Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Pfff ik ga een winterslaap houden, dit is niet mijn weer... Hoe haalde ik het vanmorgen in mn hoofd om naar mn werk te gaan fietsen, bah wat was het koud. Morgen weer gewoon met mn autotje. Nu lamlendig op de bank... dikke keel, dichte oren en een verstopte neus... Het heerst wel he hier op het forum! Ik denk dat iedereen wel een beetje toe is aan de lente! Ik in ieder geval wel! Vandaag verder geen kaartjes of hurrays, jammer misschien morgen!

Dat iemand het lef heeft om zon kaart te sturen zeg, met notabene een streepjes code erop.. Het is gewoon van een pak kaarten geweest...

Juuf beterschap! Jammer dat je nu niet naar het winkeltje kon...

Zazana, lekker dat je tweede les goed ging! Op naar de je rijbewijs!

Hybelkanin, een sneeuwbui... aarggg moet er niet aan denken.. helaas moeten wij er eind van de week ook weer aan geloven. Noorwegen is zo mooi! Ik heb kennissen in Noorwegen en ben daar ook geweest! Mijn eerste kaart kwam afgelopen vrijdag volgens mij, maar misschien ook zaterdag.. De eerste kaarten die ik op de bus heb gedaan waren 31 januari Dus net geen week.
Vandaag geen kaartjes gehad, wel een Hurray uit Portugal. Nieuw kaartje mag naar Brazilie, dat is wel weer leuk.

Beterschap aan allen die het nodig hebben!!
Beterschap voor allen die in de lappenmand zitten.

Ik had vandaag twee mooie kaartjes uit Finland.
Snjókorn falla, á allt og alla
juuf, welk winkeltje had die uitverkoop dan??
quote:Janna80 schreef op 07 februari 2010 @ 23:19:

Eh... m'n laatste kaart... Eh... of ie nog veel plaatjes moet voor z'n boek vol is en dat ik voor em hoop dat er een PSV plaatje bij zit

Enne geen ID nr.
quote:sweetcandy schreef op 08 februari 2010 @ 15:28:

*vraagt zich intussen af of het pakje kaarten al bij StefanieV is aangekomen*

Nee, nog steeds niet, anders had k het hier vermeld! Echt raar, de post van jouw duurt precies steeds zo lang :(

Zazana, zo'n volgeschreven kaart verdient een lange hurray De andere kaart was, zoals ik zei, helemaal leeg, behalve Happy PC, naam en id dus ik was echt blij met jouw kaartje!
Jaaa naar het zuiden gaat erg sloom, zo'n 1.5 week ? Hopelijk heb je het ergens deze week dan binnen

Beterschap voor de zieken onder ons! *brengt warme kruiken en fruitmandjes in het rond*

Ik heb zonet 2 leuke hurray's ontvangen en..... jaja... het is zover..... ik mag 10 kaarten onderweg hebben nu !!!! Dus ik ga nú 3 adressen aanvragen, tot zo!
Ik heb trouwens vandaag geen post gehad.

Oww, er was iemand die vroeg wat voor voetbalkaartjes Larf nog niet had.(Kan nu niet teruglezen wie het was) Ik heb even in zijn album gekeken maar dat zijn er nog heel veel. Ik laat hem nog even opschrijven welke hij nog moet en als ik dat heb dan zal ik het mailen. Hij mag zelf wat moeite doen ook hoor!

Willen degenen die het nog niet gedaan hebben via Hyves nog even een reactie geven voor de minimeet? Dan kunnen Janna en ik een inventarisatie maken.

Chrisy, dat is echt the worst card ever! Hoe durven ze....
4 van de 11 expired opnieuw verstuurd vanmiddag,de rest was allemaal langer dan een maand niet online geweest.

En 1 nieuw kaartje aangevraagd en die mag naar Brazilië.

Voor de rest geen kaartjes ontvangen vandaag en het is bij die 2 hurray's gebleven.

En ook van mij wat extra vitamines voor iedereen in de lappenmand, ik ga nu mijn hyves checken.
quote:chrisy1 schreef op 07 februari 2010 @ 16:59:

C-estelle jij gaat volgens mij ook veel naar het theater is het niet? Leuk hoor, ik werk er en daarnaast vind ik het ook leuk om naar het theater te gaan als avondje uit.

Ja, ik ga vrij vaak naar het theater. Vorige maand naar Ali B. (met Larf), naar Sara Kroos met mijn zusje en naar "Hoe overleef ik mijn eerste zoen" ook met Larf.

Deze maand niet en dan in de volgende maanden nog naar Javier Guzman, MM Huijbregts, de Tweeling (toneelstuk) en nog een cabaretvoorstelling. Wat ik me zo even kan herinneren

Oja, het was Tine die het vroeg van de voebalplaatjes.
Langzaamaan krabbel ik eindelijk weer een beetje op.

Zal tijd worden.

Ik lijk deze zwangerschap elke ziektekiem dubbel en dwars mee te pakken en echt helemaal opknappen doe ik steeds niet.

Gelukkig veel hulp van de oma's met dochterlief die naar school moet enzo.

Morgenavond heb ik ook nog vrij, dat is wel lekker, laatste weekje voor mijn verlof dit en het meisje wat mijn uren op die avond overneemt is er helemaal klaar voor.

Heeft mij niet meer nodig.

Wat een horror-kaart zag ik voorbij komen zeg, dat iemand dat durft sturen.

Beterschap voor degene die zich nu belabberd voelen.

Ik ga maar eens een adresje aanvragen.

Dat mag al dagen en nu heb ik wel zin om een kaartje te schrijven.

Goed teken!!!
haha steph :p onkruid vergaat niet joh

ooh ik ga nederland ook weer ff aanzetten :D wie weet krijg ik dan ook post van 1 van jullie :D

en voor de zieken onder ons: beterschap!
Mijn kaartje mag naar Mexico.

Een zo goed als leeg profiel, hmmmm, geen idee wat ik nu moet sturen.

Denk dat het maar zo'n groeten uit Holland van I-drukker doe.
Wit-rusland, Thailand en Belgie zijn de gelukkige landen die een kaartje van mij mogen ontvangen
Ik heb nu 1 kaart ontvangen en 5 verstuurd, waarvan 3 hurrays. Erg leuk is dut zeg!

Ik stuur elke zondag 1 kaart... dat vind ik voorlopig genoeg!
quote:sweetcandy schreef op 08 februari 2010 @ 19:41:

Jaaa naar het zuiden gaat erg sloom, zo'n 1.5 week ? Hopelijk heb je het ergens deze week dan binnen

Ik hoop het ook, ik laat het je zeker weten!

Ik ga morgen nog een kaartje halen voor die in Dubai, ik heb niet echt een geschikt kaartje, dus ga ik een ander halen :-)
Hej StefanieV - ik kom net thuis en er ligt een kaart uit belgie op me te wachten van ene stefanie. Nou ik ga hem snel registreren voor je hoor!
Oooooooh hehe ik dacht al van, ik weet niet of ze op het Viva-forum zat. Ik kwam net melden dat ik een hurray had uit Nederland hihi

edit: en natuurlijk nog een adres aangevraagd! Volgend kaartje mag naar Maleisië! Wat een fijne landen zeg :D
quote:Ligaa schreef op 08 februari 2010 @ 21:01:

Hej StefanieV - ik kom net thuis en er ligt een kaart uit belgie op me te wachten van ene stefanie. Nou ik ga hem snel registreren voor je hoor!Die is leuk joh, kun jij hem scannen?????
Wat hebben jullie allemaal weer een leuke landen zeg!!!

Ik ben nog steeds even uitgeschreven, nog geen hurrays voor mij, maar ik wacht geduldig af.

Inderdaad ik vroeg naar de voetbal plaatjes, er komen er daar elke dag meer bij dus roep maar als hij zijn lijstje af heeft! Hoe oud is hij trouwens... Was de dino kaart niet een beetje kinderachtig haha Wat leuk trouwens dat je ook zo vaak naar het theater gaat! Sara Kroos ga ik nog zien! Ali heb ik ook al gezien! Ik ga volgende week naar Wim Helsen en heb nog tal van cabaret shows op de planning staan. Volgend jaar hopelijk weer Jochem Meijer!!
Hahaha, Ligaa en StefanieV, dat kunt je nu toch weten door de hyves

Mensen, geeft even alles door via een hyves bericht aan C_Estelle en mij!!! Thanks!!

Oh, enne, zou het bijna vergeten, maar ik had een hele leuke hurray uit Amerika, heel verhaal
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Geen hurrays, geen officials... saai...

Sweetcandy: gefeli met je 100e hurray!
Haha Janna, idd maar ik had nochtans gekeken of er iemand met die naam was, maar vond het niet onmiddellijk :P

Sweetcandy, je kaartjes zijn toegekomen, dank je wel!!

Nog geen hurray's vandaag en verder geen post. Lig helaas weer plat door mijn rug, heb geprobeerd om te werken maar ben na een half uur maar weer naar huis gegaan. Lig nu plat in de zetel, bah zeg..
Stefanie: Beterschap... Rugpijn is echt verrekte vervelend, omdat zelfs liggen pijn doet!

Ik heb al mijn officials ingeplakt :-) En ben dus helemaal bij! (Nu alle tagkaarten, RRs en private swaps nog inplakken hihi). Staat mooi... kaarten met daaronder de achterkant gekopieerd in kleur! 2 plakboeken vol na 92 officials.....
En een hurray uit Duitsland... Kort, maar vriendelijk.

Heb nu 102 verstuurd, 92 ontvangen... wacht ff de post af om te kijken of er nog officials tussen zitten, voordat ik een nieuw adres aanvraag. Wil niet teveel 'achterlopen' om het zo maar te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven