Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:steph schreef op 10 februari 2010 @ 18:32:

Stefanie, ik zag het op het nieuws wat voor een weer jullie hebben. Erg zeg. .Haha we zijn eens beroemd tot in het buitenland Het was ook niet te doen hier, en nu begint het opnieuw blijkbaar in een deel van het land. Maarja, morgen weer een nieuwe dag, hopelijk wel met kaartjes!
Vervelend he, die sneeuw! Hier ligt ook alweer een lading

En het is zooo koud.

Vandaag geen kaartjes via de post mogen ontvangen en ook nog geen Hurray's. Hopelijk komt dat nog!

Wel heb ik lekker mijn slag kunnen slaan in de boekwinkel met flinke korting! In totaal 20 enkele kaarten en 5 dubbele kaarten gekocht voor de mooie prijs van..... ACHT EURO en een beetje! Zonder korting zou het 33 euro zijn Dus mijn dag kan niet meer stuk.
Oooh juuf dat is fijn zeg! Ik vind alleen maar dure kaartjes zeg! Ik zei het tegen vriendlief, we moeten dringend eens naar Brussel gaan om weer toeristenkaartjes te gaan kopen haha
Nog steeds nieuwsgierig naar dat winkeltje en vooral waar ;)

Vandaag 2 kaartjes ontvangen. ondanks de sneeuw. 1 kaartje uit Duitsland, haar 1e kaartje. en een kaartje voor mijn dochter uit Polen.

Ook een hurray uit Duitsland en er mag nu een kaart naar: Duitsland....

ooooo snjokorn... zoiets zou mij ook kunnen overkomen hahaahaha
Hah StefanieV, als het goed is had ik een papiertje tussen de kaarten gestopt met mijn adres Maar ik zal em je nog wel even via hyves geven dan
Ja bij mij in mijn woonplaats zijn ook alleen maar dure kaarten, soms zie ik een koopje!

Moet wel zeggen dat de mooiste kaarten ook wel weg waren nu hoor, maar heb toch een leuk stapeltje eruit weten te vissen. Altijd handig! Helaas waren bijvoorbeeld bijna alle Dick Bruna kaarten al weg.
anoniem_99110 wijzigde dit bericht op 10-02-2010 20:26
Reden: Plaatsnaam + winkel weggehaald ivm herkenning!
% gewijzigd
Gelezen!!!!

dankjewel ;)
Je hebt goed gescoord hoor!!! Super, dat soort dingen loop ik vaak mis. Moet het allemaal eens beter in de gaten houden ;) De plaats ligt niet ver bij me vandaan,en er woont familie en een collega ook.
Ja ik loop dat soort dingen normaal ook altijd mis, maar toevallig was ik laatst op zoek naar wat originele kaartjes en heel af en toe ga ik dan naar die winkel omdat ze daar (in de 'kelder') vaak hele originele kaarten hebben. En toen kwam ik er achter...
Super zeg, dat is altijd wel leuk ;)
Jaja, het is gelukt hoor. Ik heb een nieuwe modem, router en digitale tv en een telefoon geinstalleerd --> Trots!

Ik moet wat zonder vent in huis. Ik heb nu tientallen zenders op tv!

Vandaag was de brievenbusscore+

- een stembiljet

- een envelopje met kaarten die ik besteld had via mp! Leuke kaarten van tnt. En 5 voor 50 cent is bijna geen geld toch....

2 hurrays vandaag, het loopt weer lekker hier! Nieuwe kaarten gaan naar Australie en naar Finland (nee echt?)
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 10-02-2010 22:15
Reden: leesbaarder maken van mijn stukje
% gewijzigd
Oooh sweetcandy, dan ga ik nog even moeten kijken waar het papiertje zit. Maar ik heb je berichtje gekregen en ik zoek een mooi kaartje voor jou!
Goed zeg, Ligaa!

Dat zou mij nooooit lukken zelf
Goed bezig Ligaa!!

China is bij mij nu het nieuwe Finland... (niet al te hard zeggen natuurlijk... )
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Hallo

Ook ik ben aangestoken , mijn eerste 5 kaartjes zijn onderweg, naar finland, tsjechië, engeland, usa en duitsland.

Laat me raden, als ik jullie zo moet geloven, komt er zéker een uit finland terug, of niet

Ik heb in mijn account kaarten voor mijn kinderen gevraagd, als ze er daar van hebben uiteraard, ben benieuwd!

Kan iemand mij uitleggen als jullie het over " hurrays " hebben, wat dat inhoudt?
Hoi vrouw1968limburg,

Ik weet het ook niet. Ben ook nieuw in dit verslavende wereldje

Spannend he, nu eerst maar wachten totdat iemand de kaartjes krijgt.
Ja, spannend! Ik heb ook mijn eerste 5 kaarten onderweg en wacht af totdat er iets gebeurd...
Goedemorgen!

Wat gezellig alweer een nieuwe verslaafde erbij! Welkom!

Een hurray, dat is een email waar in staat dat jou verstuurde kaart bij iemand is aangekomen. Soms staat er van de ontvanger ook nog een persoonlijke boodschap in!

Veel plezier met pcen!
Welkom vrouw1968limburg (wow wat een lange naam ik ga je gewoon 1968 noemen denk ik.... haha!

Hopelijk heb je binnenkort een hurray, dan begint de verslaving pas echt
VrouwLimburg, welkom. Ik kom ook uit Limburg.

Kozoo, heel veel sterkte en een knuffel van mij. Hopelijk krijg je veel mooie kaartjes.

Mijn kaartje naar China is aangekomen (28 dagen). De volgende mag naar Brazilie. Mijn eerste. Ze heeft pas 1 kaartje gestuurd. Dus alle vrijheid om er eentje te kiezen.
Weer een nieuwe verslaafde erbij, hahaha

Gezellig hoor.

Hier nog geen hurrays vandaag en de post is nog niet geweest.

Ligt wel al genoeg klaar om in de oranje brievenbus te stoppen, 2 prijsvragen, een klein klachtenbriefje en een flinke stapel volgeschreven papiertjes voor mijn penvriendinnetje.
Vrouw1968limburg, Ja ook al aangestoken? Ojee, en dan ook nog voor de kinderen een account aanmaken, dat komt nooit meer goed. Vraag me wel af waar ergens in Limburg......Alaaaaf.

Ligaa, knap van je. zou ik nooooooit kunnen (denk ik).

Ben nog even het dorp (centrum) ingeweest en daar kaarten en postzegels gekocht.
Welkom vrouw1968limburg! (En ook voor Goldmoon;)

Tine heeft het al uitgelegd, maar je krijgt dus een mailtje en daar staat bovenaan "hurray!" (Hoera!) Je kaartje naar ... is aangekomen. Op dat moment gaat iemand anders een kaart naar jou sturen.

Kobe, ik had ook Brazilie gisteren.

Steph, wat voor kaarten heb je gekocht?

Voor de mensen die carnaval gaan vieren dit weekend; alvast veel plezier!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Jippie, mijn kaartje naar Duitsland is in 3 dagen aangekomen. het volgende gaat naar Minsk in W-Rusland (dat is al de 2e keer naar die stad). Hoezo verslaafd door meteen weer eentje aan te vragen.

Ik ga er vanuit dat de post weer kaartjes meebrengt want heb nu 5 kaartjes verschil tussen verstuurd (31) en ontvangen.

Wij gaan alleen op zondag carnaval vieren. heb er wel heel veel zin in.
Janna, plaatskaarten en Limburg mapkaarten.

Jaaaa, na 279 dagen is er een kaart in China aangekomen (wel tweede verzonden), nu nog maar twee expired!

Drie kaarten zijn er hier aangekomen, Duitsland (wel een kaart uit Amerika) en er stond niet veel op. Finland, mooi met veel erop en een lelijke (ga ik niet scannen) uit Wit-Rusland.

Carnaval vieren wij alleen op zondag en maandag. Maar ook wij hebben er veel zin in, is zeker leuk als je nuchter blijft!!!!!!!!

Kobe, ik ben een hazinneke en jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven