nieuwbouwhuis, direct stuken of niet?

07-02-2010 21:59 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Is het verstandig bij een nieuwbouwwoning de muren direct te stuken?

Ik zou het zelf wel graag willen, wil het gelijk helemaal af hebben...

Wat raden jullie aan?

Superbedankt alvast!
4 nieuwe huizen???
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 07 februari 2010 @ 22:24:

4 nieuwe huizen???

ja maar in totaal in 8 jaar tijd hoor hahahahhahahahaa

wij verhuizen gewoon vaak
quote:Festen schreef op 07 februari 2010 @ 22:25:

[...]

ja maar in totaal in 8 jaar tijd hoor hahahahhahahahaa

wij verhuizen gewoon vaakOh , dacht even dat je zo'n melkert was.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
tis trouwens ons 5e nieuwbouw koophuis dus ook het 5e gestucte huis
quote:dangeensuus schreef op 07 februari 2010 @ 22:20:

Is het niet zo ( en wellicht ben ik vreselijk mosterd) dat een nieuwbouwhuis nog ontzettend veel vocht in de muren heeft zitten en dat stucen het eerste jaar afgeraden word? Ik meen me te herinneren dat dit de reden is waarom huizen vaak werden opgeleverd met raufaser ( geen idee hoe je het schrijft) behanghier kaal beton. niets geen raufasen bouwbehang. das zo '80s
Leuke hobby!
quote:Festen schreef op 07 februari 2010 @ 22:26:

tis trouwens ons 5e nieuwbouw koophuis dus ook het 5e gestucte huis Brutale vraag, maar wat kost het ongeveer om een heel huis te laten stucen of spuiten? Is dat geen ongelooflijk kostbare hobby?
trouwens TO, als je het laat stucen, dus door een stucadoor, die doen ook het voorwerk, insmeren met een goedje, en alles wordt afgedekt dus deuren ramen etc, wel zelf je contactdozen verwijderen en radiatoren
quote:Festen schreef op 07 februari 2010 @ 22:22:

tegenwoordig zijn de muren van een nw huis van een soort dat niet/geen vocht meer door laat, kan niet op de naam komen, maar wij hebben al onze, 4 in totaal, nw huizen laten spuiten, en geen scheuren dus zal er gewoon voor gaan, stucen of spuitwerk

uhm, maar als je huis nog niet wind en waterdicht is, dan heb je weinig aan niet-vocht-doorlatende buitenmuren..

hier gegoten muren tussen ons en buren en tegenaangeplakte complete voor en achtergevels trouwens.
quote:kiss86 schreef op 07 februari 2010 @ 22:14:

owja wat is verstandiger, helemaal glad of kleine korrel?kwestie van smaak. Geen idee wat beschadigingsgevoeliger is. Maar kan me voorstellen dat op een gladde muur een beschadiging sneller opvalt, dan op een met een korrel.
quote:jackie23 schreef op 07 februari 2010 @ 22:29:

[...]

Brutale vraag, maar wat kost het ongeveer om een heel huis te laten stucen of spuiten? Is dat geen ongelooflijk kostbare hobby?het gaat per vierkante meter tussen de 8 en de 10 euro, best prijzig maar je hoeft niet/nooit meer iets aan de muren te doen, als je wilt kun je het verven in elke gewenste kleur, en ook heel fijn als je netals ons katten hebt, die blijven wel van de muren af, in tegenstelling tot behang
Ons huis is niet gestuct, het bouwbehang heeft er nog een jaar of 3 opgezeten en het is daarna geverfd. Resultaat: heel veel hele grote scheuren. Onze buren hebben meteen laten stucen en het ziet er nu nog prachtig uit. (huis zo'n 15 jaar geleden gebouwd).

Wij hikken er nu tegenaan om alsnog te gaan stucen, het zal op een gegeven moment wel moeten, maar het is zo'n gedoe als je er al woont. Ik zou het dus meteen laten doen, dan ben je er vanaf.
Wij hebben er een korreltje in.

Het lijkt me trouwens hell om een heel ingericht huis te gaan stucen. Bij ons was het een klerezooi op de vloer en de trap, ondanks dat de stucadoor keurig alles had afgeplakt.
Ik ben ook wel benieuwd wat de kosten van stucen/ spuiten van een heel huis zijn...

Ervaringsdeskundigen?
quote:nouschi schreef op 07 februari 2010 @ 22:29:

Leuke hobby!ja nou het gaat nu wel een beetje vervelen alhoewel als de huizenmarkt weer aantrekt?!
quote:Merit schreef op 07 februari 2010 @ 22:38:

Ik ben ook wel benieuwd wat de kosten van stucen/ spuiten van een heel huis zijn...

Ervaringsdeskundigen?J.G. Spuit & Stukadoorsbedrijf in Hillegom daar kun je vrijblijvend een offerte aanvragen
Gewoon even kijken op Werkspot.nl, soort marktplaats voor klussen voor particulieren.
Dansen is leuker dan lopen
quote:abcdefg2009 schreef op 07 februari 2010 @ 22:04:

Spuiten is echt iets anders dan stuccen. Stuccen is veel sterker...

Bovendien kan je scheuren bijwerken bij stuccen en moet je bij spuiten gelijk de hele wand opnieuw doen.

Onze buren hebben glasvezelbehang en die hebben scheuren. Tsja dat is lastig te herstellen.Glasvezelbehang
superbedankt iedereen, ik ga denk ik het hele glad laten stucen. Ik ga nog even wat verder zoeken wat de prijzen zijn. En abcdefg mooie foto vd huiskamer, mooie kleur de muur.

Meer ervaringen, tips en prijzen zijn welkom.
Hier zijn ook gestucte muren. Een vriend heeft het gedaan voor 10euro per uur. We hadden zelf voorstrijk (?) op de muren gedaan en de korrelpleister gekocht (2mm). Korrelpleister kun je in elke kleur laten mengen.

Wij zijn er nog steeds erg blij mee!
Hoe duur het is om een heel huis te stucen is afhankelijk van de grootte van het huis, dus daar kan ik je geen eenduidig antwoord op geven. Mijn ervaring is ook dat hoe groter het huis, hoe meer er gedaan kan worden met de prijs per meter. Ons hele huis stucen kostte 35.000 euro.
Fortis et liber
hier ook enorme scheuren bij de naden (overgang van muur naar muur), ons huis is 2 jaar terug opgeleverd. kan dit verholpen worden?

moeten we dit zelf bekostigen of kan de aannemer hier nog iets in betekenen?

iemand ervaring?
Wat gebeurt er na het stucen moet je dan nog schilderen?
@Mieke: stuken kun je in kleur laten doen, dus dat hoef je niet meer te schilderen.

Ik zou een muur niet zo snel glad laten stuken. Ik vind zelf een kleine korrel veel mooier. Gewoon naar een speciaalzaak gaan en je voor laten lichten. Dan kun je kijken wat je mooi vind (en vervolgens naar een goedkope klusser gaan).
quote:thaisweetchili schreef op 10 februari 2010 @ 12:14:

Hoe duur het is om een heel huis te stucen is afhankelijk van de grootte van het huis, dus daar kan ik je geen eenduidig antwoord op geven. Mijn ervaring is ook dat hoe groter het huis, hoe meer er gedaan kan worden met de prijs per meter. Ons hele huis stucen kostte 35.000 euro.

¤35.000? Is dat niet eh... een enorm bedrag?

Ons hele huis stucen (bijna 500m3) was volgens mij tegen de ¤3000. En dan hadden we een erkende (witwerkende) stucadoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven