Waar moet ik heen?

07-02-2010 00:25 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

ik ben al langer lid van het forum, maar wil dit liever onder een andere nick bespreken.

Vanavond een heftige ruzie gehad en waar het op neer kwam is dat hij me weg wilt.

(Hij is mijn man, we zijn 5 jaar getrouwd.)

Het liefst nu eigenlijk. Onder deze omstandigheden wil ik ook niet blijven, maar ik weet niet waar ik heen moet.

Ik heb maar weinig vriendinnen en zij hebben ook geen plek voor mij. Familie woont niet in de buurt, dus dat is geen optie met werk.

Hij dreigt me dat als ik morgen de deur uit ga (ik moet nl werken morgen) dat ik er niet meer inkom.

Maar waar kun je dan terecht?

Ik heb geen geld voor een hotel, hooguit voor 1 nacht.

En daarna dan? Huurhuizen zijn hier schaars en duur en je moet een inschrijfduur van jaren hebben, wil je in aanmerking komen. Urgentie geld niet voor echtscheidingen.

Ik weer het echt niet meer...kan ik morgen alleen nog bij het leger des heils aankloppen?
Voor nu, en het is heel moeilijk, kun je gewoon niks uitrichten omdat het weekend is en midden in de nacht. Probeer dus kalm te blijven.

Hou dit voor ogen:

(1) hij kan je er niet zomaar uitgooien. Hij kan de sloten erop zetten, maar hij loopt het risico dat de deuren worden opgebroken.

(2) hij moet je of uitkopen, of het huis moet verkocht worden. Helft is dan van jou.

(3) hij moet ws. alimentatie betalen.

In een kort geding - als hij heel vervelend is, of bij een voorlopige voorziening kan de advocaat regelen dat:

a. jij het uitsluitend recht van de woning krijgt, mede ten behoeve van de kinderen

b. gedurende de afwikkeling van de scheiding hij alvast alimentatie betaalt waardoor jouw inkomen meer is dan de inkomsten van de 20 uur.

Hou dit even vast. Mogelijk geeft je dat nu voor zover mogelijk wat rust in je hoofd.

En bedenk: als hij je morgen niet toelaat (zorg voor een achtervang, dan maar 200 km verderop) dan zou ik niet graag in zijn schoenen staan bij de rechter. Rechters vinden dit namelijk helemaal niet leuk om zo met elkaar om te gaan als er kinderen in het spel zijn. Rechter zal wel vragen of meneer hiermee het belang van de kinderen op het oog had...

Ik hoop dat je ondanks alles toch een klein slaapje kan doen...
Meid veel sterkte, er zijn hier al hele goede tips gegeven.

Hij zal weg moeten en niet jij. Desnoods de politie erbij.
Misschien is een hostel een oplossing, voor nood. Dan bedoel ik voor een paar nachtjes, zodat jij je man even niet hoeft te zien en kunt bedenken wat je zelf wilt.

Ik ken mensen die dol zijn op hostels en mensen die het haten (weinig privacy) dus je moet er wel tegen kunnen.

Overigens denk ik dat vriendinnen liever een matrasje voor je neerleggen dan dat ze achteraf horen dat je over straat hebt gezworven.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Bedankt Muis, dat is info waar ik iets mee kan.

Ik laat het liever niet aankomen op tussenkomst van de politie die de deur komt openbreken. Dan weet je in ieder geval zeker dat de verhoudingen voor altijd verziekt zijn. En voor de kinderen zal het ook niet goed zijn dat mee te maken (btw ze zijn 5 en 7 jaar).

Wat alimentatie betreft, voor mij hoeft hij niks te betalen, alleen voor zijn kinderen. Als het op een scheiding uitdraait ga ik natuurlijk uitzien naar meer uren of ander werk, ik hoef voor mijn eigen onderhoud mijn hand niet op te houden.
Hopeloos, zijn jullie nu allebei thuis? Ik hoop dat hij dit in het heetst van de strijd heeft gezegd, is de kans aanwezig dat de gemoederen morgen wat bedaard zijn en jullie er in ieder geval rustig over kunnen praten? Over hoe en wat verder.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Muis66 schreef op 07 februari 2010 @ 00:58:

[...]

Ontstellend kaa uuu tee dat dit in het weekend is terwijl je dan dus weer niemand kan bereiken. Zelfs Korrelatie niet, heb ik even voor je gekeken.

Wel kun je ook de crisisdienst in je woonplaats bellen. Google maar even.Ook kun je Sensoor bellen, dat is de vroegere SOS hulptelefoon. Die weten ook goed de weg in dit soort situaties. Zijn 24 uur per dag telefonisch bereikbaar, maar je kunt ze ook mailen en op bepaalde tijden via de site chatten met een vrijwilliger.

Veel sterkte!

Toevoeging: Sensoor is in veel regio's de achterwacht voor bijv. crisisdiensten, maatschappelijk werk etc etc voor de nachten en weekenden. Een van de gevallen die genoemd werd waarbij Sensoor de telefonische hulpverlening doet is dreigende acute dakloosheid.
Iets anders
ik hoop het winterdip.

Ik ga nu wat proberen te slapen (op de bank dan)
Wat ontzettend rot zeg. Ligt hij wel in jullie bed? Zijn jullie middenin die ruzie uit elkaar gegaan?

Bah. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen en dat jullie (hij) morgen in ieder geval gekalmeerd is. Sterkte met alles.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Je mag wel bij mij slapen hoor! Vraag mijn e-mail aan de angels.
Wat is dit voor rotstreek?

Als je meer kwijt wil wat je niet op het forum kwijt kan, dan mag je me mailen naar het mail adres in mijn motto. Ik heb ooit met spoed een onderkomen moeten zoeken na een brand, en kwam heel even in een opvang terecht totdat ik een aanbod kreeg van een vriendin. Misschien dat ik je verder kan helpen?
Ik vind dreigen met jou dakloos maken eigenlijk gewoon emotionele mishandeling.
Het is mij niet duidelijk...wil hij JOU het huis uit hebben en DE KINDEREN bij hem houden? Of wil hij dat je met je kinderen morgen op straat staat???

Dit kan natuurlijk niet zo maar! Idd....ervan uitgaande dat hij wil dat je de kinderen meeneemt... dan zal juist JIJ het voorlopige recht op het huis krijgen.

Wat een bullebak, trouwens,zeg! Die man spoort niet!

Meestal is de soep niet zo heet als hij opgediend wordt, dus het zal wel een loos dreigement van hem zijn. WEL zou ik ondertussen maar mijn maatregelen gaan nemen. Houd je mond maar tegen hem, doe maar 'lief en aardig' en ga ondertussen dingen regelen zodat je bij hem weg kan. Dus woningstichting benaderen, enzenz.
Hopeloos, wat een vervelende situatie! Ik heb geen idee wat ik voor je kan betekenen of wat voor een tips ik je zou kunnen geven, maar ik wil je heel veel sterkte wensen. Blijf ook echt sterk als je kunt, voor je kinderen, maar ook voor jezelf. Er zal gruwelijk veel op je af komen de komende weken, schrijf het hier maar lekker van je af.
Niet veel toe te voegen aan de andere reacties, alleen, als het allemaal voor hem ZOOO erg is dat hij je ala minuut niet meer kan zien, dan gaat hij maar weg. En wat nou dat jij op de bank moet slapen? Als hij je niet meer wilt zien, gaat hij maar op de bank. Ga nou niet onderdanig alles doen wat hij zegt. Wees sterk voor jezelf en voor je kinderen.

Werkt hij niet? Want als jij het huis uit moet, wie zorgt er vanaf maandag dan voor de kinderen als jij het huis niet meer in kan. Ok, het kan een dreigement van hem zijn, maar helemaal helder denkt hij iig niet.

Ik zou wel telefonische support vragen bij je familie en vrienden, dat je er niet helemaal alleen voor staat. En ik weet niet hoe de verhoudingen op het werk zijn, maar als het kan, licht ze in als je man bij deze dreigementen blijft. Maar zoek even een uitlaatklep om dingen helder op een rijtje te zetten wat je moet doen en regelen.

Sterkte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Het verlaten van het huis en de kinderen kan later eventueel ook tegen je gebruikt worden voor een rechter ("Zij heeft mij, de kinderen en ons huis verlaten en nu wil ze opeens het huis en de kinderen alsnog hebben"). Wees er dus voorzichtig mee om het huis zomaar te verlaten en de kinderen bij je man achter te laten en doe dat niet voordat je met een advocaat hebt gesproken.

Sterkte!
Wat elninjoo al aangaf, ga zoeken op een bungalowpark bij jou in de buurt, daar staan altijd wel enige huisjes te koop, zeker in deze tijd, speur de makelaar op en in 90% van de gevallen wordt de woning graag verhuurd tot aan de eventuele verkoop! Heb ik zelf ondervonden, n.l. om 17.00 uur gebeld en om 18.00 uur een woning voor E500,- p.m.

Verder heel veel wijsheid in deze k*t periode, dikke

Het meeste is al gezegd, dus dat ga ik niet herhalen. Neem alleen even geen beslissingen over geld wat je wel of niet van hem wil. Zorg voor een goede advocaat die opkomt voor jouw belang als jij dat even niet meer kan door verdriet of omdat hij verbaal zoveel sterker is.

Als jij recht hebt op alimentatie, accepteer dat dan. Ook voor jezelf. Voorkom dat je samen met je kinderen op een houtje moet bijten.

Je bent nu in een staat waarin je misschien overal mee akkoord gaat om er maar vanaf te zijn. Heel herkenbaar. Niet doen!!! Ik wens je heel veel sterkte. Dikke nog een keer.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
.
Hoe is het nu vanochtend hopeloos78? Ik hoop, en verwacht eerlijk gezegd, dat de gemoederen nu wat bedaard zullen zijn. De paniek sprak enorm uit je postings! Ik las dat hij in eerste instantie wilde dat jij weg ging, maar dat je later ook schreef dat je eigenlijk ook wel weg wil, omdat je je mening nooit mag geven (of dat daar iig niet serieus op gereageerd wordt). WEer wat later las ik dat je kinderen hebt; volgens mij moet dát je focus zijn van dit moment.

Hoeveel ruzie je ook gehad hebt, wat voor vervelende dingen er ook gezegd zijn, het kan volgens mij nooit goed zijn voor de kinderen als jij vandaag even weg bent, en niet meer het huis in kunt als je terug komt. Jouw man moet dat toch ook inzien! Erg lastig, vervelend, klote dat jullie ruzie hebben, maar zorg dan toch dat je kinderen er zo min mogelijk last van hebben. Zij hebben er ook baat bij te zien dat hun ouders ook in moeilijke tijden toch een normale omgangsvorm met elkaar kunnen vinden.

Probeer dus niet vanuit paniek, onrust en ruzie meteen in actie te komen, maar probeer de rust te bewaren en ga met elkaar om tafel. Als het vannacht allemaal vanuit het heetst van de strijd geroepen is; mooi zo, dan kun je erover praten en er samen voor zorgen dat dit niet meer voorkomt. Mochten jullie echt de knoop hebben doorgehakt en gaan jullie uit elkaar; doe het dan als twee volwassen, redelijke mensen die een voorbeeldfunctie voor hun kinderen kunnen vervullen. Denk na over wat je kunt doen, wat je wilt doen, en wat het meest haalbaar is!
.
quote:lindy schreef op 07 februari 2010 @ 09:20:

laat je niet zomaar op straat zetten, hij kan wel zoveel willen, maar jij hebt net zoveel rechten als hij. En zorg ervoor dat je onafhankelijk bent. Dat ben je met 850 euro per maand niet! Waarom laat je je als vrouw toch in zon situatie stoppen...

Succes in ieder geval

Helemaal mee eens! Is hij helemaal belatafeld?! Als hij je er niet meer binnenlaat, dan bel je de politie maar en laat die hem vragen ergens te verblijven zodat jij en je kinderen veilig zijn. In plaats van te gaan lopen leuren waar je eventueel wel of niet zou kunnen blijven overnachten. En ook je kinderen niet achterlaten hóór!

Recht je rug en laat die man maar even zien met wie hij te maken heeft. Ik geef je nu nog geen knuffel (hoe graag ik het ook zou willen) omdat je -naar mijn mening- nu eerst een schop onder je kont nodig hebt. Ttsssss....laat je je daar een beetje je je huis uitzetten door een grote stoere kerel?

Nou vooruit

En mag ik even zeggen dat ik de andere reacties hartverwarmend vind zo midden in de nacht. Zo zie je maar, je hoeft er niet alleen voor te staan op het Viva forum.
Misschien dikke mosterd maar voordat ik alle reakties hier eerst doorlees: niet zelf weggaan, niet de kinderen achter laten en de deur achter je dichttrekken!

Ik weet helemaal niet of het waar is maar ik heb wel eens gehoord dat je daarmee bepaalde rechten op je huis en later op de toewijzing van je kinderen verspeelt.

Poez, weet jij hier iets over?
Ja, ik zie dat nummerzoveel dit ook heeft neergezet.

Het zal dan inderdaad wel zo zijn, het precieze weet ik er niet van, maar als ik wel eens wegvluchtte omdat ik het niet meer uithield dan vermande ik me altijd, waste mijn gezicht, telde tot tien en zei dan dat ik even de stad inging voor een paar boodschappen.
quote:Perel schreef op 07 februari 2010 @ 09:42:

Misschien dikke mosterd maar voordat ik alle reakties hier eerst doorlees: niet zelf weggaan, niet de kinderen achter laten en de deur achter je dichttrekken!

Ik weet helemaal niet of het waar is maar ik heb wel eens gehoord dat je daarmee bepaalde rechten op je huis en later op de toewijzing van je kinderen verspeelt.Doorgaans zitten de meeste mannen toch helemaal niet te wachten op fulltime de kids moeten verzorgen? Die zijn vaak al niet eens te porren voor 50/50 en vinden 1 weekend per 2 weken wel mooi genoeg.
Het ziet ernaar uit dat de afspraak die je doorbrak tijdens die ruzie zo'n beetje eenzijdig is opgelegd. Heb jij ook het recht om bepaalde onderwerpen buiten discussie te houden?

Nu, een dagje later, is het belangrijk dat je zoveel mogelijk zorgt dat je in een op jezelf gerichte focus zit. Ik ben bang dat je heel erg in zijn normen, zijn afspraken, zijn whatever zit. En dan ga je je eigen belangen loslaten om maar van die 'macht' af te zijn.

Zorg dus dat je iemand hebt die naast je staat en met wie je al je beslissingen kunt overwegen. Een professioneel zal dan beter in staat zijn om je op je eigen belangen te wijzen dan een goede vriendin.

Als je aan het werk gaat: zeg dat je zoals gewoonlijk gaat werken en dat je verwacht dat je vanavond gewoon naar binnen kunt, dat er in dit land geen mensen op straat gezet worden.

En zorg dat hij niet tussen jou en de kinderen in kan komen. Overleg dan tenminste met de politie als hij je buitensluit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven