (dat pil-verhaal zou ik dan maar even achterwege laten). Wat de gevolgen zijn, weet je niet. Hij zal tuurlijk niet van vandaag op morgen bij je weggaan. Ook hij heeft immers een relatie van 7 jaar!
Ik ben benieuwd TO; heb je het je vriend onderhand verteld? En hoe reageerde hij?
668, the neighbour of the Beast
Sorry ik kon thuis niet schrijven. Daarom duurde het even.

Het is uit in ieder geval. En niet zomaar.

Ik schrijf later mijn verhaal neer als er nog mensen zijn die dit topic volgen. Moet nu weg.
Hee ikbenik, wat vervelend, je zal een heftig weekend gehad hebben! Sterkte in elk geval, en ik (en ongetwijfeld anderen) ben inderdaad benieuwd wat er precies gebeurd is. Dus als je het van je af wil schrijven, weet je waar je terecht kan!
Ohjee, ik ben wel benieuwd naar het waarom.
quote:ikbenik94 schreef op 10 februari 2010 @ 11:00:

Ik schrijf later mijn verhaal neer als er nog mensen zijn die dit topic volgen. Moet nu weg.Volgens mij zijn er voldoende mensen die benieuwd zijn hoe het nu met je gaat. Ik in ieder geval wel.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ja, hier nog 1 die het allemaal gevolgd heeft en erg benieuwd is hoe het nu met je gaat.

Kom je nog vertellen?
ik ben ook een van de meelezers en ben ook wel heel benieuwd wat er gebeurd is.
quote:ikbenik94 schreef op 10 februari 2010 @ 11:00:

Ik schrijf later mijn verhaal neer als er nog mensen zijn die dit topic volgen. Moet nu weg.

Ik ben ook wel benieuwd naar je verhaal. Want niet zomaar impliceert voor mij dat het ook niet alleen je "pil-doorslikken-leugen" is, maar dat er nog meer aan de hand is.

Wel klote dat het nu uit is, of ben je opgelucht? In ieder geval
Alvast mijn excuses dit gaat vast warrig klinken.

Maandag hebben we gepraat en ik heb opgebiecht dat ik nog niet toe ben aan kinderen. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet zeker weet of dat ooit gaat komen en dat hij me deze zomer voor het blok heeft gezet en ik uit angst ja heb gezegd.

Hij reageerde eigenlijk best goed, hij wilde wachten en we zouden er veel over praten en dan later een beslissing nemen want hij wilde mij niet kwijt.

Tot zover goed dus.

Dinsdag viel me op dat hij toch nog wat afwezig was. Ik vroeg hem of hij er mee zat en of hij wilde praten erover.

Maar het bleek toch anders te zitten...

Meneer was niet op zakenreis. Hij was bij een ander.

Die ander is al 8 maanden zwanger van HEM.

Als ik goed reken (hij wilde er niets over zeggen) was zij dus al zwanger toen hij met mij over kinderen begon.

Ik heb meteen al mijn spullen gepakt en ik ben weggegaan. Ik zit dus weer bij die vriendin.

Hoe nu verder? Ik weet het nog niet.

En er zullen mensen zijn die zeggen dat ik dit verdien omdat ik gelogen heb maar hier heb ik nu echt even niets aan. Ik ben kapot, moe en ik weet even niet hoe ik verder moet.
O.O zo hé.... Ik weet even niks anders te zeggen..
--, ben jij Ikbenik94 of is dit een zieke grap van iemand?
Ikbenik, dat is bizar! En wat je zelf ook anders had kunnen doen, doet niet zoveel ter zake bij dít verhaal volgens mij, want dit verdien je niet. Ik vind het erg rot voor je

Het moet heel naar zijn om zelf te denken dat je een heel goede relatie hebt (dat heb je tenslotte meerdere malen gezegd) en nu te merken dat er al (minstens) acht maanden iets gaande is....
Peas on earth!
Bizar zeg.. dat zal heel moeilijk voor je zijn zeg. En wat is je ex een enorme l*l zeg dat hij met jou heeft geprobeerd een kindje te krijgen tewijl dit allemaal speelde... echt bizar. Slechter dan slecht.
Wat bizar, en wat rot voor jou ikbenik!

Wat jij deed was niet ok (wist je al), maar zijn gedrag natuurlijk al helemáál niet. Sterkte de komende tijd...
quote:Katherina schreef op 10 februari 2010 @ 17:27:

**, ben jij Ikbenik94 of is dit een zieke grap van iemand?

Dat is de forumer bij wie ik thuis schrijf. Ze stond nog ingelogd. Zou je haar naam even weg willen halen? Ze wil namelijk niet herkend worden en dit verhaal is nogal herkenbaar

De Angerl is ook al gemaild. Mijn schuld in ieder geval!
Ik ben met stomheid geslagen... Wat een klap moet dit voor je zijn...

en heeeeeel veel sterkte toegewenst!
Iets anders
Ikbenik, ik zag dat je onder de naam --, hetzelfde berichtje had gepost. Heb je dit topic geopend om anoniem op het forum te blijven of speelt er iets anders?

In ieder geval heel veel sterkte, want dit klinkt als een heel nare situatie in je leven.

Het lijkt erop dat je vriend jou voor het blok heeft gezet omdat hij hoopte dat jij het uit zou maken als hij jou voor zo'n altimatum zou stellen, omdat hij wist dat jij echt niet aan kinderen wilde beginnen. Wat een lijdensweg moet het voor hem zijn geweest dat jij vervolgens stopte met de pil.

Hij bedroog jou en jij hem.
Ik heb het bericht even verwijderd ivm privacy!
ikbenik, jeetje. Wat een l de behanger is jouw vriend. Dat zou dus verklaren waarom hij ineens kinderen van jou wilde..

Echt, geen woorden voor, goed dat je gelijk bent weggegaan maar wat zul jij het moeilijk hebben zeg! Fijn dat je bij die vriendin terecht kunt.

Let je er wel op dat hij er niet met al jullie geld? Huis? spullen? vandoor gaat?

En blaas hier gerust stoom af als je wilt.

quote:Katherina schreef op 10 februari 2010 @ 17:32:

Ikbenik, ik zag dat je onder de naam --, hetzelfde berichtje had gepost. Heb je dit topic geopend om anoniem op het forum te blijven of speelt er iets anders?

In ieder geval heel veel sterkte, want dit klinkt als een heel nare situatie in je leven.

Het lijkt erop dat je vriend jou voor het blok heeft gezet omdat hij hoopte dat jij het uit zou maken als hij jou voor zo'n altimatum zou stellen, omdat hij wist dat jij echt niet aan kinderen wilde beginnen. Wat een lijdensweg moet het voor hem zijn geweest dat jij vervolgens stopte met de pil.

Hij bedroog jou en jij hem.

Nee dit is een vriendin van me die hier ook post. Vorige week logeerde ik bij haar en heb hier ook dit topic geopend. Ik zei al dat ik hier kwam via een vriendin nou dit is haar.

Ze heeft kennelijk zelf ook weer eens gepost hier (post niet zoveel) en stond ingelogd. Ik dacht dat ik nog gewoon ingelogd zou staan *oeps*

Maar goed ze wil hier dus buiten gehouden worden, vooral als mijn verhaal herkend wordt door anderen en men dus ook haar postgeschiedenis kan lezen.
Ik vind in ieder geval niet dat je dit verdiend hebt omdat je gelogen hebt. Dit verdien je nooit.

Wat een bizarre situatie. Wat ging er in vredesnaam in je vriend om. Hij ging vreemd, zij werd zwanger, dát is al erg genoeg. Maar waarom moest JIJ zo nodig zwanger worden?? Waarom wilde hij dat zo nodig? En je moet er toch niet aan denken dat je erin mee was gegaan voor hem... Dan zat je nu écht in een rokende puinhoop.
Ik weet het allemaal niet.

Hij zegt dat hij 2x vreemd is gegaan met haar en dat het dus eigenlijk meteen raak was.

Ik weet niet wat ik geloof en wat niet. Ik weet alleen dat ik op dit moment niet bij hem thuis wil zijn.

Op dit moment wil ik niet meer met hem verder. Maar ik wil er goed over na denken.

Ik weet in ieder geval dat hij niet met haar verder wil maar dat hij daar geweest is om te praten over het kind.

Waarschijnlijk heeft hij het me verteld omdat hij alimentatie moet betalen of zo. Ik weet het niet.
Waarom moet je nadenken of je met hem verder wilt? Lijkt mij niet zo'n dilemma.

Wat zijn er toch rare mensen, waaronder jouw ex.
Och, ikbenik. Deze wending had ik niet voor je verwacht, jij zelf ook niet natuurlijk. Wat erg voor je. Je moet nu een besluit nemen en dat lijkt me erg moeilijk. Heel veel sterkte daarmee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven