Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
voor de zieken!

Summertje, las ik een tijdje geleden dat je weer wilde studeren? Psychologie nog wel? Fantastisch! 'T was nog niet zeker he? Nou, doe wat je hart ingeeft en als je dat gaat doen, hartstikke goed van je. Ik vind psychologie heel erg interessant!

Ik moet gaan!

Adios!
I am Spaaartaaacus.
Oh Frizzy! Succes met het hard lopen. Niet te snel opgeven. De eerste keer is nooit leuk.
I am Spaaartaaacus.
Dag lieve meiskes!

Nou Evy zei niet dat ze fier op me was hoor...

Maar het ging wel prima, goed te doen zo'n eerste les.

Stroll ik vind het een goed plan, dat uitzieken van jou.

Ze redden het daar ook wel zonder je.

Ik dacht dat jij vandaag rustig aan zou doen Pom?

Als je naar buiten wil ga dan gewoon even wandelen, stap eventueel flink door.

Maar rennen?

Spaar je krachten!

Sam jij ook een fijne dag!
Ik ben dus allang weer terug Sam!
Ik zie het ja en ik ben er nog.
I am Spaaartaaacus.
Mooi dat het goed ging voor de eerste keer! Misschien word je nog eens fanatiek. Zou super zijn he?
I am Spaaartaaacus.

Ja het beviel me eigenlijk wel hoor.

Vraag me alleen, is die ene rustdag steeds verplicht?
Voor mij wel, meerdere rustdagen zelfs. Omdat ik merk dat als ik vier of vijf dagen achter elkaar heb hard gelopen (Al een tijdje niet gedaan hoor), mijn benen een beetje 'overspannen' aan voelen. Dan neem ik rust en ga ik lekker wandelen.

Ik wissel het zo wie so af, hardlopen, fietsen en wandelen.

Mijn vader heeft zijn heel leven lang fanatiek hard gelopen en is een paar keer kampioen geweest. Nu is hij oud en is zijn knie helemaal aan flarden. Dat wil ik dus niet.

Vandaar dat ik er niet zo tegen aan ga. Een vriendin van mij doet dat juist wel. Ze sport extreem veel op topniveau en ze heeft ook veel meer blessures en pijntjes hier en daar. (Maar ook snelle tijden en prijzen op haar naam).

Ik haak af. Doe iii!
I am Spaaartaaacus.
Sum ik vond je woorden ook niet van een strekking dat het niet kon. We hebben denk ik allemaal wel een 'MX' in ons leven hebben gehad en laten we wel wezen hoeveel tijd en energie we erin hebben gestopt, bij velen is het op een desillusie uitgekomen. Ik denk dat jij, net zoals velen van ons, Frizz wil behoeden, voor het verdriet wat daarna komt. Dat was niet mals. Maar misschien is de situatie van Frizz inderdaad anders en komt het goed. En misschien heeft Frizz een eventuele teleurstelling met MX gewoon nodig.

Hoe dan ook ik begrijp waar jouw reactie vandaan komt en ik begrijp ook waar de hoop van Frizz vandaan komt.

Frizz, je weet hoe ik over de situatie denk. Het is jouw leven lieve schat met jouw keuzes en verder houd ik er over op. Ik merk dat ook ik de neiging heb om je te willen beschermen, te willen waarschuwen, je door elkaar willen schudden. Afgezien dat het nu onnodig is, omdat ik je al heb verteld wat mijn mening is, getuigt het ook niet echt van respect als ik jou en jouw keuzes niet in waarde laat.

*Door de situatie met Frizz en MX begin ik wel steeds beter mijn moeder te begrijpen als zij mij wilde beschermen voor de eventuele gevolgen van de keuzes die ik maakte*
Denk dat je daar de koe wel bij zijn horens vat Pom,

Ik wil Frizz, zo graag beschermen tegen het grote verdriet war misschien komen gaat.

En na een nachtjes slapen besef ik me ook des te meer dat je daar iemand niet voor KAN behoeden

En precies, we zouden Frizz bijzonder weinig repect toekennen als wij niet vertrouwden op haar eigen oordeel.

*snapt haar eigen papa en mama ook veel beter sinds een paar jaar*

Sam, ja joh, psychologie

Wel een heel uitzoekwerk hoor, en een hoop discipline

Ben me voorlopig eerst eens goed aan het oriënteren op alles

ja hoor......Frizz dit ga je niet menen?

Onze ANTI sportster aan het sporten?

Waar is de balans op dit topic

Pommetje, doe je even rustig aan nog vandaag dan?

*slobbert een bak thee weg en vliegt weer naar het werk*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hummm ik ga toch maar niet lopen, zat de net weer aan de foon en na 5 minuten was ik alweer buiten adem. Loop wel even naar de winkel om iets verzachtends voor mijn keel te halen. Pfffft net weer gebeld nav mijn cv, aankomende maandag weer een solli, het loopt lekker.
Hallo hallo ik ben geen antisporter hoor, ben jarenlang braaf gaan fitnessen en cardio-en.

Pas het laatste half jaar lukt het me niet echt meer.

En ik fiets ook zeker zo'm 4/5 dagen per week een uurtje per dag.

Ah ja ik snap wel dat je geen 3/4 dagen achter elkaar dient te trainen Sam (iig niet zonder begeleiding denk ik ook), maar 2 dagen achter elkaar kan toch wel af en toe?

Weten jullie, ik vind het echt heel lief dat jullie zo bezorgd zijn allemaal.

Maar geloof mij, ik heb zulke erge dingen meegemaakt op liefdesgebied, dat het niet zoveel uitmaakt wat er gaat gebeuren met MX en mij.

Het zal me een paar rottige dagen kosten als het over is, maar meer ook niet.

Niemand krijgt mij ooit weer zo erg onderuit als mijn ex, dat is onmogelijk, dat zou ik nooit meer toestaan.

Dus please geen zorgen, ik red me echtwel hoor.
Hummm lieve Frizz, dan begrijp je het niet. Ik ben in ieder geval niet bezorgd om wat MX met jou doet. Ik ben meer bezorgd om de gedachtenpatroon van jou om de hele situatie te verklaren en waar jij zogenaamd debet aan bent.
Tja Pom, daar weet ik even niets op te zeggen.

Misschien sta ik ook gewoon anders in het leven.

*springt op de fiets*
Oh nog steeds twee zieken. Jeetje, dat is niet leuk. Ik hoop dat jullie snel opgeknapt zijn, zorg goed voor jezelf!

Ik ren zonder Evy, als ik met iemand ren houdt diegene me op Maar het voelt wel goed om te doen. En wat ben ik trots als ik het tóch tot aan die ene brug of boom red die zo ontzettend ver weg is lijkt. Ik moet wel mijn ademhaling beter leren beheersen, want ehm, dan zal het nog beter gaan het rennen. Zolang mijn hoofd steeds lekker leeg wordt ga ik vrolijk door in ieder geval. En eigenlijk wil ik mijn abs weer eens bewerken. Met dvd's jawel. Een ware marteling, maar nu ik afgelopen 5 dagen toch 3 kilo ben afgevallen kan ik het het beste meteen strak proberen te krijgen toch?
Een voor pom en stroller die nog steeds niet helemaal fit zijn!

Verder, jeetje wat zijn jullie fanatiek met dat hardlopen zeg! Moet ik nu ook gaan hardlopen? Ik heb helaas geen zelfdiscipline whatsoever maar ik wil wel graag een paar kilo kwijt. Kan iemand mij uitleggen wat er zo lekker is aan hardlopen?

Frizz, ik ben ook bezorgd en voel me net een oma. Met recht want ik ben hier de oudste, geloof ik. Verder ben ik ook lang niet zo coulant als jij waar het gaat om met mensen meedenken en doen wat voor hun het beste is (in plaats van voor mezelf). Ik kan dat alleen met mijn kinderen eigenlijk en dan ook nog niet eens altijd.

Ik weet wel dat mensen meestal net zo ver gaan als je ze laat gaan, als je snapt wat ik bedoel. En helaas zullen ze je bijna nooit waardering geven voor je meegaandheid maar er dik misbruik van maken.

Tot zover mijn levenservaring met dit soort dingen.

Verder hoop ik, vooral voor MX, dat hij beseft wat hij laat lopen als hij niet besluit 100% voor jou te gaan. Jij komt er wel weer overheen en vindt op een gegeven moment wel weer iemand anders die prima bij je past. MX echter, moet het nog maar voor elkaar zien te krijgen om iemand te vinden die zo gek op hem is en zo met hem meedenkt.
quote:Charlotte69 schreef op 04 februari 2010 @ 14:35:

Verder hoop ik, vooral voor MX, dat hij beseft wat hij laat lopen als hij niet besluit 100% voor jou te gaan. Jij komt er wel weer overheen en vindt op een gegeven moment wel weer iemand anders die prima bij je past. MX echter, moet het nog maar voor elkaar zien te krijgen om iemand te vinden die zo gek op hem is en zo met hem meedenkt.

Ik vind het heel lief dat je dat zegt.

En inderdaad, hij is een oelewapper als ie mij laat lopen.

Ik merk aan jou dat jij vertrouwen hebt in het vinden van een geschikte partner.

Maar ik heb dat niet Char, er zijn heus zat mannen te vinden die MIJ geschikt vinden, maar andersom heb ik dat gewoon nooit, ik heb de laatse 6 jaar voor niemand gevoelens gehad...

Ik denk dat dat ook wel verklaart waarom ik MX niet zomaar opgeef, hij heeft wel iets in mij losgemaakt.

Wat nou als er na hem niemand komt die mijn hart sneller laat kloppen?

Madhe ben jij ook al een jogger?
Hai, daar ben ik weer!

Charlotte, hoi! Leuk dat je mee schrijft! Ik heb ff op je hyves gekeken en inderdaad ja leuke foto's van jou, je Julio en jullie roepdingen!

Summertje, waar ik was geweest. Ik hielp twee therapeuten bij hun presentatie aan gedragskundigen met een rollenspel. En dat vind ik harstikke interessant. Ik steek er zo wat van op.

Ik ben van mening dat het heel goed kan zijn als Frizzy ook probeert er achter te komen WAT het is dat ze aan MX blijft vast houden. Dat is terug te voeren in het verleden en dan pas kan ze beginnen met loslaten.

Nu lekker eten!

Balen jullie ook zo dat het nog steeds niet lente-achtig weer wordt? Ik mis het, om zoveel de deur uit te zijn!
I am Spaaartaaacus.
Sorry, Frizzy dat ik over je in de derde persoon spreek.

Eet smakelijk!
I am Spaaartaaacus.
JAAAAAAAH daar baal ik van Sam!

Mijn werk is in de zomer ook zoveel leuker, dan kan ik lekker buiten rondwandelen.

Hopen dat ik tegen die tijd een collega heb, zodat ik daar ook tijd voor heb!

En lekker in de tuin ontbijten...

Een boek lezen in de zon...

Zucht!

Ik weet wel hoor waarom ik aan hem vasthoudt Sam.

Tenminste, ik denk dat ik het weet.

Als het namelijk weeeer 6 jaar duurt voordat ik gevoelens krijg voor iemand ben ik 36/37 en dat vind ik een angstaanjagend idee.

Dan is het namelijk nog maar de vraag of de droom van een gezinnetje vervuld kan worden...
quote:frizzy schreef op 04 februari 2010 @ 17:59:

JAAAAAAAH daar baal ik van Sam!

Mijn werk is in de zomer ook zoveel leuker, dan kan ik lekker buiten rondwandelen.

Hopen dat ik tegen die tijd een collega heb, zodat ik daar ook tijd voor heb!

En lekker in de tuin ontbijten...

Een boek lezen in de zon...

Zucht!

Ik weet wel hoor waarom ik aan hem vasthoudt Sam.

Tenminste, ik denk dat ik het weet.

Als het namelijk weeeer 6 jaar duurt voordat ik gevoelens krijg voor iemand ben ik 36/37 en dat vind ik een angstaanjagend idee.

Dan is het namelijk nog maar de vraag of de droom van een gezinnetje vervuld kan worden...

(en bedankt)

Nee zonder dollen Frizz

Ik ben nu zonder man en gedoe veel en veel gelukkiger dan toen ik in een relatie zat met iemand die niet 100% voor me kan of wil gaan

Die man die komt wel, daar ben ik van overtuigd en dan is het een man die me aanvoelt, begrijpt, er voor me is

En geen man die in zijn schulp kruipt als het moeilijk wordt, boos doet als jij me niet begrijpt en af en toe een rookgordijn opwerpt.

Een liefde hoef je namelijk niet te vertellen wat je verwacht...die voelt namelijk datzelfde

En dit kan ik zeggen omdat ik oprecht blij ben met MIJ

Omdat ik vertrouw op MIJ

en omdat ik geen genoegen neem met minder dan iemand die voor 100% voor MIJ gaat.

Want wat jij nu zegt is dat je liever bij MX blijft ongelukkig dan dat je alleen verder gelukkig gaat zijn

En dat Frizz, vind ik een hele enge gedachte

Settle for less noemen ze dat...
Je houdt dus aan hem vast uit angst dat je droom niet uitkomt.

Wat heeft MX dat jij niet kan en wil opgeven? Kan jij buiten deze dingen? Ben je in staat om zoveel van je zelf te houden zo dat jij je zelf toestaat om niet meer in dat soort vage situaties terecht te komen?

Hoef je er geen antwoorden op te geven. Het geeft je alleen stof tot nadenken over jouw eigen motief.
I am Spaaartaaacus.
Ten eerste ben ik zeker niet ongelukkig op dit moment.

Mijn geluk zoek ik toch echt in mijzelf, en ik vind dat ik aardig op weg ben!

Sam ik kan niet buiten de dingen die MX mij zou kunnen geven, namelijk een gezin.

Ik weet wel dat iedereen het idee heeft dat je alleen een serieuze relatie aangaat met een ander als het je zielsverwant is, als je 4 handen op 1 buik bent, maar wat nou als dat niet haalbaar is?

Is het onmogelijk een relatie aan te gaan waarbij je helemaal 100% voor elkaar gaat?

Waarbij je misschien 50% voor jezelf gaat, en 50% voor de ander?

Ik zie mezelf eerlijk gezegd ook niet nogmaals 100% voor een ander gaan, heb mijn neus daarmee hard genoeg gestoten.

Het spijt me als ik iemand een rotgevoel geef met het noemen van zo'n leeftijd, maar ik heb toch eerder begrepen dat het voor jullie minder een issue is: jullie kunnen je kinderwens laten voor wat het is als er geen passende relatie komt.

Ik kan dat niet.

Er is maar 1 ding wat mijn wereld volledig zou kunnen laten instorten en dat is een onvervulde kinderwens.

Die onderdruk ik al een jaar of 12, en het idee dat ik dat de rest van mijn leven zou moeten doen, nee.
Voor een kind heb je niet per definitie een relatie nodig hoor Frizz.
Ik meld me af voor dit onderwerp. Kan met mijn pet er niet bij dat je ervoor kiest om zo'n vader voor je kinderen uit te kiezen, alleen maar omdat jij een kinderwens hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven