Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Hoi,

Gisteravond las ik dit topic toevallig voor het eerst.

Ik dacht bij de titel eerst aan crossposting hihi

Zoals jullie het hier beschrijven klinkt het heel erg leuk en idd verslavend!

Ik heb zojuist dus een account aangemaakt op de site van postcrossing en net mijn eerste 2 kaartjes geschreven.

Morgen doe ik ze in de brievenbus..... spannend hoor.
Goldmoon: welkom hier, gezellig. Bij deze ben je nu ook verslaafd....X-D
Snjókorn falla, á allt og alla
Hallo,

dankzij dit topic ben ik ook helemaal fan van postcrossing! Het idee om ansichtkaarten uit de hele wereld te ontvangen lijkt me geweldig! Als kind had ik dozen vol kaarten die ik dan 'las' (de voorkant :D)

Ik heb ook een account aangemaakt: mijn eerste kaart gaat naar Rusland en de tweede naar....Nederland!

Daar hoopte ik al op want ik woon zelf in Noorwegen. Wat is er dan leuker dan een kaart in het Nederlands vanuit Noorwegen te sturen!
Mijn eerste 2 kaartjes gaan naar Finland en Rusland trouwens.
Welkom hier hybelkanin en goldmoon! Dat jullie maar veel kaartjes mogen ontvangen!

Gadver, ik ben ook ziekjes. Heb vandaag gewerkt tot half 4 en toen ik thuis kwam ben ik direct in bed gekropen. Liggen slapen tot 8 uur... maar nu moet ik nog even wakker zien te blijven anders slaap ik vanacht weer niet. En morgen moet ik ook nog werken

Verder niets ontvangen en geen Hurray's!
Goed gehengelt snjokorn.. ja je hebt me op hyves en inmiddels weet je wie ik ben...

Tine kan jou ook niet vinden

Chayuz heb jou aangemeld als vriendje..

Goldmoon en hybelkanin beide welkom bij deze nieuwe verslaving!

Wat leuk dat je trouwens in Noorwegen woont!!

Waar in Nederland mag je een kaartje sturen ( provincie.. je hoeft niet direct de plaatsnaam te noemen )
O juuf beterschap ook voor jou!

Waar hebben jullie last van dan?

Wat heerst er nu weer....
welkom hybelkanin en goldmoon helemaal gezellig!
Naar Brabant! Het is geen naam die ik zo aan dit forum kon verbinden, ik had al even gekeken, :D
dag Justme, ik heb je in mijn lijst staan.

Moet toegeven heeeeeel hard te hebben gelachen en dat ik blij ben een ander profiel aangemaakt te hebben, ik ben geboren in het dorp waar jij woont :P ben er net 2 jaar weg hahahaha
Bedankt voor alle welkomstwensen!

Wat doen jullie met de kaarten die je ontvangt? Ik ben van plan om de hal/trap ermee te behangen. Tenminste, als de kaarten een beetje mooi zijn.
Mooi dat je me geaccepteerd hebt! , maarre ken je mij dan ook ?

Heb er geen plaatsnaam bijstaan toch... waar ik woon.. dus dan zal je me wel herkennen.....Ken wel iemand met jou naam... maar ja er heten meer honden fikkie toch ;)
haha nou kennen, kennen, van gezicht misschien, maar ik herkende iemand bij jou vriendjes en toen dacht ik "het zal toch niet" haha! en dan bekijk je de scholen, aantal gadgets (ik nieuwschierig? helemaal niet) en toen dacht ik, ohooh "ik kom in een zwart gat terecht" :P (wow hoe cryptisch)
Hahahaha jaaaa jeetje... nu ben ik ook benieuwd... ja inderdaad het zwarte gat ;) en neeee ben ook niet nieuwsgierig,.

Maarre ben je naar ver verhuisd dan? Of.. toch nog wel in de buurt.
Hai hai,

Nou, ik ben weer beter hoor, ik had gisteren hoofdpijn en darmkrampen en voelde me te beroerd om te gaan werken.

Bij mij trekt het weer aan! Ik had dus 2 Hurrays, een uit NL en een uit Rusland, die kaart heeft er 56 dagen over gedaan!

En ik had een mooie kaart uit China op de mat en een envelop voor Larf! (Tnx Tine)

De nieuwe kaarten mogen naar Duitsland en naar Siberië! Het valt natuurlijk wel onder Rusland maar het is de meest oostelijke stad van Rusland met 9 maanden per jaar winter. Ze wil dus graag zomerkaarten.

Was ik die persoon die je bedoelde Steph??

Enne Snoet, ik wil ook wel weer meedoen met de Hyvesruil.

En welkom natuurlijk voor de nieuwelingen hybelkanin en goldmoon!

Ik ga zo even kijken of ik Tine en Chayuz kan vinden op Hyves
Nu jah, in de buurt, in de buurt, tussen Zwolle en Steenwijk in ;)

Maar mijn familie woont er nog wel grotendeels dus ben nog regelmatig in dat zwarte gat te vinden haha. maar goed eigenlijk wel gemeen dat jij nu niet weet wie ik precies ben maar ik wel op de hoogte ben van jou ;)
OOo mooi dat je weer opgeknapt bent estelle!!

En siberie, klinkt zo veel verder weg als rusland ;)

Zie toch veelal dezelfde landen voorbijkomen.

Nou tussen zwolle en steenwijk in... lijkt net een wereldreis als je uit het zwarte gat komt .. toch ;) Ja heel gemeen chayuz.... stuur me maar een mail :P hahaha Nee maar ja, als ik het geheim wilde houden dan had ik ook een extra hyves aan moeten maken.. maar doe ik niet. Heb niets geheim....
Hallo Goldmoon en hybelkanin, leuk dat jullie hier komen schrijven. Kunnen nog meer bij hoor Soms zeggen mensen hier wel eens, wat is er veel geschreven!!! Dus dat wordt nog meer!

Hybelkanin, ik heb vorig jaar ook in noorwegen gewoond (oslo) en ben daar ook begonnen met postcrossen, ik ben nu inmiddels weer in NL. Woon jij daar permanent?

Snoet, je krijg het druk met de vivahyvesruil! Meer nog die mee willen doen?

Juuf, jij ook beterschap. Ik ben vandaag voor de verandering es niet ziek! Ik ga zo naar een feest, het is verkleed maar ik heb alleen een gekke bril. Ik houd niet zo van verkleden,
Welkom Goldmoon en Hybelkanin! Veel postcross-plezier!
C-Estelle! ik heb je toegevoegd ik voel me er nu helemaal bijhoren.
anoniem_88030 wijzigde dit bericht op 06-02-2010 21:28
Reden: oeps, did not know
% gewijzigd
Chauyz we hebben met elkaar afgesproken dat we geen dingen van hyves op viva zetten of in de krant.
Ik hoop hier permanent te blijven, Ligaa! Een eigen bedrijf en toekomst op te bouwen. Ik woon in de buurt van Ålesund, vlakbij de beroemde Geirangerfjord.

Was jij in Oslo voor studie/werk/anders?

Ik zag al dat er uit Noorwegen niet heel veel mensen aan postcrossing doen. (Ook niet heel erg weinig trouwens)
Ligaa je hebt helemaal gelijk hoor!

.
quote:Ligaa schreef op 06 februari 2010 @ 21:11:

Chauyz we hebben met elkaar afgesproken dat we geen dingen van hyves op viva zetten of in de krant.

Eens met Ligaa.

En elkaar hier met onze Nick blijven aanspreken.

Zo blijft het voor iedereen fijn en geeft een "veilig" gevoel.

Welkom Chauyz en Hybelkanin!

Veel postcross plezier!
haha ik heb het al verwijderd hoor sorry daarvoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven