kleine woning, 2e kindje??

06-02-2010 22:40 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben Jessica en 23 jaar, samen met mijn dochtertje van 1,5 en mijn man wonen we in een te leuk klein appartement. We hebben opzich een best grote leefruimte (keuken en woonkamer) alleen is jammer genoeg het slaapgedeelte erg klein.

Wij slapen in een twee persoons bedstee en onze dochter heeft een redelijk grote kamer voor haar alleen. Verder hebben we nog een berghok waar onze kleding in zit en andere spullen.

Wij hebben zelf dus geen slaapkamer. Mijn man heeft de bedstee in de hal gemaakt. Het ziet er echt allemaal perfect uit en hebben al zeg ik het zelf een echt een gezellig en knus huisje.

Alleen begint het idee aan een tweede nu toch wel heel erg te kriebelen. Ik twijfel alleen of we er echt wel goed aan zouden doen.

De baby zou dan bij ons in de bedstee moeten (hangwieg) of bij mijn andere dochter op de kamer.

Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die zich herkennen in mijn verhaal, eventuele tips en of meningen.

Voorlopig willen/kunnen we niet verhuizen dus dat is geen optie.

Ik weet gewoon niet wat de goede keuze zou zijn. Soms wordt ik er helemaal gek van.

Als we iets groter hadden gewoond hadden we er zeker voor gegaan.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties....
Dan zet je Janneke toch gewoon op het balkon?

Jij bent echt te erg!
quote:misschicken schreef op 06 februari 2010 @ 22:42:

Dan zet je Janneke toch gewoon op het balkon?

TO: als het jullie echte namen zijn, zou ik ze even veranderen. Je bent zo wel heel herkenbaar.

Verder geen tips helaas, áls ik een kind zou krijgen (niet aan de orde) zou het hier achter mijn bed of in het keukenkastje moeten slapen
Dat zeg ik....
Het verbaast me dat je zegt dat jullie er zo voor zouden gaan als je meer ruimte had eigenlijk.

Mij zou het financiele verhaal meer zorgen baren. Babytje eerste jaar in de bedstee erbij en dan bij je oudste op de kamer, daar zie ik geen enkel probleem.

Zo hebben wij het ook gedaan, ook wegens ruimtegebrek in eerste instantie. Inmiddels wonen we al een aantal jaar ruimer, maar de oudste twee willen echt niet zonder elkaar slapen!
Wij wonen ook klein. Wij hebben dan wel 3 slaapkamers. Maar zoontje heeft een piepklein kamertje. Hierdoor hebben we geen extra ruimte die we als bergruimte kunnen gebruiken. Maar met een paar mooie kasten in de kamer van de oudste is dat ook nog wel te verhelpen.

Beneden is het echt een puinhoop door al het speelgoed van 2. Maar beetje creatief zijn werkt soms al best goed.

Maar ik denk dat het bets te doen moet zijn. Als het mogelijk is de baby in jullie bedstee te hangen de eerste maanden, kunnen ze daarna misschien samen op de grote slaapkamer. Je oudste kan dan in een mooi (peuter)bed en de babyspulletjes schuif je door naar de baby. Moet vast wel lukken.

Als de wens zo groot is zou ik me door de woonruimte niet laten weerhouden.

(vroeger woonden ze met veel grotere gezinnen, veel kleiner)
Ik zie voor nu eigenlijk niet zulke problemen. Een tweede baby kost in theorie niet zoveel extra. De grote dingen heb je immers al. Qua ruimte lijkt het me ook niet een probleem als de kindertjes in eerste instantie gewoon bij elkaar op de kamer gaan.

Waarom zou je trouwens minder gaan werken als jullie het daardoor relatief krap zouden hebben?
Is het probleem dat je vindt dat je te weinig ruimte hebt of is het eigenlijke probleem dat je onvoldoende inkomen hebt voor een tweede kindje?

Je beschrijft vooral het weinig ruimte...maar het hebben van onvoldoende inkomen lijkt mij wel belangrijker...

Hoe groot is dochters kamer?

Kun je niet je kleding en andere 'troepjes' van de 2e slaapkamer elders kwijt (berging?) zodat dat een babykamertje kan worden?

Kun je niet jullie kleding onder jullie bedstee-bed plaatsen?
quote:Kim3 schreef op 06 februari 2010 @ 22:49:

Het verbaast me dat je zegt dat jullie er zo voor zouden gaan als je meer ruimte had eigenlijk.

Mij zou het financiele verhaal meer zorgen baren. Babytje eerste jaar in de bedstee erbij en dan bij je oudste op de kamer, daar zie ik geen enkel probleem.

Zo hebben wij het ook gedaan, ook wegens ruimtegebrek in eerste instantie. Inmiddels wonen we al een aantal jaar ruimer, maar de oudste twee willen echt niet zonder elkaar slapen!

Helemaal mee eens. Kleine kinderen vereisen maar een kleine ruimte. Dat past echt wel.

Maar weet je zeker dat minder gaan werken wel slim is? Als jullie het nu al krap hebben en geen enkele financiele reserve achter de hand hebben?

Is het niet slimmer om toch meer proberen te werken nu en straks, zodat jullie kunnen sparen en over een paar jaar een grotere woning kopen? Voor een danwel twee wat oudere kinderen...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Hier ook een kleine woning. Twee grote slaapkamers, 1 voor ons en 1 voor de kinderen.

De eerste 2 weken sliep baby bij ons op de kamer omdat hij anders zijn broertje wakker zou maken voor de nachtvoeding. Dat werkte niet, want man en ik sliepen allebei gewoon eigenlijk niet, door elk kreuntje van baby. Toen hebben we de matrassen versleept naar de woonkamer en hebben we heerlijk de hele decembermaand onder de kerstboom geslapen (best romantisch). Ik hoorde hem dan wel als hij wakker werd voor een nachtvoeding, dus was geen probleem. Zodra hij doorsliep, toen hij 9 weken was, zijn we weer naar boven verhuist met ons bed en sliep jongste bij zijn broer op de kamer. Ging prima!
Wij wonen op zich niet heel klein, maar wel met veel mensen. 2 Slaapkamers met nu 5 mensen en de 6e is onderweg.

Ik zou ook niet minder gaan werken met de tweede erbij, maar gewoon zo veel als je nu doet. Ik denk ook dat de ruimte een minder groot probleem is dan de financiën. Een kleintje kost inderdaad niet zo veel. Maar naarmate ze opgroeien wordt het allemaal duurder. Dat lijkt me wel iets om over na te denken.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Nou nee we zouden het niet mega krap krijgen. Alleen wel minder breed. We zouden het goed kunnen betalen allemaal. Zijn ook erg creatief en zien over een oplossing in. We hebben het heel erg slecht gehad twee jaar geleden. Daar hebben we echt ontzettend veel van geleerd. Ik zou niet voor een tweede kiezen als ik het niet zou kunnen betalen. Dan had ik me daar idd meer druk om gemaakt.

Hoeveel hebben jullie te besteden per week als ik vragen mag, ben erg benieuwd!! (begrijp me niet verkeerd, ben nogmaals gewoon erg benieuwd hoe andere het doen)
P.S de kamer van mijn mijn dochter is nu 11m2.

Er zouden eventueel twee kamertjes van gemaakt kunnen worden maar dan heeft 1 kamertje geen raam....
Die kleintjes kunnen toch makkelijk bij elkaar op de kamer. Dan kun je over een jaar of 5 altijd nog verhuizen.
100 in de week. (Eten, drinken, cadeautjes, kinderkleding, roken). Kan met meer, maar dat vind ik zonde. Zet t liever op de spaar.
Wat leuk; een hangwieg!

Had ik nog nooit van gehoord.

Zou dat wel in de bedstee passen, dan?

http://www.wiegje.nl/wieg/hangwieg.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zo, net besloten ; mijn toekomstige kleinkinderen krijgen een hangwieg kado.

quote:JepJep schreef op 06 februari 2010 @ 23:10:

100 in de week. (Eten, drinken, cadeautjes, kinderkleding, roken). Kan met meer, maar dat vind ik zonde. Zet t liever op de spaar.

En hoeveel kinderen heb jij?? Als ik voor een tweede zou gaan dan zou ik het ongeveer moeten doen met 150 in de week.

Dat moet dan toch makkelijk lukken?!!!

Daar moet ik dan ook boodschappen voor doen, cadeautjes, kleertjes EN: wij roken niet. Dat scheelt volgens mij ook een boel..

(niet lullig bedoeld!!!!)
Supersmollie: 6 personen op 2 slaapkamers? Respect. Hoe doen jullie dat?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2010 @ 23:19:

Zo, net besloten ; mijn toekomstige kleinkinderen krijgen een hangwieg kado.

[afbeelding]

Ja deze van je plaatje zijn leuk, maar je hebt nog veeeel leukere:

http://images.google.nl/i ... 8yO1hd21JCutK4v8OC7ZEQvdo=&h=237&w=178&sz=20&hl=nl&start=24&um=1&itbs=1&tbnid=mwdFYW0fG8mpsM:&tbnh=109&tbnw=82&prev=/images%3Fq%3Dhangwieg%26ndsp%3D18%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D18%26um%3D1
Jammer, je link doet het niet.
eehh sorry ik bedoel deze site: http://www.wiegje.nl/wieg/hemeltje.html
eehh sorry ik bedoel deze site: http://www.wiegje.nl/wieg/hemeltje.html
2 kinderen.

En met 150 kan het zeker. Ligt natuurlijk geheel aan je uitgavepatroon. Ik geef niet om merkartikelen, roken niet veel, koop voornamelijk bij de aldi, vooral de luiers zijn daar goed en goedkoop, en voor derest wat ze bij de aldi niet hebben, bij de hoogvliet. En heb 2 jongens, dus hoef voor de jongste niet veel kleding te kopen, hoewel ik dat toch stiekem wel doe, want wil hem toch ook wat nieuws geven . Maar toch, het scheelt wel dat ik al een stapel jongenskleding heb liggen in zijn maat.

En ja, soms heb ik de ene week 120 of 130 nodig, maar de andere week weer niet, dan doe ik het met 70 of 80, want dan zit de voorraad kast nog vol en eet ik die leeg.

Bedstee lijkt me trouwens enorm gaaf!

We hebben hier een woonkeuken, en daar zou ook een bedstee inpassen. Man heeft al een keer geopperd om daar een bedstee in te maken, mochten we een 3e willen maken.

(Waar de eettafel dan moet komen te staan is een ander probleem)...
quote:JepJep schreef op 06 februari 2010 @ 23:29:

2 kinderen.

En met 150 kan het zeker. Ligt natuurlijk geheel aan je uitgavepatroon. Ik geef niet om merkartikelen, roken niet veel, koop voornamelijk bij de aldi, vooral de luiers zijn naar goed en goedkoop, en voor derest wat ze bij de aldi niet hebben, bij de hoogvliet. En heb 2 jongens, dus hoef voor de jongste niet veel kleding te kopen, hoewel ik dat toch stiekem wel doe, want wil hem toch ook wat nieuws geven . Maar toch, het scheelt wel dat ik al een stapel jongenskleding heb liggen in zijn maat.

En ja, soms heb ik de ene week 120 of 130 nodig, maar de andere week weer niet, dan doe ik het met 70 of 80, want dan zit de voorraad kast nog vol en eet ik die leeg.

Bedstee lijkt me trouwens enorm gaaf!

We hebben hier een woonkeuken, en daar zou ook een bedstee inpassen. Man heeft al een keer geopperd om daar een bedstee in te maken, mochten we een 3e willen maken.

(Waar de eettafel dan moet komen te staan is een ander probleem)...

Het ziet er ook erg leuk en knus uit!! Met van die leuke hartjes uit de deuren. Geheel gemaakt van oud stijger hout. We hebben ook een leuke grote klepbank bij de eettafel, ook met hartjes eruit gezaagd (man lief ook zelf gemaakt, verkoopt ze trouwens ook, geheel op maat gemaakt) Onder de bedstee hebben we nog ongeveer 50 cm bergruimte, erg ideaal!!!

Ik heb sinds kort de Boni ontdenkt. Ook best goedkoop. Was laatst voor 5 dagen eten en nog veel meer(vlees, groente, fruit, w.c papier, drinken enz enz) maar 42,50 kwijt!!! Was helemaal blij. Ze hebben bij de boni ook vaak euro weken. heel veel dingen dan voor 1 euro. Sla ik meestal een hoop in!!

Wat betreft kleding: Lang leven marktplaats!! Je kunt echt hele leuke dingen vinden die er nog bijna nieuw uit zien. En ben zelf erg creatief dus soms leuk ik de kleertjes ook nog een beetje leuk op!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven