Wij gaan ervoor...............deel 3!!

20-03-2007 22:19 1066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dit maar weer een heel vruchtbaar topic mag gaan worden
gelukkig dat het redelijk positief eruit ziet voor luna.

hier ook nieuws. manlief had zijn zaad laten nakijken via de huisarts. nu moest hij vandaag bellen voor de uitslag. resultaat; verminderde bewegelijkheid. meer wou de assistente niet zeggen en nu moet hij maandag voor meer info naar de huisarts zelf. ik zou wel graag willen weten in hoeverre dat verminderd is.

nog spannend dus hier........
gutje;

sterkte maandag!
Jeetje wat schrikken weer zeg van Luna!

Ik hoop voor haar dat het nog even kan blijven zitten!Want elke dag langer is er eentje!

Gutje:Dus toch weer niet optimaal zaad van je man.Ik hoop dat het niet zo ernstig is dat hij weer een ingreep moet.Maar dat horen we volgende week wel neem ik aan.

Groetjes moon
Sterkte!
Hoi meiden,

Nou ik ben weer thuis hoor. Gisteren aan het eind van de morgen mocht ik lekker weer naar huis. Maar oei wat viel het even tegen. Thuis moet je toch direct wat meer mobiel zijn en dochter vraagt ook de nodige aandacht. Dus gisteravond een gespannen buik, vannacht was onze dochter veel wakker en zag ik het echt even niet zitten. Lief is pas tegen 10:00 uur naar zijn werk gegaan om eerst hier te helpen.

Woensdag moest ik dus voor controle naar het zh, ik had dinsdag al erg veel harde buiken gehad en veel steken, bij de inwendige echo bleek ook dat mijn baarmoedermond weer extreem korter geworden was (van 3 cm naar 1,8 cm) ik moest dus meteen weer blijven. Ik had inmiddels bijna een uur op de bank gelegen daar. Dochter was bij me en samen met haar ben ik naar boven gegaan, lief kwam gelukkig al snel. De artsen hadden al snel besloten dat ik aan de weeënremmers moest en ze wilden de longen van de baby nu gaan rijpen. Dit hebben ze dus ook gedaan. Ik kreeg woensdagmiddag en donderdagmiddag een prik (die echt pijnlijk was) om de longrijping op gang te helpen. Verder moest ik 3 maal daags een weeënremmer slikken en 3 keer per dag aan het CTG. Verder zo min mogelijk doen, ik mocht gelukkig wel gewoon douchen en naar de wc. Mijn buik werd gelukkig wat rustiger en beeb deed het prima daar binnen. Wel gesprekken gehad over wat we kunnen verwachten als beeb rond deze periode geboren wordt. Vrijdagmiddag na 12:30 uur mocht ik weer wat meer mobiliseren omdat prik nummer 2 voldoende ingewerkt was. Maar helaas kreeg ik 's avonds een bloeding en wat krampen. Op het CTG bleek gelukkig dat ik geen weeën had maar toch nog maar weer op bed blijven. Zaterdagmiddag een poos beneden geweest met Mark even lekker in het cafetaria gegeten en heel even buiten geweest. Dat was goed gegaan want geen harde buiken. En zondag mocht ik dus gelukkig naar huis. Ik slik nu wel tot donderdag weeënremmers, dan ben ik 34 weken en stoppen ze medicatie. En dan maar zien hoe beebje gaat reageren. Donderdag ook weer afspraak voor CTG en controle. Mocht ik eerder weer meer harde buiken krijgen of andere klachten dan moet ik direct aan de bel trekken.

Ik had donderdag trouwens nog een groeiecho gehad en die was gelukkig goed, baby groeit prima. We zullen wederom weer geen groot kind krijgen, maar dat is niet erg. Mocht de baby voldragen worden tot 40 weken dan zal hij/zij zo rond de 3100 gram gaan wegen. Mits ie nu goed blijft groeien natuurlijk. We wachten het maar af.

Nu dus weer thuis, dochter doet gelukkig enorm haar best, maar ze is en blijft natuurlijk wel een peuter. Ik doe mijn best om zo rustig mogelijk te blijven. Het huishouden laat ik voor wat het is. Het is niet anders als ik nu dingen ga doen dan weet ik zeker dat ik binnen de kortste keren weer in het ziekenhuis lig.

Mijn verlof is iig helaas weer iets eerder in gegaan maarja. Baal alleen dat ik nu dus weer niet lekker kan genieten van mijn verlof, had nog allemaal leuke plannetjes. Maar goed het belangrijkste is gewoon dat deze frummel nog iets langer blijft zitten. Elke dag is er één en het zou fijn zijn als ie iig nog 2 weekjes bleef zitten.

Mijn buik groeit trouwens wel enorm haha, ben helemaal niet gewend om met zo'n giga buik rond te lopen, beeb is ook enorm druk, doet af en toe echt zeer en ook dat ken ik niet. Trouwens van de week lag beeb niet meer in stuit dus daar waren we natuurlijk heel blij.

Had trouwens vrijdag al stuwing!! Enorme pamela anderson borsten en pijnlijk dat ze waren auw auw auw. Sinds vanmorgen is het gelukkig weer een stuk minder maar ik wist dus echt niet dat dat al voor de bevalling kon. Haha

Wil, jij hardstikke bedankt voor het overbrengen van mijn sms-je op dit topic en het oktober topic. Lief van je.

Meiden jullie allemaal hardstikke bedankt voor jullie meeleven doet me hardstikke goed en jullie smsje toverde echt een glimlach op mijn gezicht in het ziekenhuis.

Ik hoop van de week weer eens gewoon te reageren op jullie.

Maria zal ik van de week anders de tabel naar jou mailen? Als jij hem dan evt aanpast en in photobucket zet dan kan jij hem voortaan bij houden, als je dat nog steeds wil tenminste? Mij gaat het gewoon echt niet meer lukken en ik vind het vervelend dat ie nu niet meer wordt bijgehouden. Per slot van rekening wachten we nog op een paar dikke gele strepen.

Jammer dat er intussen niet nog een zwangere bij is gekomen. Hopelijk veranderd dat heel binnenkort.

Liefs Luna
Hé Luna, wat fijn dat je weer thuis bent! Hartstikke fijn weer een bericht van je te zien! Wat een gedoe zeg in het ziekenhuis, pfff. Doet me wel ineens aan m'n zus denken. Bij haar zijn de eerste twee kindjes ook te vroeg geboren en bij de derde leek aanvankelijk alles normaal maar begonnen toen ook de weeen toch weer te vroeg (weet niet meer precies wanneer, wel over de 30 weken) en ze kreeg toen inderdaad ook weeenremmers. Haar 3e kindje is toen uiteindelijk nog keurig blijven zitten, ik geloof tot week 38, dus wie weet Luna!!!

Wil gelukkig was alles goed in het ziekenhuis! Hoe is het nu met je rug? Doe je wel een beetje rustig aan? Hoe gaat het nu trouwens in je nieuwe buurt, mis je je oude buurtje nog steeds of raak je al wat meer gewend? Kan me wel goed voorstellen hoor wat je beschreef, dat gehang daar hou ik ook niet zo van. Bij ons in de buurt wordt ook wel wat "gehangen", maar ik vind het niet storend, gelukkig hier ook heel veel rondfietsende kleine kinderen en ook veel bejaarden, eigenlijk van alles wat :)!

Gutje, hmm het zaad van je man toch niet helemaal goed dus? Ben benieuwd wat de huisarts vandaag gezegd heeft!

Nou, ik ben vandaag weer naar de gynaecoloog geweest voor een follikelmeting. Dag 20 vandaag, m'n ei staat op springen, doorsnee 23mm. Voel inderdaad sinds gisteren ook al de bekende pijntjes in m'n rechteronderbuik. Het is inderdaad m'n rechtereierstok, in m'n linkereierstok zat niets noemenswaardigs (vraag me nu ook wel af of die linkerkant uberhaupt wel eens iets produceert aangezien ik altijd alleen maar rechts wat voel!). Moet nu over een week terugkomen voor een echo en dan wordt ook het progesterongehalte in m'n bloed gecheckt. Dat moet dan dus hoog zijn, is het te laag dan is dat niet goed voor de innesteling. In dat geval vermoed ik dat hij met Clomid gaat starten. Wordt vervolgd...
luna, gelukkig dat je weer thuis bent, rustig aan doen he. ik hoop dat je baby nog eventjes blijft zitten hoor.

maria, ook al goed in de molen. in iedere geval is de eisprong goed te zien dan. ik weet neit hoe het verder werkt enzo en kan er weinig over zeggen maar toch succes

nou de huisarts had niet veel. manlief was alleen gegaan en volgens hem viel het slecht zijn van het zaad wel mee. het was iets mindr bewegelijk maar gewoon zwanger worden moet lukken.

nu weten we nog neit bijster veel geloof ik.

nu even verder denken wat we gaan doen en hoelang we nog bezig gaan. erg moeilijk die beslissing.

ik wil gewoon door met mijn leven. en dat het duidelijk wordt hoe. dus met baby of niet. maar dat het gewoon duidelijk is. misschien een beetje vaag uitgelegt. nu staat eigenlijk je hele leven en al je beslissingen in teken van dat er misschien een kindje komt. ach moeilijkl dit...............
Lieve meiden,

Ik ga mijn best doen om vanmiddag bij te lezen en te reageren!!

Hier alles redelijk. Vooral 's middags veel harde buiken maar zet nog niet door. Afwachten dus. Gek hoor om daar nu al mee bezig te zijn, spannend ook wel.

Ben trouwens ook weer eens op de groep geweest, ook even wat foto's geplaats van de babykamer en mijn buikkie.

Fijn om weer eens positief nieuws te lezen.

Liefs Luna
Nou, eindelijk even tijd om hier te lezen en te reageren. Volgens mij ben ik aardig bij gelezen. Reageer even alleen op de laatste stukjes anders loop ik enorm achter de feiten aan. Hoop dat ik de komende tijd wat meer tijd heb om hier te reageren, want ik mis het wel hoor.

Swane, ik lees dat het met Joost hardstikke goed gaat. Fijn om te lezen. Hij groeit idd goed zeg. Lekker toch? Dan krijg je iig de bevestiging dat hij het goed doet op jouw eigen brouwseltje haha. Heel fijn om te lezen dat je nu lekker op je blauwe wolk drijft meid. Ach weet je het is heel normaal hoor dat het allemaal niet altijd even 'leuk' is, het is gewoon zo'n omschakeling en tuurlijk moet je wennen aan je nieuwe rol. Maar je merkt zelf dat je meer en meer vertrouwd raakt met je nieuwe rol als mama. Geniet er maar lekker van hoor.

Kim, volgens mij hoef jij ook nog maar een paar weekjes te werken of niet? 2 nog? Jij bent dus ook al iets geminderd met werken. Ja je moet eerst aan je beeb en jezelf denken hoor. Het is niet anders. Een paar harde buiken is niet erg maar teveel is gewoon echt niet goed.

Fijn dat de placenta niet meer voor de uitgang ligt, staat dat iig niet meer in de weg om 'gewoon' te bevallen meid.

Weten jullie eigenlijk wat het geslacht van jullie kindje is?

Maria, meid je mag wel enorm trots op jezelf zijn dat je zo assertief bent geweest bij de gyn. Het gaat om jullie kinderwens en anders was je waarschijnlijk gewoon weer weg gestuurd en had je een enorm onbevredigend gevoel gehad. Super meid!!

Het steeds weer moeten wachten lijkt me zo frustrerend ik hoop dat jullie daar een beetje mee om kunnen gaan. En intussen hoop ik natuurlijk op een wondertje voor jullie en dat je 'gewoon' ineens zwanger bent.

Trouwens bedankt voor je positieve berichtje over je zus. Altijd goed om te horen, wie weet blijft deze frummel ook nog even zitten!!

Voor jouw blijft het allemaal nog spannend, Deze week een echo!! Ik zal aan je denken meid.

Nicky, bij jullie gelukkig ook alles goed, met de kleine man ook!! Heerlijk hé als je zomaar eens bijna 7 uur kan slapen, dat scheelt zo enorm. Idd wel lekker dat je weer een beetje in een gewoon ritme komt. Dat vond ik toenertijd bij dochterlief ook heerlijk.

Gutje, jee meid het zou idd zo maar kunnen dat je een miskraam hebt gehad. Pffff!!!! Ik denk dat je zelf zoiets het best aanvoelt. Hé bah het zit allemaal niet mee hé?

Jullie staan dus voor een moeilijke beslissing, ik kan me voorstellen dat je voor jezelf die beslissing wilt nemen want deze onzekerheid is zo slopend lijkt me. Ik vind je dapper!! En hoop natuurlijk voor jullie ook op een klein (groot) wondertje!! Kom hier maar lekker van je afschrijven meis.

Moon, hé balen jij ook weer ongesteld geworden. Het wordt echt tijd voor een paar zwangeren hoor, jeetje het schiet niet op hier. Ik vind het zo jammer, gun het jullie zo enorm. Iedere keer als ik even niet ben geweest hoop ik dat er minimaal 1 zwangere bij is gekomen. Maar helaas............

Wil, ik lees dat jij in het ziekenhuis bent geweest in de reacties van de andere meiden. Maar ik kan jouw stukje daarover niet vinden, waarschijnlijk lees ik er zwaar over heen. Maar ik hoop dat er niks ernstigs met je is?

Je was zo lief om heen en weer te sms-en maar zat dus zelf ook met de nodige problemen?

Hier alles redelijk rustig, gelukkig vandaag wat minder harde buiken dan gisteren. Nog wel veel maar niet zo vervelend als gisteren en eergisteren. Afwachten dus. Wel gek eigenlijk hoor, het speelt elke keer door mijn hoofd wanneer de baby zich aandient. Voor het zelfde geldt duurt het nog weken. Terwijl ik me er nu al helemaal op aan het voorbereiden ben. Nouja ik hoop dat ik het iig nog een week zo volhou. 't Wordt wel zwaar zo, ik kan echt werkelijk niks doen zonder afgestraft te worden met een harde buik en daar baal ik wel van. Maarja we zien wel hoe het loopt.

Vanmiddag hebben we dochter naar opa en oma gebracht die logeert daar lekker. Kan hubbie ook even bij tanken. De schat is zo druk. Vanmorgen heeft ie de ramen gelapt, vanmiddag het huishouden gedaan en boodschappen in huis gehaald. Verder zorgt hij de hele week voor dochterlief en het eten (en dan werkt ie ook nog gewoon). Dus hij kan zijn rust wel even gebruiken.

Morgen ons meiske weer ophalen en dan eind van de middag een feestje van hubbies opa en zijn vriendin. Even afwachten of ik mee ga, in principe wel maar ligt er even aan hoe ik me voel.

Meiden, ik ga hubbie even gezelschap houden met een bakkie koffie.

Fijn weekend allemaal.

Liefs Luna
Ik weet trouwens nog niet hoe ik die tabel er hier weer in krijg!! Iemand een idee???
hoi ladies!

luna: fijn dat beebje nog blijft zitten. elke dag is mooi meegenomen. je begrijpt toch wel dat je je nu wel elke dag moet melden hier??? nee hoor, grapje! maar als we je een paar dagen niet zien,denken we natuurlijk meteen dat je ligt te bevallen...

ik heb in het ziekenhuis een echo gehad maar alles was ok. wilde laatst een spiraaltje laten plaatsen maar de huisarts zag dat mijn baarmoedermond (veel) te lang was. vandaar dus de echo. alles was goed en spiraaltje kan toch geplaatst worden.

verder lees ik hier geregeld mee in de hoop dat er iemand zeer heuglijk nieuws heeft te melden.

met ons gaat het z'n gangetje. onze kleine meisje is vandaag alweer 4 maanden en echt een geweldig, lief, makkelijk meisje. alleen maar genieten!

morgen is mijn grote kind jarig, hij wordt 11!

met mijn rug gaat het ook weer beter, maar heb n paar dagen niet kunnen werken. vond het (schaam schaam) niet zo heel erg want heb het niet zo naar mijn zin op het werk. maandag heb ik gesprek met mijn directe collega, hopelijk kunnen we spijkers met koppen slaan zodat ik voor haar, voor de kids en voor mezelf beter werk kan afleveren.

soms denk ik ook dat een en ander nu boven komt borrelen van de afgelopen 2 jaar. we hebben zoveel meegemaakt, vrienden zeggen dat het niet vreemd is,maar ik wil zelf niet meer klagen en volop genieten. genieten doe ik wel, maar er spookt toch een en ander rond in mijn hoofd.

en dat zorgt er ook voor dat ik niet zo vaak meer reageer. heb niet zoveel puf voor lange berichtjes (behalve deze dan)

maar ik lees mee, en wil graag op de hoogte gehouden worden van jullie!

wil
quote:Luna782 schreef op 08 september 2007 @ 20:20:

Ik weet trouwens nog niet hoe ik die tabel er hier weer in krijg!! Iemand een idee???Luna, je kan het openingsbericht wijzigen en daar weer de link naar de tabel zetten. Alleen als Maria de tabel overneemt, moet de link veranderd worden. Dan moet of Maria een nieuw topic openen of we moeten aan de moderator vragen of ze link wil wijzigen. Sla jij je tabel trouwens op in photobucket? Ik hou voor twee andere topics een tabel bij, maar sinds twee weken krijg ik een blanco scherm als ik inlog op photobucket.
Luna/Tijger ik wil de tabel wel overnemen, maar ik heb er geen ervaring mee, het lijkt me wél leuk om te doen! Over het algemeen leer ik snel, dus dit zou ook wel moeten lukken. Tips zijn altijd welkom! Lijkt me wel een goed plan om de tabel gauw weer te plaatsen want ik mis nu toch het overzicht. Hoe oud zijn de kindjes inmiddels, wanneer zijn Luna en Kim precies uitgerekend, hoe zit het met de NOD's??

Heb ik nou iets gemist of hebben we al heel lang niets meer van Beertjeboetje gehoord? Hopelijk gaat alles goed met haar en haar gezin.

Luna goed te lezen dat het lekker met je gaat. Lijkt mij inderdaad ook een heel gek idee als je babytje zich ieder moment kan aandienen, maar voor hetzelfde geld nog weken blijft zitten! Geniet nog even van deze laatste periode!

Gutje ik begrijp heel goed wat je bedoelt met dat je verder wilt met je leven, met een baby of niet. Ik heb dat ook hoor dat ik er toch in m'n toekomstbeeld rekening mee houd dat er nog een kindje bij komt. Zo speelt dat b.v. ook mee in de schoolkeuze voor onze zoon. Komt er nl een tweede dan kan het handiger zijn om onze zoon naar een andere school te doen dan waar we voor zouden kiezen als er géén tweede kind komt, omdat de BSO van deze school meer op de route van het kinderdagverblijf ligt. En we gaan toch de komende jaren een heel ander leven krijgen als er geen baby meer bij komt. Onze zoon wordt steeds zelfstandiger, we zouden tzt weer verre reizen kunnen gaan maken, maar dat zou ik niet zo snel doen met een baby erbij. Ik hoop dan ook dat we zsm weten waar we aan toe zijn, dat geeft een hoop rust denk ik. Hebben jullie inmiddels al besloten of jullie verder onderzoek willen? Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat "de medische molen" voor mij wel goed voelt op dit moment. Er wordt nu toch gekeken of de natuur een handje geholpen kan worden. Blijkt straks b.v. dat mijn progesterongehalte te laag is, dan kan ik wachten tot sintjuttemis maar dan wordt ik nooit "gewoon" zwanger. Terwijl dan een paar tabletjes Clomid wonderen kan doen. Niet dat ik hier heel licht over denk hoor, sommige vrouwen ondervinden er immers best bijwerkingen van, maar als ik het niet zou doen en jaren later zou ik horen dat we er iets aan hadden kunnen doen, dan zou ik wel spijt hebben denk ik.

Moon ben je alweer over het baalgevoel van je laatste menstruatie heen? Wel gek dat je menstruatie zo kort was. Moet zeggen dat ik dat het afgelopen jaar ook twee keer gehad heb. Achteraf denk ik nu dat ik die maand geen eisprong heb gehad, maar die zal jij wel gehad hebben want anders had je geen termperatuursstijging gehad. Hoe gaat het met je dochter? Wordt ze ook al zo'n grote meid? Ze gaat al bijna naar school, is het niet? Dat wordt dan hóóg tijd voor een tweede !

Nicky hoe is het met je? Wat goed dat jullie weer wat meer nachtrust krijgen! Wanneer loopt je zwangerschapsverlof ten einde? Hopelijk duurt het nog even! Hoe gaat het eigenlijk met je broer? Ik hoop goed!

Kim ook alles goed met jou? Jullie kindje kan ieder moment komen toch? Ik ben echt de draad kwijt sinds de tabel weg is, sorry hoor.

Wil je zoon is alweer 11! Jeetje, nog een jaartje op de basisschool zeker? Weten jullie al naar welke school hij hierna zal gaan? Hoe is het gesprek vandaag gegaan met je collega? Het lijkt me inderdaad ook heel logisch dat alles wat je de afgelopen jaren hebt meegemaakt je niet in de koude kleren gaat zitten. Dit zal er ongetwijfeld een rol bij spelen! Geef jezelf de tijd.

Tijger bij jullie ook alles goed? Hoe vindt je dochter eigenlijk haar kleine broer? Voelt ze ze echt grote zus?

Josephine al een poosje niets van je gehoord. Hopelijk gaat alles goed met jou en je gezin. Hoe gaat het nu met je vader? Ik hoop dat jullie steun bij elkaar vinden.

Vanochtend weer voor een echo naar het ziekenhuis geweest. Er was duidelijk te zien dat m'n eisprong geweest was, baarmoederslijmvlies had goede dikte, dus wat dat betreft ziet het er goed uit. Meteen bloed laten prikken voor progesterongehalte. Dit moet boven een bepaalde waarde zijn (zit vandaag ongeveer een week na m'n eisprong). De volgende stap is nu het HSG-onderzoek, hiervoor moet ik een afspraak maken als ik ongesteld word. As vrijdag nog een potje van m'n man wegbrengen en daar krijgen we dan over twee weken de uitslag van. Ben wel heel erg benieuwd naar het progesterongehalte van vandaag. Is dit nl goed, dan is mijn korte luteale fase kennelijk niet het probleem. Is dit niet goed, dan zal ik Clomid gaan krijgen. Aan de ene kant hoop ik dat het goed is, dat mijn lichaam normaal functioneert (alleen vraag ik me dan af waarom ik dan nog niet zwanger ben) en aan de andere kant hoop ik dat het te laag is, zodat de oorzaak duidelijk is. Stom he? Verwacht eerlijk gezegd niet dat er spectaculaire dingen uit dat HSG komen, maar wie weet zit er toch ergens een verstopping. Ik houd jullie op de hoogte!!!
wil, gefeliciteerd nog. 11 ook al een bijna? puber

even snel op maria reageren.

jeetje klinkt allemaal veel joh, al die onderzoeken. maar goed dat je je er goed bij voelt. dat moet dan ook wel he.

wij gaan niets meer laten onderzoeken. we kijken het nog even aan, de vraag is ook hoelang nog. we hebben 2 hele lieve gezonde kinderen. (alhoewel, lief??!! hihi) en hebben het verder nu redelijk goed samen. ik zie een operatie of medicijnen toch niet echt zitten en dan kunnen ze in het ziekenhuis toch niet veel doen denk ik.

zo nu heel snel op de fiets de kinderen uit school halen anders vinden ze het niet leuk hihi
Nou ja zeg!! Heb ik hier gisteravond een hele lap tekst zitten tikken, is het gewoon weg! Wat is dit nu weer? Gisteravond heb ik het nog zien staan! Grrrr.

Nu geen zin meer om alles nog een keer te tikken, had net zo m'n best gedaan om op iedereen te reageren, andere keer maar weer. Fijne avond nog!
Hahaha moet naar bed geloof ik! M'n tekst van gisteren staat er nog wel, was alleen van gistermiddag en niet van gisteravond. Tot later!
hallo allemaal

ben ff tijdje niet geweest, computer was stuk!

hier gaat het goed, allen huilt de kleine man erg veel. ben al bij de HA geweest maar daar was niets bijzonders.

morgen naar de ostheopaat en vrijdag komt de wijk vpk.

maar gelukkig slaapt hij s nachts wel goed!! :0))

ik heb nu ff geen tjd om te reageren en bij te lezen... maar zag dat het voor jou ff heel spannend was Luna!!

jeetje wat zul je geschrokken zijn!! hoop dat je beeb nog eventjes blijft zitten en nog even flink groeien!

mieden ik kom snel weer!

liefs nicky
Hé Nicky, lees dat jullie naar een osteopaat gaan met jullie zoon omdat hij zoveel huilt. Wij zijn destijds ook met onze zoon naar een osteopaat geweest, hij huilde ook veel. Overdag wilde hij eigenlijk helemaal niet slapen, alleen maar gedragen worden (en slapen bij voorkeur op z'n buik bij mij op de bank ), maar 's nachts sliep hij, na worstelend in slaap te zijn gekomen, wél goed. Ook overstrekte hij zich veel. Volgens de osteopaat (die ik viavia kende) zat er een nekwervel niet goed, die heeft ze toen "goed" gezet. Thuis aangekomen merkten we eigenlijk geen verbetering, na een paar weken moesten we terug komen en volgens haar stond de nekwervel toen weer niet goed, vandaar geen verbetering (...). Zij adviseerde ons naar een chiropractor te gaan. Ik heb het toen met onze huisarts besproken en hij stond er totaal niet achter ("die osteopaten vinden altijd wel íets!"), hij vond onze zoon veels te jong voor een chiropractor (hij was toen een week of 7/8) en adviseerde kinderfysiotherapie. Overigens zaten volgens de kinderfysiotherapeut ook alle wervels prima op hun plek. Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen, is dat je als jonge ouder vaak onzeker bent en graag een reden wilt horen waarom je kind veel huilt. Als dan ook nog eens allerlei mensen om je heen je gaan "adviseren" en mogelijke oorzaken (in ons geval KISS, allergiën etc) genoemd worden, dan ga je zoeken. Uiteindelijk werd het huilen bij onze zoon vanzelf minder, vooral toen hij zich om kon draaien en een fervente buikslaper bleek . Het is nog altijd een erg aanwezig mannetje, maar dat is volgens ons gewoon z'n karakter.

Ik bedoel dit absoluut niet belerend hoor, want ieder kind is anders en het kan natuurlijk heel goed zijn dat bij jullie de situatie heel anders is. Ik wens je heel veel succes morgen bij de osteopaat, maar vertrouw op je eigen gevoel en laat je svp niet van alles aanpraten! Laat je even weten hoe het gegaan is?
Het is overigens niet zo dat ik negatief sta tegenover osteopathie, helemaal niet, en ik was het dan ook niet eens met de negatieve reactie van onze huisarts mbt osteopaten. Dit wilde ik toch nog even kwijt!
je zult het niet geloven

gisteren was het weer raak huilen huilen en nog eens huilen

eindelijk naar de ostheopaat...heeft die lummel de afspraak verkeerd in zijn agenda gezet. *&%^$@$%%

dus ik kon weer huiswaarts met huilend kind en ondertussen ook huilende mama! (Hormonen....)

over een week weer terug...eikel!!

andere ostheopaten gebeld maar ook die zitten vol dus helaas pindakaas!!

vanmiddag komt de wijk vpk dus we zullen zien!

ik hou jullie op de hoogt

fijn weekend allen!

liefs nicky
Jeetje Nicky balen zeg! Dat kan je er dan nét bij gebruiken (not!)... En hij kon je natuurlijk ook niet even "tussendoor" helpen want ik geloof dat osteopaten een uur reserveren voor een eerste consult! Veel sterkte meid.

Enne...heb je de nieuwe afspraak persoonlijk in z'n agenda gezet??
hai meiden,

had vd week alweer een heel stuk getikt.Druk ik op verstuur bericht.....weg verhaal.Had er zo de balen van!

Luna:Ik hoop dat je kleintje nog ff blijft zitten.Hou je maar erg rustig want elke dag langer is er een.Wel erg jammer dat je zo niet onbezorgd de laatste weken van je zwangerschap mag doormaken.

Maria:Wanneer heb je nou eigenlijk die HSG?En weet je al wat over het progesterongehalte in je bloed?

Nicky:Ik vind het zo zielig dat je kleine man zoveel huilt.Kan me voorstellen dat het op dat moment je even allemaal teveel werd en dat je zelf ook in tranen was!Je hoopt dat er iets gevonden gaat worden en dan sta je niet in de agenda!Een eerste afspraak duurt idd een uur omdat ze beginnen met een intake gesprek.Ze vragen dan echt van alles.Ben er met dochter ook geweest.Heeft bij ons niks uitgehaald omdat er niks aan de hand was.Ze bleek alleen erg veel last van kramp te hebben.En daar kon hij niet echt wat aan doen.

Wil:Wat is het toch n snoepie!Wie hield haar vast op de foto?Neem tenminste aan dat ze niet zelf zo mooi op het randje van de bank bleef zitten hahaha.Die met je zoon erop is ook erg mooi!!!!!Leuk gezicht...twee totaal verschillende koppies.Denk dat ie wel erg gek met haar is!

Ik voel nog weer eens van alles wat ik helemaal niet wil voelen.Want bij alles wat ik voel denk ik weer zou t?????

Ik ga er niet van uit dat het deze maand gelukt is.Had op ZenZ ovulatie testen besteld en na 4 dagen testen was het streepje nogal even dik en donker als het teststreepje.Dus die laatste test heb ik maar weggegooid!Dat doen we dus ook niet meer.We hebben het op de 12e en 14e dag gedaan.Vorige cyclus had ik mn ei op dag 13.Maar daarna hadden we 4 dagen kermis (afgelopen weekend) dus van het klussen kwam er toen niks meer met twee lijven vol alcohol hahahaha.Dus ga er niet van uit dat het wat is geworden.Moet als het goed is denk ik dan donderdag of vrijdag ongi worden.

Een vriendin van mij is wel zwanger nu.Gister 12 weken.Ben zo ontzettend blij voor haar want het ging bij haar niet vanzelf.Maar stiekem toch ook een beetje jaloers want ik wil ook zo graag.Hoop zo dat we samen zwanger kunnen zijn!Al is het maar voor twee maanden ofzo.Je ziet bij haar nog helemaal niks!Alleen haar borsten zijn al flink gegroeid.Kan niet wachten tot ze een dikke buik heeft.Kan ik mooi af en toe even aan haar buik voelen hahaha

Prettig weekend allemaal.Denk dat dat wel gaat lukken met het mooie weer!

Groetjes moon
Hallo allemaal, even een update!

Vrijdag nogmaals een potje van manlief weggebracht, nou hopelijk is het nu wel goed beoordeelbaar. Ik was die dag ook ongesteld geworden (hoe kan het dat ik niet eens verbaasd was ?), dus liep even door naar de poli gynaecologie om een afspraak voor het HSG te maken. Ik wilde meteen informeren naar de progesteronuitslag met de stiekeme hoop dat ik misschien wel meteen een receptje voor Clomid meekreeg. De verpleegkundige vertelde me dat m'n progesteron 16 was (volgens mij is dat behoorlijk laag, maar daar heb ik niet eens naar geinformeerd), maar dat m'n gynaecoloog er die dag niet was, hij was er pas maandag weer, en aangezien je met Clomid op dag 3 van de cyclus moet starten en het maandag dag 4 is kan ik dus deze maand niet starten met Clomid! Conclusie: ik word dus deze ronde niet zwanger (dat durf ik inmiddels wel te stellen). Het had geen zin om het aan een andere gynaecoloog te vragen want die zou toch verwijzen naar de behandelend gynaecoloog. Ik begrijp de procedures, werk immers zelf in de gezondheidszorg, en ik begrijp dat ik niet bijzonder ben maar één van de tig vrouwen die snel geholpen wil worden, maar toch....grrrr. Aan de andere kant is het misschien ook wel beter om eerst alle onderzoeken af te handelen alvorens met Clomid te starten, hoewel een stemmetje in me zegt dat het écht met m'n hormoonhuishouding te maken heeft en niet met slecht zaad of verstopte eileiders of zoiets. De 24e heb ik het HSG onderzoek en een week later terug naar de gynaecoloog om alle uitslagen te bespreken. Met een beetje mazzel heb ik deze ronde weer gewoon een cyclus van een dag of 30 en kan ik halverwege oktober met Clomid starten. Ik verwacht dat het zo gaat lopen. Ik houd jullie op de hoogte!

Moon: wie weet is het wel raak deze keer! Zou wel ontzettend leuk zijn om samen met je vriendin zwanger te zijn! Ik duim voor je, jullie wachten ook al zo lang!

Luna: gaat alles goed? Spannende tijden hoor!

Fijne avond nog allemaal!
Hoi meiden,

Wil, fijn dat de echo goed was!!

Je kleine meid alweer 4 maanden, het gaat hard hé? Ik vond de foto's zo leuk van haar en je zoon. Die legging heb ik inmiddels gevonden op internet maar helaas waren ze niet op voorraad. Iig nog bedankt voor het adres.

Wat balen dat je het niet zo naar je zin hebt op je werk.Hoe was het gesprek met je collega?

Eerlijk gezegd vind ik het niet gek hoor, dat je nu een 'klap' krijgt van alles wat jullie hebben meegemaakt de afgelopen jaren. Je was eerst natuurlijk veel bezig met je zwangerschap en later de verzorging van je dochter en nu alles weer een beetje reilt en zeilt komt alles boven. Neem je tijd om alles te verwerken, een plekje te geven, het is allemaal niet niks meid.

Gutje, jullie hebben dus voor nu een beslissing genomen? Geen onderzoeken. Ik hoop dat jullie daar zelf gewoon echt vrede mee hebben dat is het belangrijkste natuurlijk. En ik hoop natuurlijk dat jullie intussen een prachtig wonder mogen krijgen!!

Nicky, jeetje wat een gedoe meid met die osteopaat, heb je eindelijk een afspraak staan, gaat het dus niet door. En ondertussen zit jij met een kindje dat schijnbaar hulp nodig heeft. Zo frusterend en vermoeiend.

Heeft de wijkverpleegkundige nog wat gezegd? Ik hoop dat alles zich snel oplost meid. Sterkte ermee.

Moon, ik hoop dat je zwaar ongelijk hebt en dat je gewoon wel zwanger bent deze maand. Dus houdt ons wel op de hoogte hé? En gewoon geen alcohol meer voor jou hoor haha!! (trouwens ook niet voor je man hihi, zal ie leuk vinden)!!

Leuk dat je vriendin zwanger is joh, begrijpelijk hoor dat je wel een beetje jaloers bent. Je wilt zelf ook zo graag. Hopelijk kun je intussen een beetje met haar meegenieten en ik hoop dat jullie een poosje samen zwanger kunnen zijn.

Maria, balen dat je nog niet kon beginnen met de clomid, helemaal omdat je zelf het idee hebt dat dat je wel eens zou kunnen helpen. Voor die artsen is het idd allemaal procedure en ben je een van de zovelen maar voor jou gaat dat natuurlijk niet op. Oh meid ik hoop toch zo dat het allemaal meevalt met de uitslagen en dat het idd met die clomid 'verholpen' is. Houdt ons maar op de hoogte.

Nou het was hier allemaal heel rustig, was ja!! Toenstraks toen ik naar de wc ging had ik wat bloedverlies, toch maar even de gyn gebeld. Ik mag het nog even aanzien, als het bloedverlies meer wordt, als ik de baby niet meer voel of als ik krampen krijg moet ik weer bellen. Even afwachten dus. Ik heb nu wel heel lichte krampjes, ik zie het dus nog heel even aan, als het aanhoudt of erger wordt bel ik straks gewoon weer. Spannend dus.

Ohja Maria, ik wil de tabel even naar je mailen, kun je je mailadres anders even op de groep zetten?

Meiden, ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.

Liefs Luna
Hoi meiden

Ik had wel gedacht dat ik genoeg tijd zou hebben om regelmatig te schrijven hier, ben immers met verlof en Joost slaapt ook nog best overdag.... Maar helaas, als hij slaapt ga ik vaak het huishouden doen, douchen enz. En dan is er weer een dag voorbij zonder dat ik de computer heb aangeraakt. De tijd gaat ook zo snel. Dus bij deze, excuses voor mijn vele afwezigheid.

Luna, hoe is het met je bloedverlies, hopelijk niet erger geworden. Ik ben even kwijt of er een uiterste datum met je is afgesproken waarop je ingeleid wordt of dat het mag komen wanneer beeb het zelf wil.

Maria, Ik kan me je reactie goed voorstellen, je wilt niet nog een maand wachten maar NU weten hoe of wat, Heb je de arts inmiddels al gesproken?

Moon, ondanks de alcohol gaan we toch voor je duimen hoor!!

Gutje: Goed van jullie dat jullie een beslissing hebben genomen, al blijft het moeilijk misschien geeft het meer rust.

Nicky, hoe is met jou en je kleine man? Wat vervelend dat hij overdag zo huilt. Wel fijn dat dat 's nachts niet gebeurd. Slaapt hij 's nachts wel goed of is hij dan veel wakker?

Hier gaat alles goed, Kleine man is alweer ruim 9 weken. Iedereen zegt altijd: " geniet er maar van, want het gaat zo snel" en inderdaad het vliegt voorbij. Gelukkig hoef ik pas begin november te werken dus heb nog even om te genieten. Vanacht hebben we een mijlpaal bereike, Joost kwam pas om 6 uur en daarna heb ik hem om half 10 wakker gemaakt voor zijn eten. Heerlijk geslapen dus. Ik ben deze week begonnen met afbouwen van borstvoeding, zodat ik over een maand alleen nog maar 's avonds en 's ochtends bv geef en overdag de fles. (mocht mijn productie dit toelaten) Sinds 3 dagen last van kloven dus vindt het niet erg dat hij nu een bv overslaat! Elke week gaat er nu 1 borstvoeding af en komt er een flesvoeding voor in de plaats. Ben benieuwd..

Ik hoor gejammer uit de babyfoon komen dus ga hem halen.

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven